Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 april


Lieke7777

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Adri02:

't Is natuurlijk wel heel anders dan destijds, in die zin dat 'we' nu veel meer weten over de werking en verspreiding van dergelijke ziektes en dus niet onze toevlucht zoeken tot regendansen, haarlemmer olie en bidden tot een god, maar ons beschermen tegen overdracht (voor wie dat wil) door afstand te houden, hygiëne te betrachten, en ondertussen te werken aan een vaccin en in afwachting daarvan aan steeds betere symptoombestrijding. Kortom: onze vooruitzichten zijn beter dan die van die pestlijders.

En, wordt het daar enigszins beter van?

deimmerverwardlijkendenimmerverwarde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel zo dat de extreme armoede behoorlijk is afgenomen in landen als China en India (en die hakken er statistisch flink in) maar vrijwel niet in grote delen van Afrika, vooral te wijten aan wanbestuur en aan het beschermen van de eigen (Europese) markt met name agrarische produkten - yep ook dat is Europa.

Maar ja zonder mondialisering zaten we op een enorme bult varkensvlees in een immense melkplas zonder mobieltje om een selfie te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Frankrijk gaat versoepelen 11 mei. De winkels gaan weer open. Restaurants/bars nog niet en niet meer dan 10 mensen samen. De limiet van een straal van 1 km vervalt en wordt nu 100 km behalve speciale redenen. Collectief sporten blijft taboe voorlopig maar individueel mag weer ongelimiteerd, YES :) 

Of parken etc open gaan hangt af vd statistieken van het departement, er wordt een verdeling gemaakt tussen daar waar weinig en daar waar veel gevallen zijn (Parijs, noord-oosten, Lyon, Marseille...)

De scholen is nog een heel onduidelijk ingewikkeld verhaal. Onze kids moeten tot eind mei de beslissing afwachten. De jongste heeft al stiekem een Disney+ abonnement genomen :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Jopie:

(overigens denk ik ook dat dit gewoon bij de mens hoort, streven naar groei om de groei, dus geen wijzerij (meer) naar de toevallig geslaagden, maar dan nog) 

Je schrijft "groei om de groei". Maar profiteer jij ook niet van allerlei zaken die de modernisering ons heeft gebracht?

Bovendien is het echt niet zo dat de "toevallig geslaagden" niets bijdragen aan de "minder geslaagden". De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een droge dag. En dan bedoel ik niet de regen maar de alcohol :P

De gele laag stuifmeel is niet meer op mijn autootje te zien na de regen. En verder heb ik het al de hele dag koud. 10 graden verschil met gisteren, brrrrr.

Ik ga vast lekker mijn warme bedje in. Lekker nog wat lezen. Welterusten alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele fijne dag hier. Geen idee waarom nu wel en gisteren niet. De omstandigheden waren gisteren beter, maar ik was vandaag beter. Blijer. Rustiger. Dat noemen we beter:-)

Misschien is het zo dat het nog steeds komt doordat mijn vader altijd moeilijk was met feestdagen. Heb ik dat overgenomen? Anyway. Vandaag vanuit rust en in rust. Heerlijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker allen :moon:.

Ik ben enigszins bang om de nacht in te gaan, ik droom al enkele weken zo naar.....maar uitstellen helpt niet. Heb ik namelijk ook al geprobeerd. Diepe zucht, toch maar naar boven dus en hopelijk valt het aankomende nacht mee. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee nu. :devil:

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...