Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Zaterdag 25 april 2020

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Lonster:

En hoe bevalt het niet drinken dan Lieke, in zijn algemeenheid? Merk je daar voordelen van? 

Ja zkrs merk ik daar de vele voordelen van ....  en die omarm ik ook ... alleen het hangijzer is waar ik ook met mijn hulpverlener over spreek is dat ik dacht tjakka stoppen met drinken en kinderen mogen terug ..  zo werkt het niet , maar ik wil gewoon eens wat meer vertrouwen .  Het voelt gewoon of ik mijn kinderen heb proberen te vermoorden , een monster van een mama was ... ik was echt gewoon ook mama met veel liefde  voor mijn kinderen alles was en deed ik voor ze , helaas met de valkuil mijn kwetsbaarheid  te vergeten mijn innerlijke ik ... die ik ging  verzuipen met alle gevolgen van dien...   

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Lonster:

Waar ik me aan erger: 

Het lied 17 miljoen mensen. Op dat hele kleine stukje aarde. Die schrijf je niet de wetten voor. Die laat je in hun waarde. 

Euh, er wordt ons van alles verboden. Nog nooit zoveel extra wetten op bewegingsvrijheid gehad, buiten oorlogstijd om. Hoe moet dit een positief lied zijn? :huh:

Grappig hoe verschillend mensen zoiets kunnen interpreteren. Ik vind het juist een passende tekst, als je beseft hoeveel meer vrijheid wij hier nog hebben als je het vergelijkt met veel van de landen om ons heen.

22 minuten geleden zei Lonster:

Hahaha. 11 kilometer hardlopen. Het lijkt me heerlijk. Ik houd het voorlopig toch maar bij wandelen.

Zoals nog mogen lopen en wandelen zo lang als we willen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane wat vervelend allemaal. Ik heb daar ook geen verstand van en dat is erg frustrerend. 

Moest afgelopen maand ook 50 euro bijbetalen , terwijl ik toch een hele grote bundel heb.

Moet ook een app zijn, dat veel verbruikt. Ik gebruik mijn mobiel altijd om te navigeren en heb ook zo'n stappenteller en zo'n wandelapp.

Geen idee ook verder,  hoe dat moet.

Ik ga nootjes halen op de markt en om 4 uur komt er een stel een jas ophalen van de weggeefhoek.

Toevallig ken ik ze en heb niet zoveel behoefte om daar uitgebreid mee te gaan staan kletsen :face-icon-small-shocked:

Ik zal maar snel de corona de schuld geven :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Lieke7777:

ik was echt gewoon ook mama met veel liefde  voor mijn kinderen alles was en deed ik voor ze , helaas met de valkuil mijn kwetsbaarheid  te vergeten mijn innerlijke ik ... die ik ging  verzuipen met alle gevolgen van dien...   

Dat snappen ze niet hoor, dat snappen ze nu niet en gaat niet gebeuren ook want hun hebben de waarheid in pacht, niet jij.

Ik snap het wel en daarom vind ik het bewonderingswaardig zoals je je nu, juist nu, staande houdt.

En weet je...de jongens weten heus wel dat je van ze houdt en dat zal andersom ook zo zijn. Alleen zijn ze nog jong en er geen donder van snappen wat er nu allemaal gebeurd. Die club zal misschien hun uiterste best doen om tussen jullie proberen te komen maar je jongens vergeten echt jou niet en andersom ook niet. Jeugdclub kan niet de bloedband/navelstreng  helemaal blokkeren of verbreken, hoe graag ze ook willen maar nope. 

