Spring naar bijdragen

onze h. kamer 2-5-2020


Aanbevolen berichten

Vannacht half 2 wakker met een beroerd gevoel in de maag. Ik wist dat ik naar de wc moest gaan. Waterdiarree! Zo erg. Ging een half uur door met krampen in de buik. Op het laatst was t alleen water. Na een half uur leek de aanval wat gezakt te zijn. Geen aandrang meer. Ik ben verder gaan slapen - al duurde dat even omdat ik me heel raar voelde, maar viel uiteindelijk in slaap en niet meer wakker geworden. Mn maag borrelt nu als een malle. De plek van de maagzweer toentertijd is voelbaar. Nu geen aandrang meer. Ik maak me wel zorgen erom. Voel me niet lekker door die maag. En zo uitgeput gevoel. 

Nu met moeite eet ik een cracker met wat yoghurt. Geen eetlust. Ik had gisteravond vanillevla geprobeerd bij gebrek aan bananen. Probeer toch me te voeden. Dat viel alleen helemaal verkeerd. Voelde me heel beroerd. 

Daarvan is (denk ik) niet de diarree, want ik had in de middag al beetje diarree. Ik liet een wind en mn broek vol. Gelukkig had ik maandverband in en dat heeft alles opgevangen. Daarna naar de wc en beetje diarree maar dat was t. Nog niet zorgwekkend vond ik. 

Maar wat vannacht gebeurde wel. En maar buik gerommel. Ik heb de dokter al gebeld over de maag van de week en daar word ik niet wijzer van. 

Ik kan sinds de buikgriep nu 4 weken niet normaal eten. Ik dacht aan maagslijmvliesontsteking weer maar dan krijg je geen waterdiarree. Hoewel die plek wel pijnlijk is waar ik in sept een ontsteking had. 

Ik weet het niet meer en mn hoofd is drama.

Gister voelde ik gewoon een tijd niks meer doodeng. Geen gevoel nergens zoveel fysiek als mentaal maar ik wist dat t mn hoofd was. Was ook de dag kwijt, wist niks meer en huilen. Afschuwelijk dat hoofd. Alles is dan teveel gewoon.

Heel de dag absurde krampen. Last van de maag. Opeens voelde ik t niet meer en deed mn hoofd heel raar. 

Kent iemand dat? Zo overprikkeld dat je niets meer kan voelen? 

Nog even en ik droog uit of raak ondervoed. Ik weet niet wat de buikgriep heeft gedaan, maar het wordt nu wel zorgwekkend. Al reageerde de huisarts van de week niet zo. Ik ben uitgeput gewoon. Ik heb geen koorts. Voel gewoon heel zwak.

Ik weet het niet meer wat t is? De ongesteldheid is doorgekomen. Dus even zien of dat extra werking op de maag en darmen had? Ik had heftige krampen. 

Slik wel paracetamol (is niet kwalijk voor de maag) en verder geen maagbezwarende troep. 

Ik gebruik wel Gaviscon (naast de maagzuurremmers die Ik vanaf sept 2019 gebruik). Was van de huisarts een tip om dat te proberen naast de maagzuurremmers. Ik zie nu dat er bijwerkingen aan zitten. Sindsdien lijkt het nog erger geworden. Dus miss even stoppen ermee? 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Louisa:

Vannacht half 2 wakker met een beroerd gevoel in de maag. Ik wist dat ik naar de wc moest gaan. Waterdiarree! Zo erg. Ging een half uur door met krampen in de buik. Op het laatst was t alleen water. Na een half uur leek de aanval wat gezakt te zijn. Geen aandrang meer. Ik ben verder gaan slapen - al duurde dat even omdat ik me heel raar voelde, maar viel uiteindelijk in slaap en niet meer wakker geworden. Mn maag borrelt nu als een malle. De plek van de maagzweer toentertijd is voelbaar. Nu geen aandrang meer. Ik maak me wel zorgen erom.

Nu met moeite eet ik een cracker met wat yoghurt. Geen eetlust. Ik had gisteravond vanillevla geprobeerd bij gebrek aan bananen. Probeer toch me te voeden. Dat viel alleen helemaal verkeerd. Voelde me heel beroerd. 

