Spring naar bijdragen

Donderdag 7 mei 2020


Rapid

Aanbevolen berichten

En de krant ook graag in papieren uitvoering. Vond het al een verarming toen ze op dat kleinere formaat overgingen.
Wat mij betreft is papier nog lang niet dood. De boekenkasten puilen hier ook uit en daar ben ik blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Als ik een goed boek heb gelezen onthoud ik altijd bepaalde zinnetjes of passages. Die kan ik met een E-reader nooit terug vinden..

Daar zijn wel functies voor. Maar wat veel vervelender is, iig met een ipad zoals ik heb, is dat als je een boek "koopt" met Apple books, dat het eigenlijk niet van jou is. Gaat je ipad kapot en koop je geen nieuwe, of koop je een samsung of zo, dan zijn je boeken weg. Dat realiseerde ik me laatst pas en daar baal ik van want ik heb best een aantal e-boeken bij elkaar gekocht. De levensduur van zo'n boek is hooguit, wat zal het zijn, 10 jaar of zo? Net als een digitale foto duurt het net zo lang als de technologie het volhoudt en die zijn er niet meer om lang te duren tegenwoordig.

Dus ja, papier is goud.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, van harte met je verjaardag! 

Ik wissel vaak af, van e-reader naar papieren boek, naar de e-books app van de bieb op mijn telefoon of naar de LuisterBieb. Het maakt mij weinig uit in wat voor vorm ik het boek lees/luister.

En ik vind vooral bij dikke boeken de e-reader heel fijn, heb het boek de Lange weg naar vrijheid van Nelson Mandela gelezen, bijna 600 blz. Dan is een lichte e-reader voor mij net even prettiger lezen dan steeds zo'n zwaar dik boek vasthouden. Overigens een aanrader dat boek, heeft indruk op mij gemaakt. 

Mijn werkdag zit erop, maandag weer. Nu lekker in de zon met een glas spa rood en een schijfje limoen. 

Straks asperges met hollandaise saus, ei, garnalen en gekookte aardappels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 zin op de app zijn woorden: je weet dat ik creatief ben, heb al mijn dingen nodig om dat uit te voeren. Jij bent mijn baken. Ben een kunstenaar, die zijn anders, dat weet jij! Neem mij terug en ik ga het anders doen!

Mijn antwoord op de app: Nee, je hebt al die kansen gehad, nu moet je hetzelf gaan oplossen! Ook jij kan dat. Geloof in je en maak het maar waar.

Zijn antwoord op de ap maar zonder jou kan ik dat niet, je bent mijn inspiratie en veilige baken. Kan en mag mezelf zijn bij je.

Mijn antwoord: Niet meer vanaf nu.

Heeeeeeeeeel lastig maar ik moet nu doorzetten, hij zegt alles wat ik wil horen.

Ga eten, klojo is het en hou nog steeds van hem, zo stom en dom.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Rosee:

Nu mn oppashond uitlaten. Heb hondensnacks voor hem gekocht en heb hem leren zitten en pootjes geven. Alhoewel waarschijnlijk kon ie dat allang:lol:

Slim beestje. Pas laten zien wat je kan als er een beloning tegenover staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei bumperjim:

De levensduur van zo'n boek is hooguit, wat zal het zijn, 10 jaar of zo?

Ik heb ongeveer 2500 e-books op de harde schijf staan, die kunnen steeds meeverhuizen als het moet, dan moeten ze wel bijna eeuwig meegaan.
En anders zal ik ze morgen wel even uitprinten. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen standaard boekenlezer. Ook geen filmkijker.

Als ik een boek lees dan was/ is dat om er iets van te leren ipv vermaak (dus genoeg boeken gelezen, maar geen romans). En op tv/netflix/youtube kijk ik naar documenaires en niet naar series of films. Saai he? :lol: (not for me).

Ik lees dat @Kohtje jarig is. Gefeliciteerd!

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bumperjim:

Tuurlijk honden zijn niet gek. Als mn vrouw terugkomt van de slager met een bot van een halve meter kan mn hond de tafel van 17.

Dan kan de hond dus ook, als het zou willen, president van de VS worden!

Een voorbeeld van: vaak is de werkelijkheid nog gekker dan fictie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik lees ook graag. Ik heb weleens wat ebooks op mijn tablet gedownload. Ik heb er alleen zo een moeite mee steeds met zo een scherm voor mijn neus te zitten, ziet er zo ongezellig uit. In bed is het idd handig. Thuis lees ik “gewone” boeken, op vakantie dwarsliggers. Die worden veel aangeboden op MP en zijn daar ook weer goed te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jopie:

Als een virus binnengeslopen in 60 jaar...

.... meer, beter, sneller, makkelijker, goedkoper, kleiner, houdbaarder.....

En wat restte was..... Tijd. Enkel tijd. 

Armoe

De digitale mogelijkheden geven mij de kans om een kalm en rijk leven te leiden in mijn hutje te midden van de stilte. Ik ben er zó dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Joop :D Zevenblad in de salade is lekker als je de jonge, nog glanzende blaadjes hebt. En het wordt pas echt lekker, en rijk qua voedingswaarde, als je allerlei verschillende kruiden bij elkaar doet. Begin met een beetje bij de gewone sla, zodat je rustig kunt wennen aan de intense smaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sandro:

Dan kan de hond dus ook, als het zou willen, president van de VS worden!

Een voorbeeld van: vaak is de werkelijkheid nog gekker dan fictie.

Daarom ben ik ook zo verslingerd aan die fantasy-reeks waar ik het vanmorgen over had. Dáár kan ik tenminste nog een voorstelling bij maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei nancy:

Ik weet alleen niet meer waar ik al die boeken laten moet, dus nu geef ik ze gewoon weg. En al dozen vol naar de Noppes gebracht . Als ik dood ga kan ik ze toch ook niet meenemen. 

Had je me dat niet wat eerder kunnen vertellen, nu heb ik ze allemaal meegesleept. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Kohtje:

Daarom ben ik ook zo verslingerd aan die fantasy-reeks waar ik het vanmorgen over had. Dáár kan ik tenminste nog een voorstelling bij maken.

Zo kun je het ook nog zien ja. Door alleen maar documentaires te volgen ben ik misschien wel de grootste fantasy liefhebber die er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...