Spring naar bijdragen

Gestopt per 10/8


Jozette

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb gisteren even meegeschreven op het topic van Anneflow..nu toch zelf maar 1 gemaakt. 

Ik stel mezelf later wel wat uitgebreider voor. Heel in het kort..  net 40+, 1 kind en aan het afkicken!!! Vanavond 1 week droog.

Maar nu..vanavond geen plannen..kind heeft vriendin over de vloer en ik..ik moet iets doen...IETS. Ben blij als het 22.00 is....

Ik moet nu even mijn telefoon afstaan want ze willen een spelletje hierop doen.. kom straks zeker terug.

Bedankt voor het lezen! Dit gaat geen eenvoudige weg worden, zoveel is me al wel duidelijk,(((

bewerkt door Jozette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet een grote pot thee. Of bedenk eens een ander drankje. Eet wat, of neem een kopje bouillon. Begin vast met de voorbereidingen voor het eten. Lees en schrijf hier.

Oftewel... zoek afleiding. Deze avond gaat voorbij. Bedenk eens hoe je je morgenochtend zult voelen. :) 

Zonder drinken houd je sowieso tijd over. Dus  je kunt ook alvast gaan bedenken hoe je die tijd gaat invullen. Online cursus? Hobby?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een filmpje of serie kijken? Boek lezen of schrijven over je drankgebruik? Wanneer begon je, met wat en wat maakte dat het meer werd. Wat en welk gevoel wilde jij verdoven? 
Mij heeft het geholpen om juist in het begin veel bezig te zijn met stoppen; lezen, schrijven, programma’s hierover kijken etc.

Succes en go for it. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon nadat ik wegging bij mijn verslaafde ex...6 jaar geleden. Van hem was ik af, maar de verslaving heb ik helaas overgenomen.. 

Denk gemiddeld een fles per dag. Soms wat meer, soms wat minder.

Heb net gekookt voor de kids.. mn nagels gelakt (...), mn oefeningen gedaan,de tuin is aan de kant..straks na de afwas de auto maar eens poetsen;). Wat blijk je veel te kunnen doen op een dag lol.

Morgen starten met een financieel plan. Het is een kleine chaos geworden. En vanaf maandag nog eea recht te zetten op het werk;(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozette, welkom!
Je bent goed bezig, hou vol hoor. Ik vind het leven echt veel leuker zonder die dagelijkse fles drank, al was het in het begin wel moeilijk soms.
En ja, wat blijken we veel te kunnen hè op een dag. Als je eenmaal gewend bent aan het leven zonder drank kun je ook weer gewoon lekker niks doen hoor, lui op de bank met pot thee en goed boek... heerlijk.
Zet 'em op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Daar was ik weer. 

3 maand geleden voor het laatst.. daarna ging het na 2 weken? gigantisch mis. Met als dieptepunt gisteravond. Alles maar dan ook alles kwam er uit. Grootste pijnpunt blijkt mijn scheiding, 7 jaar geleden..blijkbaar...want ik was me daar niet eens van bewust. Sinds die tijd alles weggezopen en dus voor weggelopen. Gisteren met zatte kop zelfs de vader van kind geappt.. dat ik er beter niet had kunnen zijn.

Niet best. Mijn hele lijf doet pijn...over de mentale pijn nog maar te zwijgen 

Maar weglopen gaat niet meer. Ik moet dit nu doen...Dit aangaan.. En dus ook nooit meer wijn.. anders overleef ik dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug. Schrijf het allemaal maar op. Gooi het er hier maar uit. Maar drink niet. Soms.je diep gaan voordat het stoppen lukt. Blijkbaar is dat nu. 

Nuchter kun je aan de slag met je leven. Waar je staat, wat je wil. Het gaat niet vanzelf, maar het leven wordt zéker rijker en jij trotser en tevredener. 

Houd vol en zet 'm op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2020 om 11:53 zei Jozette:

En dus ook nooit meer wijn

Ja natuurlijk, na zo'n rotavond zegt iedereen dat. Hoe weet je dat je nu door gaat zetten? Juist als het rot gaat is de roes van de wijn verleidelijk. Of ligt het excuus vlakbij. Vanavond een etentje, een barbecue, een vriendin waarmee het zo fijn bijpraten is met een glas erbij... you name it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik, als Ik het nu niet doe, dood ben over een paar jaar. 

En ik heb een kind..dat kan niet.

Dus moet ik. Nu. 

Ik moet verder. Verwerken wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurd.

 

De titel wilde ik overigens al aanpassen maar weet niet hoe dat moet. Want ik voel me momenteel niet hulpeloos.

Vertel eens wat over jouzelf als je wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoelde ik eigenlijk niet, de reden waarom je niet wilt drinken. Of wat er moet. 

Goed dat je je niet hulpeloos voelt, daar gaat het volgens mij om. De vraag hoe je door gaat zetten.

Je kunt je titel overigens aanpassen door terug naar je eerste bericht terug te gaan, daar kun je dat wijzigen. 

