Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam


Alina

Aanbevolen berichten

Beste @Dootje

Op dit moment ben ik 4 weken vrij van oxazepam. Verleden week had ik iets teveel gedaan waardoor ik een terugval kreeg in energie maar ik heb ook last gehad van hoofdpijnen en misselijkheid. Allemaal nog ontwenning van de oxazepam. Ik voel nu aan mijn lichaam dat het nu zelf aan de slag moet met mijn stress klachten. Zonder verdoving.  Lichte hyperventilatie af en toe. Het zijn dingen waar ik eerder ook wel last van had. Nu dus ermee leren omgaan en  eerder mezelf rust gunnen grenzen stellen enz. Dat ben ik in de tussentijd  ook wel meer gaan doen overigens. Maar het is nog een leerproces. Ik ben blij dat ik niets meer slik maar het blijft natuurlijk werken aan jezelf dat gaat door. 

Hoe is het met jou? 

En hoe is het met jou @Alina?

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan wat knap en fijn dag je nu al 4 weken af bent van die rot pillen. 

Ik ben vanaf afgelopen maandag 5.5 mg gaan slikken van diazepam ipv 6 mg.Dus ik ben een kwart gaan minderen. Ik ga dat twee weken doen en dan weer een kwart eraf. Of zou een kwart voor een week al genoeg zijn. 

Ik heb best goede dagen gehad. Zo fijn. Ik denk en hoop dat het echt van de ontwenning tussen door kwam van die oxazepam. Zo fijn om weer de simpele dingen te kunnen doen. Wat voor een gemiddeld persoon miss heel normaal  is ben ik nu super dankbaar voor dat gene wat nu weer gaat. 

Ja wat je zegt we zijn allemaal begonnen aan die pillen met bestaande klachten en daar zal zeker aandacht voor moeten krijgen als je gestopt bent. Want pillen lossen het  het op. Het heeft voor ons vele helaas meer schade aangericht dan waarvoor we er aan zijn begonnen. Voor mij in ieder geval wel.

Ik merk dat ik nog gauw zweet en dat het erger ruikt. Ik denk dat de ontgifting nog niet goed werkt. Logisch met die chemische rommel. 

Ik ben afgelopen zaterdag naar een barbecue geweest heel de dag en pas rond 22.30 thuis. En wat ging dat goed, ik heb goed gelet op me grenzen en ik was wel bang wat het de volgende dag zou brengen of de dagen erna. Maar zondag lekker rustig aan gedaan. 

@Dootje hoe gaat het me je. Knap dat je geen oxazepam meer slikt. En dat je weer durft verhogen van je ad. Merk je daar al wel iets verschil van. Want je slikt het toch al rond de 6 weken. Of ik vergis me. Slik je ook nog de qutapine.

@EefjeJhoe gaat het met jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@angstmetbenzos @Doorgaan @Alina @Bellie

Ik doe het even zo :)

hoe gaat het met jullie? Ik ben sinds gisteren begonnen met 100 mg sertraline. Ik ben erg benieuwd! Van de week naar de stad geweest met een vriend! Alleen durf ik nog niet. Maar een hele overwinning na ruim 3 maanden niet te zijn geweest. Ook heb ik mezelf beloond met wat plantjes ik was alleen naar de bloemenzaak gegaan. Wel 5 min van mijn huis vandaan maar goed weer een overwinning!

Ik heb nu 9 dagen geen oxazepam gebruikt! Slik alleen nog wel 25 mg quetiapine voor het slapen gaan. Kreeg vandaag 60 nieuwe tabletten, beetje erg veel. Misschien kan ik zelf afbouwen @angstmetbenzos ? Slik het nu 10 dagen. Wil het nog wel even blijven doen maar niet te lang.

Liefs!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dootje:

@angstmetbenzos @Doorgaan @Alina @Bellie

Ik doe het even zo :)

hoe gaat het met jullie? Ik ben sinds gisteren begonnen met 100 mg sertraline. Ik ben erg benieuwd! Van de week naar de stad geweest met een vriend! Alleen durf ik nog niet. Maar een hele overwinning na ruim 3 maanden niet te zijn geweest. Ook heb ik mezelf beloond met wat plantjes ik was alleen naar de bloemenzaak gegaan. Wel 5 min van mijn huis vandaan maar goed weer een overwinning!

