Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam steun


Alina

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik slik nu bijna 4 mnd oxazepam 3 stuks in de nacht van 10 mg.

 

Ik ben ze gaan slikken 4mnd geleden na de geboorte van mijn kindjes. Ik slik het samen met seroquel 25 mg ook voor het slapen.

Ik had een angst ontwikkeld voor het slapen. Nu ben ik op eigen houtje gaan afbouwen, want het slapen is er niet beter op geworden. En ze hebben mij de diagnose postnatale depressie met angst gegeven. Maar als ik ze bijwerkingen lees van oxazepam komen ze ook overheen met wat ik dagelijks voel. En ja ik ben net bevallen en voor de menstruatie nemen de klachten sterk toe. 

Mijn vraag, ik ben nu vanaf as zaterdag met eenhalve oxazepam vermindert in de nacht.

Sinds gisteren erge hoofdpijn,misselijk, constant honger gevoel terwijl ik net gegeten heb ,en extreem uitgeput ( dat was ik al 4mnd) maar het lijkt toch erger te worden), en erg down en tal van allerlei klachten. Ik weet niet wat bij de oxazepam hoort of de postnatale depressie of onwenning. 

 

Wie zou mij kunnen helpen, de huisrats gelooft er allemaal niet in en die zei laatst nog als het allemaal niet helpt dan stop er maar mee, ook met de seroquel. Zomaar stoppen is ze gek geworden. 

Is dat constant honger gevoel bekent, en ik voel me misselijk en hoofdpijn en zo zo moe niet normaal.  Ik slaap niet goed en wordt echt veel wakker, seroquel heeft de eerste paar weken goed gewerkt maar nu ook niet meer. Ze gooien nu alles op mijn diagnose, en ontzwanmgeren. 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Alina:

Hallo iedereen,

Ik slik nu bijna 4 mnd oxazepam 3 stuks in de nacht van 10 mg.

 

Ik ben ze gaan slikken 4mnd geleden na de geboorte van mijn kindjes. Ik slik het samen met seroquel 25 mg ook voor het slapen.

Ik had een angst ontwikkeld voor het slapen. Nu ben ik op eigen houtje gaan afbouwen, want het slapen is er niet beter op geworden. En ze hebben mij de diagnose postnatale depressie met angst gegeven. Maar als ik ze bijwerkingen lees van oxazepam komen ze ook overheen met wat ik dagelijks voel. En ja ik ben net bevallen en voor de menstruatie nemen de klachten sterk toe. 

Mijn vraag, ik ben nu vanaf as zaterdag met eenhalve oxazepam vermindert in de nacht.

Sinds gisteren erge hoofdpijn,misselijk, constant honger gevoel terwijl ik net gegeten heb ,en extreem uitgeput ( dat was ik al 4mnd) maar het lijkt toch erger te worden), en erg down en tal van allerlei klachten. Ik weet niet wat bij de oxazepam hoort of de postnatale depressie of onwenning. 

 

Wie zou mij kunnen helpen, de huisrats gelooft er allemaal niet in en die zei laatst nog als het allemaal niet helpt dan stop er maar mee, ook met de seroquel. Zomaar stoppen is ze gek geworden. 

Is dat constant honger gevoel bekent, en ik voel me misselijk en hoofdpijn en zo zo moe niet normaal.  Ik slaap niet goed en wordt echt veel wakker, seroquel heeft de eerste paar weken goed gewerkt maar nu ook niet meer. Ze gooien nu alles op mijn diagnose, en ontzwanmgeren. 

Liefs

@Alina. Oh meid je bent ook in de val gelokt met pammetjes. Je slikt ook erg veel 3x10? Moe misselijk angst bekend. Honger niet. Nare dromen veel wakker weinig tot niet slapen en zo zijn er nog veel meer symptomen. Zomaar stoppen brengt je in een hel. Je moet wel gaan afbouwen. Wacht niet te lang. Blijf hier op het forum komen voor steun. Ik vind het zo erg voor je. Vooral zo na de bevalling. We zijn allemaal niet ingelicht over de gevaren. Ik ben ook boos op mezelf. Nooit bijsluiter gelezen. 5 jaar die troep geslikt. Ik moest zelf aan de bel trekken om af te bouwen. Laat je niet wijs maken.Na 2 wk ben je al verslaafd. Boos op huisartsen en psyhiaters. Ze ontkennen allemaal. Gif troep is het. 

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoort extreme vermoeidheid uitputting er ook bij. Ik ben heel de tijd die bang, dat ik nu ga afbouwen en ik slaap al zo slecht. Echt een drama, zijn er meer mensen die absurd veel wakker worden en dromen. 