Ik heb hier ook een topic, maar dat zakt steeds weg als je het niet onderhoudt. Nu in de vakantietijd lukt het me goed om niet te drinken, hoewel ik wel alert moet blijven. Ik drink graag gemberdrankjes, en nu had ik een frisdrank met elderflower. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Jozette

heel goed dat je doorzet nu. Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn moeder is opgenomen in een Korsakov kliniek dus ik weet wat het is als kind zijnde om een moeder te hebben die teveel drinkt. Gek genoeg zou je denken dat ik daarom dus niet zou gaan drinken zelf.. tenslotte heb ik het directe voorbeeld hoe slecht het is.. Niets is helaas minder waar geweest. Ik ben niet zoals mijn moeder vaak was laveloos en agressief. Misschien dacht ik onbewust dus dat ik “ anders dronk”. Maar linksom of rechtsom dronk ik ( tot een week geleden) gewoon teveel... en ik heb daarin niet het goede voorbeeld gehad. Heel goed dat je nu dus stopt en je kind het goede voorbeeld geeft. Alcohol is veel teveel geaccepteerd in de maatschappij. Maar net als alle andere drugs gewoon heel slecht...
hou vol!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jozette '    inderdaad   stoppen met drinken  '  alcohol en kinderen is geen goede combinatie  .  Lang heb ik gedacht  dat deze combo  het juiste was . Maar ik gleed steeds verder en dieper.

Mijn  jongens  zijn uit huis geplaatst een jaar geleden  ' dit is een diepte punt van mijn  leven geweest en nog.    Ik ben  nu bijna 7 maanden nuchter  ik heb het niet makkelijk maar weet  wel dat blijvende stoppen  de keus is en de keus blijft.

Met  het lezen  van je bericht  vraag ik mij  af of je externe hulp hebt  in de vorm van verslavingszorg  om daar te zoeken  naar de kern  van je probleem en deze cognitief  kan omzetten naar andere keuzes.   Of iig hulp  bij het verwerken  van omgeving factoren ' ik ben er nu achter dat veel afkomstig  is vanuit  ervaringen  waarvan ik niet  dacht  dat deze een rol zouden  spelen  bij mij.

Ik ben er nog niet  maar heb  leren vertrouwen  in mijn behandelaar  en samen met haar bewandel ik de weg verder...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie berichten.. ontzettend heftige verhalen! Wat goed Tevaakteveel, dat je de beslissing hebt gemaakt om ook te stoppen.

Lieke..jouw bericht is wel binnen gekomen. Zij n je kinderen uit huis geplaatst als gevolg van alcoholgebruik? Is er kans, dat nu je al een lange periode nuchter bent,  ze bij je terug komen?? 

Ik kan nog niet nadenken over welke steken ik precies allemaal heb laten vallen. Te confronterend..ook ontzettend moe ..En zweten als een idioot..Detoxen ?!

Eerst aan het werk..laterrz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tav verslavingszorg. Ik doe dit alleen..dat wil ik graag. Ik heb niet heel lang geleden al veel hulp gehad als het het gaat om mijn emotieregulatiestoornis , want ja, die heb ik. Helaas. Dus heb mezelf al wel soort van ontrafeld. 

Maar ik heb wel de afspraak met mezelf. Als dit niet lukt laat ik me in oktober (dan heb ik vakantie) een periode opnemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jozette  ' ja ten gevolgen van alcohol gebruik  en vervelende situaties  die zijn ontstaan.  

Ja ze komen terug zijn bezig met een terug  werk  plan helaas heeft dit erg lang allemaal geduurd maar we zitten  in een opbouw ze zijn 1 keer per week 8 uur thuis en over 1.5 week slapen  ze voor het eerst een nachtje  thuis  vanuit daar werken  we verder aan opbouw  .

Eind okt hebben  we weer een zitting rechtbank  en hopen  we dat de rechter beslist  dat ze weer thuis mogen wonen  tis  gewoon  een lang verhaal  schrijf ik hier niet  zomaar op.

Je schrijft  over emotie  regulatie problemen  op moment  volg ik zelf een vers training  dat is gericht op deze  problematiek  vervolgens zit we voor mij meer in .    Mijn behandelaar  is aan overleggen  of ik nog  verder ga met trauma behandeling of schema therapie.     Ben dus wel bijna  7 mnd nuchter  maar behandeling  is nog niet  klaar .   Wel is mijn cognitieve  behandeling   mbt alcohol een hele goede  richting  in geslagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt opname  ' je schrijft okt   bedenk  wel dat je niet  zomaar in oktober  opeens kan zeggen  ik laat mij even opnemen  je moet je van tevoren  wel aanmelden intake gesprekken  en dan is er een wachtlijst.    Want hoe lang heb je dan vakantie ?

Probeer  iig al van te voren  toch ambulant  hulp te gaan zoeken   het  gaat je zoveel meer opleveren  en je hoeft  het niet  alleen te doen.   Dat is zo eenzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben mij ervan bewust. Mocht ik telgen begin september niet slagen zal ik eea in werking zetten.

 

Wat fijn dat er toegewerkt wordt naar terug naar huis voor je kinderen..kan me niet voorstellen door wat voor hel je gegaan moet zijn gegaan de afgelopen jaren. En ook bekend dus met emotieregulatieproblematiek.. Ik heb schematherapie en EMDR gevolgd en hier wel veel aan gehad. Grote vraag voor mij is op dit moment in hoeverre alcohol de afgelopen jaren van invloed is geweest op het reguleren van mijn emoties. Ik denk van hele grote ..maar dat moeten we afwachten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn geen jaren  maar 1 jaar '   maar het was een hel vooral omdat ik ze in het begin niet mocht  zien.

Gelukkig is daar verandering in zie ze nu ook 2 weken niet omdat ik op vakantie  ben .    

Ja bekend met emotie regulatie '   vooral nu ik niet meer drink maar ook komen er veel andere dingen  naar voren .  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...