Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Alina

Afbouw oxazepam

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Doorgaan:

@Bellie

Bij temazepam misschien gewoon de 0.5mg per week aanhouden. Je bent al best wel ver met afbouwen. Knap hoor! 

En ja die corona geeft rare klachten.

@Doorgaan dank je. En niet omzetten naar dia? Want dat heb ik liever niet.  Zit ik weer aan de dia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei angstmetbenzos:

Hey @Dootje @Doorgaan @Alina @Bellie

Hoe is het met jullie? 

Ik heb weer even een mindere tijd. Slapen is altijd een groot probleem bij mij maar dat gaat echt dramatisch slecht de afgelopen paar weken. Ik was 7 dagen gestopt met de quetiapine omdat ik elke keer best last heb bij dit middel, maar toen kwam die enorme warmte vorige week en sliep ik al helemaal geen minuut meer... vervolgens weer een paar keer quetiapine gebruikt en zo probeer ik er steeds weer wat dagen tussen te doen. Maar of ik nu wel of niet benzodiazepine of quetiapine neem, heel veel beter slapen doe ik er niet van. Maar in deze situatie grijp je zeg maar naar elk beetje verbetering. Helaas is het alsnog niet de oplossing. Die extreme warmte is ook echt iets wat mensen met psychische klachten de nek om doet draaien, vooral als het s'nachts dan ook niet afkoelt. En ik kom dan daarna weer heel moeilijk in een positiever ritme. Gelukkig ben ik altijd streng voor mezelf om de oxazepam en de quetiapine niet elke dag te gebruiken, zoals het ook is afgesproken zeg maar met de dokter :) maar het is wel moeilijk als je chronische erge slaapproblemen hebt. 

Ha @angstmetbenzos, het lijkt wel of ik mijn relaas lees. Met de Quetiapine ben ik gestopt in maart (na afbouwen van 25 mg) en neem ik echt nooit meer, ik vond het geen fijn medicijn. Helaas leverde dat stoppen wel weer slaapproblemen op. Dat bestrijd ik met zonodig Temazepam te nemen. Dat ging een tijdje best goed met 2 of 3 innames per week. Afgelopen week gaat het toch weer erg moeizaam, vannacht hooguit 2 uur geslapen. Inderdaad doet de warmte die in de slaapkamer blijft hangen gene goed aan de nachtrust. Ik probeer ook wat te schipperen met de Temazepam en de inname te beperken tot 3 keer per week. Tot nu toe lukt dat, maar ideaal is het niet. Met een drukke baan wil ik toch de nodige uren slapen  en dan is zo'n hulpmiddel welkom. Vorige week in de vakantie sliep ik overigens wel prima, En toen was het ook warm...

Ik snap jouw keuzes helemaal, ik doe het net zo. Natuurlijk is zonder beter, maar het is een keuze tussen 2 kwaden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi iedereen.

Ik had vorige week na 3 mnd weer mijn menstruatie. Zal wel ontzwangeren zijn. En ik ben dan echt atlijf doosdmoe op die dagen. En dan draaien de gedachtens weer overuren en dan voel ik me ook weer wat depri. Dus ja ik dan nu moeilijk te beoordelen wat waar hoort kwa klachten en ontwenning.  Ik slik nu 5mg dia en de helft van 0.5 mg. Beetje onhandig, en ik doe dat tot zondag en dan ga ik vanaf maandag 5mg dia slikken voor 14 dagen. 

Echt een ellende dat je een maand bezig bent met 1mg.  Ik merk wel dat de dia en qutapine samen lang doorwerken in de ochtend. 

Als ik in de nacht naar het toilet moet dan ben ik erg onstabiel, een akelig bedwelmd gevoel. Maar ja is mijn eigen schuld ik ben die klote pillen gaan slikken. 

Miss dat ik ook kan gaan minderen met de qutapine wat denken jullie. 

@Dootje hoe gaat het nu met je ad. 

@Doorgaanhoe gaat het nu met je energie 

@angstmetbenzoswat bale dat het wat minder gaat. Ja dat warme weer is een killing. 

Liefs alina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Alina:

Hoi iedereen.

Ik had vorige week na 3 mnd weer mijn menstruatie. Zal wel ontzwangeren zijn. En ik ben dan echt atlijf doosdmoe op die dagen. En dan draaien de gedachtens weer overuren en dan voel ik me ook weer wat depri. Dus ja ik dan nu moeilijk te beoordelen wat waar hoort kwa klachten en ontwenning.  Ik slik nu 5mg dia en de helft van 0.5 mg. Beetje onhandig, en ik doe dat tot zondag en dan ga ik vanaf maandag 5mg dia slikken voor 14 dagen. 

