Spring naar bijdragen

Goede Morgen.


Aanbevolen berichten

Goed geslapen?  Hier wilde het weer niet. Vannacht koekjes gegeten. Nu met een hoofd dat alweer dol is achter de koffie. Meteen maar het kleurboek pakken, koffie en kleuren daar word ik altijd wel rustig van. Voor zover mogelijk, allemaal een goede maandag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Mientje:

Goed geslapen?  Hier wilde het weer niet. Vannacht koekjes gegeten. Nu met een hoofd dat alweer dol is achter de koffie. Meteen maar het kleurboek pakken, koffie en kleuren daar word ik altijd wel rustig van. Voor zover mogelijk, allemaal een goede maandag.

@Mientje1 uur geslapen. Ik heb besloten dat ik toch van de sertraline afblijf. Geen rommel voor mij meer. Alleen is deze hel uitzitten  zwaar. Ik vraag me af hoe je lijf bepaalt wanneer het allemaal stopt. Godganzedag inwendig trillen. Ik vraag me af of het een keer ophoudt.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben doodop. Voel me als doodgaan zo verzwakt en ellendig. Echt afschuwelijk. Gister zoveel last aan de maag en zo druk gemaakt erom dat ik nu uitgeput ben tot en met en geen reet opgeschoten met druk maken. Ik moet me er niet druk om maken en dan eet ik maar niet. Erg moeilijk want je wilt weten wat het is. Waarom wil mn maag geen eten verteren en doet het zo naar? Mn hoofd houdt t niet meer bij en is doodmoe. Heb gewoon nergens puf voor. Ik ben op.

Gister gewoon pijn. Steken. Doffe pijn. Ik wilde die maag er wel uitrukken. Ik voelde me zo rot. HAP gebeld. Een arts gesproken. Het kan wel 6 tot 8 weken duren eer het herstellen zal. Net nu de opname in Radboud er staat. Dat is 1 reden dat ik wil dat ik weer eet. 

HOE KAN IK DAT AAN ALS IK NIET MEER KAN ETEN EN CONSTANT ME ROT VOEL AAN DE MAAG? En dan heb ik t even niet over mn hersenen.

Afbouwen kost veel energie. Dat moet je op zn minst gewoon normaal eten. 

Het maakt me wanhopig en moedeloos niet eten. Gister beetje rijst op en een banaan en dat viel al rot. Heel de avond weer voor pampus op bed gelegen. Probeerde op mn zij maar deed pijn. Waarom zit t me zo tegen? Eerst die corona Dan zelf ziek dan de maag die last blijft geven... mag ik niet afbouwen ofzo? Zonder die corona had ik al 4 maanden in t traject gezeten!!!

In mn hoofd is t chaos. Ik ben wanhopig en weet t niet meer. Niet eten is afzwakken en doodgaan. Gister heb ik bijna niks weggekregen. Is toch niet normaal? Maar ja huilen helpt niet. Kreeg zelfs meer pijn aan de maag van t schuddebuiken van t snikken.

Ik snap t niet. Voor die buikgriep voelde ik niks aan de maag en kon alles eten. De arts zei wel dat een buikgriep weer je maagslijmvlies kan hebben geïrriteerd. Ik maak me zorgen dat t mn eetlust weg is. Voorgoed.

Mn hoofd is ook zo moe. Als ik in mn dagboek schrijf schrijf ik een p voor een d enz. Hussel ik woorden in mn hoofd. Gewoon uitgeput hoofd. Ik ben uitgeput. Op afgemat. 

In sept 2019 kon ik de pijn in de maag en niet eten beter aan. Ik was nog niet zo verward en moe. Mn hoofd was stukke helderder. 

Ontbijt zit er in. Hele harde geluiden. 

Eerst denk je ach het is griep eten komt wel weer. Dan denk je okee je lijf moet nog herstellen eten komt wel weer. Maar nu ga je toch zorgen maken. Kan ik ooit nog eten? Niet eten is langzaam doodgaan. Ik ben kapot moe van de pijn niet eten en mn hoofd. Fysiek en mentaal opgebrand.

Maar ik ben machteloos. Kan de maag niet besturen. Dus ik MOET het aanvaarden. Oh @Kannietmeer was ik maar zoals jij en goed in je lot accepteren. Je bent wel mn inspiratiebron. 

Mn man zit maar laat t nou los. Het wordt vanzelf beter. Zo moeilijk. Ik zie geen verbetering. Alleen maar grotere wanhoop. Dokters al gebeld. Gaviscon geprobeerd. Gember. 

