Spring naar bijdragen

Huiskamer 22 april 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Ik ben dood. Brein is op. Ik kan niet meer. Gisteravond zuchtend vanaf 8 u in bed... heel de dag geweend. Compleet overstuur. "Ik ga dood" en "help me toch" "ikkannietmeer" geroepen. Ik kan niet meer in mn hoofd. Heel eng en naar. Ik kan de horror niet omschrijven maar t lijkt op een dood brein. Geen prikkel wil meer. Het is geen normale moeheid. Ergste dag ooit. Afgelopen maanden deed ik al niet veel maar heb steeds meer ingeleverd. Korter blokjes om... wasjes opvouwen, lichte schoonmaakklusjes. Nu lijkt alles teveel, blijft dan weinig over. :( 

Eerlijk toegegeven ik raakte volledig in paniek doordat ik weer dat zieke gevoel had en dezelfde onrust dat ik smiddags niet kon slapen. Ik dacht: nee dit trek ik niet nog 8 dagen. Niet nu dat brein zo is en ik zo moe ben en pms begint. Was net aan het bijkomen van die helse dagen zonder te kunnen eten en goed slapen. 

Ik ben kwart over 10 gaan slapen met een knallend hoofd. Werd kwart over 4 wakker en kon geen slaap meer vinden. Na zo'n intense jankdag is dat een optelsom van complete uitputting.

Ik weet niet hoe lang ik nog leef. Denk echt te sterven aan uitputting van het brein ( en lijf)? Weet niet wat dat hoofd heeft, maar het kan niks meer. Alles is te veel en load error. 

Nu 8 uur. Ik weet niet meer hoe ik de dag ga doorstaan? 

Zelfs dit schrijven is me teveel. Ik doe iets niet goed omdat mijn toestand van mn hoofd erger wordt. Ik doe echt wat fout in mijn denken en routine. Ik denk dat ik te hard er tegen vecht. Laat maar zijn lukte met episodes.

Ik zit nu een jaar met hoofdklachten. Half juni begonnen de eerste breinexplosies. 112 gebeld enz. Sindsdien kon ik niet meer lopen dat ik elke dag veel deed en is mn leven helemaal op zijn kop gegaan. Ik zat toen een korte tijd vanaf januari geleidelijk aan de 13.5 mg lorazepam(denk 2 maanden volle 13.5). Ik had periodes dat ik heel moe was. Niet int hoofd gewoon moe. Hoofd deed redelijk nog. Ik was er eerst bsng van en dan had ook zoiets laat maar komen. Ik vocht er niet tegen. Het was zwaar maar ik overwon t wel. Dat moet ik ook doen nu mn hoofd zo doet. Alleen omdat mn gedachtes zo'n chaos zijn en de klachten mentaal is t enger. Als ik 5 min later alles weer vergeten ben dan word je bang. Af en toe zeg ik wel vergeet t maar gewoon. Maakt niet uit. Moeilijk.

De breinsensaties kan ik niet omschrijven meer. Het is niet alleen maar pijn in je hersens. Het is ook vergeten- verwarring - geheugen problemen - alles duizelt voor je ogen - dingen als vreemd ervaren - black outs even wegzakken in je hoofd voor je gevoel en eruit schrikken - derealisaties intense moeheid - cognitieve problemen enz enz en t lijkt steeds heftiger. Ik kom de dag niet meer door...

O jeetje zelfs dit schrijven doet pijn. Hoofd is echt uitgeput.

....

Ok half 10: laat t maar gebeuren. Dan sterf ik in mn hoofd of dan kan ik niks meer. Laat maar. Laat t maar zijn! Hoe harder je vecht hoe erger t wordt. Je vecht te hard. Leer t te aanvaarden. Accepteren. Dan in angst jezelf slechter voelen. Dan ben ik weer ziek. Dan is t niet uit te houden. De tijd tikt verder. Laat het los laat het gaan. Dan ga je maar dood dan heb je geen controle dan is t brein naar de *  en ben je brein dood. Laat maar gaan... 

Hier ga ik aan werken!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu,:angry:

Vanochtend moeite om m'n bed uit te komen, helemaal geen zin in. Voel me wat somber doordat ik nog een maand moet wachten voordat ik weet of de dagbestedingen weer open gaan. Zit al weer 2 mnd. alleen thuis. En hier betekent alleen ook echt alleen. Ik mis mensen, aanspraak en lachen met anderen.