Echt een ellende dat je een maand bezig bent met 1mg.  Ik merk wel dat de dia en qutapine samen lang doorwerken in de ochtend. 

Als ik in de nacht naar het toilet moet dan ben ik erg onstabiel, een akelig bedwelmd gevoel. Maar ja is mijn eigen schuld ik ben die klote pillen gaan slikken. 

Miss dat ik ook kan gaan minderen met de qutapine wat denken jullie. 

@Dootje hoe gaat het nu met je ad. 

@Doorgaanhoe gaat het nu met je energie 

@angstmetbenzoswat bale dat het wat minder gaat. Ja dat warme weer is een killing. 

Liefs alina

Hoi @Alina ik merk ook dat de menstruatie behoorlijk in de weg kan zitten. Het maakt je onzeker omdat  je dan inderdaad niet weet waar de klachten van zijn. 

Heb je wel boven een wc? Wij niet dus ik maak gebruik van een plasemmer.  Mijn man ligt toch tijdelijk op zolder vanwege mijn onrust en zijn gesnurk. En anders had ie maar zijn oren dicht gehouden.  Haha. Maar in ieder geval durf ik niet de trap af met mijn wiebelende benen. Dus hup piesen en mijn bed weer in en verder slapen (Hopelijk).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @Bellie 

Ik zou toch proberen de inname's te beperken tot 2 keer of hooguit 1 keer per dag. Met 5 keer per dag ben je er echt de hele dag mee bezig, dat is ook niet echt bepaald gunstig voor je mentale weerstand tijdens de afbouw. En dan komt het dalijk met die 0.5mg ook beter uit, dan heb je die voor 1 inname nog maar. Je moet eigenlijk proberen 1 of 2 dagen even door te zetten met 1 of 2 inname's per dag en dan is het voor je lichaam alsof het nooit anders is geweest. 

En die Temazepam moet je eigenlijk echt zelf beslissen. In mijn optiek zijn beiden keuzes prima: omzetten tot diazepam zodat het langzaam je bloed uit gaat. En gewoon met de Temazepam afbouwen is ook goed, want je neemt het nu ook iedere dag zonder klachten overdag. En 1mg per week is erg weinig, dat zou geen klachten moeten geven! Je zou ook een kwartje per 1 of 2 weken eraf kunnen halen maar ik snap als je dat te snel vind. Dan doe je het gewoon met een vijltje en een weegschaal en dan per 1mg :) Het is jouw lichaam, jij weet wat je aan kan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @Cyclad58

Je omschrijft het precies goed.. een keuze tussen 2 kwaden waarvan in mijn persoonlijke geval het gebruik van af en toe oxazepam en/of quetiapine zeker minder erg is dan de keuze voor inderdaad 2 tot 3 uur slaap per dag pakken. Beide middelen zijn ook uiteindelijk de beslissing geweest na meerdere therapieën tegen angst en voor het slapen en het proberen van een antidepressiva ( die ik nog slik, maar de voordelen zijn eigenlijk minimaal voor mij ). Dus wat er uiteindelijk uit is gekomen dat ik zo nodig tot 30mg oxazepam en 25mg quetiapine mag gebruiken voor het slapen. Waarvan ik de quetiapine niet iedere dag mag gebruiken en de oxazepam het liefst ook niet. Dat doe ik ook het liefst niet hoor want ik heb vorig jaar een periode 90mg oxazepam per dag moeten nemen en dat heb ik dus weer afgebouwd naar de 'zo nodig 30mg per dag' en dat was echt een hel. Dus ik gebruik het ook zeker liever niet dagelijks. Maar ook de quetiapine vind ik echt rommel.. ik heb er een haat-liefde relatie mee want het helpt opzich wel met slapen, alleen ik word er soms echt heel raar / draaierig / wazig van en op sommige dagen kan ik m'n bed niet eens uitkomen en heb ik last van pijnlijke spieren. En dat heb ik vooral bij doseringen boven de 12.5mg dus ik probeer als ik het gebruik ook echt rond de 12.5mg tot 18mg te houden en geen 25mg. 

Maar precies wat je zegt, 3 keer per week een benzo is echt geen probleem. Zo lang het maar niet meer dan dat wordt, want dan krijg je wel een verslaving. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei angstmetbenzos:

Hey @Bellie 

Ik zou toch proberen de inname's te beperken tot 2 keer of hooguit 1 keer per dag. Met 5 keer per dag ben je er echt de hele dag mee bezig, dat is ook niet echt bepaald gunstig voor je mentale weerstand tijdens de afbouw. En dan komt het dalijk met die 0.5mg ook beter uit, dan heb je die voor 1 inname nog maar. Je moet eigenlijk proberen 1 of 2 dagen even door te zetten met 1 of 2 inname's per dag en dan is het voor je lichaam alsof het nooit anders is geweest. 

