Spring naar bijdragen

onze h. kamer 9-5-2020


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieve allemaal,

Cyclad schreef,

@bolletje, je hebt helemaal gelijk. Ik herken ook echt wat je schrijft. 
Okay, nu de herkenning er is dat het bij mij spanning is nu de hamvraag: waar komt het vandaan? Wanneer is het (weer) begonnen? 
Ik weet het niet goed. Er is geen directe aanleiding voor. Wellicht alles bij elkaar, het wankele evenwicht wat ik toch al had na de benzo ontwenning, alle perikelen rondom Corona (zieke vrienden, werksituatie is nu heel anders, ik wen daar slecht aan), onbegrip bij partner (zet toch die knop om!) 

 

Cyclad misschien komen die spanningen van angst? De grootste angst die ik hier voel op het forum is de angst om iets te gaan mankeren waaraan je dood kunt gaan. Dat Coronavirus is ook een grote oorzaak misschien. Het is zo'n grote bedreiging omdat je dat virus helemaal niet ziet, en toch is het er. De onzichtbare vijand die heel sterk is. En jij die heel kwetsbaar bent heeft niets te vertellen tegen die vijand. Omdat die vijand zo sterk is wil je weg. Vluchten, maar die vijand is overal. Ja en dan komen die spanningen. Ik weet niet of je de kracht hebt om op een kussen te gaan slaan met de gedachte dat dat Corona is. Misschien helpt het.

Ik heb een raar gevoel of je in een andere realiteit leeft die zijn niet goed voor de mens hoe kan zoiets gebeuren deze tijd is niet leuk ze doen mensen in hokjes zetten is niet goed  mensen gaan vervreemden van elkaar blijven binnen dit is niet van God en dat hebben mensen bedacht  we moeten gewoon kunnen winkelen  ik hoop dat alles weer goed komt en doen wat we zelf willen mensen  moeten elkaar weer omhelzen en elkaar bemoedigen   liefs wil ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

Ik heb een raar gevoel of je in een andere realiteit leeft die zijn niet goed voor de mens hoe kan zoiets gebeuren deze tijd is niet leuk ze doen mensen in hokjes zetten is niet goed  mensen gaan vervreemden van elkaar blijven binnen dit is niet van God en dat hebben mensen bedacht  we moeten gewoon kunnen winkelen  ik hoop dat alles weer goed komt en doen wat we zelf willen mensen  moeten elkaar weer omhelzen en elkaar bemoedigen   liefs wil ❤️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@EefjeJik lees op benzobuddies dat ook na langzame afbouw mensen er last van hebben en dat het heel lang kan duren. Moed zakt me in de schoenen. Ik denk niet dat citalopram het antwoord is

Als ik jou was zou ik me op de positieve verhalen focussen, die staan er ook meer dan genoeg op benzobuddies ^_^ gewoon alle succes stories uitpluizen... Het kan heel lang duren, maar het hoeft niet, echt niet... En als het wel langer dan een jaar duurt, dan is vaak niet het hele jaar k*t...om het zo even te zeggen... Nee een ander "medicijn" is geen antwoord. Je lichaam raakt alleen maar meer van slag. Ik doel dan op de citalopram. Herstarten met diazepam kan evt wel en dan langzaam afbouwen met hulp van bijv knm... En de twijfel is ook echt een ontwennings ding...je wilt niet weten hoeveel ik heb getwijfeld... Ze hebben me hier echt er doorheen gepraat, maar ik zou je wel willen adviseren om naar de adviezen te luisteren en je psychiater een schop onder z'n kont te geven :P 

