Spring naar bijdragen

Hallo allemaal, ik ben Anne en stel me voor...


Anneflow

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

het heeft me even gekost om toch het besluit te nemen om me hier in te schrijven. Ik zou heel graag willen stoppen met drinken, terwijl ik dit typ staat er een wijntje naast me en hoor ik eigenlijk thuis aan het werk te zijn. Mijn verhaal zal niet veel anders zijn dan anderen. Ik heb zeven jaar geleden mijn man verlaten omdat hij 24/7 dronken was en niet meer kon functioneren. Wij hadden een dochter van vier jaar (inmiddels 10) en daar heb ik nu de volledige zorg voor. Ze ziet haar vader ongeveer een uurtje per week en voor de rest is ze bij mij. Ik werk zelf 36-uur en zit (nog maar zes maanden te gaan) in de WSNP. Het lijkt erop dat mijn leven weer op de rails komt maar ik merk dat ik steeds meer ga drinken en steeds vroeger ook nog. Twee jaar geleden ongeveer heb ik de cursus Alcohol de Baas gevolgd. Ik dronk toen nog geen fles per dag en dat ging eigenlijk wel prima. Al heb ik hier en daar wel een leugentje verkondigt om er sneller af te zijn. Destijds had ik het allemaal wel onder controle. Nu, met de Corona maatregelen loopt het echter uit de hand. Ik zit thuis te werken en begin al vroeg aan de wijn... kan nog net wakker blijven tot mijn dochter naar bed is. Dit doet pijn, wil echt niet meer zo zijn. Vroeger was ik energiek en een grappige moeder die voor alles in was. Nu ben ik teruggetrokken en leef ik meer binnenshuis dan daarbuiten. Ik word volgende week 43 en dit is niet wat ik voor ogen had. 

Op dit forum zoek ik eigenlijk een uitlaatklep en een plek om als het moeilijk is steun te vinden. Ik zou ook heel graag een steun en toeverlaat voor iemand anders zijn maar ik denk niet dat ik hier op dit moment de juiste persoon voor ben. 

Voor nu houd ik het hier even bij, de tranen komen alweer omhoog... Onvermogen over je eigen leven en de keuzes die je maakt en die er voor je gemaakt zijn. Voel me zo stom. Heb me dan ook voorgenomen om me hier dagelijks te melden en te lezen hoe anderen het doen. Ik wil zeker niet worden, daar waar ik van gescheiden ben. Dat verdient mijn dochter niet en ik ook niet trouwens... 

Liefs AnneFlow

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne welkom hier ,  helder dat je wilt stoppen met drinken. 

Heb je een plan voor jezelf?   Ga je  morgen beginnen  met je 1 st e nuchtere dag  ?

Een steun en toeverlaat  kan  wederzijds zijn , ik app ook met iemand van het forum en ik zie het ook als een stukje sociale controle netwerk naar  elkaar toe , je dag delen even praten.. niet perse  dat je de complete steunende factor, moet gaan wezen dat kan ik ook niet voor een ander heb genoeg shit aan mijn hoofd. Maar wat ik zeg het praatje maken met iemand die weet hoe het werkt met alcohol is al heel fijn.,

Misschien zijn online  meetings Aa wat voor je , reden om nuchter te blijven tot iig 8 uur tot de meetings beginnen en samen met anderen luisteren en je verhaal doen .. wil je meer weten mag je mij pm  doen  ,  succes je kan het voor je kind en uiteraard voor jezelf ...

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Lonster:

Wat een eerlijk verhaal. Tsja, om half drie 's middags al aan de wijn dat is best vroeg inderdaad. Je wilt stoppen maar weet nog niet hoe en wanneer?

Het liefst was ik gisteren al gestopt of langer geleden... Probeer het echt wel maar het sluipt er gewoon in, soort van gewoon geworden. Het hoe het moet weet ik niet. Zou  het liefst uit mijn omgeving zijn en heb ook al vrienden "afgeserveerd" aangezien het bij hun alleen om alcohol en plezier gaat. Dat gaat voor mij even niet samen... Beetje met de handen in het haar en om heel eerlijk te zijn zat ik om 12.00 uur al aan de wijn. Nu ik dit schrijf komt het besef pas echt, waar is de vijf in klok gebleven?

bedankt voor je reactie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lieke7777:

Hoi Anne welkom hier ,  helder dat je wilt stoppen met drinken. 