.Afijn we moeten door en doen dat ook maar het is niet prettig. Maar weer naar buiten dadelijk.

Sterkte Louisa.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-4-2020 om 07:53 zei Louisa:

Ik ben dood. Brein is op. Ik kan niet meer. Gisteravond zuchtend vanaf 8 u in bed... heel de dag geweend. Compleet overstuur. "Ik ga dood" en "help me toch" "ikkannietmeer" geroepen. Ik kan niet meer in mn hoofd. Heel eng en naar. Ik kan de horror niet omschrijven maar t lijkt op een dood brein. Geen prikkel wil meer. Het is geen normale moeheid. Ergste dag ooit. Afgelopen maanden deed ik al niet veel maar heb steeds meer ingeleverd. Korter blokjes om... wasjes opvouwen, lichte schoonmaakklusjes. Nu lijkt alles teveel, blijft dan weinig over. :( 

Eerlijk toegegeven ik raakte volledig in paniek doordat ik weer dat zieke gevoel had en dezelfde onrust dat ik smiddags niet kon slapen. Ik dacht: nee dit trek ik niet nog 8 dagen. Niet nu dat brein zo is en ik zo moe ben en pms begint. Was net aan het bijkomen van die helse dagen zonder te kunnen eten en goed slapen. 

Ik ben kwart over 10 gaan slapen met een knallend hoofd. Werd kwart over 4 wakker en kon geen slaap meer vinden. Na zo'n intense jankdag is dat een optelsom van complete uitputting.

Ik weet niet hoe lang ik nog leef. Denk echt te sterven aan uitputting van het brein ( en lijf)? Weet niet wat dat hoofd heeft, maar het kan niks meer. Alles is te veel en load error. 

Nu 8 uur. Ik weet niet meer hoe ik de dag ga doorstaan? 

Zelfs dit schrijven is me teveel. Ik doe iets niet goed omdat mijn toestand van mn hoofd erger wordt. Ik doe echt wat fout in mijn denken en routine. Ik denk dat ik te hard er tegen vecht. Laat maar zijn lukte met episodes.

Ik zit nu een jaar met hoofdklachten. Half juni begonnen de eerste breinexplosies. 112 gebeld enz. Sindsdien kon ik niet meer lopen dat ik elke dag veel deed en is mn leven helemaal op zijn kop gegaan. Ik zat toen een korte tijd vanaf januari geleidelijk aan de 13.5 mg lorazepam(denk 2 maanden volle 13.5). Ik had periodes dat ik heel moe was. Niet int hoofd gewoon moe. Hoofd deed redelijk nog. Ik was er eerst bsng van en dan had ook zoiets laat maar komen. Ik vocht er niet tegen. Het was zwaar maar ik overwon t wel. Dat moet ik ook doen nu mn hoofd zo doet. Alleen omdat mn gedachtes zo'n chaos zijn en de klachten mentaal is t enger. Als ik 5 min later alles weer vergeten ben dan word je bang. Af en toe zeg ik wel vergeet t maar gewoon. Maakt niet uit. Moeilijk.

De breinsensaties kan ik niet omschrijven meer. Het is niet alleen maar pijn in je hersens. Het is ook vergeten- verwarring - geheugen problemen - alles duizelt voor je ogen - dingen als vreemd ervaren - black outs even wegzakken in je hoofd voor je gevoel en eruit schrikken - derealisaties intense moeheid - cognitieve problemen enz enz en t lijkt steeds heftiger. Ik kom de dag niet meer door...

O jeetje zelfs dit schrijven doet pijn. Hoofd is echt uitgeput.

....

Ok half 10: laat t maar gebeuren. Dan sterf ik in mn hoofd of dan kan ik niks meer. Laat maar. Laat t maar zijn! Hoe harder je vecht hoe erger t wordt. Je vecht te hard. Leer t te aanvaarden. Accepteren. Dan in angst jezelf slechter voelen. Dan ben ik weer ziek. Dan is t niet uit te houden. De tijd tikt verder. Laat het los laat het gaan. Dan ga je maar dood dan heb je geen controle dan is t brein naar de * en ben je brein dood. Laat maar gaan... 

