Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 10 mei 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei ELL:

@bolletje,

Niet iedereen gaat aan de benzo’s om spanningen of angst weg te halen of om iets weg te slikken. 

Ik ben bij de huisarts beland met slecht slapen door schildklierproblemen en burn-out.  (daardoor hoge hartslag en snachts heel wakker). Ik wilde niks wegslikken, ik zou 2 a 3 keer een slaappil nemen om weer ‘in het ritme te komen’. Nou, vervolgens heb ik daar fysiek zo verkeerd op gereageerd waardoor ik flink in de afgrond beland ben. Ik heb geen enkel moment gedacht dat ik iets weg wilde slikken met pillen. Je wordt afhankelijk gemaakt en dat kan al binnen een week. Dus tja. 

En reken maar dat ik in mijn leven al genoeg heb meegemaakt, veel ergere dingen dan een burn-out, en ik heb nooit de behoefte gehad om daarvan iets te verdoven met benzo’s drugs of alcohol. Ik heb geluisterd naar de huisarts. Ik zou met wat slaappillen weer ‘in het ritme’ komen. En zo geldt dat wel voor meer mensen hier. Dankzij de huisarts of een arts in een onnodig proces gestort. 

Precies @ELL zelfde verhaal hier...in zes wkn tijd mijn hele lijf naar de filistijnen door de benzo's. 90% van mijn klachten kwamen pas tijdens en na gebruik...en de huisarts, die gelooft het uiteraard niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over en weer gepraat. Ik kap met de pillen helemaal en ga de hel uitzitten. Maar ik heb weer 2 dgn diazepam ingenomen en merk geen verschil. Gelukkig savonds niks ingenomen en heb nu 3 nachten geslapen. Wel veel wakker en zweten.Ik weet dat trillen van de afbouw komt en slecht slapen. Meerdere mensen hebben dat op benzobuddies ook tinititus hersenpijn etc.  Het zit niet in mijn hoofd. Ooit zal dat overgaan. Ik laat mijn leven niet verwoesten door pillen. Op benzobuddies lees ik succesverhalen van mensen die genezen zijn ongeacht tijdstip. Ik ben zonder pillen geboren en zal ook zonder pillen doodgaan. Voor de pillen was ik gezond tot ik slapeloosheid kreeg na trauma. En na benzo  voor slaap kreeg ik angst en depressies. Ik laat me niet zieker maken door benzos. Ieder keer een symptoom erbij. En ik laat de farmacie niet rijker worden met alle kosten aan medicijnen en consulten. Ik ben er klaar mee. Succes !

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Yollie:

@Yvo59hier moet ik even op reageren. Ik weet het niet zeker maar ik denk niet dat jij benzoverslaafd was maar alcohol verslaafd. En als dat zo is dan kun je niet over ons oordelen. Je zult niet begrijpen wat we voelen en waar we doorheen gaan. En we zijn hier niet om te klagen maar om elkaar te steunen om van de benzos af te komen. Net als op het alcohol forum waar men mekaar steunt om van de alcohol af te komen. Je weet zelfs als iemand pijn heeft en nauwelijks slaapt, moet kotsen, niet kunnen eten hartkloppingen ademnood tinnititus etc.dat dat ondragelijk is en dat je nauwelijks kan funtioneren. Er zijn hier mensen die zelf op de eerste hulp zijn belandt en zelfs in een rolstoel zijn belandt.  En net als alcohol zijn benzos slecht voor de gezondheid. Hoe kan je daar zo makkelijk over oordelen als je bijna niet kan functioneren. En we hebben het natuurlijk ook over leuke dingen. Dat heb je zeker gemist. En dan niet te spreken dat velen van ons onze baan zijn kwijtgeraakt en de zorg ons ook nog behoorlijk geld kost. Medicatie consulten onderzoekingen etc.

