Spring naar bijdragen

Huiskamer 14 mei 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen zonder zorgen.

Elke dag de laatste dagen word ik doodmoe wakker. Zo naar als je in de ochtend al gewoon doodmoe bent. Gaap gaap. Knopje zoeken naar avond. Oh bestond dat maar van slaap naar slaap ;)

Gister had ik in de middag ff 23 min geslapen en werd goed wakker. Was even heerlijk. Voelde ook wat energie en dan kan die maag je gestolen worden. Ik was meteen best happy. Tot ik 16 uur opeens heel moe werd. Ik zei tegen mezelf je bent gewoon heel moe. Niks aan de hand. Ontspan maar. Je mag doodmoe zijn. Maar mijn hoofd ging ook raar doen. Ik maakte een kop thee en later dacht ik o ja thee maken. Kon mn kopje niet vinden, maar ik had al thee gemaakt zag ik opeens een vol kopje. Dat komt dan zo raar binnen huh heb ik t gemaakt? Nou dat ging zo verder. Je wordt gek. Tot ik om 18 u alles even teveel werd en mn hoofd heel raar deed alsof ik t niet meer ben en een huilbui kreeg. Had heel de dag niet gehuild. Het gevoel dat je je verstand verliest. Te moe om te ademen. Ik kan t niet goed omschrijven maar het is eng. En gewoon te moe om te zitten en iets te doen. Zelfs met ogen dicht zitten lukt niet. Dan merk ik dat ik niet kan ademen en voel mn maag. Dan word ik onrustig. Lorazepamhoofd zegt de arts. Overzicht structuur verwerking gaat niet in t hoofd. Huilen stopte gauw. Te moe ook. En dan rest: accept it baby! 

Vanaf 8 uur als dood op bed. Doodmoe. Om 10 uur dacht ik lekker naar dromenland te gaan zosls gister maar dan ben ik te moe om te slapen!! Woelen. Uiteindelijk won de vermoeidheid t wel hoor. 

Ik dacht Yollie hoe kun je 3 uur in een kappersstoel zitten? Ik hou t geen 5 min uit. Ik denk dat je meer kan dan je denkt. En dus meer afleiding kan zoeken! Mijn dag is 10 u uit bed 13-14 u weer in bed en 20 u weer in bed. Ben gewoon te opgebrand.

Nou ja de dag ging best. Nu voel ik weer de steek in de maag. Branden. Alsof iemand met een scherpe punt zit te boren. Ik laat t maar want gister rijst met zalm en broccoli weer naar binnen. Dus ik was blij daarmee. Zie dat als vooruitgang. Bijna een normale maaltijd toch. Daarbij de losecosan gaat straks werken en dan zakt t wat! Dacht weer aan slagroomtaarten. Nu ook oreos m&ms enz. Ik wilde bijna marshmallows eten. Gelukkig hield ik t bij een banaan en droomde dat t een slagroomtaart was. Dan na t eten zoveel oprispingen dat ik blij was dat ik niet de marshmallow had genomen. Wist je dat de echte marshmallows goed voor de maag zijn, gemaakt van een geneeskrachtig plantje. Helaas is die in de supermarkt niet meer dan eiwit en suiker. 

Steeds meer gaat langs me heen. Ben niet meer scherp en zo moe en verward dat ik niet meer weet waar ik sta? Alles is vreemd. Maar goed als je zo moe bent gaat ook alles langs je geen. Daar staat vermoeidheid om bekend. Minder scherp. Meer vergeten. 

Ik merk het met kaarten maken. Maak snel fouten. Krijg ik weer een veeg uit de pan van mn man. Keuken is nat net gedweild zegt ie. Okee. Ik 2 min later loop naar de keuken. Ik onthou dat niet joh. Manlief snapt t niet. Ik ook niet overigens want heb dat nooit gehad. Nou dat was mn dag wel weer. Was best een houdbare dag!

Veel liefs en fijne dag X

@Mientje alles goed?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens een vruchtloos gesprek met mijn psychiater. Nog maar eens iets opstarten is er gezegd, dit keer solian. Zoek het meteen op, blijkt iets te zijn voor schizofrenie. Ja hallo! Wat nog? Laat me nu toch gewoon terug valium proberen. Elke morgen hetzelde liedje, verstikking, tintelen in mijn gezicht. Als ik stilzit, is het nog erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0Wesley, dat is vaak het probleem na een te snelle afbouw. Dan blijf je lang in de ellende zitten, en loop je het risico dat men allerlei middelen op je wil proberen die het vaak erger maken, en waar je dan weer acuut afgehaald wordt omdat het je zieker maakt. 

@Louisa, de halve maand alweer voorbij bijna. Gaat je opname nog door deze maand? Ik hoop het voor je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen zonder zorgen.