Hier ga ik aan werken!

 

Louisa vervelend voor jou ik heb helemaal niet geslapen jij heb 6 uur geslapen je heb het maar over doodgaan we hebben allemaal angsten hou eens op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Wilhelmina:

Louisa vervelend voor jou ik heb helemaal niet geslapen jij heb 6 uur geslapen je heb het maar over doodgaan we hebben allemaal angsten hou eens op 

Sorry lieverd ik weet hoe zwaar je t hebt met afbouwen en ik heb diep respect voor jou dat je dat proces bent aangegaan na 40 jaar. Ik weet dat slaap je tekort doet zeer ernstig. Mijn probleem is Mn hersenwerking en slaap of geen slaap dat brein is uitgeput. Maar ik slik ook veel te veel en de hulp heeft me laten aanmodderen. Ik weet pas sinds een aantal maanden dat de benzos mede oorzaak zijn. Door mijn mans onderzoek! 

Ik ben toen direct naar paling gegaan voor afbouw maar hij verwees me naar Radboud. Door de corona werd hulp van max 8 weken een half jaar. En ondertussen is dat brein vergiftigt tot en met. 

Het voelt als doodgaan sorry maar zo voel ik me nu:( wilde t ook Anders voelen. Maar Ik probeer me door de dag te worstelen.

We leveren allemaal een andere strijd want benzos is bij ieder verschillend maar we komen overeen met dat we een strijd leveren!

Sterkte Wilhelmina 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Louisa:

Sorry lieverd ik weet hoe z2aar je t hebt met afbouwen en ik heb diep respect voor jou dat je dat proces bent aangegaan na 40 jaar. Ik weet dat slaap je tekort doet zeer ernstig. Mijn probleem is Mn hersenwerking en slaap of geen slaap dat brein is uitgeput. Maar ik slik ook veel te veel en de hulp heeft me laten aanmodderen. Ik weet pas sinds een aantal maanden dat de benzos mede oorzaak zijn. Door mijn mans onderzoek! 

Ik ben toen direct naar paling gegaan voor afbouw maar hij verwees me naar Radboud. Door de corona werd hulp van max 8 weken een half jaar. En ondertussen is dat brein vergiftigt tot en met. 

Het voelt als doodgaan sorry maar zo voel ik me nu:( wilde t ook Anders voelen. Maar Ik probeer me door de dag te worstelen.

Sterkte Wilhelmina 

Lieve  Louisa ik ben niet boos op jou die rot pillen ook ik wens jou genezing je bent echt ziek vanacht niet geslapen ik barste van de zenuwen mijn hart klopte in mijn oor corona doet ons ook niet goed  jij ook sterkte Louisa 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Wilhelmina:

Lieve  Louisa ik ben niet boos op jou die rot pillen ook ik wens jou genezing je bent echt ziek vanacht niet geslapen ik barste van de zenuwen mijn hart klopte in mijn oor corona doet ons ook niet goed  jij ook sterkte Louisa 

 

Nee de corona doet ons zeker geen goed. De hulp is ook daardoor nog slechter. Vervelend dat je niet slaapt. Wel een benzo ontwenningsklacht nummer 1. Ik hoop dat t gauw mag beteren. Na een half jaar moet t beter gaan! Dat wijzen studies uit. Hou vol!

Het zijn idd rotpillen! Als ik hier uitkom ga ik een boek schrijven om te waarschuwen voor t gevaar van benzos.

Dikke kus

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Louisa:

Sorry lieverd ik weet hoe zwaar je t hebt met afbouwen en ik heb diep respect voor jou dat je dat proces bent aangegaan na 40 jaar. Ik weet dat slaap je tekort doet zeer ernstig. Mijn probleem is Mn hersenwerking en slaap of geen slaap dat brein is uitgeput. Maar ik slik ook veel te veel en de hulp heeft me laten aanmodderen. Ik weet pas sinds een aantal maanden dat de benzos mede oorzaak zijn. Door mijn mans onderzoek! 

Ik ben toen direct naar paling gegaan voor afbouw maar hij verwees me naar Radboud. Door de corona werd hulp van max 8 weken een half jaar. En ondertussen is dat brein vergiftigt tot en met. 

