Spring naar bijdragen

Gematigd drinken gaat niet


Boeroe

Aanbevolen berichten

Nou goedemorgen allemaal op dit forum, 

Helaas na een lange tijd weer terug hier, voor toch wel weer een ervaring rijker ..wat ik hier zou willen delen.

Nadat ik een volledig jaar alcohol vrij door het leven ben gegaan ,en dacht dat ik toch af en toe een glaasje wijn kon gaan nemen, ben ik er na 4 maanden achter gekomen dat het helaas niet mogelijk is.

Begon direct na precies een jaar met een proost van het nieuwe jaar en wat was dat gezellig en leuk. Niets aan de hand en het leven ging gewoon weer door. Na een paar weken dacht ik ja paar wijntjes met vrienden en dat werd een fles maar goed dacht gaat nog wel. Beland in maart en ging uit eten en daarna een borrel thuis en ja daar was ik voor het eerst weer dronken en dacht nog daarvoor als me dat één keer gebeurd dan moet ik weer definitief stoppen. Nu aangekomen in april dacht ik ach zie mn kids niet ivm corona werk gaat niet lekker zit maar thuis en ja hoor daar ging ik op de vrijdag als een gek tekeer dacht pak nog lekker een pakje erbij een xtc pilletje en 2 dagen later naar bed. Nu word er gedacht wat erg voor die man maar zal wat delen met jullie.... Het is het allerbeste wat me is overkomen dit is precies wat ik nodig had een dikke terugslag om voor altijd te weten dat deze man nooit meer een drankje mag vasthouden! Het leven nuchter is fijn en voelt zo goed het heeft 51 jaar geduurd maar kan vertellen het is dan eindelijk aangekomen. 

Ik hoop dat ik hier toch mensen mee verder kan helpen en kan zeggen als je struikeld maak je niet druk en denk niet dat alles voor niks is geweest integendeel het helpt je juist vooruit

dus lieve mensen blijf gezond in dit toch al korte leventje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het delen. Het heeft mij al geholpen in mijn gedachtengang dat ik binnenkort misschien al klaar ben om bij een afspraak een biertje mee te drinken. Ik ben nu sinds dit jaar alcoholvrij en vind het toch wel saai worden het leven in corona-crisis. 

Maar ik weet best wel dat dat ik snel terug kan vallen in mijn oude gedrag en ik wil nooit meer dronken naar bed en met een kater opstaan. Beter dus maar even aan de alcoholvrij te blijven, daar heb je na 2 flesjes ook wel genoeg van en ik heb de roes niet nodig voor een gezellig avondje bedenk ik mij...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...