Daarvan is (denk ik) niet de diarree, want ik had in de middag al beetje diarree. Ik liet een wind en mn broek vol. Gelukkig had ik maandverband in en dat heeft alles opgevangen. Daarna naar de wc en beetje diarree maar dat was t. Nog niet zorgwekkend vond ik. 

Maar wat vannacht gebeurde wel. En maar buik gerommel. Ik heb de dokter al gebeld over de maag van de week en daar word ik niet wijzer van. 

Ik kan sinds de buikgriep nu 4 weken niet normaal eten. Ik dacht aan maagslijmvliesontsteking weer maar dan krijg je geen waterdiarree. Hoewel die plek wel pijnlijk is waar ik in sept een ontsteking had. 

Ik weet het niet meer en mn hoofd is drama.

Gister voelde ik gewoon een tijd niks meer doodeng. Geen gevoel nergens zoveel fysiek als mentaal maar ik wist dat t mn hoofd was. Was ook de dag kwijt, wist niks meer en huilen. Afschuwelijk dat hoofd. Alles is dan teveel gewoon.

Heel de dag absurde krampen. Last van de maag. Opeens voelde ik t niet meer en deed mn hoofd heel raar. 

Kent iemand dat? Zo overprikkeld dat je niets meer kan voelen? 

Nog even en ik droog uit of raak ondervoed. Ik weet niet wat de buikgriep heeft gedaan, maar het wordt nu wel zorgwekkend. Al reageerde de huisarts van de week niet zo. Ik ben uitgeput gewoon. Ik heb geen koorts. Voel gewoon heel zwak.

Ik weet het niet meer wat t is? De ongesteldheid is doorgekomen. Dus even zien of dat extra werking op de maag en darmen had? Ik had heftige krampen. 

Slik wel paracetamol (is niet kwalijk voor de maag) en verder geen maagbezwarende troep. 

Ik gebruik wel Gaviscon. Was van de huisarts een tip. Ik zie nu dat er bijwerkingen aan zitten. Sindsdien lijkt nog erger geworden. Dus miss even stoppen ermee? 

 

4 uurtjes geslapen. Trillen. Misselijk moe. Kortademig. Heb maar setraline ingenomen. Lig weer op bed. Geen puf om te gaan lopen. Mijn nierstreek doet pijn. Hart bonkt. Ik vraag me af ik iets anders hebt.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

4 uurtjes geslapen. Trillen. Misselijk moe. Kortademig. Heb maar setraline ingenomen. Lig weer op bed. Geen puf om te gaan lopen. Mijn nierstreek doet pijn. Hart bonkt. Ik vraag me af ik iets anders hebt.

Waarom heb je de sertraline genomen als ik vragen mag. Volgens mij heeft iedereen je hier geadviseerd dat niet te doen en aangegeven dat al je klachten echt van je veel te snelle afbouw komen. En ook van het opstarten van ad zul je last krijgen van bijwerkingen. Dus beter zal het de eerste weken niet worden ben ik bang. Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Waarom heb je de sertraline genomen als ik vragen mag. Volgens mij heeft iedereen je hier geadviseerd dat niet te doen en aangegeven dat al je klachten echt van je veel te snelle afbouw komen. En ook van het opstarten van ad zul je last krijgen van bijwerkingen. Dus beter zal het de eerste weken niet worden ben ik bang. Sterkte

@doorbijteromdat de psyhiater zei dat het goed zou kunnen helpen tegen de trilling en dat ik slaperig zou worden. Ik merk er niks van. Bloeddruk is torenhoog. Plastablet erbij gehad naast mijn bloeddrukpil maar zakt niet. Het lijkt net of mijn hart harder moet werken. Borstkas doet pijn. Ik lig nog op bed om te kijken of bloeddruk zakt maar gaat niet. Ik ben bekaf van elke beweging.