Heb je een plan voor jezelf?   Ga je  morgen beginnen  met je 1 st e nuchtere dag  ?

Een steun en toeverlaat  kan  wederzijds zijn , ik app ook met iemand van het forum en ik zie het ook als een stukje sociale controle netwerk naar  elkaar toe , je dag delen even praten.. niet perse  dat je de complete steunende factor, moet gaan wezen dat kan ik ook niet voor een ander heb genoeg shit aan mijn hoofd. Maar wat ik zeg het praatje maken met iemand die weet hoe het werkt met alcohol is al heel fijn.,

Misschien zijn online  meetings Aa wat voor je , reden om nuchter te blijven tot iig 8 uur tot de meetings beginnen en samen met anderen luisteren en je verhaal doen .. wil je meer weten mag je mij om  doen  ,  succes je kan het voor je kind en uiteraard voor jezelf ...

Hey Lieke, 

dank voor je welkom. Zat net even te scrollen en zag dat ik me in 2016 al voor het eerst heb aangemeld hier. Destijds nog om te lezen hoe ik met een partner moet omgaan... Hoe wrang is dat? Wel bedankt voor je reactie!

Morgen eerste nuchtere dag? Dat klinkt beangstigend en hoopvol tegelijkertijd... 

Qua shit aan je hoofd, herkenbaar.. Vind het eigenlijk al fijn dat ik gewoon even van me af kan typen en dat er meer mensen zijn die hier mee worstelen. Mijn ex is al zover dat hij niet meer te redden is maar ik sta nog iedere ochtend op en heb een goede reden om nu te stoppen! Weet nog niet hoe een om moet maar daar kom ik wel achter.

Nogmaals dank voor je reactie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt is ook beangstigd  om te zeggen morgen drink ik niet meer , je kan ook zeggen dat morgen voor 17.00 drink ik niet . Hak het in stukjes maak het niet gelijk heel groot.

Mijn gedachten met stoppen was echt   auw nu mag ik nooit meer drinken dat was een hele opgave om daar gelijk tegen aan te kijken.

Ik probeer daar ook niet tegen aan te hikken , maar heb iig nu wel mijzelf  op het jaarpact gezet

Maar wat was het begin moeilijk , ik begon ook rustig vroeg in de middag met drinken .. en nu vliegen de uren voorbij en besef ik dat ik niet aan drinken gedacht heb.

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Klopt is ook beangstigd  om te zeggen morgen drink ik niet meer , je kan ook zeggen dat morgen voor 17.00 drink ik niet . Hak het in stukjes maak het niet gelijk heel groot.

Mijn gedachten met stoppen was echt   auw nu mag ik nooit meer drinken dat was een hele opgave om da aar gelijk tegen aan te kijken.

Ik probeer daar ook niet tegen aan te hikken , maar heb iig nu wel mijzelf  op het jaarpact gezegd.

Maar wat was het begin moeilijk , ik begon ook rustig vroeg in de middag met drinken .. en nu vliegen de uren voorbij en besef ik dat ik niet aan drinken gedacht heb.

 

Mag ik vragen of en hoe lang je al gestopt bent? Ik heb sinds kort weer een vriend en als ik daar ben is het makkelijker om niet te drinken, hij drinkt helemaal niet.... 

Ik ga het proberen morgen! Voor het koken niet drinken, het is eerder gelukt dus wie weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anneflow,

 

goed dat je de stap gezet hebt om hier actief te gaan schrijven.

Waarmee je ook een stap zet om  te erkennen  dat alcohol een probleem is geworden in jouw leven.  Herkenbaar.

Of je veel drinkt of op welk tijdstip is nog eens niet zo interessant...het is de afhankelijkheid die ervaart, het denken niet  zonder te kunnen, of nodig te hebben om te dealen met ...?

 

Je schrijft dat je wilt stoppen, maar weet niet hoe. 

'De eerste niet nemen en het dag voor dag bekijken'...

 

Eenmaal de eerste slok, was bij mij de rem eraf.  Met alle gevolgen van dien. 

Dag voor dag, maakte het overzichtelijk. En soms zelfs per uur.

 

Beangstigend, moeilijk...tja...ik ga niet zeggen dat het simpel is.  Ik heb er ook wel even over gedaan voordat de knop echt omging...daarna is het relatief makkelijk gegaan.  

