Spring naar bijdragen

Zondag 26 april 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Kohtje:

Goedemorgen.

Esdoorns zijn vaak wel mooi van kleur in de herfst. Maar ja, een tuin vol zal inderdaad wel weer overdadig zijn.
Paardenbloemen bezorgen me zo'n beetje het enige 'tuinierwerk' aan ons huis. Die groeien vlak tegen de voorgevel vanuit voegen tussen de straatstenen.
Weghalen, zo goed en zo kwaad als het gaat, kokend water erop, ook met verdunde schoonmaakazijn geprobeerd, maar nee.
De enige remedie lijkt me het huis te verkopen en een appartement op zoveel hoog... 

Het is ook fundamenteel fout om straatstenen tegen elkaar te leggen en dan met jezelf af spreken dat er niks tussen mag groeien. Want hoe leg je zo'n paardebloem dat uit. Als je ze wat verder uit elkaar legt dat je er op stapt als je in een normaal tempo loopt, dan mag er verder tussen en omheen groeien wat er groeit en bespaar je jezelf een hoop werk en psychiese schade :D Dat is mijn volgende project hier in de tuin want ik zit met hetzelfde fenomeen en ik vertik het tussen die tegels te gaan zitten krabben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen nog '  heb goed geslapen 

.. echter start zo moeilijk op de dagen totaal geen  zin eigenlijk    vermoeid   ga de ferro tabletten maar weer beter innemen en mijn vitamines 

.  Dinsdag nog 1 dag werken en dan 20 dagen vrij mits de corona  onder controle blijft op mijn werk.      

Zo heb besloten  mijzelf trakteren op een goede stofzuiger die ik nu heb  is niet heel goed en ik wil gewoon een dubbele voor boven  ipv dat gesleep op de trap..  dus   ga straks even naar mediamarkt   hoop dat het daar geen drukke bedoening is .  Wilde vorige week even bij hornbach wat halen maar ben weer omgedraaid  niet normaal die parkeer en rijendik..

Zonnetje  breekt ook weer door ' mijn lieve kitten vangt vliegen in de tuin... Leuk gezicht 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Jopie:

Ook hier trouwens duidelijk toename vakantiegangers merkbaar, zowel vriendengroepen als gezinnen. 

Er komt nu een gezinnetje aan met een vouwwagen. Het ontroert me hoe zij met zijn vijven dat ding opzetten, in volle harmonie. Ook alle drie kleintjes, ik schat 4, 6 en 8 helpen echt mee. Heel mooi echt samen. 

Lijkt mij niet handig met zijn allen te gaan kamperen :huh: welk gedeelte blijf zoveel mogelijk thuis in de mei vakantie is hier niet begrepen ?

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei bumperjim:

Het is ook fundamenteel fout om straatstenen tegen elkaar te leggen en dan met jezelf af spreken dat er niks tussen mag groeien. Want hoe leg je zo'n paardebloem dat uit. Als je ze wat verder uit elkaar legt dat je er op stapt als je in een normaal tempo loopt, dan mag er verder tussen en omheen groeien wat er groeit en bespaar je jezelf een hoop werk en psychiese schade :D Dat is mijn volgende project hier in de tuin want ik zit met hetzelfde fenomeen en ik vertik het tussen die tegels te gaan zitten krabben...

Ik waardeer je tips, echt waar. Maar het gaat hier om openbare weg. De straatklinkertjes lopen tot aan onze gevel. We hebben helemaal geen tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nertsen in twee nertsenfokkerijen blijken besmet met coronavirus. Ze vertonen ademhalingsproblemen. Maar geen paniek, ze vormen geen gevaar voor mensen! Toch moeten de dieren en hun mest in quarantaine "uit voorzorg" en worden wegen in een straal van 400 meter afgesloten tot onderzoek is afgerond :huh:

Het RIVM is wat mij betreft iets te snel met de stelling dat besmette nertsen geen gevaar vormen voor mensen. Als het de ene kant op kan, waarom de andere kant niet? En waarom dan onderzoek doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Jopie:

Lijkt mij niet handig me daar druk over te maken. 

Welk deel van "doe het zelf maar goed" en "de positieve dingen blijven zien" heb jij niet begrepen? 

