Spring naar bijdragen

Donderdag 23 April


Lieke7777

Aanbevolen berichten

Ja tot 18 uur en dan worden ze opgehaald, we komen niet uit hetzelfde gezin maar toch ook weer wel. Ach ja, tis wat he. Maak je niet druk meis, snap je wel btw. Werd je wel even gezegd en niemand durft daar tegen in te gaan. Blijf maar lekker jezelf ,dikke :lips:  De scholen gaan ook weer volledig open straks. Ben benieuwd hoe hysterisch of men het er hier mee eens is :D Een poll?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, bijna middag, dag 2 op dit forum voor mij en zonder alcohol en ontdek nu dit lijntje. Dagpact? Fijne dag iedereen! Ik stond fit op met zin in de dag. Allemaal alternatieve drankjes gehaald, crodino, bitter lemon, water met munt. Sta lekker Indisch te koken en zo flinke wandeling maken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pats:

Hoi allemaal, bijna middag, dag 2 op dit forum voor mij en zonder alcohol en ontdek nu dit lijntje. Dagpact? Fijne dag iedereen! Ik stond fit op met zin in de dag. Allemaal alternatieve drankjes gehaald, crodino, bitter lemon, water met munt. Sta lekker Indisch te koken en zo flinke wandeling maken! 

Welkom hier Pats...  Lekker die drankjes.. 
Ik hou het meestal bij thee en water en met regelmaat een glas bruiswater... 
Het dagpact: als je jezelf er bij zet dan geef je aan dat je die bewuste dag niet zult drinken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Had ieder individu maar iets meer zijn eigen mening. Gaat enge vormen aannemen. Sorry. Log uit, kan  daar niet tegen. 

Nou maak je je helemaal druk in je eentje Smaragd, niemand zit je op te winden je doet het helemaal zelf. Daar kan ik dan weer niet tegen. Ik log gauw uit. En dan kijk ik over 5 minuten weer of daarop gereageerd is want dan kan ik me daarover ook weer druk maken. Zo kom ik de dag wel door, of zal ik toch weer verder met de tuin? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei bumperjim:

... Ik log gauw uit. En dan kijk ik over 5 minuten weer of daarop gereageerd is want dan kan ik me daarover ook weer druk maken. Zo kom ik de dag wel door, of zal ik toch weer verder met de tuin? :rolleyes:

Doe dat laatste nou maar en kijk dan over tien of vijftien minuten weer. Anders schiet het niet op met die tuin van je..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat ik het voor meer dan 90% eens ben met de lijn die het kabinet volgt in deze crisis. Ik heb niet veel te klagen over hoe ze het doen. Sterker nog, het verrast me in positieve zin.

Er wordt ook duidelijk aangegeven waar het allemaal om te doen is, en dat wordt gestaafd met cijfers die dagelijks geüpdatet worden. Je hoeft maar naar de website van het RIVM te gaan, om in één oogopslag in de grafieken te zien hoe we ervoor staan.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk @takeiteasy ik heb daar zelf ook last van.

Dit was alleen wel echt nodig om mensonterende situaties zoveel mogelijk te voorkomen (ik zeg "zoveel mogelijk" omdat geen afscheid kunnen nemen van je dierbare ook traumatiserend is), dan is het een kwestie van door de zure appel heen bijten. Ik zou er wel moeite mee hebben gehad als afgelopen dinsdag geen enkele versoepeling in het vooruitzicht werd gesteld. Omdat uit de cijfers is gebleken dat versoepeling langzaam weer mogelijk moet zijn. Die versoepeling komt er dan langzaam ook. Ik kan de lijn prima volgen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Smaragd:

niet met de Rutte meute meelopen

Wat is jouw bezwaar tegen het beleid van het kabinet? En wat zou jouw voorstel zijn?