'Hoopvol' lees ik ook bij je. Ja, dat is het zeker. Stoppen met drinken is het beste wat ik gedaan heb. Er zijn momenten geweest dat ik echt wanhopig was en ook bang, dat het me niet zou lukken...dat er geen uitweg zou zijn. Maar de uitweg is stoppen met drinken.

 

Je bent jong, je hebt een kind...je weet waartoe doorgaan met drinken naar leidt...je zoekt hulp....ga ervoor, je bent het waard.

Ik heb zelf veel steun ervaren hier op het forum. Ervaringsverhalen, tips...voorbeelden en van me af schrijven.

Toch was de belangrijkste hulp voor mij in RL. Toen ik de stap durfde te zetten naar de huisarts is het ADB proces pas echt goed gaan lopen. Als ik je mag adviseren, ben niet bang om ook die stap te zetten.  Je moet het zelluf doen, maar het hoeft niet alleen.

 

Ik wens je heel veel succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @kruidenthee67

Ik ga echt mijn best doen en wie weet neem ik de stap naar de huisarts ook nog wel binnenkort, al heeft me dat in het verleden niet gebracht waar ik op had gehoopt. Nu sta ik er echter anders in dus misschien is de uitkomst ook wel anders. Ik weet dat ik het zelf moet doen en ook hoef ik niet alles alleen te doen. Het begint bij mij en het eindigt bij mij! 

Bedankt voor je reactie en bemoedigende woorden! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anneflow..

Ik heb hier een hele tijd geleden geschreven en jouw berucht heeft me doen besluiten weer te reageren.

Mijn situatie is vrijwel identiek aan die van jou. Nagenoeg zelfde leeftijd en een dochter, ook van jouw leeftijd ..En een ex die zwaar verslaafd was en waar ik om die reden bij ben weggegaan. Dit is 6 jaar geleden..  Helaas ben ik ook verslaafd achter gebleven en pas nu eindelijk voorgoed de knop om.

Dat wil zeggen..ik krijg net een melding van een app dat ik 100 uur nuchter ben ( de app heet easy Quit drinking, wellicht ook iets voor jou!)

Ik heb geen keuze. Recent mijn baan NET NIET verloren doordat ik gewoon nauwelijks nog functioneerde..ik dacht van wel..  ha ha. Mindfuck. Financieel heb ik ook nog eea recht te zetten. Emotioneel zullen we het maar even helemaal niet over hebben. Ik heb net 3 dagen onafgebroken gejankt maar kon vandaag zowaar weer wat lachen en een Klein beetje trots zijn op mezelf. 

Jij kunt dit ook..je verdient dit!!! Ik wil je heel graag steunen in je proces..  en ja, kan zelf ook wel wat steun gebruiken. Mijn advies zou zijn..prik een datum om te stoppen ( op korte termijn) en go for it. 

Je hebt in ieder geval mij gemotiveerd om weer te schrijven...Ik hoop dat je blijft schrijven hier!!

Sterkte xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Anneflow en ook @Jozette Ik zou je graag een knuffel willen geven en tegen je willen zeggen dat jij mag leunen. Pittig om dit allemaal alleen te doen:rose:.
Drank verdoofd de pijn van verdriet, eenzaamheid, de vermoeidheid en chaos in je hoofd... maar komt ook weer keihard terug als het uitgewerkt is. Het maakt je lichaam en geest kapot. 

@Etty brengt een hele belangrijk motivatie Om te stoppen naar voren; je dochter. Zij heeft je nodig als ouder... vader is er nagenoeg niet meer, gun haar haar moeder en laat haar kind zijn. 
 

Ikzelf heb uiteraard ook een verhaal, een reden waarom ik steeds meer dronk. Ik heb meerdere pogingen gedaan om te stoppen, maar nu sinds 1 januari met “IkPas” lijkt het te zijn gelukt. Sindsdien heb ik 1 glas prosecco gedronken en het daarbij gelaten. 

Stel jezelf een doel, bv 1 maand niet, prik een datum en ga ervoor. 
Bedenk wat je ipv wijn gaat drinken, ik zou in het begin vooral water drinken ivm de ontgifting. 
Haal geen wijn in huis en schrijf dagelijks op je draadje of in een dagboek. Schrijf het lekker van je af. 

Ik begon met 1 maand, dat werden 100 dagen, 4 maanden en nu ga ik voor de 5 maanden. 

Go for it, je kunt meer dan je denkt. Succes:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Jozette:

Beste Anneflow..