Ik heb nu 9 dagen geen oxazepam gebruikt! Slik alleen nog wel 25 mg quetiapine voor het slapen gaan. Kreeg vandaag 60 nieuwe tabletten, beetje erg veel. Misschien kan ik zelf afbouwen @angstmetbenzos ? Slik het nu 10 dagen. Wil het nog wel even blijven doen maar niet te lang.

Liefs!!

 

Hey @Dootje

 

Wat super knap van je! Zo'n overwinning voelt vast heel erg goed. Ik hoop dat je deze positieve energie kan vasthouden en binnenkort weer iets durf te ondernemen. :) Dat heet 'exposure' , dat is 'blootstelling aan..' . Daarmee train je jezelf als het ware, net zoals je in de sportschool doet met gewichten. Dus niet te zwaar anders krijg je een blessure en dan kan je helemaal niet meer trainen :) . Langzaam aan opbouwen en proberen vast te houden.

 

Wat knap van je Oxazepam gebruik! Daar ben je dus gewoon vanaf. Niet meer aanraken die pillen haha. En de quetiapine kan je zelf even ondervinden, ik gebruik het soms dagen achter elkaar en dan even 2 dagen niet. Je zou kunnen beginnen met om de dag te nemen als je je goed voelt. Of gewoon iets van je dosering afhalen, maar dat om de dag kan prima bij dit medicijn. Maar niet te snel willen want je zit nog in je opbouw van je SSRI dus je zou ook met afbouwen kunnen beginnen als je eerst daar aan gewend bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen @Doorgaan @Dootje hoe gaat het met jullie.

@Bellie jij bent toch ook aan het minderen met de diazepam. Om de hoeveel tijd minder jij. 

Ik heb twee weken op 6mg diazepam gezeten na de overstap van de oxazepam. 

Vorige week heb ik 0.5 mg dia eraf gehaald. Wanneer zou ik weer kunnen minderen. Heeft iemand een antwoord. 

 

 

Groetjes alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Bellie mag ik vragen waarom je dia doet vijlen. Want ik heb strips van 2mg met een breuklijn en die deel in dan door 4. Dus ik heb vorige week van 1mg een halve eraf gehaald. En dus gisteren na een week weer de  halve. Dus dan kom ik nu uit op 5mg. 

Miss kan ik er beter ook 14 dagen over doen. Sinds vrijdag voel ik me weer wat minder. Maar ik kwam erachter dat het in het weekend ook volle maan was. En ik reageer daar ook altijd gevoelig op. 

Vannacht ben ik heel veel wakker geweest of dat nu net die mindering te maken heeft weet ik niet. Je zou zeggen dat 0.5 mg niet veel is. Ik merk wel sinds ik de dia slik ipv de oxazepam in de nacht. Dat ik als ik naar het toilet moet echt heel zwaar en stoned voel. 

Heb jij dat ook elke keer als je die pillen gaat slikken dat je je dan zo rot voelt. En vooral als ik ze weer moet herhalen bij de huisrarts. 

 

Groetjes alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Alina

Ik ben de laatste weken een beetje aan het sukkelen met mijn energie. Ik heb geluisterd naar de therapeut en heb haar adviezen 3x uitgevoerd.  Alle 3 de keren een terugval. En weer opbouwen kost mij veel tijd. Ik ga nu niet meer naar haar luisteren maar naar mezelf zoals ik dat ook moest leren. Maar ik kan me wel voor de kop slaan dat ik er 3x ingetuinde ben. Dit is niet van de ontwenning hoor. Dus daarom heb ik even niet op dit forum gezeten. Komende weken houdt ik me ook rustig. 

En alina jij voelt gewoon dat die pillen niet goed voor je zijn en ik Denk dat je dan ook een psychische reactie krijgt van je rot voelen als je ze moet innemen en een herhaalrecept koopt. Maar je bent op de goede weg. Ga zo door.

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@angstmetbenzos @Doorgaan @Alina @Bellie

Ik doe het even zo :)

hoe gaat het met jullie? Ik heb niet zoveel op mijn mobiel gezeten met het mooie weer! Ik ben al 16 dagen oxazepam vrij ;) de sertraline werkt best  goed meer mijn idee! Ik ben alleen naar de stad gegaan naar de markt en mooie bloemen gekocht voor mezelf (ik was gisteren jarig) dus gisteren paar vrienden laten komen bij mij thuis. Dus het gaat iets beter! Huisarts zei dat ik ook een halve quetiapine mocht nemen omdat ik daar uiteindelijk mee ga stoppen. Heb over 2 weken weer een afspraak en dan kijken we verder of ik de quetiapine ga afbouwen mocht ik het  niet meer nodig hebben.  Suf heid in de ochtend is wel al wat minder.  Was dat bij jou ook na 3 weken @angstmetbenzos? Slik het nu 3 weken namelijk. Dus misschien ga ik vanaf maandag een halve nemen is dat een idee? Over 2 weken hoor ik ook meer ivm door verwijzing naar een psycholoog. 