En die Temazepam moet je eigenlijk echt zelf beslissen. In mijn optiek zijn beiden keuzes prima: omzetten tot diazepam zodat het langzaam je bloed uit gaat. En gewoon met de Temazepam afbouwen is ook goed, want je neemt het nu ook iedere dag zonder klachten overdag. En 1mg per week is erg weinig, dat zou geen klachten moeten geven! Je zou ook een kwartje per 1 of 2 weken eraf kunnen halen maar ik snap als je dat te snel vind. Dan doe je het gewoon met een vijltje en een weegschaal en dan per 1mg :) Het is jouw lichaam, jij weet wat je aan kan. 

Goedemorgen @angstmetbenzos

Bedankt voor je antwoord. Ik heb laatst al geprobeerd om een dosering te laten vallen en werd toen knettergek omdat er zoveel tijd tussen kwam te zitten. Maar toen ging ik ook meteen 0,5mg afbouwen. Maar goed ik kan het proberen. Ik denk dat als ik gestabiliseerd ben op deze 1,5mg ik dan 1 dosering laat vallen. Dus eerst stabiliseren? En dan de nacht dosering als 1e laten vallen? En dan de andere doseringen omhoog zodat ik wel op de 1,5mg totaal blijf zitten. Het is wel zo dat ik om 5 uur wakker ben en haast niet meer slaap door de zenuwen die door mij lijf gieren. Dus hoe zou dat gaan als ik die nacht laat vallen? Ben bang dat het nog erger wordt. Aan de andere kant ben ik er onbewust  op  ingesteld om wakker te worden om het in te nemen.  Ik zet niet mijn wekker hoor. 

Wat bedoelde je precies met niet gunstig voor mijn mentale weerstand bij het afbouwen? Omdat mij geest gewend is aan zoveel inname momenten?

bewerkt door Bellie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @Bellie 

Wat ik er mee bedoel is dat als je mentaal zoveel bezig bent met het innemen van medicijnen en het afbouwen, dat zoiets je mentaal echt uitput. Het beste medicijn tegen de afkick klachten is juist afleiding en positiveit :) Zonder het zweverig te bedoelen hoor. Ik bedoel, probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen in de vorm van een hobby of serie kijken. Het liefst de buitenlucht in, gaan wandelen en als het lukt een beetje te sporten. Als je 5 keer per dag medicijnen moet nemen dan ben je letterlijk de hele dag daarmee bezig. 

In jouw persoonlijke geval zal ik niet de avonddosering wegnemen. Probeer de totale hoeveelheid diazepam bij elkaar te nemen en dat door 2 te delen. Dat neem je dan s'ochtends bij je ontbijt en s'avonds vlak voor het slapen. Dit middel werkt heel stabiel in je bloed, of je het nou 5 keer op een dag neemt in kleine hoeveelheden of 2 keer op een dag in een grotere hoeveelheid: Na een dag of 2 / 3 is dat voor je lichaam exact hetzelfde. Ik zou dit echt aanraden, hoe minder je er mee bezig bent hoe beter. Ik vind persoonlijk 1 keer per dag diazepam nemen zelfs nog beter. Gewoon vlak voor het slapen en daarna er niet meer aan proberen te denken.

bewerkt door angstmetbenzos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei angstmetbenzos:

Hey @Bellie 

Wat ik er mee bedoel is dat als je mentaal zoveel bezig bent met het innemen van medicijnen en het afbouwen, dat zoiets je mentaal echt uitput. Het beste medicijn tegen de afkick klachten is juist afleiding en positiveit :) Zonder het zweverig te bedoelen hoor. Ik bedoel, probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen in de vorm van een hobby of serie kijken. Het liefst de buitenlucht in, gaan wandelen en als het lukt een beetje te sporten. Als je 5 keer per dag medicijnen moet nemen dan ben je letterlijk de hele dag daarmee bezig. 

In jouw persoonlijke geval zal ik niet de avonddosering wegnemen. Probeer de totale hoeveelheid diazepam bij elkaar te nemen en dat door 2 te delen. Dat neem je dan s'ochtends bij je ontbijt en s'avonds vlak voor het slapen. Dit middel werkt heel stabiel in je bloed, of je het nou 5 keer op een dag neemt in kleine hoeveelheden of 2 keer op een dag in een grotere hoeveelheid: Na een dag of 2 / 3 is dat voor je lichaam exact hetzelfde. Ik zou dit echt aanraden, hoe minder je er mee bezig bent hoe beter. Ik vind persoonlijk 1 keer per dag diazepam nemen zelfs nog beter. Gewoon vlak voor het slapen en daarna er niet meer aan proberen te denken.