Ik heb hier een hele tijd geleden geschreven en jouw berucht heeft me doen besluiten weer te reageren.

Mijn situatie is vrijwel identiek aan die van jou. Nagenoeg zelfde leeftijd en een dochter, ook van jouw leeftijd ..En een ex die zwaar verslaafd was en waar ik om die reden bij ben weggegaan. Dit is 6 jaar geleden..  Helaas ben ik ook verslaafd achter gebleven en pas nu eindelijk voorgoed de knop om.

Dat wil zeggen..ik krijg net een melding van een app dat ik 100 uur nuchter ben ( de app heet easy Quit drinking, wellicht ook iets voor jou!)

Ik heb geen keuze. Recent mijn baan NET NIET verloren doordat ik gewoon nauwelijks nog functioneerde..ik dacht van wel..  ha ha. Mindfuck. Financieel heb ik ook nog eea recht te zetten. Emotioneel zullen we het maar even helemaal niet over hebben. Ik heb net 3 dagen onafgebroken gejankt maar kon vandaag zowaar weer wat lachen en een Klein beetje trots zijn op mezelf. 

Jij kunt dit ook..je verdient dit!!! Ik wil je heel graag steunen in je proces..  en ja, kan zelf ook wel wat steun gebruiken. Mijn advies zou zijn..prik een datum om te stoppen ( op korte termijn) en go for it. 

Je hebt in ieder geval mij gemotiveerd om weer te schrijven...Ik hoop dat je blijft schrijven hier!!

Sterkte xx

Beste Jozette, 

dat zijn wel heel veel raakvlakken die we hebben. Zal je wel een berichtje doen! Bedankt voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sensitief:

Welkom @Anneflow en ook @Jozette Ik zou je graag een knuffel willen geven en tegen je willen zeggen dat jij mag leunen. Pittig om dit allemaal alleen te doen:rose:.
Drank verdoofd de pijn van verdriet, eenzaamheid, de vermoeidheid en chaos in je hoofd... maar komt ook weer keihard terug als het uitgewerkt is. Het maakt je lichaam en geest kapot. 

@Etty brengt een hele belangrijk motivatie Om te stoppen naar voren; je dochter. Zij heeft je nodig als ouder... vader is er nagenoeg niet meer, gun haar haar moeder en laat haar kind zijn. 
 

Ikzelf heb uiteraard ook een verhaal, een reden waarom ik steeds meer dronk. Ik heb meerdere pogingen gedaan om te stoppen, maar nu sinds 1 januari met “IkPas” lijkt het te zijn gelukt. Sindsdien heb ik 1 glas prosecco gedronken en het daarbij gelaten. 

Stel jezelf een doel, bv 1 maand niet, prik een datum en ga ervoor. 
Bedenk wat je ipv wijn gaat drinken, ik zou in het begin vooral water drinken ivm de ontgifting. 
Haal geen wijn in huis en schrijf dagelijks op je draadje of in een dagboek. Schrijf het lekker van je af. 

Ik begon met 1 maand, dat werden 100 dagen, 4 maanden en nu ga ik voor de 5 maanden. 

Go for it, je kunt meer dan je denkt. Succes:heart:

Hoi Sensitief,

Jullie hebben helemaal gelijk en mijn dochter is al beschadigt door alles en heb voor haar ook hulp ingeroepen hoe ermee om te gaan. Tot nu toe gaat dit redelijk... 

Deze keer ben ik me er ontzettend van bewust en ga er dan ook voor! In plaats van wijn ga ik aan de ranja! Dit heb ik altijd al lekker gevonden en met dit mooie weer is het nog verfrissend ook. 

Zet hem op en ga voor de 5 maanden, misschien kan ik dat straks ook wel melden hier! 

Groetjes AnneFlow

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal, 

ik wil jullie danken voor jullie steun maar ben toch voor de bijl gegaan vanmiddag. Ik was zo onrustig en kon alleen maar naar de klok kijken wanneer het eventueel tijd zou kunnen zijn voor een wijntje. Wel ergens het besef dat die er eigenlijk niet meer is. In de koelkast lag nog een 3 liter pak.. Die had ik gisteren al weg moeten gooien.