Het vraagt veel..veel geduld ook. Maar jullie zijn elkaar niet kwijt al voelt het misschien wel zo.:heart:

Sterker nog..het heeft mij en m"n zoon alleen maar dichterbij elkaar gebracht, het tegenovergestelde van wat die rotclub voor ogen had en het is een doorn in hun ogen, hun plan is mislukt.. Dat toegeven is te moeilijk voor hun daarom heb ik ze al jaren niet meer gezien.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lieke7777 Ik heb die club uitgenodigd bij me thuis en gevraagd of ze excuses aan wilden bieden aan ons, en toegeven ook foute beslissingen, net als mij, genomen te hebben.
Dat was ten tijde m"n zoon in pleeggezin geplaatst was en bleek hij toch echt veel naar eigen thuis bleef verlangen. 6 jaar geleden tot nu heden.

Ik heb ze 6 jaar niet meer gezien. Niemand van jeugdzorg, niet 1.

(En de uithuisplaatsing werd vanaf daar jaarlijks stilzwijgend, zonder zitting, verlengd)

bewerkt door Bor
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerste weekend zonder .. heb een flinke dip nu. Puberdochter is verschrikkelijk tegendraads, ben moe, heb hoofdpijn. Stond fit op en veel gedaan maar ineens BAM het sloeg in als een bom. Uurtje terug naar bed gegaan, film gekeken met de jongste meid en beetje gekookt. Nu .. zin.. wil ik even die rust waar ik normaal in duik/verstop/irritaties minder voel. Maar die is er niet. Wil ik ook niet maar toch ook weer wel. Shit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

voor mij is hét kenmerk van beschaving: zorgzaamheid. Voor je medebewoners, ook de zwakkeren. Voor je omgeving. In brede zin, je grondstoffen, je bronnen, de natuur.

Kijkend naar hoe we leefden, kijkend naar wat er nu al dichtbij gebeurt, dan is dat het verlies van beschaving. Al langer. En nu dichtbij en concreet.

En daar zijn we zelf bij. Ik denk dat dat is wat me zorgen baart. En niet gillend, maar omdat ik werkelijk en diep geloof en vind dat wij allemaal, stuk voor stuk, op ons eigen kleine eigen stukje, maar ook groter, ook  in denken, een hele grote kantelslag zouden moeten maken. Nu. En ik kan niet zeggen dat ik daar veel vertrouwen in heb. Ik zie om me heen ook weinig waar ik dat vertrouwen van zou kunnen krijgen. Hoe groter de angst, hoe kleiner ieders wereld, hoe kleiner de keuzes, hoe harder vastgehouden wordt aan het eigene (en ik ben daar geen uitzondering op). Maar er is geen 'eigen'. We hebben geen rechten. Niet echt.

Ik geloof dat het @bumperjim was: corona is geen oorzaak, corona is gevolg, hooguit iets wat het pijnlijk duidelijk maakt, een katalysator... net zoals de enorme vluchtelingenstroom geen oorzaak is van problemen hier, maar natuurlijk gevolg van onze welvaart, rijkdom en hebzucht.Zoals het CO2 probleem niet het gevolg is van gebruik van vervuilende brandstoffen, maar voornamelijk van de nog steeds toenemende vraag om energie.

Maar hoe? En hoe ik?

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Pats:

Eerste weekend zonder .. heb een flinke dip nu. Puberdochter is verschrikkelijk tegendraads, ben moe, heb hoofdpijn. Stond fit op en veel gedaan maar ineens BAM het sloeg in als een bom. Uurtje terug naar bed gegaan, film gekeken met de jongste meid en beetje gekookt. Nu .. zin.. wil ik even die rust waar ik normaal in duik/verstop/irritaties minder voel. Maar die is er niet. Wil ik ook niet maar toch ook weer wel. Shit. 

@Pats is het voor nu mogelijk om even een wandeling te maken? Of alvast te beginnen met het avondeten voor te bereiden?

Iets wat je afleiding gaat geven in ieder geval. En dan ook nog iets waar je je totale concentratie bij nodig hebt.

Zet m op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hé Pats, zet hem op hé? Niet aan toegeven, aan die trek!