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclus. Bedankt voor je reactie op de Quetiapine.  Ik dacht al dat het aan mijzelf lag dat ik bijwerkingen ervaarde op de Quetiapine,  ik slik het al sinds half december en de psychiater wilde mij al wat anders voorschrijven. Maar op die bijsluiter stonden ook al van die rare bijwerkingen. Daarom heb ik die geweigerd, nog eens weer wat anders durfde ik niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilhelmina n.a.v. realiteit. Door mijn lange depressief zijn, ben ik oud-collega's,  vrienden en bekenden en zelfs mijn geloof kwijtgeraakt. Ik heb er wel begrip voor, ik kon nooit meer ergens aan mee doen en ging zelf ook niet meer naar de mensen toe. Als ik niet opgenomen was dan lag ik wel op de bank en omdat ik er wel goed uitzag begreep niemand er iets van. Ik kon het ook niet uitleggen omdat ik het zelf ook niet snapte, maar reageerde wel altijd positief, niet goed, dat begrijp ik nu wel. Dit houdt wel in dat ik nu alleen nog maar contact heb met mijn broers en zussen, die ook nog niet in mijn woonplaats wonen, dus was ik al voor de corona alleen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet veel moeite mee, als ik weer zo'n gekke bui heb, hoef ik dit niet uit te leggen en kan ik doen wat mij het beste lijkt. Ik vond het wel fijn dat jij en Louisa psalm 23 aanhaalden, want ik voel dan wel dat ik dit ook moet lezen. David in die moeilijke situatie zei dan toch maar: De Here is mijn Herder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Als ik jou was zou ik me op de positieve verhalen focussen, die staan er ook meer dan genoeg op benzobuddies ^_^ gewoon alle succes stories uitpluizen... Het kan heel lang duren, maar het hoeft niet, echt niet... En als het wel langer dan een jaar duurt, dan is vaak niet het hele jaar k*t...om het zo even te zeggen... Nee een ander "medicijn" is geen antwoord. Je lichaam raakt alleen maar meer van slag. Ik doel dan op de citalopram. Herstarten met diazepam kan evt wel en dan langzaam afbouwen met hulp van bijv knm... En de twijfel is ook echt een ontwennings ding...je wilt niet weten hoeveel ik heb getwijfeld... Ze hebben me hier echt er doorheen gepraat, maar ik zou je wel willen adviseren om naar de adviezen te luisteren en je psychiater een schop onder z'n kont te geven :P 

@EefjeJ ik kan die psyhiater bijna al die pillen door zijn eigen strot duwen. Ik ga op tijd liggen. Mijn lijf tot rust brengen. Het is me 2dg gelukt zonder med te slapen. Hopelijk vanavond weer. Allemaal welterusten.

deelplaatjes-nl-welterusten-vriendjes.471278.jpg

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yollie:

@EefjeJ ik kan die psyhiater bijna al die pillen door zijn eigen strot duwen. Ik ga op tijd liggen. Mijn lijf tot rust brengen. Het is me 2dg gelukt zonder med te slapen. Hopelijk vanavond weer. Allemaal welterusten.

Ik snap je helemaal...dat heb ik met mijn huisarts ;) ik hoop dat je wat slapen kan. Blijf positief :rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mientje:

Wilhelmina n.a.v. realiteit. Door mijn lange depressief zijn, ben ik oud-collega's,  vrienden en bekenden en zelfs mijn geloof kwijtgeraakt. Ik heb er wel begrip voor, ik kon nooit meer ergens aan mee doen en ging zelf ook niet meer naar de mensen toe. Als ik niet opgenomen was dan lag ik wel op de bank en omdat ik er wel goed uitzag begreep niemand er iets van. Ik kon het ook niet uitleggen omdat ik het zelf ook niet snapte, maar reageerde wel altijd positief, niet goed, dat begrijp ik nu wel. Dit houdt wel in dat ik nu alleen nog maar contact heb met mijn broers en zussen, die ook nog niet in mijn woonplaats wonen, dus was ik al voor de corona alleen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet veel moeite mee, als ik weer zo'n gekke bui heb, hoef ik dit niet uit te leggen en kan ik doen wat mij het beste lijkt. Ik vond het wel fijn dat jij en Louisa psalm 23 aanhaalden, want ik voel dan wel dat ik dit ook moet lezen. David in die moeilijke situatie zei dan toch maar: De Here is mijn Herder.

Hallo Mientje ja psalm 23 en 121 en 91 zijn heel mooi daar kan je ook rust door krijgen ik wens je een fijne avond Gods Zegen    liefs Wilhelmina ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...