Dus wat nu, koekjes bakken, afwassen (heb geen vaatwasser helaas) en maar rusteloos heen en weren. Ik rook ook nog eens en wijn een sigaartje horen voor mij ergens ook bij elkaar. Ik kreeg eigenlijk kokhals neigingen bij het denken aan de wijn. Eerst aan de ranja gezeten maar kon het niet opbrengen. Nu dus twee wijntjes gehad. Vanmiddag veel verhalen van anderen gelezen op dit forum en vind het van iedereen zo knap dat ze gestopt zijn... Zoveel mensen hebben meer verloren dan ik en die doen het zo goed. Zo wil ik ook zijn uiteindelijk. 

Heb ook het boek Help ik (ver)zuip besteld vandaag. Ik lees heel veel en heel graag, even naar een andere wereld. Misschien dat dit boek me wel kan helpen. 

Vanavond komt mijn vriend langs en ben ik van plan om het gesprek aan te gaan. Ik weet dat hij me steunt maar ik moet misschien wel maandag toch de huisarts benaderen voor hulp. Woensdag word ik 43 en ik wil eigenlijk mijn eerste dag alcoholvrij voor die dag hebben! Misschien is het Corona virus toch wel mijn redding, geen bier, wijn e.d. in huis hoeven halen want er komt toch niemand... Kan ik ook geen restjes opdrinken. 

Ik heb mezelf voorgenomen dat het pak vanavond weggegooid gaat worden en dat dit het einde is van mijn eindeloze gepieker om te stoppen. 

Ben slim, heb een super leuke dochter, een leuke vriend, leuke 'bonus' kindjes en een goede baan. Eigenlijk niets wat de alcohol zou moeten overnemen. 

Bedankt voor al jullie verhalen hier, al ben ik er nog niet. Ik ga er wel komen!!! 

Liefs Anne:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond weg. Het kán ook nu.

Zet 'm op. Dat gevoel van even weg willen...

Dat herken ik. Wilde ik ook. Ik heb het gelukkig niet meer. Vind het niet altijd leuk, maar wil niet meer weg. Ik ben mezelf een stuk meer gaan waarderen. Gun ik jou en je dochter ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anneflow...…  heel veel sterkte met de keuze die je gaat maken. Echt....het gaat je vast lukken!  En wat zul je dan trots op je zelf zijn!

Fijn dat je hier je 'verhaal' kunt doen. Er zijn hier heel veel lieve mensen die ook ervaren hebben hoe GEMEEN alcohol is en wat een strijdt het is om daar van af te komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Anne. 

Hoe gaat het? Heb je t bij 2 kunnen houden gisteren ? 

Het zonnetje schijnt...Ik moet aan de slag.. puin ruimen..in mijn hoofd, komende week op mijn werk en financieel. Zin in joh:(((.  Positief is dat mijn hersenen wel weer enigszins lijken te werken, maar dat maakt de confrontatie met mezelf ook direct weer een stukje harder.

Zet em op. 

Jozette, die vanavond een week droog staat ;))

bewerkt door Jozette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen,

@Jozette, ik kan je inmiddels melden dat ik gisteren de hele dag niet heb gedronken. Ik heb het vrijdag aan mijn vriendin verteld en die stond gelijk op de stoep. Ze had het niet in de gaten en vond dat ik het goed verborgen heb gehouden. Dat deed me wel wat, was ook nog een stiekeme drinker... Samen met haar en mijn vriend nog een glaasje gedronken en vrijdag om 20.00 uur heb ik dus de laatste gehad! 

Gisteren even de stad in geweest en heb ik bij een theewinkel allemaal verse thee en thee-eieren gekocht. Daar leef ik nu zo ongeveer op. Weet je wat daar stom aan was, ik vond alles zo duur. Vergeleken met de wijn die ik dronk a 4 euro de fles en dan een of anderhalve fles per dag... zo bizar die gedachte. 

Ook heb ik het boek besteld: Help ik (ver)zuip van Maggie de Jong. Zij is echter veel verder gegaan met haar drankgebruik dan ik maar er zitten wel confronterende stukken in. Ben op de helft en ga hem vandaag uitlezen!

Nu zo even langs mijn rijden voor een verjaardagsgroet en op naar dag twee zonder alcohol!!! 

fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig @Anneflow! Ik heb een app quitdrinking, dat exact je resultaten bijhoudt; hoeveel dagen gestopt, hoeveel consumpties niet gedronken, hoeveel geld bespaard en wat het stoppen met je gezondheid doet. Mij motiveert het, misschien jou ook. Het ziet er zo uit en het heeft meer pagina’s :

9704B41E-587D-499F-9B7D-827F62A883F4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...