Spring naar bijdragen

voorstellen...diazepam verslaafd


maxxie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik ben Max, 48 jaar oud. Ik wil na 20 jaar Diazepam gaan afbouwen. Omdat ik denk dat het niet goed voor me is. Ik zie er enorm tegenop. Gebruik 20 jaar 10mg per dag. Tegen paniekaanvallen. Ik voel me erg onzeker omdat ik verslavingsgevoelig ben en oook een vermijdende persoonlijkheidssstoornis heb. Ik las dat die combinatie nogal lastig is bij het afbouwen, nog los van de afkickverschijnselen.

Het plan is om 1 mg per week eraf te halen. Dus van 2 keer 5 start ik nu met 1 keer 4mg en 1 keer 5mg. We gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Max, 

Welkom hier. Houdt er rekening mee dat 1 mg per week echt heel snel is na zo lang gebruik. Zo doe ik zelf 1 mg per maand. Ik denk dat dat echt een beter afbouwtempo is. En ook niet 1 mg per keer eraf halen. Maar bv 0,5 per 2 weken. En kijk eens hoe dat bevalt. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit schema van de huisarts gekregen en ik dacht ook al meteen: dat is wel erg snel.

 

Ik ga kijken hoe deze week gaat, wss is de 1e week nog wel te doen. Het probleem is dat ik ook veel en lang fiets op de racefiets, en zelfs met diazepam ben ik vaak angstig en gespannen. Ik wil wel blijven fietsen, anders verzak ik in ongezonde leefstijl. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Max,

niet doen hoor,veel te snel ze snappen er helemaal niks van,ik heb 2 jaar lorazepam geslikt 20mg voor mijn slaap want ik heb tinnitus,toen ging het tegenwerken,en kreeg ik eet en drink problemen,toen omgezet naar diazepam een rotzooi,ik wordt er keigek van,zit nu op 10 mg,krijg enorme last van te hard geluids gevoel ,aan mijn oren op hol,vreselijk en oorsuizen als bijwerking

moet er ook echt vanaf,heb ook een intake gesprek gehad,maar zie er ook zo tegen op hypercauses heb ik nu al opgelopen,en mijn man kan geen grasmaaien dichtbij of kantenmaaien, of met een pneumatische boor iets doen of hoge druk spuit wordt helemaal gek ,allemaal door dat spul,wil met taperingstrips 1mg per maand doen maar interpolis vergoedt dat niet,zit ik dan,kan dat niet betalen 400 euro per maand,kan ook geen 5 mg per week,ik heb in een ggz kliniek 32 mg moeten afbouwen,in drie weken ,zat toen op vijf en heb geweigerd werd knetter,zit nu met 10 mg thuis,krijg steeds meer last van bijwerkingen,mijn buurman is nu met een boor bezig buiten heel mijn hersens slaan op hol,het is zo gevaarlijk spul als je verslaafd ben,doe het heel langzaam echt,het is niet te doen ander geloof me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mijn laatste benzo is de benzo waar jij mee wilt stopen. Ik heb 17 jaar op benzos geleefd, ook aanvankelijk gekregen tegen paniek. 2017 afgebouwd naar een totale stop in december 2019, lange periode van afbouw dus. Het is me niet gelukt, ik ben in zware paniekaanvallen beland toen ik helemaal niks meer slikte, dus zelfs 0,5 mg diazepam doet nog een hoop. Ik slik vanaf januari 2020 weer 2,5 mg diazepam. Ik heb gefaald en baal enorm. Ik heb alle ggz hulp moeten herstarten en ben nogsteeds niet de oude. Ik heb last van dwanggedachten gekregen toen ik helemaal stopte en die heb ik nogsteeds, alsof er een stoornis bij is gekomen. Ik heb de gehele afbouwperiode alleen gedaan, dat betekent geen hulp van een arts en andere hulpverleners. Misschien had ik dat wel moeten doen, toen ik aankwam op totale abstinentie van het middel.

 

Laat je niet ontmoedigen, ga het aan. Ik ga me weg hier in vinden, met hulp. 

Bouw langzaam af, diazepam is een hufter en vraag hulp, helemaal omdat je paniekgevoelig bent.

Succes.  

bewerkt door benzodizzy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei benzodizzy:

Mijn laatste benzo is de benzo waar jij mee wilt stopen. Ik heb 17 jaar op benzos geleefd, ook aanvankelijk gekregen tegen paniek. 2017 afgebouwd naar een totale stop in december 2019, lange periode van afbouw dus. Het is me niet gelukt, ik ben in zware paniekaanvallen beland toen ik helemaal niks meer slikte, dus zelfs 0,5 mg diazepam doet nog een hoop. Ik slik vanaf januari 2020 weer 2,5 mg diazepam. Ik heb gefaald en baal enorm. Ik heb alle ggz hulp moeten herstarten en ben nogsteeds niet de oude. Ik heb last van dwanggedachten gekregen toen ik helemaal stopte en die heb ik nogsteeds, alsof er een stoornis bij is gekomen. Ik heb de gehele afbouwperiode alleen gedaan, dat betekent geen hulp van een arts en andere hulpverleners. Misschien had ik dat wel moeten doen, toen ik aankwam op totale abstinentie van het middel.

 

Laat je niet ontmoedigen, ga het aan. Ik ga me weg hier in vinden, met hulp. 

Bouw langzaam af, diazepam is een hufter en vraag hulp, helemaal omdat je paniekgevoelig bent.

Succes.  

Ha @benzodizzy, zie het niet als falen. Je kon op dat moment hoogstwaarschijnljjk niet anders. Het is mij ook gebeurd, na succesvol afbouwen van 4 mg Lorazepam in 2017 ben ik in maart 2020 ook ver teruggevallen en sliep niet meer. Slik nu een aantal dagen per week 10 mg Temazepam. Ook ik had het gevoel gefaald te hebben, maar inmiddels weet ik dat ik niet langer had kunnen doorgaan zonder de nodige slaap. Het is wat het is. En ja, we zullen weer moeten afbouwen straks, dat is dan maar zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei benzodizzy:

Mijn laatste benzo is de benzo waar jij mee wilt stopen. Ik heb 17 jaar op benzos geleefd, ook aanvankelijk gekregen tegen paniek. 2017 afgebouwd naar een totale stop in december 2019, lange periode van afbouw dus. Het is me niet gelukt, ik ben in zware paniekaanvallen beland toen ik helemaal niks meer slikte, dus zelfs 0,5 mg diazepam doet nog een hoop. Ik slik vanaf januari 2020 weer 2,5 mg diazepam. Ik heb gefaald en baal enorm. Ik heb alle ggz hulp moeten herstarten en ben nogsteeds niet de oude. Ik heb last van dwanggedachten gekregen toen ik helemaal stopte en die heb ik nogsteeds, alsof er een stoornis bij is gekomen. Ik heb de gehele afbouwperiode alleen gedaan, dat betekent geen hulp van een arts en andere hulpverleners. Misschien had ik dat wel moeten doen, toen ik aankwam op totale abstinentie van het middel.

 

Laat je niet ontmoedigen, ga het aan. Ik ga me weg hier in vinden, met hulp. 

Bouw langzaam af, diazepam is een hufter en vraag hulp, helemaal omdat je paniekgevoelig bent.

Succes.  

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...