Spring naar bijdragen

onze h. kamer 28-4--2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Kanjers,

Zo gelukkig weer een normale dag kanjers.

Yollie een beetje kunnen slapen meid?

Lou en jij? is het weer wat gelukt. Hopelijk gaat het vandaag weer een beetje. En hier mag je lange berichten schrijven meid. Dus blijf van je afschrijven.

Mientje schrijf maar lange verhalen hoor, dan deel je. Gedeelde smart is halve smart.

Willemina hoe is het met jou gegaan gisteren?

Nou ik heb gisteren hard gewerkt want het gaat een paar dagen wat regenen.. Heb enkele grote tonnen van zo'n 500 ltr. zo geïnstalleerd dat ze het water opvangen en automatisch afvoeren naar m'n vijver van 15-5 mtr. Als ik niet meer nodig heb kan ik het afsluiten en blijf het water in de ton zitten, heel simpel  maar heel functioneel. Vandaag krijg ik, als het goed is een PS4 game. Ben benieuwd.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen Kanjers,

Zo gelukkig weer een normale dag kanjers.

Yollie een beetje kunnen slapen meid?

Lou en jij? is het weer wat gelukt. Hopelijk gaat het vandaag weer een beetje. En hier mag je lange berichten schrijven meid. Dus blijf van je afschrijven.

Mientje schrijf maar lange verhalen hoor, dan deel je. Gedeelde smart is halve smart.

Willemina hoe is het met jou gegaan gisteren?

Nou ik heb gisteren hard gewerkt want het gaat een paar dagen wat regenen.. Heb enkele grote tonnen van zo'n 500 ltr. zo geïnstalleerd dat ze het water opvangen en automatisch afvoeren naar m'n vijver van 15-5 mtr. Als ik niet meer nodig heb kan ik het afsluiten en blijf het water in de ton zitten, heel simpel  maar heel functioneel. Vandaag krijg ik, als het goed is een PS4 game. Ben benieuwd.

Bolletje ben zo ziek van afbouwen niet normaal Angs is zo groot geworden ik weet me geen raad corona kan ik ook niet tegen denk steeds het leven is niet mooi tinnitus gaat maar door Enz  liefs wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Kanjers,

Zo gelukkig weer een normale dag kanjers.

Yollie een beetje kunnen slapen meid?

Lou en jij? is het weer wat gelukt. Hopelijk gaat het vandaag weer een beetje. En hier mag je lange berichten schrijven meid. Dus blijf van je afschrijven.

Mientje schrijf maar lange verhalen hoor, dan deel je. Gedeelde smart is halve smart.

Willemina hoe is het met jou gegaan gisteren?

Nou ik heb gisteren hard gewerkt want het gaat een paar dagen wat regenen.. Heb enkele grote tonnen van zo'n 500 ltr. zo geïnstalleerd dat ze het water opvangen en automatisch afvoeren naar m'n vijver van 15-5 mtr. Als ik niet meer nodig heb kan ik het afsluiten en blijf het water in de ton zitten, heel simpel  maar heel functioneel. Vandaag krijg ik, als het goed is een PS4 game. Ben benieuwd.

@Bolletje. Ja beetje geslapen en veel wakker tussendoor. Trillen blijft voorlopig. Energie is ver te zoeken.Bloeddruk blijft hoog ondanks verhoging medicatie. Hart bonst. Zweten. Warm. Angstig of nerveus wakker worden. Daarna zakt het af.  Allemaal voorkomende symptomen. Ik lees ook benzobuddies in nederlands. Veel hebben ook last van trillen na afbouw. Acathesie. Het is hels. Eerst kon ik gewoon niet slapen dat vond ik niet zo erg. Ik had daar eerst geen trillen bij. Er zijn bij benzobuddies ook deskundigen die op allerlei fronten steun bieden. Er wordt afgeraden weer te herstarten. Klachten kunnen erger worden. Het zit er niet anders op dan deze hel uitzitten. Ergste klacht vind ik trillen. En ik word met de dag hopelozer vooral omdat ik lees dat het heel lang kan duren. Ik weet niet of ik dit overleef. Mijn hart gaat het begeven. Ik probeer te blijven ademen. Mijn man zegt steeds bel de huisarts bel de psyhiater. Hij maakt zich druk om mijn bloeddruk. Wat kunnen ze nog meer voor me doen? Niks toch?