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yollie:

@doorbijteromdat de psyhiater zei dat het goed zou kunnen helpen tegen de trilling en dat ik slaperig zou worden. Ik merk er niks van. Bloeddruk is torenhoog. Plastablet erbij gehad naast mijn bloeddrukpil maar zakt niet. Het lijkt net of mijn hart harder moet werken. Borstkas doet pijn. Ik lig nog op bed om te kijken of bloeddruk zakt maar gaat niet. Ik ben bekaf van elke beweging.

Ik ben bekend met sertraline. Slik t zelf. Een ssri duur 6 tot 8 weken eer t aanslaat. Als t aanslaat. Die pech kan je ook hebben. Dus dat je niks merkt is niet vreemd. Ook kan t juist eerst erger worden voor een ssri aanslaat. 

Zo jammer, had gehoopt dat je doorzette en t tijd gaf. Had echt gehoopt dat t zou minderen en je Windows zou ervaren. 

Sterkte iig 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@doorbijteromdat de psyhiater zei dat het goed zou kunnen helpen tegen de trilling en dat ik slaperig zou worden. Ik merk er niks van. Bloeddruk is torenhoog. Plastablet erbij gehad naast mijn bloeddrukpil maar zakt niet. Het lijkt net of mijn hart harder moet werken. Borstkas doet pijn. Ik lig nog op bed om te kijken of bloeddruk zakt maar gaat niet. Ik ben bekaf van elke beweging.

ik denk dat de psychiater tot nog toe niet erg helpend is geweest en je er niet beter van bent geworden. Het is begrijpelijk dat je toch doet wat die bedenkt. Maar vertrouw je echt nog op het oordeel van de psych?
je hart moet ook harder werken, je lichaam is in totale chaos. De balans in alles is zo belangrijk om alles te laten functioneren en door de beschadigende werking van de benzo' s en nu ook de sertraline voel je je gewoon vreselijk.Je lichaam krijgt het gewoon niet voor elkaar zo.
 

STerkte Yollie! Heel zwaar zo .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louisa:

Vannacht half 2 wakker met een beroerd gevoel in de maag. Ik wist dat ik naar de wc moest gaan. Waterdiarree! Zo erg. Ging een half uur door met krampen in de buik. Op het laatst was t alleen water. Na een half uur leek de aanval wat gezakt te zijn. Geen aandrang meer. Ik ben verder gaan slapen - al duurde dat even omdat ik me heel raar voelde, maar viel uiteindelijk in slaap en niet meer wakker geworden. Mn maag borrelt nu als een malle. De plek van de maagzweer toentertijd is voelbaar. Nu geen aandrang meer. Ik maak me wel zorgen erom. Voel me niet lekker door die maag. En zo uitgeput gevoel. 

Nu met moeite eet ik een cracker met wat yoghurt. Geen eetlust. Ik had gisteravond vanillevla geprobeerd bij gebrek aan bananen. Probeer toch me te voeden. Dat viel alleen helemaal verkeerd. Voelde me heel beroerd. 

Daarvan is (denk ik) niet de diarree, want ik had in de middag al beetje diarree. Ik liet een wind en mn broek vol. Gelukkig had ik maandverband in en dat heeft alles opgevangen. Daarna naar de wc en beetje diarree maar dat was t. Nog niet zorgwekkend vond ik. 

Maar wat vannacht gebeurde wel. En maar buik gerommel. Ik heb de dokter al gebeld over de maag van de week en daar word ik niet wijzer van. 

Ik kan sinds de buikgriep nu 4 weken niet normaal eten. Ik dacht aan maagslijmvliesontsteking weer maar dan krijg je geen waterdiarree. Hoewel die plek wel pijnlijk is waar ik in sept een ontsteking had. 

Ik weet het niet meer en mn hoofd is drama.

Gister voelde ik gewoon een tijd niks meer doodeng. Geen gevoel nergens zoveel fysiek als mentaal maar ik wist dat t mn hoofd was. Was ook de dag kwijt, wist niks meer en huilen. Afschuwelijk dat hoofd. Alles is dan teveel gewoon.

Heel de dag absurde krampen. Last van de maag. Opeens voelde ik t niet meer en deed mn hoofd heel raar. 