(en verder ben ik t op zich natuurlijk met je eens maar de tijd dat ik me daarover opwond ligt nu exact 4 weken achter mij) 

:heart:

ik zeg  idd alleen maar dat het niet handig is wind mij er niet over op , en of ik het zelf goed doe .... tja heb net een poging gedaan om een nieuwe stofzuiger aan te schaffen aangezien er een wachtrij zowel voor de mediamarkt stond om er naar binnen te gaan en zowel om überhaupt te  kunnen parkeren heb ik verstandig mijn auto weer naar huis gestuurd en besloten stofzuiger online te gaan aanschaffen.  ipv hutje mutje in een winkel te gaan staan  was per definitie wel verbaast hoeveel mensen er op de been waren in het winkelcentrum hele gezinnen liepen er met kinderwagens en al..lekker slenterende  en  op een bankje rokende mensen..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sandro:

Nertsen in twee nertsenfokkerijen blijken besmet met coronavirus. Ze vertonen ademhalingsproblemen. Maar geen paniek, ze vormen geen gevaar voor mensen! Toch moeten de dieren en hun mest in quarantaine "uit voorzorg" en worden wegen in een straal van 400 meter afgesloten tot onderzoek is afgerond :huh:

Het RIVM is wat mij betreft iets te snel met de stelling dat besmette nertsen geen gevaar vormen voor mensen. Als het de ene kant op kan, waarom de andere kant niet? En waarom dan onderzoek doen?

OK en we hadden ook al de vleermuis en het schubdier en de tijgers in de New York zoo. Dus het kan gewoon overstappen op honden en katten wat mij betreft en dan weer terug op de mens, ik zou niet weten waarom niet. 

Dus van vreemde honden en katten afblijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie het is niet of/of, het is en/en. Als je bang bent voor je eigen gezondheid en je daarom aan de maatregelen houdt dan bewijs je je medemens daarmee ook gelijk een goede dienst. Twee vliegen in één klap. Waarom zou je je dan druk maken om het achterliggende motief (egoïsme of altruïsme).

Overigens ben ik niet bang voor mezelf, en ook niet voor mijn gezin. Wij zitten niet in de risicogroep. En toch werk ik al 6 weken thuis, geef ik tegelijkertijd onderwijs aan mijn kinderen en ga ik alleen naar buiten voor een rondje hardlopen of een boodschap (dat combineer ik met de vuilnis weggooien). Ik erger me wel aan oudere, kwetsbaren in de supermarkt die je in de nek hijgen omdat ze niet op hun beurt kunnen wachten. Hallo?! Ik neem die voorzichtigheid in acht voor jou hoor, niet voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Jopie:

 

[...]  Deze angst is een egoistisch motief, gaat alleen over jezelf, of de jouwen, en over nu, meteen, hier en nu. [...]

[...] De enige echt legitieme reden waarom je je aan de regels zou moeten houden, eigenlijk, is loyaliteit, solidariteit en je verantwoordelijkheid nemen voor anderen. Ook anderen die je niet kent, niet ziet. En dan beklijft het ook.

Sorry, jopie, ik zie niet het verschil in jouw verhaal tussen het egoistische en het legitieme. Het zal wel een klik in m'n hersenen zijn die niet tot
stand komt. Zoiets als: is die jurk nou blauw met zwart of wit met goud. Of: draait het danseresje nou links- of rechtsom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Sandro:

@Jopie

Overigens ben ik niet bang voor mezelf, en ook niet voor mijn gezin. Wij zitten niet in de risicogroep. .............. Ik erger me wel aan oudere, kwetsbaren in de supermarkt die je in de nek hijgen omdat ze niet op hun beurt kunnen wachten. Hallo?! Ik neem die voorzichtigheid in acht voor jou hoor, niet voor mezelf.

Vergis je niet.......wees voorzichtig. Geloof niet alles van het RIVM. Feitelijk weten zij ook nog niet veel. Er liggen aardig wat kinderen in het ziekenhuis. En ook 30ers en 40ers! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Jopie:

En ja, dat missen we hier nou net. Zit er niet meer in of zo.....dat zie je nu: hoe armoedig we eigenlijk zijn in ons hart.

