Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Etty

Vrijdag 1 mei 2020

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei bumperjim:

Ik help wel graag eerst de kids over de 18 en het liefst ook nog aan een baan voordat ik onder de groene zoden ga. Daarna is de rest bonus. Kleinkinderen en zo. 

Eens. Helemaal. Zo was t bij mij ook. 

Sterker nog: voordat je er uberhaupt mee bezig gaat (of niet) 

You ve got a mission to complete

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei bumperjim:

Vandaag in Le Monde: 27% meer bellers naar hulplijnen voor alcoholverslaafden sinds begin vd lockdown. Terugvallen geconstateerd bij mensen die soms al jaren droog staan. 

Dat is veel hoor. Bedoel dit zijn alleen nog "maar" de bellers. Dan nog de mensen die er nog(?) niet aan toe zijn om te bellen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bor:

Dat is veel hoor. Bedoel dit zijn alleen nog "maar" de bellers. Dan nog de mensen die er nog(?) niet aan toe zijn om te bellen...

Ja maar dat kan je dus niet meten, want de cafés en restaurants zitten dicht dus je kan weinig afleiden van de alcohol verkoopcijfers.

In Zuid Afrika is er ook lockdown en is ook de alcoholverkoop verboden ivm huiselijk geweld. Nou de alcoholisten daar die gaan allemaal cold turkey als ze niet een flinke voorraad hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En gedwongen cold turkey komt wel goed en voorkomt geweld? En hoe zit het medisch gezien dan?

Nou sorry hoor maar ik zou nu niet graag met iemand in 1 huis willen zitten die op deze manier gedwongen cold turckey moet.

Beloofd niet veel goeds als je het mij vraagt.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei lady jane:

Nee wat ik aan dagboeken heb wordt helemaal vernietigd deze ronde,

Mooi Jane... 
Wij vonden na de dood van mijn moeder indertijd een dagboekje van haar... 
Ik vond het niet leuk dat te lezen.... 

36 minuten geleden zei bumperjim:

Ik help wel graag eerst de kids over de 18 en het liefst ook nog aan een baan voordat ik onder de groene zoden ga. Daarna is de rest bonus. Kleinkinderen en zo. 

Hihi... dat was ook mijn streven.... en toen ik op zekere dag tegen mijn jongste, toen begin 20 vertelde dat ik mijn ogen met een gerust hart kon sluiten omdat mijn kinderen het zelf verder prima zouden redden werd ze toch een partij kwaad. Zóu het misschien ook kunnen dat ze mij nu nog veel meer nodig hadden dan toen ze een jaar of 8 waren??? En nog meer van dat soort dingen... 
Hm, ik heb haar maar beloofd voorlopig mijn best te doen hier op deze aardkloot rond te blijven wandelen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoooooi! zwaait even naar @Yvonne:)

Zaten we net zo gezellig te beppen en te miepen op de andere draad maar dat mag niet meer van @Kohtje
Nou dan niet.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal eens kijken wat te eten vanavond, ik heb geen flauw idee nog eigenlijk..

En jullie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb een leuke dag gehad, de kids ook. Geniet altijd zo van die onbevangen puurheid. Wel altijd kapot nadien en blij als ik weer thuis ben :D

Over 1 ding maak ik mij dan wel kwaad, of meer verbazing. Vanaf 11 mei mogen ze weer naar school. Maar hoe is het mogelijk, de ene basisschool hanteert de regel om de dag naar school(de hele dag) en de andere nog geen paar km verderop een ander beleid: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8:30  tot 10:30. Dat is toch geen doen voor werkende(alleenstaande) ouders waarvan de kinderen niet naar de opvang gaan en waarvan de ouders gewoon moeten werken. En zelfs als zouden ze dat willen, de opvang is daar niet op ingesteld. Heb die hele week maar aangeboden om op te passen en dat ze van en naar school/huis kunnen. Zal wel aan mij liggen, echt niet normaal. Vind het leuk om te doen, maar dan nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bor:

Hoooooi! zwaait even naar @Yvonne:)

Zaten we net zo gezellig te beppen en te miepen op de andere draad maar dat mag niet meer van @Kohtje
Nou dan niet.

