Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

Zojuist zei lady jane:

Ja nu komt er legionella achteraan he,
ook niet best
wij mogen straks niet eens meer douchen na het sporten
wanneer de zaal open gaat

Ja als het goed is houden sportscholen dat wel bij .. om de zoveel dagen de kranen even open. De yogastudio waar ik zit doet dat wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats ik heb de eerste maanden afkicken van dagelijks drinken veel alcoholvrij bier gedronken. Het was voor mij een soort tussenfase naar een pot thee, of gewoon niet meer zo bezig zijn met wat je eigenlijk moet of wil drinken. 

Die periode heeft best lang geduurd, veel bezig zijn met vervanging. En het komt regelmatig ook weer terug. Dat komt doordat ik nog wel eens alcohol drink. Als je langere tijd niet drinkt, merk je dat je helemaal niet zo bezig hoeft te zijn met "wat zal ik nu eens drinken?" En dat is natuurlijk heerlijk, vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jongste zoon van 14 heeft besloten om vandaag mee te doen met de Ramadan (1 dag) Heeft hij aan een vriend beloofd die moslim is. Hij heeft de hele dag nog niks gegeten en gedronken. Om 9 uur vanavond als de zon onder is mag het. Oudste zoon eet ergens anders, twijfel of ik nu ook tot 9 uur wacht. Heb eerlijk gezegd wel trek:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien heeft ie gevoeld dat de ander niet gezond was?
dieren zijn vaak gevoeliger nog dan mensen he
en dan kan de dood soms ook een opluchting geven
ook bij mensen trouwens
gisteren viavia 2 uitvaarten van demente corona vrouwen
zo dubbel, blij om de rust nu, maar de manier, en karige groep mensen:(
maar mooi juist ook daardoor in de eenvoud en oprechtheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach gut , dat vogeltje. Kan hij ook hyper zijn juist omdat hij zijn maatje mist? Geen idee hoor, ik weet niets van vogels. (Eksters en stadsduiven uitgezonderd). Hoe is het nu voor jou.? 
 

@Jopieik denk vaak aan je de laatste weken. Jij in je bus, met alleen het hoognodige en ik met zóveel spullen. Ik heb al heel veel weggedaan, maar er blijft nog heel veel over. Het is overigens wel heilzaam om alles eens door te moeten spitten.  Aar leuk vind ik het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja Ach weet je ik luister helemaal niet meer naar Trump, dat is allemaal voor binnenlands gebruik. Ik werk al ruim 20 jaar met Amerikanen dus ik ken ze goed, maar ik ben inmiddels zo ver dat ik denk dat ik ze wel nooit zal begrijpen. Een paar uitzonderingen daargelaten blijft het een raar volk. Je denkt dat je ze begrijpt want ze praten net zo als de tv elke avond maar tis een andere planeet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jane, die andere parkiet voelde zeker aan dat zijn maatje ziek was
Vaak zat hij hem wat te porren; zo van kom op joh, kom eens een beetje tot leven
Ook voerde hij hem vaak, dat was ook zo gek, net alsof hij wist dat hij meer moest eten
Enfin, ze kunnen niet praten he, dus je weet het niet

110 km....Pfff, geen wonder dat je spier pijn had :)

Tja, hoe het voor mij is Jannigje...
Weet niet, had er al rekening mee gehouden, want zag het natuurlijk al een beetje aankomen
Kan wel dagen gaan treuren, maar ja, het is toch gewoon de natuur he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei knakker:

Nou dames, ik ben er vaak ook wel voor te porren om Trump allerlei dommigheid te verwijten, maar jullie brengen nu wel een heel wild verhaal in de wereld. Er is gebleken dat sommige desinfectiemiddelen het virus snel doden en hij oppert slechts om te onderzoeken of daar iets mee gedaan kan worden. Het is niet dat de allesreiniger zomaar hoep in de injectiespuit gaat hoor.

