Spring naar bijdragen

Huize kamer 30 april 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen zonder zorgen!

Goed geslapen, maar doodmoe in het hoofd. Gedroomd als een malle. Hele intense adrenslineslurpende dromen. Ik word dan ook wakker alsof ik heb gevochten met leeuwen. Oh dat was ook 1 van de dromen zie ik nu voor me. Hoog bevend verstoppen voor de hongerige leeuw...

Ik voel de pms zo erg nu. Gedachtes van zelfmoord. (Niet dat ik t doe!!!! Ik weet dat t hormonaal is) Mn lijf die intens overprikkeld is door de gierende hormonen. Ik had gister bruine bloedproppen. Erg vroeg nog 3 dagen wachten. Nu is alles pijnlijk en mn hoofd is helemaal raar. Ja de pms wordt nu echt zwaar. Nergens lust in. Alles is teveel. Een monster. Mn maag is niet okee! Voel die plek lichtjes, maar kan niet goed eten. Borrelt heel erg. Heb net ontbeten... Ik vergeet alles. Mn hoofd is een gatenkaas. 

Elke maand weer een gevecht met die hormonen. Heel gevoelig heel negatief om een scheet janken enz. Ik ben zo moe en raar. Gister het gevoel te stikken heel de tijd. En huilen en huilen. Gewoon echt pms gejank. Zelfmoordgedachten verlies van zin van het leven. Ja dan zijn we dicht bij t eind van de pms. Wat kun je ertegen doen? Geen pil ik slik al genoeg pillen. Die zelfmoordgedachten zijn trouwens maar vaak 2 dagen in de maand. Als t door is verdwijnt t ook. 

Ik voel me zo raar. Ik kan t niet omschrijven en heel uitgeput. Alsof mn lijf en hoofd t niet meer trekt die hormonen. Gevoel te stikken. Terwijl mn adem niet heel snel gaat? Moeie ogen terwijl ik heb geslapen. Gewoon even pms. Acceptatie! De dag ervoor was erg draaglijk dus hou daar aan vast! Ik krijg nu hele duizelingen. Ja dat is echt door pms.

Nou ja we moeten doorgaan. 

Nu lukt t even niet maar als t door is wil ik me weer uitdagen om te accepteren. Nou gister op de bank was ik ook goed bezig. Ik zei laat maar zijn  al die hormonen en  het zijn maar hormonen. Je bent gewoon in je pms. Ik werd rustiger en was weer zoet een game aan t spelen en had verdraaide nog een hoge score ook! 

Okee het is nu 9.21 u en ik ga de positieve punten van gisteren bedenken!

De ochtend was goed te doen. Kaarten gemaakt. 

In de middag heb ik me kunnen ontspannen en 23 min geslapen!

Ik heb nadien nog een legoset gescoord op marktplaats. Voor een goede deal. 

Het janken was 1.5 uur. Niet de hele dag. Daarna even stil daarna even weer huilen maar korter. 

De rijst met zalm gaf geen grote pijnen. 

Ik ben als een blok in slaap gevallen en kon dus redelijk ontspannen. 

Ik heb met mn kat geknuffeld.

Heb mn ommetjes gedaan. 

Nu weet ik even niks meer.

En nu slaapt mn kat in mn armen en voel dr schokken. Dan wordt ze slap. Echt bizar is dat. Als dood zo slap, maar hou wat yoghurt voor dr neus. Ze reageert niet. Te diep weg. Smeer t op dr bekkie en hup die tong en wakker en weg slapte. Bijzonder. 

 

 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

God wat is dat toch bout zeg dat je daar iedere keer weer zo'n last van hebt. Als je geen kinderen (meer) wilt kan je je dan niet beter laten steriliseren of stel ik nu een te pijnlijke vraag?