Heb meer angst. Vooral sinds die waterdiarree. Gewoon niet weten wat er aan de hand is, maar geen puf om te vechten bij de ha voor onderzoeken. Ben te moe. Te uitgeput. Te ellendig. 

Als ik energie had zou ik om een maagonderzoek vragen en bloed afname. Gewoon weten wat t is. Als er niks uitkomt weet je dat t stress is of de pammen. Maar nu denk je er zit een gat in mn maag. Ik heb weer een maagzweer. Gister voelde mn maag als dood en ontstoken. Vreselijk. Gewoon steken. En rare geluiden dat t maakt.

Ik ben gewoon dood en doodmoe nu. Dus kan t allemaal even niet meer goed overzien en beoordelen. Mn hoofd is zo warrig en wazig. Alles is me even teveel aan t worden. Uitgeput. Op. Sorry mensen. 

9.11 en ik ben al op. Was t maar 21.11 al...

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louise. Wat heb je het verschrikkelijk zwaar.  Probeer het alsjeblieft een beetje van je af te zetten, ga gewoon zo ziek als je bent naar die opname. Echt ik herken niet alles maar wel heel veel. Ik weet niet of je al meer opnames hebt gehad, maar ze begrijpen het daar echt wel en ze willen alleen maar helpen. Zowel aan de psychische als aan de lichamelijke  klachten wordt daar aandacht besteed. Echt waar, ik heb daar ervaring mee. Houd moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa, sterkte voor jou lieverd. Je vertering ligt plat door de benzo. Geeft zoveel stress op je organen. Toen ik CT gestopt was met Zolpidem verteerde ik ook niks. Ik pureerde zelfs mijn eten voor een paar weken. Als ik wat wegkreeg althans. Het kan weer goedkomen als je van de zooi af bent :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei ELL:

@Louisa, sterkte voor jou lieverd. Je vertering ligt plat door de benzo. Geeft zoveel stress op je organen. Toen ik CT gestopt was met Zolpidem verteerde ik ook niks. Ik pureerde zelfs mijn eten voor een paar weken. Als ik wat wegkreeg althans. Het kan weer goedkomen als je van de zooi af bent :rose:

Maar ik ben niet gestopt nog Ell... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Mientje:

Louise. Wat heb je het verschrikkelijk zwaar.  Probeer het alsjeblieft een beetje van je af te zetten, ga gewoon zo ziek als je bent naar die opname. Echt ik herken niet alles maar wel heel veel. Ik weet niet of je al meer opnames hebt gehad, maar ze begrijpen het daar echt wel en ze willen alleen maar helpen. Zowel aan de psychische als aan de lichamelijke  klachten wordt daar aandacht besteed. Echt waar, ik heb daar ervaring mee. Houd moed.

Wordt mn eerste keer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lou pas geleden kon je goed ontspannen hé? Kon je toen wel eten of ging dat toen ook niet? Probeer, hoe moeilijk, toch weer een beetje te ontspannen. Als je melk lust drink dan een beker warme melk dat verzacht de maagpijn.:heart:

Ga even op bed liggen, en ontspan. Je kan het lieverd.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Koekiemonster en Yollie.:)

@bolletjeik zag een oud bericht van jou 25 mei 2018 waar je schrijft dat je ook last had van trillen. Hoe lang heeft dat geduurd? Heb je er nog last van? Het maakt me gek. Ik lees dat het ook kan komen van langzame afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, wat hebben velen van jullie het erg zwaar. 
Ik wil ook zoveel mogelijk steunen, maar kon het even niet. Jullie hebben mij een tijdje niet gezien hier (niet gemist hoop ik).

Het gaat al een paar weken ronduit slecht. Ik slaap niet meer en ben daarvoor bij de arts geweest. Ze schreef me Lorazepam en Temazepam voor. De Lora heb ik een paar dagen genomen om wat rustiger te worden, de Temazepam probeer ik niet dagelijks te nemen. In de nachten dat ik het niet neem slaap ik niet of nauwelijks, anders een uur of 5.  
Helaas ben ik zover teruggevallen dat het even niet anders kon. Het is 3 jaar redelijk goed gegaan, nu opeens niet meer. Ik weet ook niet eens waarom. 
Zal straks ook weer moeten afbouwen denk ik, dan doe ik het wel via Diazepam. 
Hopelijk schrikt dit jullie niet af, want ik heb in de 2 jaar dat ik geen Lora had op veel dagen goed geweest. Ik ben alleen nu in mijn eigen val getrapt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@bolletjeik zag een oud bericht van jou 25 mei 2018 waar je schrijft dat je ook last had van trillen. Hoe lang heeft dat geduurd? Heb je er nog last van? Het maakt me gek. Ik lees dat het ook kan komen van langzame afbouw.

