Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
takeiteasy

Rise en shine zondag 11 mei

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal 

Gisteren helemaal vergeten droog af te melden.

@Lieke7777 Ik begrijp het wel, sterkte voor jou. Ook voor de anderen die niet bij hun kinderen kunnen zijn, en voor degenen die hun moeder moeten missen. 

Ik geef er niet zoveel om. Voor mij een dag vol verplichtingen, schoonmoeder en moeder. Zelf heb ik ook nog kinderen waarvan twee al op zichzelf. Voor hun heb ik later op de dag vrij gehouden. Elk jaar hetzelfde geren. Er wordt zoveel verwacht 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tis niet dat dit elk jaar vol in de picture stond hoor een moederdag , maar heb vanmorgen wel die 2 koters gemist die normaal gesproken mij een stuk brood met kaas brengen en een glas melk haha en hun knutsels school.

en dat er gewoon vanuit jeugdzorg hier geen aandacht is aan gegeven door een extra belmoment of zo .vind het ook gewoon sneu voor de kinderen eigenlijk. ze kunnen er ook niets aan doen.

Ach ik mis elke dag eigenlijk wel mijn koters vooral die jongste die elke morgen bij mij in bed kroop om samen wakker te worden.

Ws zal ik vanmiddag naar mijn eigen moeder gaan moet er wel 1,5 uur voor rijden en weer terug even kijken hoe het verder loopt hier.

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei lady jane:

Cleo, is dat zo'n cross trainer op wielen?
Er kwam er gisteren een langs en die ging me toch hard!

Hihi ik zit hier te schateren , nee het is zo'n loodzwaar geval die ook in de sportschool staat . Dus ik "moet" altijd binnen sporten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja @Lieke7777, lijkt me een moeilijke dag voor je . Ik heb al 15 jaar geen moeder of schoonmoeder meer,  dus hier geen geren of zo . Mijn jongste word geïnstrueerd door de oudste (en deze weer door pa als ik geluk heb ;)) ontbijt is het dus niet geworden , haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moeilijk @Lieke7777 :( Hier vandaag even video bellen met mijn moeder. Vanmiddag aan het werk. Heb voor de moeders op de afdeling een kleinigheidje gemaakt. Een bonbon en een paar hart snoepjes, ingepakt in folie, strikje erom. Niet iedereen zal het begrijpen, maar het gaat om het gebaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei niks:

Moeilijk @Lieke7777 :( Hier vandaag even video bellen met mijn moeder. Vanmiddag aan het werk. Heb voor de moeders op de afdeling een kleinigheidje gemaakt. Een bonbon en een paar hart snoepjes, ingepakt in folie, strikje erom. Niet iedereen zal het begrijpen, maar het gaat om het gebaar. 

Wat attent en lief :wub:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook moeder zonder ingevulde moederdag.
Maar gisteren per post een gedicht van 2 A4tjes gehad van dochter.
Met tranen van ontroering gelezen en ga dat inlijsten.
Naast alle strubbelingen die zij nu doormaakt, staat ze
wel stil bij ons stuk naar elkaar. En schuwt de zware kanten niet.
Zet mij iets teveel op een voetstuk t.o.v. haar vader, dat is pijnlijk.
Heb haar gevraagd dit ook naar/voor hem te doen  om zelf verder
te komen. Ze heeft echt talent, mooi om te zien. En ze luisterde waarempel,
heeft me de beginselen laten lezen, en komt gaandeweg ook bij de liefde
naar hem. Zo mooi van afstand dat proces te zien. En te vertrouwen, ze
komt er wel. Sterke vrouw in de moeilijkste fase van haar leven (hoop ik nu)
En zelf heb ik ook hulp weten aan te boren om daar op afstand sterk naast
te blijven staan. Hoe moeilijk ook. Ik heb die verslavinsgenen ook maar ge-erfd
en dat ik ze ook heb doorgegeven, pfffft, moeilijk. Soort van noodlot.
Maar in contact en met liefde, gaan we het allemaal redden.
Niet opgeven zit blijkbaar ook in onze genen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Senna33:

Voor mij een dag vol verplichtingen, schoonmoeder en moeder.

