Spring naar bijdragen

Voorstellen


Ontwijnen

Aanbevolen berichten

Het is zo ver ,,67jr. ik ben over de drempel ,heb al 5 jaar wijn probleem ,2 keer hulp gehad van hulpverlener ,maar nu moet ik grens stellen 

een liter is echt te veel per dag ,,,,maar de gedachte nooit meer wijn hield me tegen ,,,,maar ik voel het is schadelijk voor m,n lichaam 

dus heb de stap gezet ,,,met 5 dagen medicatie voor ontwenningsverschijnselen ,,,,,En uitputting van m,n lichaam  ,,,ergens ben ik opgelucht 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Ik deed ongeveer hetzelfde toen ik 65 was, en ook om verdere schade aan mijn lichaam te voorkomen. Heel herkenbaar dus. En ik ben nog steeds blij dat ik toen de knop wist om te zetten. Sindsdien heb ik helemaal geen alcohol meer gedronken en het bevalt me steeds beter, echt waar. De behoefte eraan is inmiddels helemaal verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het voelt gewoon niet goed ,,,s nachts voel je het aan je hart bonken ,,,veel water drinken ,en s,morgens voel je zo schuldig ,,want je weet dat het schadelijk is .Maar rond 18,00 uur heb je iets van belonen ,ik hoef niks meer ,,,,,verdoven ,,,    Loom voelen ,,,maar ook suf en niet meervweten waar je wel niet naar Geleen heb op tv .

mijn omgeving merk niks aan me ,,behalve m,n man ,,,maar meestal dacht hij ,,,,o het gaat goed ,,,maar dronk dan bij geen wijn wat jenever 

ook fles in keukenla en deed het in een mok ,,,,, het wijnrek vulde we niet meer want dan kon ik er niet  vanaf blijven 

.ik voelde me zo,n leugenaar en niet eerlijk naar me zelf en omgeving ......

maar nadat het een paar dagen goed leek te gaan ,,,denk altijd ach het is weekend ,,nu lukt het wel ,,,nou dus niet ,

m,n man zeg ,,,hij is heeel matig ,,,waarom kan je het niet. Bij een of twee houden .? ,,,,,erg ja dat is het probleem 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ontwijnen,  fijn dat je hier op dit Forum bent gekomen. Ik ben hier ook nog een nieuwtje hoor. Ik kom van 'IkPas' af.  Je bent goed gemotiveerd om nu toch anders met de alcohol om te gaan. Het begin is vaak het lastigste!  Maar je knapt er zo van op en dat geldt zeker ook voor je zelfrespect!   Liefs!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was gister avond heel gespannen ,,,,,ik schonk  voor m,n man wijn in  ,,,dacht neem ook beetje....nam klein slokje ,,,en vond het niet lekker ,weg gegooid  ,en water genomen .

het lukte me niet om te  ontspannen ondanks medicatie ,,,toen 1 klein wijntje genomen ,,,,m,n man zegt daar niks van .hoop het helpt,,,,,ging om 10,00 uur naar boven ,,,,,, m,n  man snap het niet ,,,...

ik baal er wel van ,,,,fijn dat ik woensdag gesprek heb met praktijk ondersteuner 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. 

Op 15-5-2020 om 15:14 zei Ontwijnen:

Ja het voelt gewoon niet goed ,,,s nachts voel je het aan je hart bonken ,,,veel water drinken ,en s,morgens voel je zo schuldig ,,want je weet dat het schadelijk is

Ja, dit.....succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier.
Met je laatste post geef je blijk alcohol toch meer macht te geven in je leven, dan het verdient.
En jouzelf te weinig invloed.Bovendien houd je zo de fysieke en de psychische afhankelijkheid in sta
Met echt en drastisch stoppen voed je je eigen krachten en verdwijnen schuldgevoelens sneller, word weer fier zou ik zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt hier prachtig uitgelegd ,ik heb deze vaker gezien ,,,,,terugval is een stap naar inzicht in je zelf .

dit weekend niet gelukt ,,,,wel veel minder ,,,maar o wat dom ,,,,,ik had mini flesjes gekocht voor visite ,,,,,nou je weet het al er twee van zelf gebruikt ,,,,,vandaag maandag nieuwe uitdaging ,,heb me zelf weer teleurgesteld .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ontwijnen,

ik ben woensdag jarig en net zelf twee dagen gestopt met drinken. Heb er veel over nagedacht, aangezien ik ook visite krijg. Heb nu maar besloten dat ik in de ochtend de wijn voor die persoon ga halen en als ze naar huis gaan, zijn ze verplicht om de fles mee te nemen! 

En dat teleurstellen, neem het jezelf niet te veel kwalijk. Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen!! Zet hem op! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ontwijnen:

Wordt hier prachtig uitgelegd ,ik heb deze vaker gezien ,,,,,terugval is een stap naar inzicht in je zelf .

dit weekend niet gelukt ,,,,wel veel minder ,,,maar o wat dom ,,,,,ik had mini flesjes gekocht voor visite ,,,,,nou je weet het al er twee van zelf gebruikt ,,,,,vandaag maandag nieuwe uitdaging ,,heb me zelf weer teleurgesteld .