Yvo59 je mag niet oordelen je doet mensen pijn zulke mensen als jou moeten ze het forum afgooien jij heb geen mensen kennis    Lieve mensen ik wens jullie genezing Dag allemaal het beste  ♥️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Yollie:

Over en weer gepraat. Ik kap met de pillen helemaal en ga de hel uitzitten. Maar ik heb weer 2 dgn diazepam ingenomen en merk geen verschil. Gelukkig savonds niks ingenomen en heb nu 3 nachten geslapen. Wel veel wakker en zweten.Ik weet dat trillen van de afbouw komt en slecht slapen. Meerdere mensen hebben dat op benzobuddies ook tinititus hersenpijn etc.  Het zit niet in mijn hoofd. Ooit zal dat overgaan. Ik laat mijn leven niet verwoesten door pillen. Op benzobuddies lees ik succesverhalen van mensen die genezen zijn ongeacht tijdstip. Ik ben zonder pillen geboren en zal ook zonder pillen doodgaan. Voor de pillen was ik gezond tot ik slapeloosheid kreeg na trauma. En na benzo  voor slaap kreeg ik angst en depressies. Ik laat me niet zieker maken door benzos. Ieder keer een symptoom erbij. En ik laat de farmacie niet rijker worden met alle kosten aan medicijnen en consulten. Ik ben er klaar mee. Succes !

Zo is het! Je kan dit en ook jij geneest! Dit bericht moet je vaak terug lezen als je een terugval hebt :rose:

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Wilhelmina:

Yvo59 je mag niet oordelen je doet mensen pijn zulke mensen als jou moeten ze het forum afgooien jij heb geen mensen kennis    Lieve mensen ik wens jullie genezing Dag allemaal het beste  ♥️

 

@Wilhelminalieverd. Ga door met je afbouw. Niks van je leeftijd aantrekken. Als we genezen zijn gaan we het samen vieren. Je bent er ook bijna. Maar je zal nog wel klachten hebben. Bijt door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Wilhelmina:

Yvo59 je mag niet oordelen je doet mensen pijn zulke mensen als jou moeten ze het forum afgooien jij heb geen mensen kennis    Lieve mensen ik wens jullie genezing Dag allemaal het beste  ♥️

 

Precies Wilhelmina... Ik heb zijn berichten terug gelezen en het lijkt wel of hij het leuk vind om te stoken... 

Ik heb veel respect voor je! Je kan dit :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei EefjeJ:

Precies Wilhelmina... Ik heb zijn berichten terug gelezen en het lijkt wel of hij het leuk vind om te stoken... 

Ik heb veel respect voor je! Je kan dit

Hij  kan  niet zichzelf verplaatsen in andere mensen  ik wens jullie een fijne dag allemaal. groetjes Wil

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-5-2020 om 14:11 zei Louisa:

Daar ben ik dus bang voor dat afbouwen niet helpt tegen de breinaanvallen!  

@Louisa ook op benzobuddies staat dat mensen van hun breinaavallen af zijn gekomen na afbouw. Ik kan me herinneren in mijn eerste jaar toen ik zwaar onder de lorazepam zat ook soort electrische lading in mijn hoofd had en duizelig was. Ik werd helemaal gek in de auto.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik wil niet stoken, ik ben niet alcoholverslaafd. Ik lees mee, en schrijf heel enkel wat. Waarom ik meelees; beroepshalve. Ik vind namelijk ook dat er te weinig aandacht wordt besteed aan benzo-en/of alcoholverslaving; dat er te weinig kennis bestaat in het hulpverleningscircuit. Beschouw het maar als een vorm van verdieping in mijn vakgebied.

Waar ik werk worden ervaringsdeskundigen ingezet en dat heeft de hulpverlening verrijkt.  Bolletje, wil jij je als de ‘gesmeerde bliksem’ aanmelden voor een opleiding tot ervaringsdeskundige. M.i. kun je zonder opleiding ook gelijk aan het werk.

Het leven is meer dan ‘verslaafd’ zijn aan......onder je verslaving, angst, pijn en verdriet; woont je ‘ware zelf’. Probeer en durf die de ruimte te geven.

Sterkte en alle goeds toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Yvo59:

Beste mensen,

Ik wil niet stoken, ik ben niet alcoholverslaafd. Ik lees mee, en schrijf heel enkel wat. Waarom ik meelees; beroepshalve. Ik vind namelijk ook dat er te weinig aandacht wordt besteed aan benzo-en/of alcoholverslaving; dat er te weinig kennis bestaat in het hulpverleningscircuit. Beschouw het maar als een vorm van verdieping in mijn vakgebied.

Waar ik werk worden ervaringsdeskundigen ingezet en dat heeft de hulpverlening verrijkt.  Bolletje, wil jij je als de ‘gesmeerde bliksem’ aanmelden voor een opleiding tot ervaringsdeskundige. M.i. kun je zonder opleiding ook gelijk aan het werk.

Het leven is meer dan ‘verslaafd’ zijn aan......onder je verslaving, angst, pijn en verdriet; woont je ‘ware zelf’. Probeer en durf die de ruimte te geven.