Ga je er naar toe dan?
Ik in ieder geval niet, moeder is oud en kwetsbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gisteren na de dienst brak een collega: had ook na zorgmelding jeugdzorg en veilig thuis over de vloer. Zo intens bang zijn zoontje kwijt te raken dat ie hem niet eens meer vast durfde te houden. Wat een angst, wat een zorgen, wat een paniek.....wat een onmacht.... Hoe blijf je rechtop als anderen willen aantonen dat je niet rechtop kunt blijven, bewust en opzettelijk druk leggen, je kwetsbaarheden zoeken en uitvergroten, in plaats van oplossen, steunen......Het raakte me, uiteraard ook door herkenning.

Niets gezegd, niets gedaan, wel geluisterd en wel echt vastgehouden. Ik had niets anders te geven. Er wás even niets anders te geven.

Ook dat is een keus. Tegen de regels in, ongetwijfeld, maar niet onverantwoord. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schoonmoeder, moeder en jezelf, ga er maar aanstaan. Dat klinkt niet echt als een leuke Moederdag Senna.

Bij mij hier een klussendag, gewone zondag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei niks:

Hier vandaag even video bellen met mijn moeder. 

weet je moeder het nieuws al? en ook: wat zal zij het mooi vinden dat je nu zo goed gaat.... :heart:

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jopie:

. Wat een angst, wat een zorgen, wat een paniek.....wat een onmacht.... Hoe blijf je rechtop als anderen willen aantonen dat je niet rechtop kunt blijven, bewust en opzettelijk druk leggen, je kwetsbaarheden zoeken en uitvergroten, in plaats van oplossen, steunen......Het raakte me, uiteraard ook door herkenning.

Niets gezegd, niets gedaan, wel geluisterd en wel echt vastgehouden. Ik had niets anders te geven. Er wás even niets anders te geven.

Ook dat is een keus. Tegen de regels in, ongetwijfeld, maar niet onverantwoord. 

Wat schrijf je dat rakende op jopie  '  zo voelt het precies  en wat fijn dat je er op die manier toch even kon zijn   tegen de regels '     toch vasthouden ...   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Asterix:

Ga je er naar toe dan?
Ik in ieder geval niet, moeder is oud en kwetsbaar.

Ja, het wordt verwacht hè? Ze zullen echt verontwaardigd zijn als we overslaan. Mijn man en ik zijn de enige twee die vandaag op visite gaan. Het bezoek is onder de broers en zussen verdeeld, zij zijn vrijdag en zaterdag geweest 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Belachelijk als ik het zo zie staan. Maar Moederdag of niet. Beiden moeders claimen ons dagelijks - wekelijks behoorlijk. Niet altijd even makkelijk, beetje erin gekweekt denk ik 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei lady jane:

Ik ga zo een mooie bos bloemen kopen
om de moeder in mijzelf te eren.^_^:rose::heart:

Mooi! En het brengt me op een idee, ik ben geen moeder maar ik kan toch best eens de moeder in mezelf eren. Ik ga voor een boeket met fluitekruid en wilde margrieten (ik moet al een beetje huilen van het idee). Ik heb altijd een klein boeketje verse bloemen staan bij de foto van mijn overleden zus, best mooi om ook voor mezelf zoiets te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Cleo66:

Ik ga zo weer crosstrainen,  iedere dag een uur op de tredmolen.  Ik heb slechte voeten waardoor ik niet kan hardlopen . Dan moet je wel door weer en wind , maar dat is vandaag geen straf! 

Iedere dag een uur? Wow, respect.

Ik heb net 9 km gelopen in 48 minuten. Veel hardlopers onderweg tegengekomen.

De komende week is koel. Ideaal voor het hardlopen. Elk nadeel hep ze voordeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen.

9 minuten geleden zei Sandro:

...Elk nadeel hep ze voordeel.

Ik souw segguh: elk nadeel hep suh foordeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik las deze, en wil hem graag plaatsen: 

WE ZITTEN NIET IN DEZELFDE BOOT ...

Ik heb gehoord dat we allemaal in dezelfde boot zitten, maar zo is het niet. We zitten in dezelfde storm, maar niet in dezelfde boot. Uw schip kan schipbreuk lijden en het mijne misschien niet. Of vice versa.