Echt ik ben echt een doos zo boos ben ik op mezelf dat ik eraan ben begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alina

Ik ben ook heel vaak wakker in de nacht en val uiteindelijk weer in slaap. Ik droom veel en slaap licht. Dat is helemaal niet gek. Zeker niet bij ontwenning. Jij hebt ook 2 jonge kindjes waar je waarschijnlijk ook in de nacht voor uit bed moet. Alles is dan ontregeld. Vermoeidheid is ook niet raar. Je hebt pas een bevalling achter de rug. Dan de zorg voor 2 baby's en dan nog medicijnen erbij die ook zwaar zijn voor je lichaam. 

Je hoeft je niets te verwijten dat dit nu gebeurd is. De huisarts wel vind ik eigenlijk. Het is goed dat je snapt dat je er vanaf moet. Maar wel op een rustig tempo. 

Veel sterkte en houdt moed. Je doet het voor je kinderen en jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, 

Dit is mijn vierde kindje. En ik hoef er gelukkig niet ook nog eens uit in de nacht. En dan nog slaap ik slecht. Ik sliep al slecht met de pammetjes de seroquel heeft in het begin goed gewerkt. Maar nu werkt hey beide niet meer. Dus dan maat gauw mee stoppen. Ik ben daarom heel erg bamg dat het slapen nog slechter gaat worden met het afbouwen. 

Ben jij ook aan het minderen met oxazepam. En heb jij er ook veel last van. Ik vind het nu heel moeilijk te zeggen wat wat is. 

 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Alina

Ook ik heb na de bevalling van mijn zoontje oxazepam voorgeschreven gekregen, dit was 4 mnd na de bevalling. Ik kreeg hartoverslagen en twee paniekaanvallen en daarvoor kreeg ik oxazepam, toen ging het van kwaad tot erger en ik heb het uiteindelijk twee maanden geslikt en nog geprobeerd tussendoor om te stoppen, wat niet ging want ik kreeg enge klachten. Dat gooide de huisarts continue op overspannenheid. Nu weet ik dat je door hormonen ook hartoverslagen en paniekaanvallen kan krijgen, maar goed toen was ik al in de val gelokt.
Ik werd steeds angstiger en kreeg allerlei lichamelijk en psychische klachten erbij. Het slapen ging ook steeds slechter. Ik ben cold turkey gestopt want dat kon wel zeiden ze...ik had achteraf al heel snel tolerantie opgebouwd en reageerde erg heftig. Ik had ook erge hoofdpijn en drukkende pijn, misselijk, zweten, slecht slapen, trillen etc etc etc... Ik ben nu ruim een jaar verder en het gaat een stuk beter, maar voel me nog niet de oude. Dit hoeft natuurlijk echt niet zo lang te duren bij jou, maar ik wilde je wel even laten weten dat de klachten die je hebt echt door de oxazepam kunnen komen. Je lichaam is door de bevalling en de hormonen al van slag en dan doen die pillen je echt geen goed. Er heeft hier op het forum nog iemand pammetjes gekregen na haar bevalling of zelfs vlak voor haar bevalling. Met haar gaat het nu weer prima, maar je kan evt haar verhalen terug lezen (Jeshen is haar forumnaam).
Hieronder nog een link naar een site met alle symptomen die je kan krijgen van benzo's. Laat je alsjeblieft niks wijsmaken door je huisarts of wie dan ook...ik ben in ieder geval blij dat ik naar de mensen op het forum heb geluisterd en me nu weer best oke voel :)
Langzaam afbouwen is wel aan te raden, al is oxazepam kort werkend en dus snel uitgewerkt en kan je tussentijdse ontwenning krijgen. Je kan dan het beste ongeveer vier keer per dag de oxa innemen en met hele kleine stapjes afbouwen. Eventueel door de vijlmethode, elke dag vijl je dan een heel klein beetje van je pil af. Hier op het forum zijn er mensen die je daarmee kunnen helpen zoals @Kannietmeer@Bianca78 heeft dit ook gedaan met oxazepam, misschien dat zij advies heeft mocht je dit nodig hebben. Je kan het ook laten omzetten naar Diazepam, dat is langwerkend en makkelijker af te bouwen zeggen ze.
Heel veel sterkte! Het komt goed!

https://w-bad.org/symptoms-list-a-z/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi eefje,

Wat vervelend dat het ook zo naar gegaan is bij je. En wat fijn dat je er nu vanaf bent. Hoeveel slikte jij als ik vragen mag. Voelde jij je ook zo down en zo vastzittende in je hoofd. Of iedereen verder gaat en jij  zit er zo in en er is geen hoop meer. 