Nu Yollie toevallig vannacht een beetje. Helemaal binnenin m'n lichaam, maar normaal gesproken niet. Ik weet ook niet meer hoelang het geduurd heeft. Weet zelfs niet of ik veel waarde hechtte aan dat trillen.

Hé lief vriendje. Wat beroerd dat het weer slechter gaat. Kom maar even hier dan krijg je een virtuele pakkerd van me.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even ter geruststelling voor Louise. Elke keer dat ik weer werd opgenomen, werd er de eerste dag al de bloeddruk opgenomen, voor veel dingen bloed geprikt, een hartfilmpje gemaakt en ook was er elke keer weer een lichamelijk onderzoek. Ook al was ik er een paar keer vlot achter elkaar, dan nog werd het gedaan. De zaalarts zei dat dit altijd weer verplicht was. De resultaten worden met je besproken en eventueel de medicijnen bijgesteld. Maar ook daarbij mocht ik meedenken en meebeslissen. Heel veel sterkte voor deze komende  nacht en voor het wachten op de opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, wat hebben velen van jullie het erg zwaar. 
Ik wil ook zoveel mogelijk steunen, maar kon het even niet. Jullie hebben mij een tijdje niet gezien hier (niet gemist hoop ik).

Het gaat al een paar weken ronduit slecht. Ik slaap niet meer en ben daarvoor bij de arts geweest. Ze schreef me Lorazepam en Temazepam voor. De Lora heb ik een paar dagen genomen om wat rustiger te worden, de Temazepam probeer ik niet dagelijks te nemen. In de nachten dat ik het niet neem slaap ik niet of nauwelijks, anders een uur of 5.  
Helaas ben ik zover teruggevallen dat het even niet anders kon. Het is 3 jaar redelijk goed gegaan, nu opeens niet meer. Ik weet ook niet eens waarom. 
Zal straks ook weer moeten afbouwen denk ik, dan doe ik het wel via Diazepam. 
Hopelijk schrikt dit jullie niet af, want ik heb in de 2 jaar dat ik geen Lora had op veel dagen goed geweest. Ik ben alleen nu in mijn eigen val getrapt. 

HOE is dat mogelijk? Na 3 jaar? Dat verwacht je niet! 

Is er iets gebeurd? Stress om iets? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Mientje:

Nog even ter geruststelling voor Louise. Elke keer dat ik weer werd opgenomen, werd er de eerste dag al de bloeddruk opgenomen, voor veel dingen bloed geprikt, een hartfilmpje gemaakt en ook was er elke keer weer een lichamelijk onderzoek. Ook al was ik er een paar keer vlot achter elkaar, dan nog werd het gedaan. De zaalarts zei dat dit altijd weer verplicht was. De resultaten worden met je besproken en eventueel de medicijnen bijgesteld. Maar ook daarbij mocht ik meedenken en meebeslissen. Heel veel sterkte voor deze komende  nacht en voor het wachten op de opname.

Dank je maar ik ben zo overprikkeld. Alles is me teveel. Dat de nieuwe prikkels en ook testen me teveel zijn. Wil t liefst onder een steen kruipen en niets meer doen zien horen. Maar je neemt dat hoofd dan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Louisa:

HOE is dat mogelijk? Na 3 jaar? Dat verwacht je niet! 

Is er iets gebeurd? Stress om iets? 

Ja lieve @Louisa, hoe kan dat? Het moet stress zijn inderdaad. Ik weet alleen niet goed waarvan, of het moet het Coronagedoe zijn, waarbij 2 vrienden van me behoorlijk ziek zijn (geweest). 

Ineens vallen alle dingen die goed gingen weg en slaap ik niet meer. Nu ben ik van nature al niet de meest rustige persoon, maar nu is het wel heel erg. Artsen willen dat ik Lorazepam neem (heb ik ook even gedaan), maar dat wil ik echt niet meer. Heb wel om de nacht zo ongeveer een Temazepam nodig om wat te kunnen slapen. 
En ja, het ging ruim 2 jaar goed , tenminste op de meeste dagen. Daar moet iedereen die nu afbouwt zich maar aan vasthouden, bij bijna iedereen blijft het ook goed gaan gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...