Spring naar bijdragen

Afbouwen Alprazolam


Engeltje65

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik wil graag ervaringen horen over het afbouwen van Alprazolam dmv Diazepam. Ik heb 2 jaar 2x daags 1 mg Alprazolam geslikt en ik moet dit gaan afbouwen. De psychiater heeft me ipv de Alprazolam 2x daags 10 mg Diazepam voorgeschreven maar ik reageer daar heel slecht op. Ik heb vreselijk last van onrust, angst, paniek, hoofdpijn, licht in m’n hoofd, zweten en slecht slapen. Ik weet me gewoon geen raad. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of dit over gaat? Ik trek dit niet veel langer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2020 om 16:43 zei Engeltje65:

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik wil graag ervaringen horen over het afbouwen van Alprazolam dmv Diazepam. Ik heb 2 jaar 2x daags 1 mg Alprazolam geslikt en ik moet dit gaan afbouwen. De psychiater heeft me ipv de Alprazolam 2x daags 10 mg Diazepam voorgeschreven maar ik reageer daar heel slecht op. Ik heb vreselijk last van onrust, angst, paniek, hoofdpijn, licht in m’n hoofd, zweten en slecht slapen. Ik weet me gewoon geen raad. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of dit over gaat? Ik trek dit niet veel langer

Dag @Engeltje65,

Welkom hier. Doorgaans wordt 1 mg Alprazolam omgezet in 20 mg Diazepam. Soms inderdaad ook in 10 mg Diazepam. Jij had voor 2 mg Alprazolam minstens 30 mg, wellicht 40 mg Diazepam moeten krijgen. In feite heb je nu al een fikse afbouwstap gezet en dat geeft afbouwverschijnselen zoals jij deze ervaart. Uiteindelijk zal het wel beter gaan, maar zeker in het begin horen die verschijnselen er helaas bij. Ik zou je wel het advies niet eerder te gaan afbouwen van de Diazepam totdat je je wat stabieler voelt. Mocht het nu qua afbouwverschijnselen zo slecht blijven dan adviseer ik je terug te gaan naar je behandelaar, wellicht moet er dan opnieuw naar de omzetting gekeken worden. 

Ik wil je ook van harte uitnodigen om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je bij Ditjes Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen meer personen samen, onder meer andere afbouwers en ervaringsdeskundigen. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...