Liefs dootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dootje

Wat ontzettend goed nieuws dat het nu beter met je gaat en fijn dat je geen oxazepam meer hebt. Die is er in ieder geval van af. Ga zo door.

Met mij is het door 3 terugvallen in amper 3 weken tijd wat minder gegaan. Ik heb namelijk wat adviezen van de psycholoog opgevolgd en die pakten averechts uit. Dus ik ga ook nu weer naar mezelf luisteren en op mijn manier gewoon mijn energie opbouwen. Het is net een beetje als met de afbouw van medicatie. Die protocollen passen ook niet bij mij. Moest ik ook gewoon op mijn manier doen.

Ga zo door! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan ja soms moet je zelf je eigen pad bewandelen. Ik heb ook al paar weken geen gesprekken met de psycholoog en dat bevalt me ook beter nu. 

Wat moest je dan voor raad opvolgen als ik vragen mag. En dat het 3x slecht heeft uitgepakt. 

@Dootjewat goed dat je zo vooruit gaat. Knap hoor. Ik ben blij dat de ad aanslaat. En fijn dat je van die oxazepam afbent.

Groetjes alina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Dootje @Doorgaan @Alina @Bellie

 

Hoe is het met jullie? 

 

Ik heb weer even een mindere tijd. Slapen is altijd een groot probleem bij mij maar dat gaat echt dramatisch slecht de afgelopen paar weken. Ik was 7 dagen gestopt met de quetiapine omdat ik elke keer best last heb bij dit middel, maar toen kwam die enorme warmte vorige week en sliep ik al helemaal geen minuut meer... vervolgens weer een paar keer quetiapine gebruikt en zo probeer ik er steeds weer wat dagen tussen te doen. Maar of ik nu wel of niet benzodiazepine of quetiapine neem, heel veel beter slapen doe ik er niet van. Maar in deze situatie grijp je zeg maar naar elk beetje verbetering. Helaas is het alsnog niet de oplossing. Die extreme warmte is ook echt iets wat mensen met psychische klachten de nek om doet draaien, vooral als het s'nachts dan ook niet afkoelt. En ik kom dan daarna weer heel moeilijk in een positiever ritme. Gelukkig ben ik altijd streng voor mezelf om de oxazepam en de quetiapine niet elke dag te gebruiken, zoals het ook is afgesproken zeg maar met de dokter :) maar het is wel moeilijk als je chronische erge slaapproblemen hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @angstmetbenzosen @Bellie@Alinaen @Dootje

Angstmetbenzos

Heel vervelend dat je dan weer niet goed kunt slapen van dat hete weer. Ik begrijp dat de verleiding dan groot is om dan toch weer iets te nemen. Je weet hoe het voelt en dat is de herinnering die is opgeslagen in je hersenen en gevoel denk ik zo. Ik had ook een paar weken wat mindere dagen door terugval in energie. Ik heb daardoor ook minder geslapen. Maar gelukkig is dat nu weer bijgetrokken.  Ik kreeg wat meer zenuwen en dan denk je van met die oxazepam was er rust. Niet gedaan. Ik heb het ook niet in huis.  In plaats daarvan natuurlijke rustgevers en kalmerende thee. En ik vraag dan om een healing (reiniging chakra's onder andere)  van een bekende om meer in de rust te komen. Dit helpt mij dan echt. Dat zijn mijn strohalmen. Die hebben mij er echt doorheen gebracht. Hierdoor kom ik weer in mijn energie en kan dan weer gaan opbouwen. 

Bellie

Het is inderdaad lastig die laatste 0.5mg. Toch kan het net en maakt het ook uit. Want ontgifting en ontwenning verloopt dan toch stapsgewijs. Ook na het stoppen gaat het door in fases. Dan krijg je jezelf steeds meer terug. Maar ook nog wel wat lichte klachten maar hoe beter je ermee om gaat hoe minder het geleidelijk wordt. En wij zijn allemaal gevoelige mensen hier dus wij voelen gewoon alles.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei angstmetbenzos:

Hey @Dootje @Doorgaan @Alina @Bellie

 

Hoe is het met jullie? 