De hele middag al aan het snaaien van de nootjes en de gatenkaas :P

Niemand die er zegt: hé, maar straks heb je geen trek meer in je eten!

Veel te verleidelijk ook allemaal.

Ik zie uit naar Maandag! Echt fijn om weer eens naar iets leuks toe te leven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Pats:

Oei pats 'herkenbaar  hoor dat dit duveltje je komt plagen ..  snap dat je wilt maar ook weer niet ' ik noem het maar je moet het ondergaan het gevoel verdwijnt.  Heus dat gebeurt en snap dat het even heel erg inslaat als een bom .  Zal het lukken het op de schrijven wat je voelt... 

@Bor  bedankt voor je woorden begrijp dat er bij jou ook heel veel verdriet ook eigenlijk zit  met alle gebeurde.    Fijn dat je in ieder geval  je zoon zijn mama kan blijven zijn en dat die band er mag zijn ..  ik ben zo bang voor woensdag ..

bewerkt door Lieke7777
Verkeerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lieke7777 @Marietjestopt @takeiteasy

Het zonnetje breekt gelukkig even door hier en zit even in de tuin. Lekker. De mist en must verdwijnt langzaam .. ik wil het ook echt niet dus daar moet ik me aan vasthouden. Maar pffff die irritaties soms en daar word ik kriegel van in mijn hoofd. En dan helpt alcohol. Maar nee tuurlijk helpt dat niet. Het is een stomme gedachte. Ik zit aan een frisje in de zon! Kom er wel door hoor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ben je bang voor @Lieke7777?

Zeg @Pats, kom anders ff hierheen. Hier komt geen einde aan dat rottige huishouden.

Bah. Ik denk er steeds vaker over na om kleiner te gaan wonen hoor. Man werkt 6 dagen in de week en alles komt altijd op mij aan. Kan net zo goed zeggen: ik woon veels te groot voor mij alleen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel groot stuk tuin omgespit. Haar ligt nat op mijn kop en overal vegen aarde. Douchen, eten maken met veel groenten en dan niks. Lichamelijk afmatten werkt voor mij.  Ga straks ook even bijlezen hier. Lukt nu niet, ik lees en kan het niet begrijpen. Heel gek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed gedaan @Pats ,in het begin had ik ook veel last er van,ik Schreef dan altijd een stukje in een schrift,zo dat ik later een ritme kon ontdekken,en me nog beter er voor kon beschermen,op den duur word t echt korter en minder heftig die gedachten,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag dan maar , draad doorgelezen.  Het leven draait ook hier op het forum gewoon door met al zijn ups en downs . 

Gisteren vrienden op visite . Ik was van de strenge aanpak , 1.5 meter afstand.  Diezelfde vrienden hadden zelf nu vrienden op bezoek.  Manlief moest een grondboor lenen en vroeg of ik het goed vond dat hun met 4 hier even die boord af Kwamen geven ?!:angry: NEE dus , dat vind ik niet goed!!  Schoonzus wilde morgen de familie dag door laten gaan.  Heb ik ze gelukkig uit het hoofd kunnen praten . Wat is dat toch ?! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Rapid:

Goed gedaan @Pats ,in het begin had ik ook veel last er van,ik Schreef dan altijd een stukje in een schrift,zo dat ik later een ritme kon ontdekken,en me nog beter er voor kon beschermen,op den duur word t echt korter en minder heftig die gedachten,

Dank Rapid, fijn te horen dat het minder wordt ook .. had echt even een rotmoment bah. Nu nog klein beetje maar meestal is het na het eten wel weg en dan neem ik bakkie koffie. Dus eet smakelijk iedereen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers. 
 ik heb de krant uit de brievenbus gevist, 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Ik heb voor het eerst in mijn volwassen leven een brievenbus in de deur! Het duurt niet meer 5 minuten voor ik met de post weer binnen ben. :)

Goedenavond nog. Nu weer verder bijlezen.

bewerkt door Jannigje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...