Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
takeiteasy

Rise en shine zondag 11 mei

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Jopie:

ja, dat herken ik wel. En toch wilde ik m graag plaatsen.  

Ik vind hem juist heel goed verwoord. Zonder een mening te geven over wat juist of niet juist is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Oudste dochter stond laat op en is nu naar werk. Kreeg een knuffel. Jongste kwam net thuis vanaf haar vader met mooie tekening van ons drietjes, dochters en ik. Zo mooi en ontroerend en ook chocola en douchecreme. Lief. Mijn oudste en ik .. onze band is wel sterk maar ze is ook heel dwars en een enorme persoonlijkheid. Haar vader is een narcist en dat zit er bij haar ook enorm in. Maar soms en bij beetjes gaat het heel goed. Nu beetje verdrietig toch, kan er niks aan doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kyon:

Ik vind hem juist heel goed verwoord. Zonder een mening te geven over wat juist of niet juist is. 

Vind ik eigenlijk ook wel. Alhoewel dat "dus VRIENDEN" van mij niet hoeft. Tikje demagogisch, vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik  eind maart riep dat ik bang was voor de gevolgen in onze samenleving, grimmigheid bemerkte, in mijn bus, zonder plek, vond ik geen gehoor. Het viel wel mee, toch? En ik voelde mij eenzaam. Toen ik uitsprak dat dit veel veel langer zou duren dan een paar weken of zelfs maanden werd ik uitgelachen, een doemdenker genoemd. En voelde me eenzaam. Toen ik in paniek raakte omdat van de ene op de andere dag 180 van mijn collega's ontslagen werden was de reactie: maar ze vallen toch in het vangnet van de overheid?  En ik voelde me eenzaam, want zo was het niet. Alles wat op mijn pad kwam, kwam net op dat moment niet op het pad van mijn gesprekspartner, en was onvoorstelbaar, ondenkbaar, misschien ook onhanteerbaar. En dat was eenzaam. 

Andersom gold het ook: toen ik @Cleo66hoorde roepen over de drama's in brabant, riep ik over de ontslagen, de faillissementen. En hoorde haar onvoldoende. Toen de zorgmedewerkers hier begonnen over de hectiek op de IC's en in de zorg, dacht ik 'hm, ik zie niets geks op die filmpjes', toen wij vanwege kwetsbare ouderen binnen zaten, en die kwetsbare ouderen (mijn moeder) naar buiten gingen werd ik boos, me niet realiserend dat juist voor hen contact het enige nog is wat ze hebben en wensen in die laatste levensfase. 

Uiteindelijk, inderdaad ook door het lezen, maar ook door blijven delen delen delen (wederzijds).....kan ik tot maar 1 conclusie komen: deze eenzaamheid hoort er gewoon bij, dit zoeken hoort er gewoon bij, dit kennismaken met een nieuwe situatie doet iedereen in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier, en zelden zit je beiden op exact hetzelfde moment op exact hetzelfde spoor. Er zijn té veel dingen die onvoorstelbaar erg zijn, waar ik liever even mijn ogen voor sluit, omdat het te onverdragelijk is, naast wat ik zelf zie. En, dat is soms best eenzaam en voelt vies. Alleen, en ook soms eenzaam. Want de pijn (of angst) die jou persoonlijk soms raakt is groot en onbegrijpelijk, niet (echt) te bevatten voor een ander. En andersom geldt dat ook.  

In paniek is er geen ruimte voor afstand en relativering.

Wat hetzelfde blijft is de natuur, de zon, wat hetzelfde blijft ben ik zelf, zijn de koffiemomentjes of de kleine lieve rituelen..... het kleine blijft in essentie hetzelfde, en dat is ook goed, daar heb ik ook houvast aan. Houvast die ik nodig heb. Want er verandert veel, maar hoe het verandert op termijn weet ik niet. Ik heb wel een idee, maar weten doe ik het niet. Is ook niet erg, niet echt,ik hoef het ook niet te weten. 

It runs through the cracks of society..

(maar ik heb gelijk! Die!)

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een paar aardige quotes (vind ik) uit een boek dat ik aan het lezen ben:

"De meeste mensen zoeken niet naar waarheden die hen slecht uitkomt"

"Het internet is er niet om ons te geven wat we nodig hebben. Het is er om te geven wat we willen".