Kent iemand dat? Zo overprikkeld dat je niets meer kan voelen? 

Nog even en ik droog uit of raak ondervoed. Ik weet niet wat de buikgriep heeft gedaan, maar het wordt nu wel zorgwekkend. Al reageerde de huisarts van de week niet zo. Ik ben uitgeput gewoon. Ik heb geen koorts. Voel gewoon heel zwak.

Ik weet het niet meer wat t is? De ongesteldheid is doorgekomen. Dus even zien of dat extra werking op de maag en darmen had? Ik had heftige krampen. 

Slik wel paracetamol (is niet kwalijk voor de maag) en verder geen maagbezwarende troep. 

Ik gebruik wel Gaviscon (naast de maagzuurremmers die Ik vanaf sept 2018 gebruik). Was van de huisarts een tip om dat te proberen naast de maagzuurremmers. Ik zie nu dat er bijwerkingen aan zitten. Sindsdien lijkt het nog erger geworden. Dus miss even stoppen ermee? 

 

was het spugen misschien gewoon ontwenning? Dat kan namelijk ook . Je darmflora kan totaal in de war zijn en je maag zwaar overstuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Kannietmeer:

was het spugen misschien gewoon ontwenning? Dat kan namelijk ook . Je darmflora kan totaal in de war zijn en je maag zwaar overstuur.

Ik geef idd over sinds dat hoofd naar is geworden... en dat wijt ik aan de benzos. Maar de maag is echt irritatie. Begon in sept en t was echt van de diclofenac ibuprofen naproxen waar ik een shitload aan nam. Echt enorme pijn op 1 plek. Maagzuurremmers hebben t weer geheeld en kon alles weer eten. Als ik weer zon pil nam gelijk weer last. Dus dat is echt de oorzaak. Heb ook onderzoek gehad. Maar nu na dat buikvirus heb ik zo overmatig overgeven en verteerde t niet en t was echt een virus want mn man had dezelfde symptomen. Dus nu voel ik weer die plek. Denk geïrriteerd. Moet weer helen. Heb echt dezelfde symptomen oprispingen last van die plek geen eetlust vlagen van misselijkheid. Alsof die plek weer is opengereten. Ik nam nog naproxen zetpillen. Maar dat Heb Ik nu gestaakt.

Maar de benzos helpen natuurlijk niet mee. Mn darmen zijn bijvoorbeeld met heel veel gas sinds ik zo hoog zit. Da's echt een benzokwaal. Maar geen waterdiarree of maagzweer.

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

ik denk dat de psychiater tot nog toe niet erg helpend is geweest en je er niet beter van bent geworden. Het is begrijpelijk dat je toch doet wat die bedenkt. Maar vertrouw je echt nog op het oordeel van de psych?
je hart moet ook harder werken, je lichaam is in totale chaos. De balans in alles is zo belangrijk om alles te laten functioneren en door de beschadigende werking van de benzo' s en nu ook de sertraline voel je je gewoon vreselijk.Je lichaam krijgt het gewoon niet voor elkaar zo.
 

STerkte Yollie! Heel zwaar zo .