 

Ik heb weer even een mindere tijd. Slapen is altijd een groot probleem bij mij maar dat gaat echt dramatisch slecht de afgelopen paar weken. Ik was 7 dagen gestopt met de quetiapine omdat ik elke keer best last heb bij dit middel, maar toen kwam die enorme warmte vorige week en sliep ik al helemaal geen minuut meer... vervolgens weer een paar keer quetiapine gebruikt en zo probeer ik er steeds weer wat dagen tussen te doen. Maar of ik nu wel of niet benzodiazepine of quetiapine neem, heel veel beter slapen doe ik er niet van. Maar in deze situatie grijp je zeg maar naar elk beetje verbetering. Helaas is het alsnog niet de oplossing. Die extreme warmte is ook echt iets wat mensen met psychische klachten de nek om doet draaien, vooral als het s'nachts dan ook niet afkoelt. En ik kom dan daarna weer heel moeilijk in een positiever ritme. Gelukkig ben ik altijd streng voor mezelf om de oxazepam en de quetiapine niet elke dag te gebruiken, zoals het ook is afgesproken zeg maar met de dokter :) maar het is wel moeilijk als je chronische erge slaapproblemen hebt. 

Ha @angstmetbenzos, het lijkt wel of ik mijn relaas lees. Met de Quetiapine ben ik gestopt in maart (na afbouwen van 25 mg) en neem ik echt nooit meer, ik vond het geen fijn medicijn. Helaas leverde dat stoppen wel weer slaapproblemen op. Dat bestrijd ik met zonodig Temazepam te nemen. Dat ging een tijdje best goed met 2 of 3 innames per week. Afgelopen week gaat het toch weer erg moeizaam, vannacht hooguit 2 uur geslapen. Inderdaad doet de warmte die in de slaapkamer blijft hangen gene goed aan de nachtrust. Ik probeer ook wat te schipperen met de Temazepam en de inname te beperken tot 3 keer per week. Tot nu toe lukt dat, maar ideaal is het niet. Met een drukke baan wil ik toch de nodige uren slapen  en dan is zo'n hulpmiddel welkom. Vorige week in de vakantie sliep ik overigens wel prima, En toen was het ook warm...

Ik snap jouw keuzes helemaal, ik doe het net zo. Natuurlijk is zonder beter, maar het is een keuze tussen 2 kwaden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen.

Ik had vorige week na 3 mnd weer mijn menstruatie. Zal wel ontzwangeren zijn. En ik ben dan echt atlijf doosdmoe op die dagen. En dan draaien de gedachtens weer overuren en dan voel ik me ook weer wat depri. Dus ja ik dan nu moeilijk te beoordelen wat waar hoort kwa klachten en ontwenning.  Ik slik nu 5mg dia en de helft van 0.5 mg. Beetje onhandig, en ik doe dat tot zondag en dan ga ik vanaf maandag 5mg dia slikken voor 14 dagen. 

Echt een ellende dat je een maand bezig bent met 1mg.  Ik merk wel dat de dia en qutapine samen lang doorwerken in de ochtend. 

Als ik in de nacht naar het toilet moet dan ben ik erg onstabiel, een akelig bedwelmd gevoel. Maar ja is mijn eigen schuld ik ben die klote pillen gaan slikken. 

Miss dat ik ook kan gaan minderen met de qutapine wat denken jullie. 

 

@Dootje hoe gaat het nu met je ad. 

@Doorgaanhoe gaat het nu met je energie 

 

@angstmetbenzoswat bale dat het wat minder gaat. Ja dat warme weer is een killing. 

Liefs alina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Bellie 

Ik zou toch proberen de inname's te beperken tot 2 keer of hooguit 1 keer per dag. Met 5 keer per dag ben je er echt de hele dag mee bezig, dat is ook niet echt bepaald gunstig voor je mentale weerstand tijdens de afbouw. En dan komt het dalijk met die 0.5mg ook beter uit, dan heb je die voor 1 inname nog maar. Je moet eigenlijk proberen 1 of 2 dagen even door te zetten met 1 of 2 inname's per dag en dan is het voor je lichaam alsof het nooit anders is geweest. 

