Spring naar bijdragen

Vrijdag 8-5-2020


Aanbevolen berichten

 ... ik moet voor vandaag weer van het dagpact af..  ik ga nu een wijntje drinken. We zijn een keer met z’n tweetjes, kids bij de andere ouders of vriendje (het gebeurt bijna nooit dat wij avondje alleen zijn) en we gaan een lekkere kaasfondue maken en we willen er een wijntje bij drinken. Na bijna 3 weken gestopt. Echt vind het gewoon eng maar ik denk dat ik dat een avondje kan. We gaan het zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Bor:

Ik ben Bor en ik doe alles altijd op z"n Bors.

En wat een ander daarvan vind of denkt maakt me niet zoveel uit.

Ja, en dát, juist en precies dát.... 

 

                                                          ...vind ik dus echt maar hélemaal niks... denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap sinds 'de maatregelen' veel onrustiger. Nu heb ik een theorietje bedacht hoe dat komt. Overdag is er te weinig afwisseling; ik doe dezelfde dingen, op dezelfde plek, al bijna 2 maanden lang. Denk dat mijn hersens dat in de nacht compenseren door overactief te zijn.

Een ander voorbeeldje waaraan ik merk dat ik te weinig geprikkeld word, is dat ik werkelijk waar al bijna 2 weken hetzelfde liedje in mijn hoofd heb. Ok, normaal gebeurt het weleens dat je een deuntje gedurende een dag niet kwijt kunt raken. Maar 2 weken!!...ik word er gek van (als het nou een leuk liedje was dan ok, maar zoals altijd is het een zeikliedje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die theorie heb ik al eens vaker gelezen Sandro. Lange nachten en drukke dromen komen veel voor bij iedereen nu.

@Pats doe wat je niet laten kan. Ik schud je de hand, heb ook wat gedronken. Ga daar verder geen woorden aan vuil maken want alles is een excuus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Manou:

Voor mensen die wat minder stabiel zijn kan het een wat grotere klus zijn alcohol de baas te worden.Of zullen af en toe terugvallen.

Denk dat je daar wel een punt hebt.

Als ik naar mezelf kijk, iemand met een redelijke stabiele gemoedstoestand, dan denk ik aan de andere kant dat die stabiliteit ook als nadeel kan hebben dat een patroon lastiger te doorbreken is. Of misschien heeft het meer met eigenwijsheid te maken, dat kan ook.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het inderdaad voor de één makkelijker zal gaan, dan voor de ander. Ligt er ook aan hoeveel en hoelang iemand dronk denk ik? Maar nu krijg ik een beetje het gevoel dat het om een paar pubers gaat, die niet voor elkaar onder willen doen. Ik doe het op mijn manier, we zijn niet zo mak enz. Daar ook trots op lijken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Fruitvlieg2019:

Nee joh, mijn gedachten gaan ook alle kanten ik heb alleen geleerd om niet meteen op mijn gedachte te reageren. Ik laat ze gaan en fantaseer lekker verder maar handel er niet meteen naar. In mijn werk noemen ze dat creatief geloof ik en daarom zoek ik altijd iemand naast mij die veel rationeler is.

Ok, maar ideeën alle kanten op laten gaan, en creativiteit, zijn geen synoniem voor een instabiele gemoedstoestand. Denk dat er wel enig verband in zal zitten hoor, maar het is niet hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lonster:

Gelijkmatig? Ik noem het eerder wispelturig, als we het over de wisselende gemoedstoestand hebben van Smaragd en takeiteasy bijvoorbeeld.

Dat mag je vinden. Maar je hebt wel gedronken. In hoeverre beïnvloed jou dat?  Moet jezelf weten hoor.

Ik kan mij iig droog afmelden en sta daar achter. Voelt goed, hoe wispelturig ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veroordeel niets of niemand, maar wel fijn dat dit soort discussies/opmerkingen kunnen hier. Idd ga ik niet op facebook doen:rolleyes:

Erg blij met dit forum. Wispelturig ik?????? Zal wel, so be it. We zijn allen hetzelfde en toch gelukkig weer heel verschillend. Anders komen we ook niet hier, is geen haakforum toch?

Droog in bed, tv kijken, boekje lezen, 4 katten om mij heen. Leven is best heel goed. Morgen deal ik er wel weer verder mee en dat kan zonder drank(bier) ook. Fijne avond lieve mensen.

En ja al ben je een alcoholist dan nog mag je jezelf zijn, dat mag ik wel hopen. Geen eenheidsworst, zo een hekel aan(ligt aan mij)

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie mezelf als rationeel, maar er schiet van alles door mijn hoofd heen. In die zin denk ik je goed te begrijpen @Fruitvlieg2019. Zeker op het werk is het goed om nog even een nachtje over dat belangrijke mailtje te slapen voordat je het verstuurt. Dat heb ik ook moeten leren. Maar in andere situaties is direct reageren juist heel effectief. Voor je het weet is het moment waarop je impact kunt maken voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei GewoonDoen:

Ja, dat zou ik ook willen @lady jane, helemaal geen mensen om me heen. Maar dat heb je al zo vaak gezegd, even een week er tussenuit, hutje op de hei.....

Maarrr....

Vanmiddag even plat.

Lekker weer zonnetje schijnt, moederdag bbq vanavond en morgen weer rust.

???? ik heb niets geschreven hierover GD, misschien reageer je op iets ouds?? geen idee eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Jopie:

ah joh, die perfecte timing..... ik geloof er niet meer zo in, als iets echt goed en belangrijk  is, dan is het dat ook over een uur of een jaar....en komt het momentum ook terug. 