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yollie:

@Bolletje. Ja beetje geslapen en veel wakker tussendoor. Trillen blijft voorlopig. Energie is ver te zoeken.Bloeddruk blijft hoog ondanks verhoging medicatie. Hart bonst. Zweten. Warm. Angstig of nerveus wakker worden. Daarna zakt het af.  Allemaal voorkomende symptomen. Ik lees ook benzobuddies in nederlands. Veel hebben ook last van trillen na afbouw. Acathesie. Het is hels. Eerst kon ik gewoon niet slapen dat vond ik niet zo erg. Ik had daar eerst geen trillen bij. Er zijn bij benzobuddies ook deskundigen die op allerlei fronten steun bieden. Er wordt afgeraden weer te herstarten. Klachten kunnen erger worden. Het zit er niet anders op dan deze hel uitzitten. Ergste klacht vind ik trillen. En ik word met de dag hopelozer vooral omdat ik lees dat het heel lang kan dure m'n n. 

Trillen heb ik de hele dag zweten snachts en als ik geslapen heb vreselijk angsten enge dromen  derelisatisatie ook zo eng waar is mijn levens vreugde de hele dag janken wanneer houd dit op  mensen mogen niks meer stil in de straat winkels gesloten dii stop niet ze nemen ons in de maling het werd steeds verlengt alleen God kan ons bevrijden hoe lang nog we zijn net schapen volgen iemand zelf denken mag niet meer mensen zitten opgesloten heel triest kinderen niet meer op straat ben heel verdrietig over dit alles    ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wakker met angst en hartbonzen. Ik weet niet meer wat ik kan doen met mezelf. Ben zo moe en de maag is zo naar en ik ben zo uitgeput en verzwakt van weinig eten. Ik had een diclofenac genomen en sindsdien is die plek ook weer zo pijnlijk. Ik ben niet in orde. Kan niet eten. Ik maak me zorgen. Niet eten. Verzwakken. Enz. 

Ik had vorige zomer een maagvliesonsteking van de diclofenac dat ik slikte zonder goede bescherming. Nou dat doet echt pijn. Ik verging van de pijn. Vooral na iets eten. Ik dacht eerst aan nierstenen omdat t echt op 1 plek heel zeer deed. Echo gehad en ik werd gek. Was t de stress of wat had ik? Zo'n pijn. Bloed afgenomen. Dokter. Ik had toen gelukkig meer energie en een beter brein. Dokter stelde een maagvliesonsteking of beginnende zweer. Ik werd aan de omeprazol gezet 40 40. Alleen voor dat ging werken. Weken droge rijst. Maar t tij keerde ik kon steeds weer meer eten. At makreel erbij groenten. Steeds meer een maaltijd. Uiteindelijk kon ik alles weer eten zonder last. Behalve frituurvet. De maag deed weer normaal maandenlang. Mocht geen ontstekingsremmers meer. Maar na de buikgriep is de maag weer helemaal van slag. Buikgriep is een maagvliesonsteking. Dus mn maag is weer naar.

En nu gister mn maag voelde vreselijk. In de ochtend leek t beter dan de dagen ervoor. Ik was blij. Na het rusten begon ik toch misselijk te worden niet lekker. Overgeven. Dacht dat zal wel opluchten. Ik probeerde kleine dingen te eten. Mn maag ging toch een partij vervelend doen. Pfff. Ik kreeg flashbacks naar de maagvliesonsteking. Ik wist niet waar ik t zoeken moest. Ik kon niet meer ook. Zo uitgeput moe van het niet kunnen eten. Maar zon last van de maag dat ik echt met mn hand heen en weer liep en dacht naart ziekenhuis te moeten. Maag voelde als dood in mn lijf, niet werkend. Doffe pijn. Vreselijk gevoel in de maag. Wat droge rijst op en dat viel moeizaam.

Heel de avond op bed met een opgeblazen buik alsof t kon knappen. Ik ben zo moe. Ik kan niet meer. Pms dag 5 helpt ook niet mee. Ik heb gehuild en geroepen dat ik radeloos was en t allemaal niet meer hoefde van mij. Ik doe zo mn best om positief te blijven en ik word weer zo ziek aan de maag. Ik heb al genoeg aan t hoofd! Letterlijk en figuurlijk. 

Ik gebruik al de max maagzuurremmers dus daar valt geen eer meer te behalen. 

Ik word wakker met angst hartbonzen en die plek in de maag doet zeer. Ik denk daar gaan we weer. 