@angstmetbenzos de avond dosering laat ik ook staan.  Maar midden in de nacht nam  ik er ook 1. Die wil ik sowieso laten vallen.

Ik ben echt bezig hoor. Doe lekker mijn ding in huis,  ga elke dag ff 2,5 km wandelen met mijn dochter.  Niet met dit rot  weer..., haal boodschappen enz. Soms vergeet ik gewoon om mijn dia in te nemen en dan zie ik daar ook al een half uur te laat ben.  Dus ben er niet op gefocust hoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @Bellie

Super goed van je! Merk je dat dit helpt? Nu ook met de corona versoepelingen en dat er steeds meer kennis en ontwikkeling is over het virus, geeft je zeker ook wat meer lucht / rust? 

Mij wel ieder geval :) Ik kan gelukkig weer naar de sportschool en ik kom ook iets meer in winkels als het nodig is. Dat geeft mij echt enorm veel lucht vergeleken met eerst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei angstmetbenzos:

Hey @Bellie

Super goed van je! Merk je dat dit helpt? Nu ook met de corona versoepelingen en dat er steeds meer kennis en ontwikkeling is over het virus, geeft je zeker ook wat meer lucht / rust? 

Mij wel ieder geval :) Ik kan gelukkig weer naar de sportschool en ik kom ook iets meer in winkels als het nodig is. Dat geeft mij echt enorm veel lucht vergeleken met eerst. 

Goedemorgen @angstmetbenzos

Het hele corona gedoe heeft mij ook wel de das omgedaan ja. Overspannen raken net op dat moment is geen goede timing. Ik maakte mij daar erg zorgen over.  Scholen dicht waardoor de kinderen thuis zitten,  mijn dochter die corona kreeg en dan met je eigen problemen geen kant op kan. Aan de ene kant was het lekker daar bepaalde verplichtingen afvielen waardoor ik enigszins tot rust kwam maar aan de andere kant kom ik geen kant op omdat je thuis moest zitten,  de psycholoog niet meer door ging en niet bij vrienden langs kon voor te praten en te ontspannen. Die periode heeft het wel extra zwaar gemaakt. 

Ik zelf merk nog niet veel van de versoepelingen maar het feit dat corona niet meer 24 uur in het nieuws is scheelt al heel veel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@angstmetbenzos @Alina @Doorgaan @Bellie Hoi dames Ik zie nu zoveel berichten dat ik even niet meer overal op kan reageren ;)

Hoe gaat het met jullie? 

Ik had even een terug val. Heel moe en onrustig. Gelukkig gaat het ietsje beter nu. Kom nog steeds buiten en ben veel in huis aan het rommelen en kleuren. Inmiddels 5 weken oxazepam vrij. 100 mg sertraline per dag gaat ook prima. @angstmetbenzos @Alina ik slik nu ongeveer 4 weken 25 mg quetiapine per dag ik moet zeggen dat ik er goed op slaap en de sufheid al stuk minder is. Ik vroeg me af of ik daar nog even mee door kon gaan? Of wordt het dan moeilijk ivm afbouwen? Van de huisarts mag ik ook een halve nemen. Alleen slaap ik nu best goed dat ik denk ja wat moet ik nu doen. Combi sertraline en quetiapine werkt zo fijn nu. Ik ga alleen naar de markt, ruim wat op in huis en lach soms weer. Hebben jullie advies? 

Liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @Dootje

Geen dame haha, een heer! :)

Ik zou zeggen, waarom stoppen of minderen als de voordelen opwegen tegen de nadelen? Vooral als je er gewoon goed op slaapt. Never change a winning team zeggen ze wel eens, dat vind ik nu ook een geschikte term. Je kan altijd zeggen dat je inderdaad wilt halveren als het goed blijft gaan, of misschien om de dag nemen. Ik probeer het voor mezelf ook om de dag te doen als de situatie het toelaat. Ondanks dat het slapen nog vreselijk gaat.. als ik pech heb slaap ik 2 uur en met veel geluk slaap ik 6 uur. Ik hoop dat dat ooit een keer beter gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dootje wat fijn dat de ad goed zijn werk doet. Zijn al je klachten weg of verminderd.  En als je nu goed slaapt op qutapine zou ik het voorlopig zo houden. 

Ik hoor van sommige dat ze er ineens mee mogen stoppen of halveren en dan stoppen. 

Ik slik het nu ook al 5 mnd elke nacht. En ik ben nu bijna op 5mg dia dus ik weet zelf ook niet wanneer ik met de qutapine moet stoppen of afbouwen. 

Ik merk wel meer dufheid nu in de ochtend maar dat komt denk ik door de dia samen met de quitapine .

Heb je inmiddels al een psycholoog gevonden. 

Liefs alina 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...