Spring naar bijdragen

Woensdag 29 april 2020


nancy

Aanbevolen berichten

Goedenavond. Hoorde Rutte zeggen dat het (niet) naar buiten gaan verrommelt. Dat lijkt zo ja. Drukker op straat. Overal dus als ik jullie lees.

Heb me nog geen seconde verveeld. extra werk, boodschappen voor moeder en geen schoonmaker. Maar ik heb het goed. Voor ons als gezin pakt het heel goed uit. Ben trots op ons.

Maar ook op jullie. Voel me verbonden. Dat is fijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 grote draagtassen papier verscheurd
en naar de bak gesjouwd, heerlijk!
10 jaar procederen, oude amninistratie
uitwerkingen en probeersels van10 schrijfcursussen
en honderden boodschappenlijstjes, al dan niet af
 Ik heb nog wel een coronamaandje nodig om alles
wat ik dochter niet wil laten opruimen mocht ik komen te overlijden,
uit dit huis te hebben. En dan opnieuw indelen
less is more
met mijn hoofd wist ik dat al lang
tijd om het te gaan leven

thnx jopie voor de reminder weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie: Minder is meer. Meer is minder. 
@lady jane: les is more

Ik heb al heel veel weggedaan, maar het voelt en oogt helemaal niet als minder. Wat heb ik een zooi vergaard in vele afgelopen jaren. Ik heb ook nog wel (minstens) een maand nodig, maar die tijd is er niet. Maandag verhuizen! Mijn hemel, ik zie dat nog helemaal niet zitten. 
De paniek slaat weer behoorlijk toe! 
Doorgaan, er zit niets anders op.

En maar verder gaan met opruimen ná de verhuizing.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Als er een plek is in je nieuwe huis om dingen/dozen neer te zetten die je op je gemak kunt uitpakken, dan is dat wel zo rustig toch?  Succes Jannigje!

Ik heb daar nog geen kasten (die horen nu bij dit huis) dus veel spullen moet ik nog ingepakt laten. Verspreid door het huis dus maar .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de modelbouw, maar ook bij het repareren van de polyester onderdelen van je auto, motor of vliegtuig, wordt baking soda toegevoegd aan
superlijm voor een (nog) sterke(re) verbinding.

't Is wonderspul, als je er zo het een en ander over leest..
https://www.hetkanwel.nl/2015/07/06/40-dingen-die-je-met-baking-soda-kan-doen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Waar verkopen ze dat ?? 
Raar dat je een zelfde product kunt gebruiken om te wassen en iets te lijmen:rolleyes:

Gewoon bij AH @Cleo66 en heel veel andere supers. 
Je kunt het ook 'eten' trouwens:
ik drink 's morgens met grote regelmaat een glas warm water met een halve theelepel baking soda, is goed voor de darmen.... 

Baking Soda | Goedkoop, natuurlijk en duurzaam

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baking soda

Baking soda wordt ook wel zuiveringszout genoemd – of natriumwaterstofcarbonaat om het wat technischer te maken. Dit witte, fijne poeder is in principe een rijsmiddel. Door het koolzuur dat vrijkomt zodra het in aanraking komt met zuren gaat het beslag of deeg rijzen. Baking soda is dus geschikt om mee te bakken of koken.

Omdat baking soda een bindende werking heeft, wordt het daarom ook vaak gebruikt in en rondom het huishouden. Bijvoorbeeld om vieze geuren weg te halen, deze binden zich immers aan het zuiveringszout.

Lees ook: dit kun je allemaal doen met baking soda

Schoonmaaksoda

De standaard soda -ook wel schoonmaaksoda of huishoudsoda genoemd- is eenvoudig te koop is bij de drogist of huishoudelijke winkels. De technische term van dit middel is natriumcarbonaat.

Het grote verschil tussen baking soda en soda is dat schoonmaaksoda veel agressiever en bindender is. Schoomaaksoda is wel twee keer zo bindend als baking soda. Vandaar dat dit middel absoluut niet geschikt is om mee te koken of bakken. Let dus goed op welke soda je waar voor gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...