 

Zo herkenbaar! Ik keek in de spiegel en dacht......negatief over mezelf. 

Die teleurstelling in mezelf, heeft mij uiteindelijk gemotiveerd om het roer om te gooien. Nu kijk ik in de spiegel en zie een trotse vrouw; ondanks zoveel tegenslagen toch moeilijkheden getrotseerd zonder drank. 

Ik hoop dat het jou ook lukt. Ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sytske ben er druk mee bezig, ergens denk ik aan Heineken o.o maar ik wil het ene niet vervangen voor een andere variant eigenlijk. De scheidslijn is dan heel dun... Al kan ik best van bier afblijven aangezien er een heel krat buiten onder de bank staat... Denk eigenlijk dat ik het gewoon bij mijn Ginger Ale en ranja houdt. Het wordt een lastige dag maar gelukkig ben ik niet alleen en weten mensen van mijn situatie. Alleen mijn vader nog niet, die moet ik echt nog voor die tijd inlichten. Zal niet makkelijk worden en weer een tegenslag voor hem voor zijn dochter maar goed. Ik moet met de billen bloot! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cleo66:

Hij mag nu trots op je zijn , dat je stopt met jezelf de vernieling in te helpen.  En kiest voor een nuchter leven , wat dat ben je waard 

Dank je. Ik denk ook zeker dat hij trots op me zal zijn maar het is het zoveelste. Hopelijk trouwens wel het laatste want dit meisje is er ook wel klaar mee onderhand. Ik ga ervan uit dat 2021 mijn jaar wordt en tot die tijd probeer ik daar zo goed mogelijk op voorbereid te zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gesprek met praktijkbegeleider ,,ze blijkt van GGD te zijn .....heel goed gevoel er over ....m,n verhaal verteld als mantelzorger ...sinds Corona geeft dat ontregeling van dagelijkse leven ,,,,,wat me een benauwd gevoel geeft .

normaal kan ik er wel mee handelen door veel afleidingen ,,ook al blijft het lastig.,,,,,,ze heeft een  verslag gemaakt en ik moet op zoek gaan wat me kan helpen  ,,,,,om niet in de uit-stand  / lees wijn /........te gaan na de dagelijkste werkzaamheden.

ze had de kern snel door ,,,en belt me over 14 dagen terug om sterker te worden ,ben er zo blij mee.. Ook verteld dat ik op het forum ben begonnen wat ook een hele stap was ,,,,,maar ik kijk er zeker 2 keer per dag op ..

verder heeft m,n lichaam geen schade ondervonden bleek uit m,n bloedwaarde ,,,,pppfff wat een marsel.

ik ga door per dag , week ,,,en dan ja maand ....,,,lichamelijk moet ik strijden tegen Fibromyalgie ,,,en op tijd me rust nemen ...dat doe ik dus ook .

bedankt voor de reactie ,,,,,,ik moet nog beetje wegwijs worden op forum 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

ik ben al blij dat ze aandacht heeft voor m,n omstandigheden ,en er over nadenk hoe ik daar mee om moet gaan ,er is nu een rapport 

maar o wat vond ik het weer moeilijk geen wijn te hebben gisteravond ,,,,pfff en met mooi weer ,als ik vrienden ben helemaal als ze het aanbieden ,maar merk dat de avond het moeilijkst is ,,,,,dat ko

ging me knop op uit ,,,,,pfff alles gedaan ,,,,/ normalen dingen koken enz terwijl ik tussendoor nog m,n rust neemt 

Dus het zit in m,n hoofd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb nog steeds strijd ,,,1 ste week gemotiveerd ,,daarna excuses gebruikt ,,,,,vind zo moeilijk de gedachte nooit meer wijn .

gisteren met vrienden en 1 fles wijn gekocht ,ook gedronken .

morgen weer gesprek ,,,maar vind zo moeilijk om te zeggen dat ik slap ben ,,,en m,n krachtige ik stop niet goed is gegaan 

natuurlijk is er altijd een reden ,stress of niet willen voelen ,,,uit gaan ,,,,

had ook alc 0 bier gekocht vind niet lekker ,,,,,,sorry dat ik geen positieve bericht voor jullie heb .

gisteravond is m,n man heel boos op me geweest ,,en dat was terecht ,,,hij snap niet waarom jen het niet de baas kan zijn ,

dat is wel wat ik nodig heb ,,,,,Ben weer met m,n neus opende feiten gedrukt ,,,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Ontwijnen:

,,,hij snap niet waarom jen het niet de baas kan zijn ,

 

Omdat het een drug is. Ik dacht dat iedereen dat onderhand wel wist. 

Ga niet zitten nadenken over "nooit meer". Die belofte hoef je aan niemand te doen, ook niet aan jezelf. Daar maak je het jezelf moeilijk mee als je daar steeds aan denkt. Dat is ook niet nodig. Richt je maar op vandaag. Morgen komt morgen wel aan de beurt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...