Hier zit ik al een week te wachten op mijn scootmobiel. Stond onderweg met pannen. Zegt die vent "Mevrouw dinsdag uiterlijk woensdag heeft u een ander". Ja, m'n neus, Gebeld en "mevrouw hij staat aan de oplader". Nou dat duurt echt geen twee dagen.:devil: Ik sta alleen en val geen buren lastig voor boodschappen maar heb niets meer in huis. $$%&(__*&%$#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei bolletje:

God wat is dat toch bout zeg dat je daar iedere keer weer zo'n last van hebt. Als je geen kinderen (meer) wilt kan je je dan niet beter laten steriliseren of stel ik nu een te pijnlijke vraag?

Hier zit ik al een week te wachten op mijn scootmobiel. Stond onderweg met pannen. Zegt die vent "Mevrouw dinsdag uiterlijk woensdag heeft u een ander". Ja, m'n neus, Gebeld en "mevrouw hij staat aan de oplader". Nou dat duurt echt geen twee dagen.:devil: Ik sta alleen en val geen buren lastig voor boodschappen maar heb niets meer in huis. $$%&(__*&%$#

Nou ik had kinderen gewild, maar dat kon niet op de benzos enz. Ik was juist AD aan t afbouwen en was zo ziek dat Ik aan de benzos ging. Ik bouwde af om zwanger te worden zonder medicatie. Ik slikte toen nog alleen AD. Ik werd zo misbegrepen en ziek dat ik meer AD nam AP en benzos. 

Ik vind sterilisatie wel heftig hoor. Zeker omdat ik t nooit heb gehad die pms en het is gekomen en moet ook kunnen weggaan. 

Ik mag nu ook geen naproxen of feminax vanwege de maag. 

Maar mn hoofd maakt t heftig en dat is benzooi gerelateerd denk Ik. Al weet Ik op t moment ff niks. Chaotisch zootje daarboven.

Maar ik hoop op herstel en denk dan miss kom ik van de pillen af en wil ik nog zwanger worden. Ik wil t niet afsluiten zeg maar.

 

Hoe oud ben je Bolleke dat je een scootmobiel hebt?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei bolletje:

God wat is dat toch bout zeg dat je daar iedere keer weer zo'n last van hebt. Als je geen kinderen (meer) wilt kan je je dan niet beter laten steriliseren of stel ik nu een te pijnlijke vraag?

Hier zit ik al een week te wachten op mijn scootmobiel. Stond onderweg met pannen. Zegt die vent "Mevrouw dinsdag uiterlijk woensdag heeft u een ander". Ja, m'n neus, Gebeld en "mevrouw hij staat aan de oplader". Nou dat duurt echt geen twee dagen.:devil: Ik sta alleen en val geen buren lastig voor boodschappen maar heb niets meer in huis. $$%&(__*&%$#

Ik word helemaal gek hier. Ik wil bijna weer gaan slikken. Ik heb zoeven maar een oxazepam ingenomen. Weet niet of het helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Yollie:

Ik word helemaal gek hier. Ik wil bijna weer gaan slikken. Ik heb zoeven maar een oxazepam ingenomen. Weet niet of het helpt.

O echt Yo. 

Weet je kan t ook niet van de AD afbouw komen? Ik was met AD geminderd en had ook geen slaap meer. Elk uur wakker met heftige angsten en ik kon niet meer. Die AD moet je niet onderschatten. Ik ben AD gaan vermeerderen met benzos en ap. Achteraf denk ik stom ik had door moeten zetten. Het was heus weggegaan. Maar Ik wist niet Wat Ik nu weet en de psychiaters zeiden ja ad afbouw is maar 2 weken last. Je snapt m al hoe ik ging denken. Dat t zonder medicatie niet wegging.

Eerlijk gezegd is het niet heel verstandig geweest om beide tegelijk af te bouwen. Nu weet je niet wat wat doet. Maar Dat is gebeurd. Alleen weet dat je t nu zwaarder kan hebben dan als je 1 had afgebouwd!!

Maar benzos en ad kunnen herstellen. Het kan alleen heel lang duren.

Miss een angsttherapeut zoeken die kennis heeft van wat medicatie kan doen met je. Die je kan helpen er mee om te gaan en een steun kan zijn. 