Ik zie net de beelden. Die vent moet gewoon z'n  mond houden. Hij gaat op de stoel van deskundigen zitten terwijl hij van geen toeten noch blazen weet. Maar vertel dat maar eens tegen een narcist van die orde. Dit valt toch echt wel in de categorie 'dommig'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie ik kocht het essay van Paolo Giordano vandaag :' In tijden van besmetting'. Een boekje over nu. De samenleving waar we ons nu mee bezig moeten houden, is de gehele mensheid.

Ik dacht aan je toen ik het kocht. Misschien wil je wel lezen nu? Zorg goed voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker!

Mijn liefje is met maskers begonnen, met de naaimachine. Heb vanmiddag de eerste gepast. Nou, een heel ding. Ik hou het nog geen 10 minuten uit met zo'n ding op mn kanis maar om de lieve vrede wil zal ik het wel doen als straks de lockdown over is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster:

@Pats ik heb de eerste maanden afkicken van dagelijks drinken veel alcoholvrij bier gedronken. Het was voor mij een soort tussenfase naar een pot thee, of gewoon niet meer zo bezig zijn met wat je eigenlijk moet of wil drinken. 

Die periode heeft best lang geduurd, veel bezig zijn met vervanging. En het komt regelmatig ook weer terug. Dat komt doordat ik nog wel eens alcohol drink. Als je langere tijd niet drinkt, merk je dat je helemaal niet zo bezig hoeft te zijn met "wat zal ik nu eens drinken?" En dat is natuurlijk heerlijk, vrijheid.

@Lonster dank jij herkent het dus wel. Ja het is voor mij ook een gezellig glas in mijn hand ding .. wel raar hoor want je voelt er natuurlijk niks van maar ik had in de tuin in de zon echt gewoon iets van ‘hè gezellig’ haha! Dus ja misschien gaat dat over en ga ik later ook gewoon aan de thee. Ik zit op mijn eerste vrijdag zonder, mijn eerste weekend zonder. Maar het voelt super goed! Ik ga nu helder slapen en morgen word ik dus fit wakker .. op een zaterdag! Dat zijn oh nee waren mijn flinke katerdagen ... dan was mijn hele dag verziekt. Stom hè eigenlijk als je er nuchter naar kijkt. Hoop dat het met jou ook goed gaat? Jij drinkt dus af en toe nog wel? Ik hoop dat te kunnen weer ooit, voorlopig kan ik dat niet. Ik wil in elk geval tot einde van dit jaar volhouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Lika:

Ik heb een heel groot, fijn gevoel. Zomaar opeens nu. Geen idee waarom. 

En een leuk kookboek. Bazaar, vegetarische recepten uit het midden oosten. Zonder al te veel ingrediënten. Dat wordt fijn koken!

Leuk! Ik ben ook vegetarisch en hou van gekruid eten! Bazaar, ik ga hem ook opzoeken. Gisteren sambal goreng telor met boontjes gemaakt zelf, zo lekker! (Ik eet wel ei) 
fijn dat je je zo goed voelt, hou dat lekker vast en denk daar vaak aan terug, als je kookt bijvoorbeeld! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jannigje:

Ach gut , dat vogeltje. Kan hij ook hyper zijn juist omdat hij zijn maatje mist? Geen idee hoor, ik weet niets van vogels. (Eksters en stadsduiven uitgezonderd). Hoe is het nu voor jou.? 
 

@Jopieik denk vaak aan je de laatste weken. Jij in je bus, met alleen het hoognodige en ik met zóveel spullen. Ik heb al heel veel weggedaan, maar er blijft nog heel veel over. Het is overigens wel heilzaam om alles eens door te moeten spitten.  Aar leuk vind ik het niet.

Over spullen: Er kwamen vanavond mensen met de bakfiets kittenspullen afleveren. Dekentjes, kattenmanden. Het waren lieve mensen maar die spullen waren  vies, tot op de draad versleten. Ik kon er niets meer mee. Ik heb het natuurlijk aangenomen en netjes opgeborgen. Die mensen waren blij dat het nog ergens een kitten zou helpen. Hun eigen kat was er zo gelukkig mee geweest..

En mijn Socrates had het enorm naar zijn zin. Onderzoeken en op zoek die onzichtbare kat die hij plots rook.

hij loopt nu nóg te rond te loeren ^_^ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...