Tja. Weet ik niet. Het ene zet het andere weer in gang en voor je het weet is het niet te stoppen. "Ze" zeggen dat een fladderende vlinder uiteindelijk een orkaan kan veroorzaken.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pats:

 ... ik moet voor vandaag weer van het dagpact af..  ik ga nu een wijntje drinken. We zijn een keer met z’n tweetjes, kids bij de andere ouders of vriendje (het gebeurt bijna nooit dat wij avondje alleen zijn) en we gaan een lekkere kaasfondue maken en we willen er een wijntje bij drinken. Na bijna 3 weken gestopt. Echt vind het gewoon eng maar ik denk dat ik dat een avondje kan. We gaan het zien. 

Jammer hoor in je voorstel draadje schrijf je ' tuin  lekker eten je grootste valkuil is ... je springt er nu helemaal in en juist dat wilde je niet meer omdat je wist dat je het er niet bij kon laten..

Geen veroordelen  hoor ' hoop anderzijds dat het je opleverd wat je wilde en dan pats boem door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat je aandacht geeft groeit. Zowel positief als negatief. Met die wetenschap, stuur ik bewust mijn gedachten. Ik probeer weinig aandacht aan iets negatiefs te geven, voor ik het weet, is dat een beer op mijn weg. En juist de positieve dingen wil ik wel graag veel aandacht geven.

Heb ik lang over moeten doen, voordat ik dit inzag, maar heeft inmiddels wel veel effect op mij. Niet teveel denken aan wat als... of stel je voor morgen dit.... of ik heb spijt van, ben bang voor. Geeft mij veel rust in het koppie. Nu, niet gisteren of morgen.

En hier eigenlijk wel super trots op mezelf. Dagpact geslaagd. Al 4 weken geen alcohol gedronken. Bevalt prima dus we gaan nog even door! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pats:

 ... ik moet voor vandaag weer van het dagpact af..  ik ga nu een wijntje drinken. We zijn een keer met z’n tweetjes, kids bij de andere ouders of vriendje (het gebeurt bijna nooit dat wij avondje alleen zijn) en we gaan een lekkere kaasfondue maken en we willen er een wijntje bij drinken. Na bijna 3 weken gestopt. Echt vind het gewoon eng maar ik denk dat ik dat een avondje kan. We gaan het zien. 

Tis jouw leven (lever) Pats maar let goed op wat het met je doet en of je dit echt wil zo. 3 weken is nog bijna niks hoor, je bent nog gewoon verslaafd.

"dat het kan", ja alles kan, teveel zuipen, een kater hebben en dan weer stoppen dat kan. Wil je het is de vraag. Die kan je alleen zelf beantwoorden. 

En wil je het morgen weer, en overmorgen? :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal, ik ben bijgelezen en wil op verschillende Posts reageren, maar dan lees ik weer het volgende bericht en dan denk ik daar weer iets van etc.

Een paar dingen springen er wel uit: “ je kunt een ander niet redden”. Dat klopt, dat betekent dus dat een ander mij ook niet kan redden. Dat moet ik zelf doen, misschien met hulp, waarschijnlijk met hulp, maar toch zelf. Ik moet zelf stappen zetten, zelf in beweging komen. Ook als ik niet wil of durf of denk dat ik het niet kan. Ook als het me boos maakt dat een ander me niet kan redden en ik eigenlijk wel gered wil worden. Misschien is het meer geholpen willen worden maar niet weten hoe om die hulp te vragen. 
 

En ja, wat je aandacht geeft groeit. Daarbij probeer ik wat milder te zijn voor mijzelf en niet teveel in termen van schuld te denken als het me niet lukt om negatieve gedachten te beteugelen. Want dan is het mijn eigen schuld dat ik het negatieve laat groeien. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bumperjim:

Tis jouw leven (lever) Pats maar let goed op wat het met je doet en of je dit echt wil zo. 3 weken is nog bijna niks hoor, je bent nog gewoon verslaafd.

"dat het kan", ja alles kan, teveel zuipen, een kater hebben en dan weer stoppen dat kan. Wil je het is de vraag. Die kan je alleen zelf beantwoorden. 

En wil je het morgen weer, en overmorgen? :) 

Ik weet dat mijn drinken vooral een gezelligheidsding is ,ook wat @Lieke7777 zegt .. lekker in de tuin met eten.. het is er op die manier ook ingegroeid. Later werd het de stress (welke stress?) ontvluchten want alles had een excuus. Dat wil ik niet meer. Ik weet dat 3 weken zonder natuurlijk niks is en dat dit misschien een domme actie is. Ik zat vanmiddag even bij mijn ouders in de tuin en we hadden het hierover.. ik denk dat ik er niet teveel aan moet wegen, verleidingen en genot zoeken blijft altijd in je leven. Als het af en toe ervan genieten is dan moet dat kunnen. Zo heb ik het heel lang gedaan. Alles in overdreven oncontroleerbare mate is niet goed. Ik denk dat ik gewoon morgen verder kan. Mijn man en ik hebben bedacht dat een avondje als dit als de kids er niet zijn en we er allebei zin in hebben het moet kunnen. Dan kijk je er naar uit en heb je het samen leuk. Alleen drinken deed ik ook heel lang en dat is best kansloos .. Ik weet dat het hiervoor te overmatig was en dat wil ik zeker niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...