Ik weet het ook niet. 

En werkt de oxazepam? Hoezo heb je die in huis? Ik zou ze weggooien. Wat je niet hebt kun je ook niet nemen.

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen zonder zorgen!

Goed geslapen, maar doodmoe in het hoofd. Gedroomd als een malle. Hele intense adrenslineslurpende dromen. Ik word dan ook wakker alsof ik heb gevochten met leeuwen. Oh dat was ook 1 van de dromen zie ik nu voor me. Hoog bevend verstoppen voor de hongerige leeuw...

Ik voel de pms zo erg nu. Gedachtes van zelfmoord. (Niet dat ik t doe!!!! Ik weet dat t hormonaal is) Mn lijf die intens overprikkeld is door de gierende hormonen. Ik had gister bruine bloedproppen. Erg vroeg nog 3 dagen wachten. Nu is alles pijnlijk en mn hoofd is helemaal raar. Ja de pms wordt nu echt zwaar. Nergens lust in. Alles is teveel. Een monster. Mn maag is niet okee! Voel die plek lichtjes, maar kan niet goed eten. Borrelt heel erg. Heb net ontbeten... Ik vergeet alles. Mn hoofd is een gatenkaas. 

Elke maand weer een gevecht met die hormonen. Heel gevoelig heel negatief om een scheet janken enz. Ik ben zo moe en raar. Gister het gevoel te stikken heel de tijd. En huilen en huilen. Gewoon echt pms gejank. Zelfmoordgedachten verlies van zin van het leven. Ja dan zijn we dicht bij t eind van de pms. Wat kun je ertegen doen? Geen pil ik slik al genoeg pillen. Die zelfmoordgedachten zijn trouwens maar vaak 2 dagen in de maand. Als t door is verdwijnt t ook. 

Ik voel me zo raar. Ik kan t niet omschrijven en heel uitgeput. Alsof mn lijf en hoofd t niet meer trekt die hormonen. Gevoel te stikken. Terwijl mn adem niet heel snel gaat? Moeie ogen terwijl ik heb geslapen. Gewoon even pms. Acceptatie! De dag ervoor was erg draaglijk dus hou daar aan vast! Ik krijg nu hele duizelingen. Ja dat is echt door pms.

Nou ja we moeten doorgaan. 

Nu lukt t even niet maar als t door is wil ik me weer uitdagen om te accepteren. Nou gister op de bank was ik ook goed bezig. Ik zei laat maar zijn  al die hormonen en  het zijn maar hormonen. Je bent gewoon in je pms. Ik werd rustiger en was weer zoet een game aan t spelen en had verdraaide nog een hoge score ook! 

Okee het is nu 9.21 u en ik ga de positieve punten van gisteren bedenken!

De ochtend was goed te doen. Kaarten gemaakt. 

In de middag heb ik me kunnen ontspannen en 23 min geslapen!

Ik heb nadien nog een legoset gescoord op marktplaats. Voor een goede deal. 

Het janken was 1.5 uur. Niet de hele dag. Daarna even stil daarna even weer huilen maar korter. 

De rijst met zalm gaf geen grote pijnen. 

Ik ben als een blok in slaap gevallen en kon dus redelijk ontspannen. 

Ik heb met mn kat geknuffeld.

Heb mn ommetjes gedaan. 

Nu weet ik even niks meer.

En nu slaapt mn kat in mn armen en voel dr schokken. Dan wordt ze slap. Echt bizar is dat. Als dood zo slap, maar hou wat yoghurt voor dr neus. Ze reageert niet. Te diep weg. Smeer t op dr bekkie en hup die tong en wakker en weg slapte. Bijzonder. 

