Spring naar bijdragen

Maandag 4 mei 2020


niks

Aanbevolen berichten

Zag een opvallend tafareel. Chinees loopt uit de supermarkt en net over de drempel van de ingang rochelt hij op de grond, terwijl er andere mensen in- en uitgaan. Ik had al een afkeer tegen dit soort ranzigheid, maar in deze tijd vind ik het ronduit crimineel. Precies dit soort onhygiënische gedrag dat vrij normaal is in de Chinese cultuur heeft voor de ellende gezorgd. En o ja, toen hij even verder liep, zag ik dat zijn Chinese maat een mondkapje op had. Misschien rochelt die er ook wel onder vandaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sandro:

Zag een opvallend tafareel. Chinees loopt uit de supermarkt en net over de drempel van de ingang rochelt hij op de grond, terwijl er andere mensen in- en uitgaan. Ik had al een afkeer tegen dit soort ranzigheid, maar in deze tijd vind ik het ronduit crimineel. Precies dit soort onhygiënische gedrag dat vrij normaal is in de Chinese cultuur heeft voor de ellende gezorgd. En o ja, toen hij even verder liep, zag ik dat zijn Chinese maat een mondkapje op had. Misschien rochelt die er ook wel onder vandaan...

ieuwww ik moet nu net gaan eten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro hou op, mijn hele eetlust gaat weg zo.

Gebeurt ook hier hoor in Nederland dat rochelen etc. Zie het genoeg om mij heen, normaal vond ik het al heel vies en nu ook nog steeds. Stel je voor dat er een spetter in mijn mond komt.

De schuld geven aan de Chinezen alleen, geloof ik niets van maar goed. Dat is wat ik denk natuurlijk.

En natuurlijk is dit alles zeer vermoeiend, alles moet heel bewust gedaan worden. Bijna echt alles hoe we doen, wat we doen, met wie het doen. Letterlijk alles. Dat zijn we niet gewend. Iemand zei vandaag, dit gaat nog jaren duren. Daar wil ik niet eens aan. Denk dat het straks ook weer ineens weg is. Zo snel als het kwam, Poef is het ook weer weg. Moet economisch ook wel. Alle getallen opnames, doden, ic gaan omlaag. Komt dat alleen door de maatregelen? Weet het niet. Heel erg druk overal, dus moet er ook weer een toename toch komen in alles? We gaan het zien. Heel vreemd allemaal.

Sluit af en ik hoop dat @Jopie haar dag een beetje is door gekomen. Wij kibbelen weleens maar zij is ook mijn spiegel vaak en steun. Wie niet hier?

Ga koken en fijne avond allemaal. Zijn ook geen gemakkelijke tijden, voor niemand uitgezonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Smaragd:

De schuld geven aan de Chinezen alleen, geloof ik niets van maar goed. Dat is wat ik denk natuurlijk.

Schuld, nee dat niet. Dat zou te simpel zijn. Maar we weten de oorsprong van het virus toch, de onhygiënische Chinese markten waar de gekste beesten in erbarmelijke omstandigheden op elkaar gestapeld liggen voor de verkoop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Sandro:

Schuld, nee dat niet. Dat zou te simpel zijn. Maar we weten de oorsprong van het virus toch, de onhygiënische Chinese markten waar de gekste beesten in erbarmelijke omstandigheden op elkaar gestapeld liggen voor de verkoop?

Later hoorde ik weer dat het in een lab is ontstaan door hen idd. Wie zegt dat dat zo is?

En even over rochelende mensen, als je ernstige longproblemen hebt, moet je juist alles ophoesten en het uitspugen en niet inslikken. Die mensen kunnen er niets aandoen. 

Hou wel op, ga koken. Is beter voor nu, beeld moet uit mijn hoofd. Die rochels zijn meestal ook groen, logisch dat het eruit moet. Liever in een sputum bakje ja, dat wel!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei nancy:

Dat is de vraag maar Sandro, ik geloof eerder in die fabriek daar vlakbij, dat er iets ontsnapt is. Smerige markten met gekke beesten vind je in héél veel landen. 

Welke fabriek en wat zou er dan ontsnapt zijn? 

Smerige markten zijn er veel ja. En bijna altijd gaat dat ook zonder probleem. Alleen onder precies de juiste omstandigheden (of juist verkeerde, beter gezegd) kan het virus overspringen. 1 op de miljoen of misschien wel miljard kans? Maar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat verhaal gaat dacht ik niet over een fabriek, maar ik las een laboratorium.
Daar zou een medewerker door een vleermuis ge-infecteerd zijn.

enne vlak de wielrenners niet uit met rochelen, spugen en nog erger, met 1 vinger neusgat dichthouden en met andere neusgat een flats naar opzij.
Ik werd een keer bijna van de weg gereden door zo'n aso, van inhalen was geen sprake natuurlijk, maar ik fietste er wel hard achteraan en kreeg nog
zo'n flats midden in mijn gezicht. Misselijk en vol moordzuchtige gedachten verder gereden, maar vergeten nooit, enne vergeven, ook niet:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei lady jane:

dat verhaal gaat dacht ik niet over een fabriek, maar ik las een laboratorium.
Daar zou een medewerker door een vleermuis ge-infecteerd zijn.

"Verhaal" is inderdaad mooi gezegd, want de geloofwaardigheid is niet vast te stellen. Hoe is die medewerker dan geïnfecteerd? Onder welke omstandigheden is dat precies gebeurd? Waarom is dat nog nooit eerder gebeurd? Zonder antwoorden op die vragen vind ik het verhaal niet plausibel. Ook van de andere theorie kan niet alles bewezen worden, maar het is in ieder geval gestoeld op pandemieën uit het verleden. 

Wow, artikel uit 2003 :o

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/wetenschappers-op-zoek-naar-de-oorsprong-van-het-sars-virus-vaccin-en-antivirale-middelen/

 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Reacher:

... en vanuit mijn ooghoek zie ik een kat voorbij komen met een een ( schone) sok in zijn mond :D. Trots op zijn prooi de schat. 

Dit is mijn kat Reacher. Katten PlaatjesHeb altijd heel graag een muzikale kat willen hebben. Alleen kan ie nog geen klok kijken, begint 's ochtends om 6.30.

Heb je je een beetje bezig kunnen houden wijfie. Als je wilt kunnen we samen wel eens kijken of er iets is wat leuk voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri02:

Dat gaat toch niet voor iedereen op. Ik heb zelf meer energie, zo lijkt het wel. Waarschijnlijk omdat ik al weken verlost ben van al het 'normale' sociale gedoe, met van die energievretende sociale bezoekjes die je moet afleggen of die mensen willen komen afleggen. Gouden tijden voor een misantroop! :D

Snap ik ook wel. Ik zie ook wel bepaalde voordelen. Laat het mijn schoonmoeder niet horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei GewoonDoen:

Mijn kat kreeg net een hartstilstand. Zo zielig. Ze is al begraven in de tuin.:(

1 keer mee gemaakt, een hele harde schreeuw/gil/miauw. Wij zijn toen nog naar de dierenarts geweest, alsof dat zin had. Zo geschrokken toen, beestje was 1.Meteen begraven? Wilde je niet weten wat er was dan en hoe wist/weet je dat het een hartstilstand was? 

Gaat het goed met jou?

Lekker gegeten, ga even muziek luisteren en bijtijds mijn bed in. Blijf moe, lijk wel een oud mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...