Mn hoofd is zo moe en wazig. Ik voel me zo uitgeput. Ik ga een der dagen instorten van uitputting. 

Voedsel is brandstof en ik was al moede en nu voel ik me helemaal slap en krachteloos. Nu in pms. Ik kan gewoon niet meer. Ben op. Had 37 7 gister. Voelde me beroerd. Maag maakt maar geluiden. Die plek doet zeer. Ik ben helemaal in de war. Zoooo uitgeput. Ik kan niet meer. Pms hoofd maag het is me even teveel. Ben gewoon het spoor bijster.

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@Bolletje. Ja beetje geslapen en veel wakker tussendoor. Trillen blijft voorlopig. Energie is ver te zoeken.Bloeddruk blijft hoog ondanks verhoging medicatie. Hart bonst. Zweten. Warm. Angstig of nerveus wakker worden. Daarna zakt het af.  Allemaal voorkomende symptomen. Ik lees ook benzobuddies in nederlands. Veel hebben ook last van trillen na afbouw. Acathesie. Het is hels. Eerst kon ik gewoon niet slapen dat vond ik niet zo erg. Ik had daar eerst geen trillen bij. Er zijn bij benzobuddies ook deskundigen die op allerlei fronten steun bieden. Er wordt afgeraden weer te herstarten. Klachten kunnen erger worden. Het zit er niet anders op dan deze hel uitzitten. Ergste klacht vind ik trillen. En ik word met de dag hopelozer vooral omdat ik lees dat het heel lang kan duren. Ik weet niet of ik dit overleef. Mijn hart gaat het begeven. Ik probeer te blijven ademen. Mijn man zegt steeds bel de huisarts bel de psyhiater. Hij maakt zich druk om mijn bloeddruk. Wat kunnen ze nog meer voor me doen? Niks toch?

Dat dacht ik ook. Als je weer terug gaat op de benzos kun je t Kindle effect krijgen en wordt afbouwen nog lastiger. Doorzetten is denk t verstandigste en fijn dat je steun hebt aan mensen die t ook hebben! 

Klinkt echt als zwaar Yo. Ik hoop zo dat je een window mag ervaren. Dat zal je weer moed geven! Of dat t langzaam afneemt. 

Nee dokters kunnen niks voor je doen. Heb je niks aan. Ze weten t ook niet en kunnen je zelfs op een verkeerd been zetten met hun weinig weten. De meeste kennen niet eens de benzo klachten. 

Blijf hier posten en doe je verhaal. Dat kan je erdoorheen slepen misschien. 

Alles lijkt t bij mij te begeven. Gebit maag hoofd darmen maar mn hart is juist sterk. Dan zeg Ik tegen mn man ik leef nog omdat mn hart tikt maar verder ben ik dood. Het is toch wat die benzooi. Als ik wist wat ik nu weet. Zucht.

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen! 
Ik heb mijn laatste taperingsstrip diazepam genomen! Gisterenavond, van 0,1 mg. Ik ben klaar!!! Nog niet klaar in de zin dat ik nergens last meer van heb, maar toch, het feit dat ik de laatste ingenomen heb, vind ik wel een kleine vermelding waard. En, ik was ook supermoe, 7,5 uur achter elkaar doorgeslapen... hoera! Het kan echt beter worden! 

Ik ben overigens vorig jaar herstart in september op 4 mg, na in mei van 14 mg te zijn gaan afbouwen van diazepam. Dat ging veel te snel en niet goed, ik werd opgehoogd met andere pillen (seroquel), daar moest ik in een keer mee stoppen en ben toen in september herstart met diazepam en toen langzaam gaan afbouwen. Eerst zelf, met pillen snijden, later met taperingsstrips. 

Nu slik ik dus helemaal niks meer en ben ik medicatievrij! 

 

bewerkt door Meisjeamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Goedemorgen iedereen! 
Ik heb mijn laatste taperingsstrip diazepam genomen! Gisterenavond, van 0,1 mg. Ik ben klaar!!! Nog niet klaar in de zin dat ik nergens last meer van heb, maar toch, het feit dat ik de laatste ingenomen heb, vind ik wel een kleine vermelding waard. En, ik was ook supermoe, 7,5 uur achter elkaar doorgeslapen... hoera! Het kan echt beter worden! 