 

 

 

ik weet me geen raat meer en denk heeft het leven nog zin ik kan er niet meer tegen iedere dag een gevecht door afbouwen zo nutteloos slaap heel slecht nooit meer een goeie slaap slaap 2uurtjes per nacht of minder afgelopen nacht weer hartkloppingen schrik me te pletter niet menselijkheid meer ben diep ongelukkig de angst vreet me op hoelang moet ik nog lijden de hel is het  liefst Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Zonder scootmobiel dus geen eten huis. Dat is wel echt een probleem. Kan je dan geen uitzondering maken en de buren vragen?

@Yollie Wat maakt dat je zegt: "ik word helemaal gek hier" en zelfs een oxazepam hebt genomen? Tegen welke klachten boks je op?

@Louisa heb echt met je te doen zuster, het is gewoon de benzo die alles in je lijf aan het vernielen is. Je hormoonhuishouding ook. Ja, zolang de pillen aan de macht zijn in je lijf zal je het moeten uitzingen. Vind het echt erg voor je.

@Wilhelmina Dikke knuffel lieve oude schat. Hoelang moet je nog voordat je op 0 staat ?
Is er een arts die met je meekijkt? Waarom ben je eigenlijk nooit overgestapt op een langwerkende benzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

@bolletje Zonder scootmobiel dus geen eten huis. Dat is wel echt een probleem. Kan je dan geen uitzondering maken en de buren vragen?

@Yollie Wat maakt dat je zegt: "ik word helemaal gek hier" en zelfs een oxazepam hebt genomen? Tegen welke klachten boks je op?

@Louisa heb echt met je te doen zuster, het is gewoon de benzo die alles in je lijf aan het vernielen is. Je hormoonhuishouding ook. Ja, zolang de pillen aan de macht zijn in je lijf zal je het moeten uitzingen. Vind het echt erg voor je.

@Wilhelmina Dikke knuffel lieve oude schat. Hoelang moet je nog voordat je op 0 staat ?
Is er een arts die met je meekijkt? Waarom ben je eigenlijk nooit overgestapt op een langwerkende benzo?

Nog 4 of 5 maanden de arts en apotheker hebben er echt geen verstand van en ik ben niet over gegaan naar  een langwerkende benzo omdat ik al 40 jaar bromazepan gebruik en ik heb zoveel pyhiaters gehad die kunnen je niet helpen ben zeer verdrietig word ik wel beter mijn zoon help me heel. goed  liefs  Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kannietmeer:

@bolletje Zonder scootmobiel dus geen eten huis. Dat is wel echt een probleem. Kan je dan geen uitzondering maken en de buren vragen?

@Yollie Wat maakt dat je zegt: "ik word helemaal gek hier" en zelfs een oxazepam hebt genomen? Tegen welke klachten boks je op?

@Louisa heb echt met je te doen zuster, het is gewoon de benzo die alles in je lijf aan het vernielen is. Je hormoonhuishouding ook. Ja, zolang de pillen aan de macht zijn in je lijf zal je het moeten uitzingen. Vind het echt erg voor je.

@Wilhelmina Dikke knuffel lieve oude schat. Hoelang moet je nog voordat je op 0 staat ?
Is er een arts die met je meekijkt? Waarom ben je eigenlijk nooit overgestapt op een langwerkende benzo?

In mei kan ik opname verwachten! 

Ik had een vraagje: kun je van de benzos zo'n moe hoofd hebben ondanks slaap. Ik blijf zo moe in het hoofd. Dat alles teveel is zelfs denken kost moeite en overzicht in je hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Wilhelmina:

Nog 4 of 5 maanden de arts en apotheker hebben er echt geen verstand van en ik ben niet over gegaan naar  een langwerkende benzo omdat ik al 40 jaar bromazepan gebruik en ik heb zoveel pyhiaters gehad die kunnen je niet helpen ben zeer verdrietig word ik wel beter mijn zoon help me heel. goed  liefs  Wilhelmina

Ik dacht dat je heel laag zat. Hoe kan je dan nog 4 of 5 maanden moeten? Kan ik een keer echt met je meedenken? Ik wil zo graag dat je hier goed doorheen komt, en dat je wat minder lijdt. En ik kan alleen helpen als ik precies weet wat je nu doet en wat je neemt.  Hoe je afbouwt enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Louisa:

In mei kan ik opname verwachten! 