Elke dag de laatste dagen word ik doodmoe wakker. Zo naar als je in de ochtend al gewoon doodmoe bent. Gaap gaap. Knopje zoeken naar avond. Oh bestond dat maar van slaap naar slaap ;)

Gister had ik in de middag ff 23 min geslapen en werd goed wakker. Was even heerlijk. Voelde ook wat energie en dan kan die maag je gestolen worden. Ik was meteen best happy. Tot ik 16 uur opeens heel moe werd. Ik zei tegen mezelf je bent gewoon heel moe. Niks aan de hand. Ontspan maar. Je mag doodmoe zijn. Maar mijn hoofd ging ook raar doen. Ik maakte een kop thee en later dacht ik o ja thee maken. Kon mn kopje niet vinden, maar ik had al thee gemaakt zag ik opeens een vol kopje. Dat komt dan zo raar binnen huh heb ik t gemaakt? Nou dat ging zo verder. Je wordt gek. Tot ik om 18 u alles even teveel werd en mn hoofd heel raar deed alsof ik t niet meer ben en een huilbui kreeg. Had heel de dag niet gehuild. Het gevoel dat je je verstand verliest. Te moe om te ademen. Ik kan t niet goed omschrijven maar het is eng. En gewoon te moe om te zitten en iets te doen. Zelfs met ogen dicht zitten lukt niet. Dan merk ik dat ik niet kan ademen en voel mn maag. Dan word ik onrustig. Lorazepamhoofd zegt de arts. Overzicht structuur verwerking gaat niet in t hoofd. Huilen stopte gauw. Te moe ook. En dan rest: accept it baby! 

Vanaf 8 uur als dood op bed. Doodmoe. Om 10 uur dacht ik lekker naar dromenland te gaan zosls gister maar dan ben ik te moe om te slapen!! Woelen. Uiteindelijk won de vermoeidheid t wel hoor. 

Ik dacht Yollie hoe kun je 3 uur in een kappersstoel zitten? Ik hou t geen 5 min uit. Ik denk dat je meer kan dan je denkt. En dus meer afleiding kan zoeken! Mijn dag is 10 u uit bed 13-14 u weer in bed en 20 u weer in bed. Ben gewoon te opgebrand.

Nou ja de dag ging best. Nu voel ik weer de steek in de maag. Branden. Alsof iemand met een scherpe punt zit te boren. Ik laat t maar want gister rijst met zalm en broccoli weer naar binnen. Dus ik was blij daarmee. Zie dat als vooruitgang. Bijna een normale maaltijd toch. Daarbij de losecosan gaat straks werken en dan zakt t wat! Dacht weer aan slagroomtaarten. Nu ook oreos m&ms enz. Ik wilde bijna marshmallows eten. Gelukkig hield ik t bij een banaan en droomde dat t een slagroomtaart was. Dan na t eten zoveel oprispingen dat ik blij was dat ik niet de marshmallow had genomen. Wist je dat de echte marshmallows goed voor de maag zijn, gemaakt van een geneeskrachtig plantje. Helaas is die in de supermarkt niet meer dan eiwit en suiker. 

Steeds meer gaat langs me heen. Ben niet meer scherp en zo moe en verward dat ik niet meer weet waar ik sta? Alles is vreemd. Maar goed als je zo moe bent gaat ook alles langs je geen. Daar staat vermoeidheid om bekend. Minder scherp. Meer vergeten. 

Ik merk het met kaarten maken. Maak snel fouten. Krijg ik weer een veeg uit de pan van mn man. Keuken is nat net gedweild zegt ie. Okee. Ik 2 min later loop naar de keuken. Ik onthou dat niet joh. Manlief snapt t niet. Ik ook niet overigens want heb dat nooit gehad. Nou dat was mn dag wel weer. Was best een houdbare dag!

Veel liefs en fijne dag X

@Mientje alles goed?

Louis. Fijn dat je aan mij denkt. Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat het bij mij toch aanleg en chronisch is en ik al oud ben, en ik bang was dat ik anderen juist op het verkeerde been zette. Maar nu ik dit van jou weer lees, lees ik zoveel herkenningspunten zodat ik toch nog maar weer één keer reageer. Kaarten maken, doodmoe, ademhalen, vergeetachtig, o ik herken het zo. Mijn energie is op. Energie genoeg om allemaal leuke dingen te bedenken, maar geen energie om ze uit te voeren. Zo moe dat ik soms geen adem meer kan halen en denk dat ik dood ga. Maar niet negatief of depressief, omdat ik het al zo lang heb, ben ik er wel rustig onder. Ik heb echt plezier in het kaarten maken, maar ja die energie hè? Het is natuurlijk niet leuk voor jou maar ik kan me er wel aan optrekken dat meer mensen deze klachten hebben. Daarom alleen maar lezen en niet meer reageren. Mijn psychiatrisch begeleidster belde vandaag op en ik vertelde haar van mijn bij tijden niet meer kunnen ademhalen en zo weinig energie dat ik dacht dood te gaan. Zij was voor een arts, maar ik dus niet, helpt in mijn geval toch niet. Nu komt ze maandag bij mij thuis voor een gesprek. Het helpt natuurlijk niet, maar ik vind haar geweldig en heb ook veel aan haar, dus is het wel fijn dat ze even komt voor een gesprek. En verder blijf ik mijn klachten maar accepteren en blijf ik gezellig aan het hobbyen. Ik hoop echt dat jouw opname er nu gauw aankomt want je zult zien dat je er van opknapt. Dat is mijn ervaring. Heel veel sterkte en liefs. Mientje.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...