Ik ben overigens vorig jaar herstart in september op 4 mg, na in mei van 14 mg te zijn gaan afbouwen van diazepam. Dat ging veel te snel en niet goed, ik werd opgehoogd met andere pillen (seroquel) en ben toen in september herstart met diazepam en toen langzaam gaan afbouwen. Eerst zelf, met pillen snijden, later met taperingsstrips. 

 

GEFELICITEERD hou je ons op de hoogte hoe het gaat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Goedemorgen iedereen! 
Ik heb mijn laatste taperingsstrip diazepam genomen! Gisterenavond, van 0,1 mg. Ik ben klaar!!! Nog niet klaar in de zin dat ik nergens last meer van heb, maar toch, het feit dat ik de laatste ingenomen heb, vind ik wel een kleine vermelding waard. En, ik was ook supermoe, 7,5 uur achter elkaar doorgeslapen... hoera! Het kan echt beter worden! 

Ik ben overigens vorig jaar herstart in september op 4 mg, na in mei van 14 mg te zijn gaan afbouwen van diazepam. Dat ging veel te snel en niet goed, ik werd opgehoogd met andere pillen (seroquel), daar moest ik in een keer mee stoppen en ben toen in september herstart met diazepam en toen langzaam gaan afbouwen. Eerst zelf, met pillen snijden, later met taperingsstrips. 

Nu slik ik dus helemaal niks meer en ben ik medicatievrij! 

 

@Meisjeamsterdamgefeliciteerd. Ik ben blij voor je en hoop dat je klachtenvrij blijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk toch lieverds dat accepteren de enigste manier is om een beetje te kunnen leven. Maar dat is zo eng. Hoe kan je het nu accepteren als je zo onzeker bent???? Misschien verlies je dan helemaal de controle over jezelf. Jezelf helemaal kwijt raken, een soort van dood gaan. Ja ik ken die angst maar al te goed. Maar er is geen andere weg dan door die angst heen gaan. Weg vluchten kan niet, die angst zit in je. Je draagt hem met je mee. Maar het leven is meer dan die angst, en dat gaan jullie ook weer ervaren. Wanneer? Dat weet niemand maar dat het komt is zeker.

Mits die angst van het afbouwen komt, anders is het een ander hoofdstuk.

Kanjers zet door hé? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd meisje Amsterdam 

En nu verder gaan en hopen dat eventuele restklachten snel verdwijnen! 

Ik zit nu op 1.5 mg oxazepam en ik kom ook steeds dichter bij de eindstreep. Ik heb de laatste week wat meer inslaap en doorslaap problemen gehad. Nu weer iets minder.  Wat lichte hoofdpijn klachten en wat draaierig maar voor de rest gaat het allemaal wel. Geen grote problemen.

Vanaf 0.5 mg stop ik. Is mijn bedoeling. 

Iedereen veel succes en sterkte met verder afbouwen. Zet door en hou je geloof vast.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Kanjers,

Zo gelukkig weer een normale dag kanjers.

Yollie een beetje kunnen slapen meid?

Lou en jij? is het weer wat gelukt. Hopelijk gaat het vandaag weer een beetje. En hier mag je lange berichten schrijven meid. Dus blijf van je afschrijven.

Mientje schrijf maar lange verhalen hoor, dan deel je. Gedeelde smart is halve smart.

Willemina hoe is het met jou gegaan gisteren?

Nou ik heb gisteren hard gewerkt want het gaat een paar dagen wat regenen.. Heb enkele grote tonnen van zo'n 500 ltr. zo geïnstalleerd dat ze het water opvangen en automatisch afvoeren naar m'n vijver van 15-5 mtr. Als ik niet meer nodig heb kan ik het afsluiten en blijf het water in de ton zitten, heel simpel  maar heel functioneel. Vandaag krijg ik, als het goed is een PS4 game. Ben benieuwd.

 

bewerkt door Wilhelmina
Niet relevant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Yollie:

De huisarts belt me net op. Ze wil me nog alleen voor de bloeddruk helpen. Ze heeft de psyhiater gebeld en ze zijn het eens dat ik spanningklachten heb. Geen afbouwklachten. Zo ongehoord. Kan niet stil zitten van de trilling.

Zo zie je maar weer dat je aan je huisarts en je psychiater niets hebt. Het is echt ontwenning hoor. Laat je niks anders wijs maken. Helaas moet je het wel allemaal alleen doen, zoals bijna iedereen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Yollie:

De huisarts belt me net op. Ze wil me nog alleen voor de bloeddruk helpen. Ze heeft de psyhiater gebeld en ze zijn het eens dat ik spanningklachten heb. Geen afbouwklachten. Zo ongehoord. Kan niet stil zitten van de trilling.

