Spring naar bijdragen

voor altijd stoppen


StoppenNuHetNogKan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben 19 jaar en ben student heb inmiddels al 50.000 euro verloren door het gokken.

 

Vannacht ook weer van 400 euro naar 7400 euro gespeeld en uiteindelijk alles weer verspeeld ik kan nooit stoppen op het juiste moment.

 

Ook al win je je verspeelt het toch weer het is gewoon geleend geld lijkt het wel

 

Ik wil er nu direct mee stoppen ik heb nul schulden maar ik wil het nu stoppen wie heeft tips voor mij raad advies 

 

misschien kan ik in contact komen met mensen om mee te praten in een whatsapp groep ofzo?!?

 

Alsjeblieft help mij alsjeblieft alsjeblieft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt deze verslaving(en) nooit gewild, maar ze zijn je nou eenmaal overkomen.  

Wat niet helpt is door gokken om het geld terug te winnen.

Vuur heeft drie dingen nodig om te branden, namelijk: Zuurstof, Brandstof, Warmte.

Om te kunnen gokken heeft men beschikking nodig over drie dingen, namelijk: Geld, Tijd en Toegang. 

Bedenk manieren om dit in te perken, bijvoorbeeld: 

1. Geld

Bedenken manieren om je vrije beschikking tot geld zoveel mogelijk in te perken. Geef bijvoorbeeld je financiën uit handen aan iemand die je vertrouwt en geef jezelf weekgeld. Geld is het middel die je aan het gokken houdt. Een roker die wilt stoppen geef je geen pakje sigaretten mee, een alcoholist geef je geen sixpack voor de zekerheid ect ect. Is deze er niet kijkt dan naar andere opties zoals budgetbeheer of bewindvoering

2. Tijd

Gokken kost veel tijd. Niet alleen de tijd die je spendeert achter het spel, maar ook het nadenken over hoe je de volgende keer gaat gokken of het fantaseren over een groot geldbedrag. Bedenk manier om deze tijd anders in te vullen zoals hier op het forum schrijven en lezen of een andere leuke hobby. 

3. Toegang. 

Je kan op elke online site jezelf laten blokkeren, of bijvoorbeeld een betblocker installeren, zoals deze https://betblocker.org/ (gratis)

Als allerlaatste tip wil ik meegeven:

Probeer het niet alleen. Zelf heb ik dit 5 jaar lang geprobeerd zonder succes. Pas nadat ik open een eerlijk was tegen de mensen om mij heen kon ik geholpen worden. Zoek iemand die je kan vertrouwen of anders professionele hulp.

Hoop dat je hier blijft schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @StoppenNuHetNogKan,

Installeer eerst eens https://betblocker.org/ Dit zorgt ervoor dat je op je telefoon en computer niet meer naar goksites kunt gaan. Een verslaafde vindt altijd wel andere mogelijkheden, maar dit maakt het een stuk lastiger.

Praat er vooral over. Met familie, vrienden maar vooral met de mensen die dicht naast je staan. 

Ik ben zelf ook gokverslaafd, zie 

 Ik hoop dat we je kunnen helpen, blijf vooral actief op het forum.

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...