@Kannietmeerdank je. Ik hoop gauw dat er verlichting komt. Denk je dat ik er goed aan doe de sertraline te slikken? De trillingen zijn ondragelijk. Ik weet niet of de sertraline gaat helpen. Op int staat bij sertraline apotheek dat het pas na enkele weken werkt. En dat je klachten eerst erger worden. Snik. Gewoon niet slapen zonder trillingen vond ik lang niet zo erg. Ik kan me nergens op concentreren door de trillingen. Psyhiater zegt doodleuk niet op letten. Hij zegt dat is spanning in mijn lijf die ik zelf veroorzaakt. Ja ik probeer ook mindfulness en ademhalingsoefeningen maar de trilling gaat er dwars doorheen.Dus geen tv of boek. Af en toe wordfeud op tel. Ik kook wel . Doe boodschappen en loop met de hond buiten want ik wil niet beoordeeld worden als depressief. Mijn stemming is goed. Ik jank af en toe omdat die trilling niet ophoudt en zo slecht of niet slaap. Ik neem niks in voor de slaap. Want ik weet dat mijn lijf steeds grotere dosissen vraagt.Verder probeer ik rustig te liggen zodat de bloeddruk zakt. Ik word veel wanhopig omdat ik denk dat er geen einde aan komt en dat ik de enigste ben met trillingen maar dat is niet zo denk ik. Ik mag afkloppen tot nu toe geen tinnititus wel hartkloppingen. De afbouw was veels te snel. Ben ik mee eens want tijdens de afbouw dacht ik wow het gaat goed en was ik een dagje cold turkey gestopt. Toen ging mijn borstkas tekeer en in paniek de psyholoog gebeld die adviseerde mijn dosis weer te slikken maar na mijn verdere afbouw is het nooit meer goed gekomen en nu begin ik sterk te denken dat het trillen niet aan de afbouw ligt maar aan mezelf. Maar toch is dat niet zo want veel mensen klagen erover. Ook op benzobuddies al dan niet snelle of langzame afbouw. Mijn man zegt dat ik elke week met de psyholoog moet praten maar praten helpt mij hier niet van af. 

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Louisa:

Vannacht half 2 wakker met een beroerd gevoel in de maag. Ik wist dat ik naar de wc moest gaan. Waterdiarree! Zo erg. Ging een half uur door met krampen in de buik. Op het laatst was t alleen water. Na een half uur leek de aanval wat gezakt te zijn. Geen aandrang meer. Ik ben verder gaan slapen - al duurde dat even omdat ik me heel raar voelde, maar viel uiteindelijk in slaap en niet meer wakker geworden. Mn maag borrelt nu als een malle. De plek van de maagzweer toentertijd is voelbaar. Nu geen aandrang meer. Ik maak me wel zorgen erom. Voel me niet lekker door die maag. En zo uitgeput gevoel. 

Nu met moeite eet ik een cracker met wat yoghurt. Geen eetlust. Ik had gisteravond vanillevla geprobeerd bij gebrek aan bananen. Probeer toch me te voeden. Dat viel alleen helemaal verkeerd. Voelde me heel beroerd. 

Daarvan is (denk ik) niet de diarree, want ik had in de middag al beetje diarree. Ik liet een wind en mn broek vol. Gelukkig had ik maandverband in en dat heeft alles opgevangen. Daarna naar de wc en beetje diarree maar dat was t. Nog niet zorgwekkend vond ik. 

Maar wat vannacht gebeurde wel. En maar buik gerommel. Ik heb de dokter al gebeld over de maag van de week en daar word ik niet wijzer van. 

Ik kan sinds de buikgriep nu 4 weken niet normaal eten. Ik dacht aan maagslijmvliesontsteking weer maar dan krijg je geen waterdiarree. Hoewel die plek wel pijnlijk is waar ik in sept een ontsteking had. 

Ik weet het niet meer en mn hoofd is drama.

Gister voelde ik gewoon een tijd niks meer doodeng. Geen gevoel nergens zoveel fysiek als mentaal maar ik wist dat t mn hoofd was. Was ook de dag kwijt, wist niks meer en huilen. Afschuwelijk dat hoofd. Alles is dan teveel gewoon.

Heel de dag absurde krampen. Last van de maag. Opeens voelde ik t niet meer en deed mn hoofd heel raar. 

Kent iemand dat? Zo overprikkeld dat je niets meer kan voelen? 

Nog even en ik droog uit of raak ondervoed. Ik weet niet wat de buikgriep heeft gedaan, maar het wordt nu wel zorgwekkend. Al reageerde de huisarts van de week niet zo. Ik ben uitgeput gewoon. Ik heb geen koorts. Voel gewoon heel zwak.

Ik weet het niet meer wat t is? De ongesteldheid is doorgekomen. Dus even zien of dat extra werking op de maag en darmen had? Ik had heftige krampen. 

Slik wel paracetamol (is niet kwalijk voor de maag) en verder geen maagbezwarende troep. 