 

En die Temazepam moet je eigenlijk echt zelf beslissen. In mijn optiek zijn beiden keuzes prima: omzetten tot diazepam zodat het langzaam je bloed uit gaat. En gewoon met de Temazepam afbouwen is ook goed, want je neemt het nu ook iedere dag zonder klachten overdag. En 1mg per week is erg weinig, dat zou geen klachten moeten geven! Je zou ook een kwartje per 1 of 2 weken eraf kunnen halen maar ik snap als je dat te snel vind. Dan doe je het gewoon met een vijltje en een weegschaal en dan per 1mg :) Het is jouw lichaam, jij weet wat je aan kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Cyclad58

 

Je omschrijft het precies goed.. een keuze tussen 2 kwaden waarvan in mijn persoonlijke geval het gebruik van af en toe oxazepam en/of quetiapine zeker minder erg is dan de keuze voor inderdaad 2 tot 3 uur slaap per dag pakken. Beide middelen zijn ook uiteindelijk de beslissing geweest na meerdere therapieën tegen angst en voor het slapen en het proberen van een antidepressiva ( die ik nog slik, maar de voordelen zijn eigenlijk minimaal voor mij ). Dus wat er uiteindelijk uit is gekomen dat ik zo nodig tot 30mg oxazepam en 25mg quetiapine mag gebruiken voor het slapen. Waarvan ik de quetiapine niet iedere dag mag gebruiken en de oxazepam het liefst ook niet. Dat doe ik ook het liefst niet hoor want ik heb vorig jaar een periode 90mg oxazepam per dag moeten nemen en dat heb ik dus weer afgebouwd naar de 'zo nodig 30mg per dag' en dat was echt een hel. Dus ik gebruik het ook zeker liever niet dagelijks. Maar ook de quetiapine vind ik echt rommel.. ik heb er een haat-liefde relatie mee want het helpt opzich wel met slapen, alleen ik word er soms echt heel raar / draaierig / wazig van en op sommige dagen kan ik m'n bed niet eens uitkomen en heb ik last van pijnlijke spieren. En dat heb ik vooral bij doseringen boven de 12.5mg dus ik probeer als ik het gebruik ook echt rond de 12.5mg tot 18mg te houden en geen 25mg. 

 

Maar precies wat je zegt, 3 keer per week een benzo is echt geen probleem. Zo lang het maar niet meer dan dat wordt, want dan krijg je wel een verslaving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Bellie 

 

Wat ik er mee bedoel is dat als je mentaal zoveel bezig bent met het innemen van medicijnen en het afbouwen, dat zoiets je mentaal echt uitput. Het beste medicijn tegen de afkick klachten is juist afleiding en positiveit :) Zonder het zweverig te bedoelen hoor. Ik bedoel, probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen in de vorm van een hobby of serie kijken. Het liefst de buitenlucht in, gaan wandelen en als het lukt een beetje te sporten. Als je 5 keer per dag medicijnen moet nemen dan ben je letterlijk de hele dag daarmee bezig. 

 

In jouw persoonlijke geval zal ik niet de avonddosering wegnemen. Probeer de totale hoeveelheid diazepam bij elkaar te nemen en dat door 2 te delen. Dat neem je dan s'ochtends bij je ontbijt en s'avonds vlak voor het slapen. Dit middel werkt heel stabiel in je bloed, of je het nou 5 keer op een dag neemt in kleine hoeveelheden of 2 keer op een dag in een grotere hoeveelheid: Na een dag of 2 / 3 is dat voor je lichaam exact hetzelfde. Ik zou dit echt aanraden, hoe minder je er mee bezig bent hoe beter. Ik vind persoonlijk 1 keer per dag diazepam nemen zelfs nog beter. Gewoon vlak voor het slapen en daarna er niet meer aan proberen te denken.

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Bellie

 

Super goed van je! Merk je dat dit helpt? Nu ook met de corona versoepelingen en dat er steeds meer kennis en ontwikkeling is over het virus, geeft je zeker ook wat meer lucht / rust? 

 

Mij wel ieder geval :) Ik kan gelukkig weer naar de sportschool en ik kom ook iets meer in winkels als het nodig is. Dat geeft mij echt enorm veel lucht vergeleken met eerst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@angstmetbenzos @Alina @Doorgaan @Bellie Hoi dames Ik zie nu zoveel berichten dat ik even niet meer overal op kan reageren ;)

Hoe gaat het met jullie? 