Ik vind het zo moeilijk nu wat de hormonen zijn of de pammetjes. Veel komt overeen. De misselijkheid en hoofdpijn nu komt zeker van de afbouw. Maar dat ik nu zo dingen herbeleef en zo uitgeput. Had jij dat ook of komt dat door het ontzwangeren. Of dat ik slecht slaap. Of kan het ook door afbouw komen. 

Ik hoef hier echt niet mee voor naar de huisrats die wilde dat ik aan de ad ging. Nou 1 week 1 druppel elke dag. Nou dat gaf al veel bijwerkingen. En volgens haar kon dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alina

De klachten die je omschrijft die ik heb ik ook gehad, ik ben nu anderhalf jaar van de benzo’s af en het gaat goed met me. Ik zou je graag willen wijzen op de Ashton manual, deze is te vinden op google in het Nederlands. Het is een manual waar alle ins en outs opstaan omtrent benzo’s en dus een goede leidraad om als basis aan te nemen. 
 

Het honger gevoel kan goed komen door de seroquel dat middel staat er bekend om dat het honger opwekt. 
 

ik wens je veel sterkte toe

groetjes Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alina Nou lieve Alina, het kan helaas allemaal de medicatie zijn en hormonen versterken af en toe de klachten. Ik heb zelf ook drie jaar terug maar 4 maanden gebruikt en dat was meer dan genoeg om ernstige afbouwklachten te krijgen. Ik hoop dat dat voor jou niet zo is, maar gezien je reactie op de AD en 1 druppel,  is het heel goed mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi deligaf1

Ik heb de Aston Manuel gelezen. Staat veel in, kreeg het met mijn vermoeide hoofd niet goed gelezen. Ik vind de zware uitputting echt zo erg. Het lijkt wel weer op een burnout die ik 3 jaar terug ook heb gehad. 

Heb jij ook langzaam afgebouwd.

Als ik het lees van vele benauwd me dat. Ik moet nog veel afbouwen. Voor de afbouw al klachten, met afbouw van een halve zwaar uitgeput en overal pijn. Wat  moet dat met die andere 25 mg. Ik voel me zo opgesloten in mijn eigen lichaam en geest. Ik wil vooruit, maar moet verplicht liggen want alles is te veel. 

Ik ben gelukkig een huisvrouw en voel me al zo minder, nu ik niet veel meer kan. Hoe doen mensen het die een baan hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeefjej@

Hoe heb jij het dat jaar gedaan van paniek en andere klachten en dan de ct gestopt met de oxazepam. En dat je nu na de  jaar nog niet de oude bent. 

Hoe deed je het met je baby en huishouden en had je nog werk ernaast.

Ik voel me zo schuldig naar mijn gezin. En zelf zo gefrustreerd dat ik er geen grip op heb. Gisteren wilde ik zo graag wandelen, huis opruimen ect. Maar alles was overprikkeld en dood moe en alles deed pijn. Dan duurt de dag, dagen verdomd lang. 

Mijn baby verzorg ik elke dag en gelukkig zijn de oudere kinderen al 9 en 15. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Alina:

Eeefjej@

Hoe heb jij het dat jaar gedaan van paniek en andere klachten en dan de ct gestopt met de oxazepam. En dat je nu na de  jaar nog niet de oude bent. 

Hoe deed je het met je baby en huishouden en had je nog werk ernaast.

Ik voel me zo schuldig naar mijn gezin. En zelf zo gefrustreerd dat ik er geen grip op heb. Gisteren wilde ik zo graag wandelen, huis opruimen ect. Maar alles was overprikkeld en dood moe en alles deed pijn. Dan duurt de dag, dagen verdomd lang. 

Mijn baby verzorg ik elke dag en gelukkig zijn de oudere kinderen al 9 en 15. 

Pfoe het was een zwaar jaar, dat zeker. Mijn moeder en vriend hielpen heel veel. Ik voelde me ook erg schuldig, maar je kan er echt niks aan doen. Het is één doffe ellende... Ik heb toen ontslag genomen, want ze wilde dat ik binnen twee wkn aan het werk ging en tja dat ging natuurlijk niet. Ik kon ook echt bijna niks, terwijl de mensen om me heen druk bezig waren. Op een gegeven moment ging ik wil af en toe wandelen. Puzzelen lukte op een gegeven moment en wat in de tuin rommelen. De klachten ebte heel langzaam weg, ik had het bijna niet in de gaten. Ik heb nu alleen soms nog last van overprikkeling, hoofdklachten en jeuk. Ik hoop dat je wat hulp kan vragen, want op dit moment heb je dat echt nodig... Onthoud dat er echt licht is aan het einde van de tunnel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...