Misschien dat iedereen zich 'rebels' gaat gedragen, nichtjes en neefjes op de mond kust, zich laat bepotelen door feestende bouwvakkers, gaat lunchen met weetikveelwie en daarvoor en daarna zorg verleent aan bejaarde hulpbehoevende mensen? En dat mensen die afstand houden van anderen worden weggezet als simpele, hysterische meelopers?
Ah ja, dat zal de problemen zeker oplossen :lips:

Wat denk je nou? Dat de besmettelijkheid, de verzorgingshuizen waar zowat de helft van de bewoners sterft, de landen waar de lijken op een hoop in een gat geflikkerd worden allemaal verzonnen zijn? Dat Rutte maatregelen bedenkt speciaal om Smaragdje dwars te zitten? Dat het jou niet aangaat? Dat jij het verwende recht hebt om je eigen idiote(?) gang te gaan?

Gottegot, het leven zit eens een keertje niet helemaal mee, er wordt gevraagd om een paar maanden zelfbeheersing om zodoende levens te sparen... neeeeeee zeg, hoe dúrven we om dat van Smaragd te vragen, daar kan Smaragd helemaal niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Jopie:

Eerste bus met plexiglas bij de chauffeur uitgerust. 

Klinkt misschien heel stom, maar raakt me ook. Weer zon stapje verder, zon stapje concreet. Terwijl het op zich natuurlijk niets voorstelt. 

Jawel het stelt wel wat voor. De klinische afstand die je van elkaar moet bewaren, met een stuk plastic.

Ik mis de nabijheid. Niet alleen van familie, vrienden en collega's. Ook van de caissière en de buschauffeur. Geen ontmoeting of afspraak bezegeld met een handdruk. Een schouderklop. Drie kussen. Een aanraking. Elkaars nabijheid voelen samen op een bankje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Lonster:

Ik mis de nabijheid. Niet alleen van familie, vrienden en collega's. Ook van de caissière en de buschauffeur. Geen ontmoeting of afspraak bezegeld met een handdruk. Een schouderklop. Drie kussen. Een aanraking. Elkaars nabijheid voelen samen op een bankje.

Waar ik het gebrek aan deze behoefte nooit echt als een gemis heb ervaren, daar realiseer ik me nu zo langzamerhand dat ik dit gebrek op mijn
lijstje 'zegeningen' mag gaan plaatsen. M'n lijstje zegeningen is, nadat ik stopte met drinken en inzichten verwierf over 'het waarom' van m'n drinken, sowieso
al veel langer geworden dan ik voor en tijdens m'n actieve verslavingstijd bedenken kon. En zo nu en dan realiseer ik me dan ineens wéér zo'n voorrecht.
Het barst echt van de voorrechten, zegeningen, cadeautjes. Ik moet ze alleen wel ontdoen van hun sluier van 'gewoon', of juist van hun vermomming van 'gebrek'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Jawel het stelt wel wat voor. De klinische afstand die je van elkaar moet bewaren, met een stuk plastic.

Ik mis de nabijheid. Niet alleen van familie, vrienden en collega's. Ook van de caissière en de buschauffeur. Geen ontmoeting of afspraak bezegeld met een handdruk. Een schouderklop. Drie kussen. Een aanraking. Elkaars nabijheid voelen samen op een bankje.

 

Ik zie überhaupt niemand meer :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkel zei net nog op het journaal dat we nog maar aan het begin staan van de pandemie. Dat denk ik ook. 

Ik moet met mijn moeder een gesprek gaan hebben. HET gesprek?! In haar plaats zou ik het wel weten. Denk ik nu. Maar ik ben haar niet. Hoe te handelen? 

Intussen gaat het werk door, veel werk. Ik zit thuis niet goed en mijn arm gaat pijn doen. Zwemmen hielp altijd zo goed. Eens kijken wat ik doen kan. 

En adem....adem.....adem. Laten we elkaar bijstaan, niet afvallen.  Alsjeblieft. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja gekke wereld zo met alle afstand en het met een boog om elkaar heen lopen. Ik mis ook iedereen, echt iedereen. Gelukkig man en kids thuis en een fijne tuin en 3 kleine poesjes, 2 zijn nu 13 weken oud, zo gezellig. Toch die heerlijke knuffelwarmte, geen 1,5 meter afstand..

en hier ook droge afmelding dus! Welterusten voor iedereen en mogen we morgen weer goed doorzetten! 

bewerkt door Pats
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...