Het zijn echt ontwenningsverschijnselen hoor. Zet door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu balen. Mijn man begint nu ook aan de zijde van de huisarts en psyhiater te staan. Alleen wanneer ik hem sommige dingen laat lezen is hij het met me eens maar nu gaat hij echt aan de kant staan van psyhiater en huisarts staan. En ik sta er nu alleen voor. Ik vind alleen nog steun hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie bedoelen de mensen niet dat je spanningen hebt vanwege het afbouwen, wat zouden ze anders bedoelen. 

Je bent toch afhankelijk van deze mensen, hoe je het draait of keert.

 

Wat een duidelijk antwoord Willemina, daar kan ik wat mee hahahaha (grapje hoor)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

Hoi lieve mensen,

 

Ik weet niet of ik hier mee mag reageren op deze bestaande topic van iemand anders. 

Liefs alina 

@Alina natuurlijk mag je 

 

10 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Goedemorgen iedereen! 
Ik heb mijn laatste taperingsstrip diazepam genomen! Gisterenavond, van 0,1 mg. Ik ben klaar!!! Nog niet klaar in de zin dat ik nergens last meer van heb, maar toch, het feit dat ik de laatste ingenomen heb, vind ik wel een kleine vermelding waard. En, ik was ook supermoe, 7,5 uur achter elkaar doorgeslapen... hoera! Het kan echt beter worden! 

Ik ben overigens vorig jaar herstart in september op 4 mg, na in mei van 14 mg te zijn gaan afbouwen van diazepam. Dat ging veel te snel en niet goed, ik werd opgehoogd met andere pillen (seroquel), daar moest ik in een keer mee stoppen en ben toen in september herstart met diazepam en toen langzaam gaan afbouwen. Eerst zelf, met pillen snijden, later met taperingsstrips. 

Nu slik ik dus helemaal niks meer en ben ik medicatievrij! 

 

 

8 uur geleden zei ELL:

@Yollie, @Kannietmeer heeft laatst aangeboden dat je met haar contact kunt opnemen om te overleggen. Heb je dat al gedaan? 

 

1 uur geleden zei Alina:

Hoi lieve mensen,

 

Ik weet niet of ik hier mee mag reageren op deze bestaande topic van iemand anders. 

Liefs alina 

@Alina natuurlijk mag je reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel. Ik heb namelijk ook een bericht achter gelaten alleen niemand heeft gereageerd. Dus miss kan ik het hier vragen.

Hallo iedereen, Ik slik nu bijna 4 mnd oxazepam 3 stuks in de nacht van 10 mg.   Ik ben ze gaan slikken 4mnd geleden na de geboorte van mijn kindjes. Ik slik het samen met seroquel 25 mg ook voor het slapen. Ik had een angst ontwikkeld voor het slapen. Nu ben ik op eigen houtje gaan afbouwen, want het slapen is er niet beter op geworden. En ze hebben mij de diagnose postnatale depressie met angst gegeven. Maar als ik ze bijwerkingen lees van oxazepam komen ze ook overheen met wat ik dagelijks voel. En ja ik ben net bevallen en voor de menstruatie nemen de klachten sterk toe.  Mijn vraag, ik ben nu vanaf as zaterdag met eenhalve oxazepam vermindert in de nacht. Sinds gisteren erge hoofdpijn,misselijk, constant honger gevoel terwijl ik net gegeten heb ,en extreem uitgeput ( dat was ik al 4mnd) maar het lijkt toch erger te worden), en erg down en tal van allerlei klachten. Ik weet niet wat bij de oxazepam hoort of de postnatale depressie of onwenning.    Wie zou mij kunnen helpen, de huisrats gelooft erallemaal niet in en die zei laatst nog als het allemaal niet helpt dan stop er maar mee, ook met de seroquel. Zomaar stoppen is ze gek geworden.  Is dat constant honger gevoel bekent, en ik voel me misselijk en hoofdpijn en zo zo moe niet normaal.  Ik slaap niet goed en wordt echt veel wakker, seroquel heeft de eerste paar weken goed gewerkt maar nu ook niet meer. Ze gooien nu alles op mijn diagnose, en ontzwanmgeren.  Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...