Spring naar bijdragen

zondag 3 mei 2020


Yana

Aanbevolen berichten

Ja zo denk ik er ook over Fruitvlieg. Ik woon alleen en kan dat allemaal zelf bepalen. Maar als je zoals Cleo bezoek thuis krijgt wat je zelf niet wenselijk vindt, maar je huisgenoten blijkbaar wel, dan is het een best lastig dilemma. Ik merk ook in mijn omgeving dat er verschillend gedacht wordt. Van fun shoppen tot helemaal thuis blijven.

In Frankrijk zijn de mensen banger, waardoor de strenge regels daar makkelijker te handhaven zijn. Maar de politie is wel erg raar bezig soms, als je dat artikel leest in de Volkskrant. Dat zij bepalen of iets wel of niet nodig is, en zelfs mensen die terug kwamen van een begrafenis op de bon gooiden.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp het ook @Cleo66   De crisis raakt mij eigenlijk nu maar op 1 manier , en dan besef ik dat ik op andere vlakken van geluk mag spreken.

Man en ik allebei een baan , allebei een inkomen , geen financiële  zorgen . op mijn werk mag mijzelf nog van geluk prijzen dat de risico groep op mijn locatie nog niet geraakt is door de corona buiten het feit dat de lockdown er is naar binnen en ik echt wel merk aan mijn mensen dat er gemist wordt. gemis van familie ! 

Mij raakt het in de vorm dat de verdere omgang met mijn kinderen  niet kan plaatsvinden  en ik ze over 10 dagen 2 maanden niet fysiek gezien heb.

Videobellen op afspraak met kinderen gewoon volslagen niet werkt !  en er niks geen flexibiliteit is daarin..

Dan maak ik mij ook boos verdrietig dat mensen maar gewoon doen en laten en de boodschap die er is aan de laars lappen.

En ja ook een vol hoofd  ,  vooral neig ik naar zwaar hoofd .. blij dat ik elke avond weer in mijn bed kan stappen en denken weer een dag voorbij.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sandro:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gevoelsmatig-is-frankrijk-veranderd-in-een-politiestaat~beded2dc/

Zo ver gaat het dus. Ik lees o.a. "De Franse regering behandelt haar burgers als schoolkinderen" en "Machtsmisbruik door de politie". Voelt het inderdaad zo @Yana en @bumperjim?

De fransen gedragen zich als schoolkinderen omdat ze altijd zo behandeld zijn. En vice versa. En ze weten het ook. Artikelen in Le Monde waarom een zweedse benadering in Frankrijk niet zou werken. Er moet altijd een regel zijn. Want zo gauw er een regel is dan kunnen fransen gaan verzinnen waarom de regel op hun niet van toepassing is. Spreek je mensen aan op hun eigen verantwoordelijkheid dan worden ze ongemakkelijk. Velen althans. Eigen verantwoordelijkheid waar zit ie dan? Tussen je lurven en je kladden, zoek maar eens goed. 

En alles moet van de overheid komen. Mondkapjes. De overheid heeft niet voor genoeg mondkapjes gezorgd, schande. Ik vraag had je zelf dan geen voorraad thuis? Ikke??? Nee daar moet de overheid voor zorgen. (Niet dat ik wel mondkapjes thuis had maar dan zeur ik ook niet, we maken ze nu wel zelf. Mn vrouw bedoel ik dan).

Machtsmisbruik, ach valt wel mee geloof ik, je moet gewoon het spel meespelen de regels zijn er met de beste intenties. En als je de regels breekt (zoals ik met mn 2-3 uur wandelingen met de hond) dan moet je t goed doen dat ze je nooit te pakken krijgen :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vk artikel is een beetje gechargeerd. En er is wel degelijk een app voor de attestation, je hoeft geen printer te hebben. 

Ik vraag me soms af in hoeverre zo'n correspondent, die waarschijnlijk niet beregoed frans spreekt/leest, echt door heeft wat er aan de hand is. Maar goed. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer

Ik heb zin om mn bovenburen de nek om te draaien met hun lawaai en geschreeuw. En heel hard tegen ze te schreeuwen: 'hou je teringb...' Niet doen maar. Zo koffiedrinken met mn vriend op 1.5 meter afstand. @Cleo66 er mag best wat meer rekening met je worden gehouden. Hoop dat het je lukt om je eigen grenzen aan te geven. Je doet het hartstikke goed. Ligt niet aan jou. Ben ook benieuwd hoe het met je zoon / Gerard Joling was, heeft hij het leuk gehad?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom ga ik nergens op bezoek, en het is al helemaal no go als ik weet dat die mensen bewust op meerdere plekken komen. 
 

Bij het teruglezen van mijn laatste bericht proef ik toch wel mijn eigen sarcasme. Blij dat mijn man weer thuis kwam omdat schoonmoeder niet thuis is. Ze zal heus nog wel bellen vanavond, dan is er nog minder te doen en dan je zoon op zondag bezoek krijgen vind ze alsnog wel zo gezellig... Haar kennende. Ach ik ben boos. Aan eenzaamheid heeft ze geen gebrek, maar er zijn mensen die hebben zelfs nu nooit genoeg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Jopie:

Ik heb vooral last van mezelf. 

Ik ben alleen. Geen smoesjes. 

Ik werd gelukkig van eten.  Mijn zalm. 

Vind mezelf zo lelijk. Niet ok. Het is niet mooi. Hoe durf ik hetmooi te vinden. Te genieten. Slaaf! 

Maar ook: ik ben niet fout, ik kan dit gewoon niet. Geen reden mzelf te straffen. 

Waarom sla je nou ineens zo om joh??

heb je er een fles wit bij open getrokken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...