Ik gebruik wel Gaviscon (naast de maagzuurremmers die Ik vanaf sept 2018 gebruik). Was van de huisarts een tip om dat te proberen naast de maagzuurremmers. Ik zie nu dat er bijwerkingen aan zitten. Sindsdien lijkt het nog erger geworden. Dus miss even stoppen ermee? 

 

@Louisa wat was de reden waarom jij benzos ben gaan slikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stomme setraline. Doet niks met trillen. Voel weer angst. Geen slaap. Ik sliep gister nog 4 uurtjes. Moet ik de setraline de tijd geven. Of stoppen en wachten tot trillen over gaat. Weer helemaal niet slapen is ook niks. Alles werkt tegen mekaar op. Grrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Yollie:

@Louisa wat was de reden waarom jij benzos ben gaan slikken?

Ik slikte alleen 75 mg sertraline verder geen enkele pil. Ik wilde zwanger worden en wilde er van af na 10 jaar volgens mij onterecht t te slikken. 

Afbouw sertraline ging alleen mis. Ook al deed ik t langzaam. Hield t een half jaar uit met bizarre symptomen. Alleen het werd steeds erger. Kon niet meer slapen en 24/7 angst golven. Vooral als ik even sliep werd ik wakker met soort van epilepsie aanvallen en een hele rare chemische angst. Ik ben weer gaan slikken maar t ging niet weg. Geen psychiater geloofde dat t van de afbouw kwam. Dus ophogen met sertraline en kreeg er benzos bij. Had ze nog nooit geslikt. Wat een hemels gevoel gaf de benzos. 10 mg oxazepam en ik was uren rustig. Heerlijk. Een verslaving was geboren. Sertraline deed niks na 8 weken en bleef ik die verrotte benzos slikken want dan voelde ik me een beetje goed. Geprobeerd om er met AP er vanaf te komen. Daar sliep ik wel goed op maar overdag nog steeds veel angst dus had er nog een middel bij... oxazepam verloor zn werking - ik had meer nodig en alle benzos geprobeerd en t werd lorazepam. Werkte lang en goed en bleef werken. Zo krabbelde ik weer overeind op 5.5 lora. Verdeeld over de dag. 5 gelukkige jaren. Alleen na een 1.5 jaar stressevent, trauma kreeg ik angsten en overprikkeld. De hulp was met wachtlijsten. Ik begon steeds meer lora te nemen na 3 maanden angsten. De dokter vond t prima. Ik werd alleen maar slechter. Eindelijk bij de psychiater en die heeft me een halt toegeroepen en zei dat het onwijs veel was wat ik slikte. Maar t leed was geschied. Sindsdien 13.5 mg lorazepam!!!!! En mn hoofd werd moeier en slechter. Overprikkelder. Als ik wist wat ik nu weet! Ik wist t niet hoe het het brein vernield. Ik snap niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn. 

Zo dus.

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2020 om 17:58 zei Yollie:

maar praten helpt mij hier niet van af.

 

19 uur geleden zei Yollie:

Drama hier. Onmenselijk 2 u slaap. 22 u trillen. Ik hou dit niet meer vol

Praten zal je niet helpen nee, en setraline heb ik je ook mijn mening over gegeven.
Je zenuwstelsel is beschadigd en kan niet functioneren op dit moment zonder benzo. Of je wacht totdat je lichaam is herstelt, of je gaat tijdelijk toch weer op Diazepam en bouwt dat af. Ik zou gaan voor het tweede, aangezien je hier op het forum blijft schrijven dat je het niet vol houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Praten zal je niet helpen nee, en setraline heb ik je ook mijn mening over gegeven.
Je zenuwstelsel is beschadigd en kan niet functioneren op dit moment zonder benzo. Of je wacht totdat je lichaam is herstelt, of je gaat tijdelijk toch weer op Diazepam en bouwt dat af. Ik zou gaan voor het tweede, aangezien je hier op het forum blijft schrijven dat je het niet vol houd.

@Kannietmeerheb besloten de sertraline niet te slikken. Ik wacht maar op herstel. Ik ga wrl door een hel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...