Ik zei toch dat het een lekker lange woensdag was..? Wat nou: mag niet meer? :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Smaragd:

Aardappel anders

Over aardappelen gesproken. Ik lees net dit, wat je allemaal wel niet met aardappelen kan doen zeg.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/minder-vraag-naar-friet-dus-dan-de-aardappelen-maar-gebruiken-als-desinfectiemiddel~a3c96832/

Wel erg triest hoeveel groenten, fruit en planten van prima kwaliteit er momenteel regelrecht naar de stort gaan, terwijl er zoveel arme mensen op de wereld zijn die het zo hard kunnen gebruiken :(

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele dag geslapen en het gaat weer. :D  Lijkt wel of ik elke week twee dagen gewoon maar in bed moet blijven en dan zijn de krampen en hoofdpijn wat weg. Nou dan maar zo, hoef toch niet naar mijn werk.

Heb ook alles al geregeld voordat ik doodga. Geeft rust. 

Hier eten we krieltjes met sla en een groenteschijfje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opgeruimd, kruiden gekocht, zus gezien, puzzel bijna af,  yoga ga ik niet doen, morgen misschien. 

Huisgenoot de gelegenheid gegeven om te vertellen wat er dwars zat,  dat was niet mals.   

Als troost ga ik  tweede seizoen kijken van 'After Life' op Netflix.  Cutest thing I've ever seen.   Ricky Gervais is een pareltje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee pangasius fileetjes gegeten, met een zelfgemaakte marinade van sambal, citroensap en peper. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een diepvriespizza extra belegd met lekker veel ansjovis, paprika en bosui en 2 plakken oude kaas verbrokkeld
Later op de avond nog een bord sla, zodat ik niet ga snoepen. en 2 sinaasappels toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook pizza

Pizza met een spinazie bodem, die kan je tegenwoordig gewoon kopen, ze zijn er ook met bloemkool bodems

Daarover heb ik een hele rode paprika gesneden en een beetje besprenkeld met een beetje extra Virgin olijfolie

Is wel iets gezonder, maar Consumentenbond zegt nog wel te zout

Dat vind ik dan wel een beetje jammer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Pats:

Goedemiddag (!) alweer allemaal,

Gelijk druk aan mijn werk dus vergat hier te lezen/schrijven. Vandaag dag 10 voor mij. Ik ben er zo blij mee! Ik ‘hoef’ niet te drinken, mijn dag bestond uit : geen zin om iets te doen want kater van vorige avond, wat ik dan echt moest doen was met flinke tegenzin, de strijd met de pubers hier zag ik als zwaar en onmogelijk nuchter te handelen en hoe komt er een einde aan deze dag en wanneer kan die fles eindelijk weer open. Dan ging ik ook eerst het eten voorbereiden en douchen en dan kon ik drinken. Want als ik dronken ben wil ik niet meer koken en douchen of iets .. dan wilde ik zitten en doorkantelen tot ik niks meer kon of voelde. Niet meer lezen, geen film meer kijken, niets actiefs meer; hop naar bed na 2 flessen... :( 

Het is vrijdag en die dag was zeker altijd zoals hierboven. Nu .. na 10 dagen niet drinken is ie zo: lekker aan het werk, veel nieuws opgepakt, ga zo een stuk lopen als het niet regent, ga naar de supermarkt om te kijken waar we vanavond zin in hebben om te eten, ga wat nieuwe thee merken halen om te proberen, vanavond videobellen met paar vriendinnen omdat dit normaal ons driemaandelijkse sushi eet uitje zou zijn geweest dus nu zo. Zonder wijn. Ik had anders waarschijnlijk dronken aan de telefoon gezeten .. mijn vriendinnen drinken niet dus dat zou dan weer heel suf zijn geweest. Ik ben aan het boek ‘De verslaving voorbij’ begonnen, herkenbaar en hopelijk is de omslag voor mij bereikt. Ik voel me fit (nog wel hoofdpijn en warrig) en trots. Op iedereen hier. We doen dit maar wel even met z’n allen en de steun hier is super. En gezellig. Leuk altijd om even bij te lezen, om jullie op deze manier te leren kennen. Sorry heel verhaal ;) maar ben blij ei. 

iedereen een fijne dag! Hier flinke storm en regen maar nu weer de zon terwijl ik dit type! Bye 

Bedankt dat je me hebt laten herinneren hoe mijn dagen waren toen ik nog dronk.  Je leven compleet leven rondom die fles.  Een gevangene van jezelf gekozen lockdown.  

Nee daar wil ik nooit meer naar terug 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei bumperjim:

Dat is dus ook meteen mijn grootste zorg.  Hier is het NOOIT  klaar . Nooi oud genoeg over voor zichzelf te zorgen.  Het je kind hier achter moeten laten ..... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...