Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Cleo66:

Lieverd :heart:.

Ja hoor,  want ik had kaartjes besteld met allerlei teksten zoals "een dikke knuffel ", "hou je taai " ,  "Ik denk aan je,  niet vergeten hè" en die heb ik geschreven en op de post gedaan met mijn zoon op de fiets . Van sommigen die de kaart door de brievenbus hadden , hele lieve reacties gekregen . Dat doet een mens goed :wub:

Wat gaaf @Cleo66 :heart: mooie actie zeg! Daar fleur je mensen nog eens mee op! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Reacher:

Welterusten! Zodra mijn Socrates er gerust op is en zeker weet dat ons huis niet is overgenomen door een andere kat gaan we slapen :heart:

Socrates. Geweldige naam voor een kat!
En grappig, wij hebben sinds een week 2 kittens er bij en onze kater Oscar van 3 jaar oud is continue op zoek naar ze en is ook een beetje de kluts kwijt want hij gedraagt zich nu ook als een kitten en vliegt met balletjes door de kamer heen.. laten zien dat hij ook jong en stoer is ofzo haha! 

trusten allemaal, droge afmelding hier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jopie:

@Jannigje je bent zo'n lief mens :heart:  Is het niet ook een hele reis door je verleden, zo'n verhuis- en opruimactie? Heilzaam, vast, maar pijnlijk vast ook soms.....

Ja het is een reis,  niet een eenvoudige. Ik merk dat ik moeite heb om dingen weg te gooien omdat er zo veel herinneringen zijn , dingen die ik heb gekregen. VAn dees of gene, dus er zit vaak een verhaal aan vast.

Het spinnenwiel van mijn ouders bijvoorbeeld, daar heeft mijn vader in WOII wol op gesponnnen terwijl mijn moeder op een fiets met dynamo trapte om zo wat licht te hebben.  Van die wol breidde zij een truitje voor mijn oudste. Broer.

En er zijn huwelijksfoto’s én scheidingspapieren, prachtige. VAkantiefoto’s waarin mijn gevoel van eenzaamheid, somberheid en wanhoop voor mij bijna tastbaar zijn. Ja, er is veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jannigje:

Het spinnenwiel van mijn ouders bijvoorbeeld, daar heeft mijn vader in WOII wol op gesponnnen terwijl mijn moeder op een fiets met dynamo trapte om zo wat licht te hebben.  Van die wol breidde zij een truitje voor mijn oudste. Broer.

Dat soort dingen kan je natuurlijk nooit zomaar weggooien. Maar waar moet je het laten? Het is misschien ook wel een lelijk ding... 

Zo wilde ik bijna een versleten emaille keukenweegschaal weggooien bij het opruimen van de spullen van mijn moeder. Bleek dat mijn oma die dagelijks gebruikte, koken was haar lust en haar leven. Die heb ik dus toch maar een plekje gegeven in de buffetkast. Bij nader inzien een mooi exemplaar. Ik heb nog meer dingen van mijn opa en oma; een zeepklopper (voorloper van afwasmiddel) en bakjes waar zand en soda in zaten. Onverwoestbaar spul allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lonster:

... Onverwoestbaar spul allemaal.

Ja, heel vroeger konden ze aan de doden nog nuttige en bruikbare spullen meegeven in het graf. Kijk maar naar de farao's en de hunebedbouwers en zo.
Tegenwoordig zou het een soort afvaldump worden als we die gewoonte nog hadden. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...