"We wilden vliegende auto's, maar wat we kregen is Twitter".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boodschappen bij moeder gebracht. Binnen geweest. Nu paar uurtjes aan het werk.

Rode Curry met garnalen, rijst en parafernalia.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de mooie bloemen waren uitverkocht, had ik kunnen weten.
Bij AH 3 hele mooie grote struikmargrieten gesoord voor n tientje
eigenlijk nog fijner, want staan nu buiten en gaan heel lang mee
en de buuf was ook erg blij met eentje. Kreeg ik weer een ijsje van hen
en hebben we nog een gezellig uurtje buiten voor de voordeur gezeten (niks voor mij eigenlijk)

En nu mezelf getracteerd op ons Holl. garnalen en de familie salade van gemaakt,
de smaakjes staan te trekken en de knoflookstokbroodjes draaien in de actifry.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Senna33:

Zelf heb ik ook nog kinderen waarvan twee al op zichzelf. 

Whaaa Senna,  kinderen al het huis uit ??!! Ik heb altijd gedacht dat 33 je leeftijd was :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een leuke moederdag gehad. De kinderen hadden van alles geknutseld voor mijn vriendin. Zelf heb ik haar een beetje meer verzorgd dan normaal met een hapje en een drankje. Haar ook meer dan gewoonlijk ontlast van huishoudelijke taken. Misschien niet heel romantisch allemaal, maar zo doen wij dat. 

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Sandro:

Iedere dag een uur? Wow, respect.

Ik heb net 9 km gelopen in 48 minuten. Veel hardlopers onderweg tegengekomen.

De komende week is koel. Ideaal voor het hardlopen. Elk nadeel hep ze voordeel.

Het was eigenlijk 5x Ongeveer,  maar voel me "schuldig "  wanneer ik het niet doe , jaag mezelf op.  Als ik t vandaag niet doE MOET ik morgen.  En aangezien ik nu ook tijd genoeg heb , bied iedere dag wel structuur in aan vast te houden.  Maar in principe dus 5x . "Je kan beter de andere 2 dagen krachtoefeningen doen" zegt mijn strenge nooit tevreden ik , die me al tijd probeert een schuldgevoel aan te praten,  haha . Tja ik ben ook ijdel en wil graag er goed uit blijven zien !  Ik houd echter steeds meer huid over , de rek gaat eruit en dat vind ik errug :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Cleo66:

Whaaa Senna,  kinderen al het huis uit ??!! Ik heb altijd gedacht dat 33 je leeftijd was :)

Jij bent 66 toch?;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Sandro:

Jij bent 66 toch?;)

Ik ging er vanuit dat Senna niet van 1933 zou zijn . Ik weet het klinkt misschien niet logisch , maar vertel dat mijn brein maar eens :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Cleo66:

Ik ging er vanuit dat Senna niet van 1933 zou zijn . Ik weet het klinkt misschien niet logisch

Klinkt wel best logisch hoor :rose: Maakte maar een grapje, maar dat had je al wel door.

Je kunt echter ook op redelijk jonge leeftijd kinderen hebben die al het huis uit zijn. Mijn oma was 17 toen ze mijn vader kreeg bijvoorbeeld. Weet niet precies wanneer hij uit huis is gegaan, maar kan best zijn dat ze toen een jaar of 35 was.

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve @Reacher, nu eens een bloemetje voor jou, van mij. Ik hoop dat je een groot huis hebt, ik krijg hem niet kleiner.

image.png

image.thumb.png.34820c95d58799df468cb42504b27674.png

bewerkt door Jannigje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen voor het eerst in twee maanden de kinderen weer naar school. Voor het eerst ook dat ik weer kan werken zonder kinderen om me heen. Het zijn maar vijf dagen in ruim drie weken dat ze naar school gaan, maar er is elke week wel weer een lichtpuntje waar ik me aan vast kan, en ga, houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jannigje:

Sorry mensen, ik krijg de afbeelding niet kleiner, en het lukt me ook niet om de tweede te verwijderen. :unsure:

Twee bloemetjes is toch ook prima. Misschien wel leuker :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb niet alles gelezen verder maar wil wel even laten weten dat ik een leuk Whatsapp filmpje gekregen heb van mijn jongens en heb ze ruim 10 min  gesproken  en mijn oudste zei dat ik volgend jaar een mega ontbijt op bed ga krijgen :heart::heart:   maakte mijn dag toch beetje  moederdag . Had het niet verwacht. 

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...