Ik had een vraagje: kun je van de benzos zo'n moe hoofd hebben ondanks slaap. Ik blijf zo moe in het hoofd. Dat alles teveel is zelfs denken kost moeite en overzicht in je hoofd. 

zeker! Ik heb bijna altijd goed geslapen, weinig last gehad van slapeloze nachten. Maar een moe benzo hoofd staat daar totaal los van. Totaal gebrek aan energie, chaos in je hoofd en geen vermogen om nog na te denken.... allemaal benzo klachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ik dacht dat je heel laag zat. Hoe kan je dan nog 4 of 5 maanden moeten? Kan ik een keer echt met je meedenken? Ik wil zo graag dat je hier goed doorheen komt, en dat je wat minder lijdt. En ik kan alleen helpen als ik precies weet wat je nu doet en wat je neemt.  Hoe je afbouwt enzo.

Ik heb nog 1 bromazepan maar ik kan niet vluger anders krijg ik er last van op mijn weegschaaltje staat 65 en dan doe ik 4 x per dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

zeker! Ik heb bijna altijd goed geslapen, weinig last gehad van slapeloze nachten. Maar een moe benzo hoofd staat daar totaal los van. Totaal gebrek aan energie, chaos in je hoofd en geen vermogen om nog na te denken.... allemaal benzo klachten.

Ja datte dus. Vreselijk. 

En derealisatie (noem t maar zo)  daardoor omdat je hoofd te moe is om je omgeving te processen. Dan lijkt alles vreemd en teveel. Je bent jezelf kwijt. Vooral in je hoofd en je kan niet meer tot orde komen.

Ik hou nu dwangmatig vast aan dagschema om houvast nog te hebben, maar zelfs dat vergeet ik en gaat niet vanzelf meer. Wat deed ik ook alweer? 

Ben bang dat als ik in Nijmegen wordt opgenomen compleet de kluts kwijt raakt omdat ik t al thuis heb met de bekende dingen. En gek wordt in mn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

@bolletje Zonder scootmobiel dus geen eten huis. Dat is wel echt een probleem. Kan je dan geen uitzondering maken en de buren vragen?

@Yollie Wat maakt dat je zegt: "ik word helemaal gek hier" en zelfs een oxazepam hebt genomen? Tegen welke klachten boks je op?

@Louisa heb echt met je te doen zuster, het is gewoon de benzo die alles in je lijf aan het vernielen is. Je hormoonhuishouding ook. Ja, zolang de pillen aan de macht zijn in je lijf zal je het moeten uitzingen. Vind het echt erg voor je.

@Wilhelmina Dikke knuffel lieve oude schat. Hoelang moet je nog voordat je op 0 staat ?
Is er een arts die met je meekijkt? Waarom ben je eigenlijk nooit overgestapt op een langwerkende benzo?

@Kannietmeersteeds slechter slapen. En als ik wakker word lijkt het nog erger. Ik heb vandaag een plastablet voor de hoge bloeddruk gehad. Misschien dat mijn borstkas zo trilt vanwege de hoge bloeddruk. Het lijkt of mijn hart veel harder moet werken. Voel me vandaag ook niet lekker. 2 uurtjes geslapen. Krijg ook zelfmoord gedachten maar ik doe het niet. Ik word veel boos in de avond als ik niet kan slapen. Ik ben moe maar kan niet liggen of zitten dan voel ik alles dubbel. Ik heb angst om smiddags te slapen omdat mij is verteld dat ik geen middagdutjes mag doen. Heb er een trauma aan overgehouden. Als ik weg dut dan schrik ik me na een paar seconden al weer wakker en dan voel ik me heel angstig. Zelfde heb ik als ik snachts wakker word. Duurt dan heel lang voor de angst zakt. Mijn hart bonst denk ik door de hoge bloeddruk. Mijn psyholoog zei om een oxazepam in te nemen en proberen te slapen. Merkte er niet zoveel van. 10 mg oxazepam. 