"Niet meer"? Wanneer zat dat er wel in dan? Dit is toch de aard van het beestje dat de mens heet?

Ik ben het niet eens met je negatieve benadering. Over het algemeen houdt men zich goed aan de regels, die voor veel mensen echt niet mals zijn. Het effect daarvan is ook te zien in het "flattenen van de curve" en inmiddels de gestage afname van de curve. En dat allemaal in een tijdperk waarin solidariteit steeds verder op de achtergrond is gekomen (daar ben ik het zeker mee eens). Maar dat we dit ondanks de huidige tijdsgeest met zijn allen dan toch voor elkaar krijgen, vind ik juist bijzonder en mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei nancy:

Vergis je niet.......wees voorzichtig. Geloof niet alles van het RIVM. Feitelijk weten zij ook nog niet veel. Er liggen aardig wat kinderen in het ziekenhuis. En ook 30ers en 40ers! 

Ja ik weet het. Ik krijg het ook liever niet hoor, daar niet van. Maar het risico dat ik loop staat in geen verhouding tot een ouder, kwetsbaar persoon dat een rollator voortduwt. 

En ik geloof zeker niet alles van het RIVM. Zoals ik net ook schreef mbt de besmette nertsen, en dat die geen gevaar voor de mens zouden zijn. Waar baseren ze dat op, als het onderzoek nog gedaan moet worden? Het indammen van paniek, dat lijkt het belangrijkst ipv met feiten komen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sowhat:

En verder ben ik onrustig aan het worden. 19 mei is te lang! 

Kom je wel eens buiten, Sowhat? Of blijf je echt alle dagen binnen? Wat rot dat je er zo onrustig van wordt.  Het is ook een bizarre tijd...

Ik ben voornamelijk binnen, gek genoeg vind ik dit op dit moment in mijn leven héél aangenaam. Veilig. Geen druk van de samenleving. Zoals ik me mijn oude dag had voorgesteld. Voornamelijk veel boeken om me heen, veel nadenken, lekker koken, soms tv en het liefst zo min mogelijk contact met wie dan ook. Geef me een deken en een kussen, prima. Ik voel me veiliger dan ooit tevoren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feitelijk komt alle narigheid voort uit de angst voor de dood. Terwijl die , uiteindelijk, toch echt onafwendbaar is.

Dit houdt me al jaren bezig, met verbazing en interesse bekijk ik vanuit alle hoeken hoe men met de dood om gaat, de gedachten erover, de begrijpelijke angst ervoor. Maar wát een geld gaat er in onze wereld om in het proberen het onvermijdelijke uit te stellen! De aandacht gaat uit naar kwantiteit in plaats van kwaliteit, dat zien we nu ook weer.

Nou ja, ik ga weer verder met mijn eigen hersenspinseltjes. Want dat zijn het natuurlijk. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei nancy:

Maar wát een geld gaat er in onze wereld om in het proberen het onvermijdelijke uit te stellen! De aandacht gaat uit naar kwantiteit in plaats van kwaliteit, dat zien we nu ook weer.

Wat op dat gebied aan geld in onze westerse wereld omgaat, kan de levensstandaard van heel het continent Afrika een niveau omhoog brengen, om maar eens wat te noemen. Maar ook binnen onze westerse samenleving liggen de prioriteiten op gebied van zorg niet altijd goed. Maar wie wil de boeman zijn? De "slecht nieuws brenger"? Uiteindelijk gaat het toch om plastische zaken, zoals centen. Die je linksom of rechtsom kunt besteden. Maar elke cent kan maar een keer uitgegeven worden. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

takeiteasy lees eens al je eigen stukjes terug, je bent een en al tegenstrijdigheid, al jaren!
In je laatste stukje ben je jaloers o[ die andere oma, maar je keurt het wel af zoals anderen ermee omgaan?
Wat wil jij voor jou, voor je zoon, kleinkids, maak keuzes en ga in overleg met hen wat mogelijk en verantwoord is.
morgen schrijf je weer halleluja en ben je dit weer vergeten, voor zolang het duurt.
Jij hebt jouw eigen leven in handen meis, hoe jij omgaat met omstandigheden, andere mensen enz enz enz
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...