Voor sommigen is quarantaine optimaal. Een moment van reflectie, van opnieuw verbinden, lekker op je slippers in de achtertuin in de zon, met een cocktail of koffie, je kasten uitruimen en dat muurtje schilderen. Voor anderen is dit een wanhopige financiële en gezinscrisis.

Voor sommigen die alleen wonen, is het een confrontatie met eindeloze eenzaamheid, het niet kunnen bezoeken van geliefden en vrienden. En voor anderen een tijd is met hun gezin, spelletjes spelen en eindelijk weer eens goede gesprekken.

Sommigen ontvangen steun om te overleven waar andere ondernemers nul op het rekest krijgen.
Sommige bedrijven hebben meer klanten dan ooit waar bij andere bedrijven geen klant meer te vinden is.
Sommigen kunnen door met hun werk omdat er de mogelijkheid tot thuiswerken is. Anderen werken veel meer uren vanwege het feit dat alle tijdelijke medewerkers zijn ontslagen.

Sommigen waren bezorgd over het tekort van toiletpapier of de asperges voor Pasen, anderen waren bezorgd of er nog wel genoeg in de schappen zou liggen na hun lange, emotionele en zware diensten in het ziekenhuis.

Sommigen willen weer aan het werk omdat ze niet in aanmerking komen voor de uitkering en langzaamaan hun spaargeld zien verdampen. Anderen zijn woest op de mensen die zich niet aan de opgelegde regels van de quarantaine houden.

Sommigen besteden 2-3 uur per dag thuis aan het helpen van hun kind met online onderwijs, terwijl anderen 2-3 uur per dag besteden aan het onderwijzen van hun kinderen bovenop een werkdag van 10-12 uur.

Sommigen hebben de dood van het virus bijna meegemaakt, sommigen hebben er al iemand aan verloren en weer anderen weten niet zeker of hun geliefden het zullen redden.
Sommigen hebben op een harde manier afscheid moeten nemen van hun oude ouders. Anderen missen hun ouders al een tijdje en zijn tegelijk blij dat hun ouders deze vreemde en angstige tijd niet mee moeten maken.

Er zijn mensen die niet geloven dat dit een groot probleem is of zelfs dat het een samenzwering is om andere problemen te verdoezelen. En sommigen blijven binnen en dragen gasmaskers als ze naar buiten gaan.
Sommigen mensen hebben vertrouwen in een God en verwachten in 2020 wonderen. Anderen zeggen dat het ergste nog moet komen.

Dus vrienden, we zitten niet in dezelfde boot. We maken een tijd door waarin onze percepties en behoeften totaal anders zijn. Ieder van ons zal op onze eigen manier uit deze storm komen.

Het is erg belangrijk om verder te kijken dan wat op het eerste gezicht te zien is. Niet oppervlakkig maar echt zien wat er bij de ander speelt. Zo alleen kunnen we begrip voor elkaar opbrengen en samen deze storm aan.

We zijn allemaal op verschillende schepen tijdens deze storm en beleven een heel andere reis.

.

Bron onbekend

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

Hier moederdagontbijtje gehad van de jongens, zo lief. Vroeger deden ze eigenlijk nooit wat en vergaten het. Weet nog wel dat ze ooit cappuccino probeerden te maken, maar dan van koffiemelk. Word alweer misselijk als ik eraan denk, maar vond dat toen zo lief dat ik er een paar slokken van heb genomen (en weggegooid toen ze niet keken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jopie:

weet je moeder het nieuws al? en ook: wat zal zij het mooi vinden dat je nu zo goed gaat.... :heart:

Nee, wil het persoonlijk vertellen. Ben nog aan het bedenken van hoe. Een slab of zo iets dergelijks, met opa en oma erop. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik kan heel slecht tegen tekstjes die een mening zijn maar wel in de we vorm verpakt.

ja, dat herken ik wel.

En toch wilde ik m graag plaatsen.  Ik denk (vermoed) omdat ie voor mij een  antwoord is op de "samen moeten we het doen", waar diezelfde 'we' ook inzit en waar ík dan weer kriegel van werd en word. Ik zoek/zocht naar een samen, iets gemeenschappelijks,  en vond m niet. Zo wel. Hij beschrijft verschillen, zonder oordeel

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...