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik dacht dat je heel laag zat. Hoe kan je dan nog 4 of 5 maanden moeten? Kan ik een keer echt met je meedenken? Ik wil zo graag dat je hier goed doorheen komt, en dat je wat minder lijdt. En ik kan alleen helpen als ik precies weet wat je nu doet en wat je neemt.  Hoe je afbouwt enzo.zijn

Kan ook 3 maanden zijn ik heb een juweliers weegschaaltje en ik neem 4 x per dag  65 staat er op het schaaltje wil je me helpen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet nu al dat ik niet ga slapen of nauwelijks. Lichaam siddert. Probeer mezelf rustig te krijgen op bed maar kan trillen niet stoppen. Ik vraag me af of ik niets iets anders hebt. Plastablet vanmorgen geslikt bloeddruk nog torenhoog. Net of bloed heel hard door mijn borstkas en benen stuwt. Ik ben echt bang dat mijn hart dit niet lang meer verdraagt. Zo weinig slaap. Ik weet niet welke houding moet aannemen. Ik ben een buikslaper maar dan voel ik het nog harder.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve yollie

Wat een probleem met dat trillen en niet kunnen slapen. Ik las dat je geen middagdutje mag doen en dat dat dus ook angst oplevert. Ik zou zeggen geef jezelf toestemming wanneer je moe bent om even te gaan dutten. Uiteindelijk maakt dat je rustig. Lekker na het middageten op de bank. 

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het zo raar, vanaf de moment ik onder de 7,5 ging was er opeens een klik in mijn hoofd. Mijn geest was terug gezet op 16 jaar terug. De laatste 16 jaar waren gebeurd, maar ook weer niet. Nu zit ik wel terug op een punt waar ik iets meer controle heb over mijn eigen lichaam. Het komt zo in vlagen. Maar kan nu precies moeilijk accepteren dat hoe ik nu doe, normaal is. Voelt echt zo vreemd aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Doorgaan:

Hoi lieve yollie

Wat een probleem met dat trillen en niet kunnen slapen. Ik las dat je geen middagdutje mag doen en dat dat dus ook angst oplevert. Ik zou zeggen geef jezelf toestemming wanneer je moe bent om even te gaan dutten. Uiteindelijk maakt dat je rustig. Lekker na het middageten op de bank. 

Sterkte 

@Doorgaanik ga het proberen. Smiddags ben ik dan weer over de slaap heen. Ik ga kijken of het smorgens lukt. Maar dat trillen houdt me ook wakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Vind het zo raar, vanaf de moment ik onder de 7,5 ging was er opeens een klik in mijn hoofd. Mijn geest was terug gezet op 16 jaar terug. De laatste 16 jaar waren gebeurd, maar ook weer niet. Nu zit ik wel terug op een punt waar ik iets meer controle heb over mijn eigen lichaam. Het komt zo in vlagen. Maar kan nu precies moeilijk accepteren dat hoe ik nu doe, normaal is. Voelt echt zo vreemd aan.

@Kabouter0Wesleywat voor klachten heb je nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2020 om 12:40 zei Louisa:

In mei kan ik opname verwachten! 

Ik had een vraagje: kun je van de benzos zo'n moe hoofd hebben ondanks slaap. Ik blijf zo moe in het hoofd. Dat alles teveel is zelfs denken kost moeite en overzicht in je hoofd. 

Ik moet hier gewoon even op reageren. Ik ben dus pam vrij, maar ben bij tijden zo ziek dat ik het leven dan niet meer zie zitten. Wat ik al vaker heb gezegd, gelukkig heb ik goede begeleiding. Heb zes opnames achter de rug, het zit in mijn genen en ook is het chronisch. Gelukkig heb ik ook mildere tijden en ik kan er steeds beter mee om gaan, maar heb het ook vaak ontzettend zwaar en moeilijk, maar mag gelukkig altijd bellen en mailen met mijn begeleidster, dus Louise houd alsjeblieft moed. De opname zal je vast heel erg goed doen.

