Spring naar bijdragen

Pieter


Pieter

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Pieter,

Ik heb eind 2019 een stressvolle periode gehad waardoor ik een breakthrough-depression kreeg (Ik was al 19 jaar stabiel op een lage dosis Fluvoxamine). Vanwege de oplopende spanning en lange wachttijden kwam ik bij de crisis-GGZ terecht. Daar werd besloten om in korte tijd mijn dosis Fluvoxamine te verdubbelen. Om de bijwerkingen enigzins draagbaar te maken werd ik op 3 x 1mg Lorazepam gezet. Het ophogen van de Fluvoxamine verliep niet volgens plan en duurde 3-4 weken langer dan gedacht, en daarmee dus ook mijn Lorazepam-gebruik. Jullie voelen hem al aankomen, de Lorazepam is nu mijn grootste probleem geworden en ik wil er vanaf. Misschien dat lid worden van dit forum mij daarbij kan helpen.

Groetjes, Pieter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ondertussen is de 2mg lorazepam omgezet (ik heb de lorazepam op 2mg kunnen houden ipv 3mg) naar 15mg diazepam. Dit heb ik in één keer gedaan. Ik ben een paar weken goed ziek geweest en knapte toen wonderbaarlijk op. Vooral psychisch ging het veel beter met me. Na een week of 4 ben ik in overleg met de psychiater gaan afbouwen met 1mg/week. Dit ging goed totdat ik op 11mg terecht kwam en de ontwenning in één dag heel heftig werd: enorme ziekmakende hoofdpijn en depressieve gevoelens. Op advies van de psychiater opgehoogd naar 12mg en daar zo'n 4 weken op gebleven. Nu weer begonnen met afbouwen in een langzamer tempo, 0,5mg/week. Ik zit nu weer op 11mg en ga over een paar dagen de stap naar 10,5mg maken. Ik heb te maken met de volgende verschijnselen: misselijkmakende hoofdpijn, depressieve gevoelens, gevoel dat ik wel kan janken en nachtmerries. Verder probeer ik elke dag 30-40min te fietsen of te wandelen, en zoveel mogelijk mijn dagelijkse taken te doen. De verschijnselen in mijn hoofd en de depressieve gevoelens jagen me schrik aan, ik weet soms niet meer of ik het ben of de ontwenning. Dit is een zware weg en wil van de benzo's af, dus probeer het vol te houden. Tot zover en sterkte voor iedereen die in dezelfde strijd zit. Groeten Pieter.

bewerkt door Pieter
Toevoeging tekst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Pieter, je bent al op 11 mg gekomen, dat is een goede stap. In afbouwen credo "beter te langzaam dat 1 stapje te snel" een heel belangrijke. Goed dat je even bent gestabiliseerd op 12 mg.

Je merkt misschien al dat er hier weinig gereageerd wordt. 
Ik wil je daarom uitnodigen een bezoek te brengen aan onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je onder "Ditjes datjes en Dagdraad". 

In de huiskamer komen ervaringsdeskundigen en lotgenoten bijeen en steunen wij elkaar in de afbouw en ontwenning. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...