Sterkte en alle goeds toegewenst.

Beste Yvo. Sorry voor mijn verkeerde conclusie dat je alcohol verslaafd zou zijn. Maar ik spreek nu voor mezelf. Waar komt mijn slapeloosheid vandaan dan terwijl ik eerst 3x p dag kon slapen. Ik had een paniekstoornis opgelopen na trauma en kreeg xanax voor de angst. De slapeloosheid en depressie stampte er al gauw in. Ik kreeg ook gauw antidepressiva. Dit 5 jaar lang. Ik snapte niet waarom ik angst had. 4 maanden geleden toen ik ging afbouwen begon het inwendig trillen terwijl ik geen angst meer heb. Ik ben door cgt van mijn angst afgekomen. Als het een vorm van je vakgebied is kan je me vertellen hoe ik van deze onhoudbare trillingen afkom. Ik ben niet de enige. Op benzobuddies zovelen. Internet staat vol met als afkicksymptoom trillen en slecht tot niet slapen. Het lijkt net of een drilboor 24 u in mijn lichaam huist. Ik zoek afleiding maar ik word elke seconde moedelozer. Mijn psyhiater raad mij weer antidepressiva aan. Die ik ook al heb afgebouwd. Ik was het weer gaan slikken maar merkte geen verschil. Ik ben ook niet depressief meer. Dus ik denk niet dat de citalopram het wondermiddel is. Ik heb zelf aan de bel moeten trekken om af te bouwen. De psyhiaters wilden mij nog meer medicatie voorschrijven. Ik leek wel een wandelende apotheek. Mijn bloeddruk is hierdoor ook helemaal ontregeld wat ook een afkicksymptoom is. Ik was bloed gaan prikken en je wilt het niet geloven. Het trillen was zo keihard dat 2 assistenten het konden horen. Als ik tegen mijn man aanligt voelt hij het zoemen ook. Ik kan nu soms 2 u slapen. Ga ik terug naar benzo dan wordt het 0,0.  Deze hel uitzitten is zwaar. Ik lees op benzobuddies dat het maanden jaren kan duren. Als je de oplossing hebt. GRAAG!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie, ik heb geen antwoorden op jouw vragen. Ik leef met je mee, en voor zover ik er verstand van heb: accepteer wat je voelt. Ik begrijp dat je niet veel aan zo’n advies hebt, maar het is het enige wat je kan doen. Wat je ook probeert om van je trillen af te komen, blijkbaar helpt het niet. Wat dan nog rest is dat je dat ‘drilboor’ gevoel accepteert, integreert in jouw leven. Leer er mee leven, misschien ‘slijt’ het dan.

Hoe meer jij je druk maakt over je inwendige trillen, hoe meer je het ervaart; dus accepteer; zoek afleiding, blijf bezig, weet dat je meer bent dan je inwendige trillen.Weet dat je ook met je trillen leuke dingen kan doen. Is eerst niet leuk, maar als je doorzet komt, heel voorzichtig, heel even het gevoel van ‘ik vond het leuk, ik vergat even mijn trillen’.

Voor wie dit leest. Afkicken van benzo’s, bijverschijnselen van benzo gebruik, kunnen akelig en vervelend zijn; het kost tijd om dat te overwinnen. Niet vergeten; jullie hoofd is sterker dan je denkt; zet je hersens op “ ik kan, ik accepteer, ik wil, ik ben baas over mijn hoofd”. Vertrouw op je lijf, hoe gek het ook doet en welke pijntjes je ook hebt.  Heb vertrouwen en geloof in jullie zelf. Wees niet bang. De grootste angst is de angst voor de angst. Dus vrees niet. Zowel; een gemiddelde angstaanval duurt 3 minuten. Dat overleef je wel. 

Dit is mijn laatste bericht. Ga ervoor allemaal, jullie kunnen het.

Zoniet, Bolletje, ga door zoals je doet, wat ‘strenger’ mag ook.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvo59:

Beste mensen,

  Bolletje, wil jij je als de ‘gesmeerde bliksem’ aanmelden voor een opleiding tot ervaringsdeskundige. M.i. kun je zonder opleiding ook gelijk aan het werk.

 

Hahaha wat lief, wat een compliment dank je wel. Zou best willen helpen maar denk niet dat dat nog lukt.:D:rose: In ieder geval, hartstikke bedankt voor het hier zijn.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...