 

 

bewerkt door Mientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Yollie:

@Kannietmeersteeds slechter slapen. En als ik wakker word lijkt het nog erger. Ik heb vandaag een plastablet voor de hoge bloeddruk gehad. Misschien dat mijn borstkas zo trilt vanwege de hoge bloeddruk. Het lijkt of mijn hart veel harder moet werken. Voel me vandaag ook niet lekker. 2 uurtjes geslapen. Krijg ook zelfmoord gedachten maar ik doe het niet. Ik word veel boos in de avond als ik niet kan slapen. Ik ben moe maar kan niet liggen of zitten dan voel ik alles dubbel. Ik heb angst om smiddags te slapen omdat mij is verteld dat ik geen middagdutjes mag doen. Heb er een trauma aan overgehouden. Als ik weg dut dan schrik ik me na een paar seconden al weer wakker en dan voel ik me heel angstig. Zelfde heb ik als ik snachts wakker word. Duurt dan heel lang voor de angst zakt. Mijn hart bonst denk ik door de hoge bloeddruk. Mijn psyholoog zei om een oxazepam in te nemen en proberen te slapen. Merkte er niet zoveel van. 10 mg oxazepam. 

Lieve Yollie,
het wakkerschrikken overdag of 'snachts komt heel veel voor als afbouwklacht en heb ik zelf ook gehad. Ik vond het doordat ik zo ziek was, al voor de afbouw, fijn om even in de middag te rusten. Dat ging niet meer zodra ik ging afbouwen. Ik vond het ook een vreselijke klacht moet ik bekennen.
De rest is zeker allemaal ontwenning en ik weet niet of alle extra pillen de boel niet erger maken.  Ik zou niet zomaar oxa nemen, je psycholoog heeft er duidelijk geen idee van wat een benzo afbouwen met je doet en hoe je dat moet oplossen. Ik vind het echt heel naar voor je.
 

8 uur geleden zei Wilhelmina:

Kan ook 3 maanden zijn ik heb een juweliers weegschaaltje en ik neem 4 x per dag  65 staat er op het schaaltje wil je me helpen 

 

Lieve Wilhelmina, rustig aan doen is inderdaad het beste. En er 3 maanden over doen klinkt dan eigenlijk wel redelijk en echt heel langzaam. Ik vind het echt heel naar voor je lieverd. Ik weet eigenlijk niet of ik dan nog meer voor je kan betekenen. Als je in totaal 65 mg neemt (wat op het weegschaaltje staat), dan zou je dus al vijlend naar beneden gaan en dat is de beste methode in mijn ogen. En zelfs dat je dat 4x over de dag verdeeld neemt. Dus ga dan vooral zo door:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Mientje:

Ik moet hier gewoon even op reageren. Ik ben dus pam vrij, maar ben bij tijden zo ziek dat ik het leven dan niet meer zie zitten. Wat ik al vaker heb gezegd, gelukkig heb ik goede begeleiding. Heb zes opnames achter de rug, het zit in mijn genen en ook is het chronisch. Gelukkig heb ik ook mildere tijden en ik kan er steeds beter mee om gaan, maar heb het ook vaak ontzettend zwaar en moeilijk, maar mag gelukkig altijd bellen en mailen met mijn begeleidster, dus Louise houd alsjeblieft moed. De opname zal je vast heel erg goed doen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kaarten gemaakt. Geprobeerd om overdag niet te slapen en dat is gelukt. Toch er vannacht weer twee keer uitgeweest en in de kamer gezeten omdat het echt niet ging. Maar weer extra Quetiapine genomen, ik reageer daar niet zo lekker op, maar kan wel even weer door en dat is toch wat ik wil. Vanmorgen weer een dol hoofd en pijnlijke spieren, maar gelukkig weet ik dat dit in de loop van de dag wel wat zakt. Het blijft moeilijk allemaal. Dus nu maar eerst koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...