Ik had even een terug val. Heel moe en onrustig. Gelukkig gaat het ietsje beter nu. Kom nog steeds buiten en ben veel in huis aan het rommelen en kleuren. Inmiddels 5 weken oxazepam vrij. 100 mg sertraline per dag gaat ook prima. @angstmetbenzos @Alina ik slik nu ongeveer 4 weken 25 mg quetiapine per dag ik moet zeggen dat ik er goed op slaap en de sufheid al stuk minder is. Ik vroeg me af of ik daar nog even mee door kon gaan? Of wordt het dan moeilijk ivm afbouwen? Van de huisarts mag ik ook een halve nemen. Alleen slaap ik nu best goed dat ik denk ja wat moet ik nu doen. Combi sertraline en quetiapine werkt zo fijn nu. Ik ga alleen naar de markt, ruim wat op in huis en lach soms weer. Hebben jullie advies? 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Dootje

 

Geen dame haha, een heer! :)

 

Ik zou zeggen, waarom stoppen of minderen als de voordelen opwegen tegen de nadelen? Vooral als je er gewoon goed op slaapt. Never change a winning team zeggen ze wel eens, dat vind ik nu ook een geschikte term. Je kan altijd zeggen dat je inderdaad wilt halveren als het goed blijft gaan, of misschien om de dag nemen. Ik probeer het voor mezelf ook om de dag te doen als de situatie het toelaat. Ondanks dat het slapen nog vreselijk gaat.. als ik pech heb slaap ik 2 uur en met veel geluk slaap ik 6 uur. Ik hoop dat dat ooit een keer beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dootje wat fijn dat de ad goed zijn werk doet. Zijn al je klachten weg of verminderd.  En als je nu goed slaapt op qutapine zou ik het voorlopig zo houden. 

Ik hoor van sommige dat ze er ineens mee mogen stoppen of halveren en dan stoppen. 

Ik slik het nu ook al 5 mnd elke nacht. En ik ben nu bijna op 5mg dia dus ik weet zelf ook niet wanneer ik met de qutapine moet stoppen of afbouwen. 

Ik merk wel meer dufheid nu in de ochtend maar dat komt denk ik door de dia samen met de quitapine .

Heb je inmiddels al een psycholoog gevonden. 

Liefs alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@angstmetbenzos @Alina @Doorgaan 

Hoe gaat het met jullie? Oeps sorry @angstmetbenzos;)

Ik ben druk geweest in huis. Slaapkamers geverfd en opgeknapt! Helemaal op nu maar een mooi resultaat. Ik slik nog steeds de quetiapine. Vraag me af wanneer ik ermee zal stoppen? Is het erg verslavend? 

Ik ga morgen een formulier invullen voor een psycholoog! Dus even afwachten hoe lang ik moet wachten. 

Liefs Do

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-7-2020 om 22:24 zei Dootje:

@angstmetbenzos @Alina @Doorgaan 

Hoe gaat het met jullie? Oeps sorry @angstmetbenzos;)

Ik ben druk geweest in huis. Slaapkamers geverfd en opgeknapt! Helemaal op nu maar een mooi resultaat. Ik slik nog steeds de quetiapine. Vraag me af wanneer ik ermee zal stoppen? Is het erg verslavend? 

Ik ga morgen een formulier invullen voor een psycholoog! Dus even afwachten hoe lang ik moet wachten. 

Liefs Do

Hey Dootje,

 

Super goed bezig! Ik zou pas stoppen wanneer je er klaar voor bent. Zo lang je op dezelfde dosis zit, maakt het 'verslavende' ook verder niet uit. Je lichaam went wel aan de versuffende werking, maar het is niet op de manier verslavend zoals bij benzodiazepines. Bij benzodiazepines doet het na een korte tijd gewoon helemaal niets meer. Dat is bij quetiapine niet het geval. Dus ik zou alleen stoppen als je denkt het niet meer nodig te hebben of als je de bijwerkingen niet verdraagt. 

 

Ik was zelf de afgelopen paar weken in een zeer stressvolle situatie ( verhuizing en heel veel klussen ) dus heb het ook iedere dag geslikt de afgelopen 2 weken , 25mg. Nu gebruik ik het al 2 dagen niet meer en geen idee of ik er echt klachten van heb, omdat ik klachten wel gewend ben door de afkick van benzodiazepine. Ook vang ik het nu dus op met oxazepam ( die 2 wissel ik af ). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...