Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 mei 2020


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Smaragd:

 

Ga koken en ja ik snap de strijd van @takeiteasy, zeer moeilijk. Dacht ook dat het forum daar om ging. Zeker geen popcorn. 

 

Het ging mij  niet om de strijd van take it easy  die begrijp ik zeker  meer had ik  geen zin in een ellende discussie te lezen  over een normale vraag ...  waarin er allemaal weer heetgebakerd  op elkaar gereageerd gaat worden.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee kroketten van de vegetarische slager, op lekker vers witbrood op. Denk dat ik zo nog wat pindasoep uit een pak neem en lekker de tv aanzet.

Jee Penny, wat naar dat je opgenomen was. Ben je al weer een beetje fit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Takeiteasy, sterkte! En laat maar komen die tranen, moet er toch uit een keer!

Penny, dat is best heftig zo'n longontsteking. Zeker in deze tijden. Hopelijk weer beetje opgeknapt?

Vandaag heerlijk gewandeld, Pionierspad kan nu ook een vinkje achter, 200 km van oud naar nieuw land en weer naar oud. Mooie stukjes tegengekomen, vond Schokland erg bijzonder. Net als het Voorsterbos en het Waterloopbos. Hele stukken over fietspaden dat we niemand tegengekomen zijn. 
Volgende pad is het Trekvogelpad, van Bergen aan Zee naar Enschede. Ook al een paar etappes van gelopen en dat is ook alweer zo mooi. 

Vanavond kip, patat en appelmoes hier op het menu gehad. Nu weer lekker aan de thee. 

En een droge afmelding alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei lady jane:

er komt zelfs strandweer aan
ben druk bezig via FB leuke mondkapjes te kopen
op speciale site €1,= per stuk, en voor zorgmedewerkers enzo tegen verzendkosten
mooi hoor, hordes mensen produceren heel wat nu.

Kan je mij vertellen welke site dat is, Jane? Ik heb er eentje, dat is wat weinig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje wat een mooi moment in je tuin ! Op naar alle momenten die komende mooie dagen nog gaan komen

Die mondkapjes, ik ben toch heel benieuwd naar hoe jullie die gaan gebruiken en wat nou maakt dat je er een een veilig gevoel van krijgt.
Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft? Ga je ze uitwassen? Na elke keer buiten geweest te zijn? Na een dag? Nadat je er vlekken op ziet ?
Hoe doe je hem weer af? Waar leg je hem neer? Was je na het afdoen meteen je handen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Vol:

@Jannigje wat een mooi moment in je tuin ! Op naar alle momenten die komende mooie dagen nog gaan komen

Die mondkapjes, ik ben toch heel benieuwd naar hoe jullie die gaan gebruiken en wat nou maakt dat je er een een veilig gevoel van krijgt.
Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft? Ga je ze uitwassen? Na elke keer buiten geweest te zijn? Na een dag? Nadat je er vlekken op ziet ?
Hoe doe je hem weer af? Waar leg je hem neer? Was je na het afdoen meteen je handen? 

Helder '  wil niemand aanvallen op gebruik maar  denk dat misschien   niet duidelijk is hoe  je veilig  en verantwoord met het gebruik van pbm omgaat . ( mondkapjes)   heb op mijn werk een heel protocol moeten bestuderen .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VolHet gaat er vooral om dat je anderen niet je rochel in hun gezicht sproeit. De passieve bescherming zal wel minder goed zijn maar het is beter dan niks. 

Alleen bij de elastiekjes vastpakken. Ophangen niet neerleggen. Na gebruik (max een paar uur) wassen net als je zwembroek.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang mensen dan maar goed snappen dat het niet om meer dan 'anderen niet met je rochel in hun gezicht sproeien' gaat 
Wat @Lieke7777 zegt .. het goed gebruiken van ook echt beschermende mondkapjes vergt regels, oefenen en alertheid.

Zolang mensen met een rochel die mogelijk een visus bevatten gewoon netjes thuisblijven  .. en de mensen die zonder ziek-zijn maar gewoon afstand houden .. zijn die mondkapjes net zo overbodig als een protest tegen 5G-masten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Vol:

Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft?

Het is JUIST goed om te denken dat het geen extra veiligheid biedt. Want alle andere voorzorgsmaatregelen moeten ook nog steeds gerespecteerd worden.

Hoe geloofwaardig is de 1,5 meter maatschappij? Hoe gaan we dat bijvoorbeeld in het OV doen? Dat gaat gewoon niet, er moeten pragmatische oplossingen bedacht worden. Masker is er één van.

Kijk, mensen die onvoorzichtig zijn zullen dat ook met een masker op zijn. Tegen dat soort mensen is geen kruid gewassen. Maar dat is nog geen argument om te stellen dat het hélemaal geen nut heeft. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Vol:

Zolang mensen dan maar goed snappen dat het niet om meer dan 'anderen niet met je rochel in hun gezicht sproeien' gaat 
Wat @Lieke7777 zegt .. het goed gebruiken van ook echt beschermende mondkapjes vergt regels, oefenen en alertheid.

Zolang mensen met een rochel die mogelijk een visus bevatten gewoon netjes thuisblijven  .. en de mensen die zonder ziek-zijn maar gewoon afstand houden .. zijn die mondkapjes net zo overbodig als een protest tegen 5G-masten.

Ja maar je kan al besmettelijk zijn voordat je symptomen hebt, daar is het vooral voor. Niet om beschermd te zijn tegen wat dan ook. Voor mij is dat logisch, misschien niet voor iedereen.
Uiteraard, als je al koortsig bent en toch niet thuis blijft, kapje of niet, ben je gewoon crimineel bezig.

Ik ben wel erg blij dat ik geen drukke metro in hoef, daar ga je t gewoon krijgen of je t nou leuk vindt of niet.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het mooie is nou juist dat al die Aziaten met die kapjes rondiepen . .maar heeft dat geholpen ?

Mijn angst is dat mensen met klachten zich door zo'n kapje wel weer in staat voelen om toch naar buiten te gaan
Toch niet in elleboog te hoesten, hun handen niet te wassen na afzetten of opzetten van kapje, zodat alsnog die mensen een bron gaan zijn.

 

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei nancy:

Kan je mij vertellen welke site dat is, Jane? Ik heb er eentje, dat is wat weinig. 

mondkapjes maken nederland zuid holland  (dit in de zoekenbalk plaatsen van FB

het is landelijk dus voor jouw provincie zal ook vast een onderafdeling zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al duizend keer gelezen dat het averechts kan werken als je  mondkapjes niet goed gebruikt maar ik wil nou weleens weten hoe je ze dan wél moet gebruiken.

Ik heb gelezen dat je er een kunt maken waar je een filter in kunt doen gemaakt van stofzuigerzak? Daarmee bescherm je jezelf beter tegen druppeltjes van buitenaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...