Het voelt als doodgaan sorry maar zo voel ik me nu:( wilde t ook Anders voelen. Maar Ik probeer me door de dag te worstelen.

We leveren allemaal een andere hstrijd want benzos is bij ieder verschillend maar we komen overeen met dat we een strijd leveren!

Sterkte Wilhelmina 

Heb je wel wat aan paling ik heb een wantrouwen ze komen altijd met weer pilletjes het is bij jou toch afbouwen het is moeilijk maar het gaat je lukken en blijven strijden ik ben nog nooit zo ziek geweest als nu daarom we hebben elkaar zo hard nodig elkaar bemoedigen.  Liefs Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Moghu,:angry:

Vanochtend moeite om m'n bed uit te komen, helemaal geen zin in. Voel me wat somber doordat ik nog een maand moet wachten voordat ik weet of de dagbestedingen weer open gaan. Zit al weer 2 mnd. alleen thuis. En hier betekent alleen ook echt alleen. Ik mis mensen, aanspraak en lachen met anderen.

.Afijn we moeten door en doen dat ook maar het is niet prettig. Maar weer naar buiten dadelijk.

Sterkte Louisa.:rose:

Bolletje vervelend hoor is niet leuk allemaal zit je weer in huis alleen een mens heeft mensen nodig deze situatie is niet goed hier in onze straat staat een school geen kinderen zij krijgen er ook een klap van we hopen dat alles goed komt. Liefs wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Wilhelmina:

Heb je wel wat aan paling ik heb een wantrouwen ze komen altijd met weer pilletjes het is bij jou toch afbouwen het is moeilijk maar het gaat je lukken en blijven strijden ik ben nog nooit zo ziek geweest als nu daarom we hebben elkaar zo hard nodig elkaar bemoedigen.  Liefs Wilhelmina

 

Nou hij voorzag dat corona ook niet en toen ik er was in november was t er niet. Dus na 8 weken kon ik wel terecht en dat leek te overzien. 

Achteraf denk ik nu had ik maar met hem thuis afgebouwd. Maar dat is achteraf. Ik wist ook niet dat corona zou komen. 

Ik was al begonnen met een kwartje eraf. Nog steeds maar paling zei wacht op de opname ga niet zelf rommelen. Had ik maar doorgezet..

Maar dat is allemaal achteraf. Als we toch eens de toekomst wisten... 

Maar Paling ken ik niet zo goed verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Louisa:

Nou hij voorzag dat corona ook niet en toen ik er was in november was t er niet. Dus na 8 weken kon ik wel terecht en dat leek te overzien. 

Achteraf denk ik nu had ik maar met hem thuis afgebouwd. Maar dat is achteraf. Ik wist ook niet dat corona zou komen. 

Ik was al begonnen met een kwartje eraf. Nog steeds maar paling zei wacht op de opname ga niet zelf rommelen. Had ik maar doorgezet..

Maar dat is allemaal achteraf. Als we toch eens de toekomst wisten... 

Maar Paling ken ik niet zo goed verder. 

Ik ken paling ook niet wat gebeurt is gebeurd ja je wil verder en gelukkig kunnen we niet in de toekomst kijken het is zonnig weer  straks mijn hondje uitlaten als ik kan door slaap tekort ben ik angstig  groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ik ken paling ook niet wat gebeurt is gebeurd ja je wil verder en gelukkig kunnen we niet in de toekomst kijken het is zonnig weer  straks mijn hondje uitlaten als ik kan door slaap tekort ben ik angstig  groetjes Wil

Ja dat is pittig als je zo moe bent. Ik ga dan toch mn ommetje maken maar het gaat niet van harte. Ik hoop dat je de energie nog ergens vindt. 

Slaap je in de middag wat bij Wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K

4 minuten geleden zei Louisa:

Ja dat is pittig als je zo moe bent. Ik ga dan toch mn ommetje maken maar het gaat niet van harte. Ik hoop dat je de energie nog ergens vindt. 

Slaap je in de middag wat bij Wil?

Slapen kan ik niet in de middag helaas maar heeft het gebrobeert ik kreeg toen een derelisatisatie eng hoor en nu kan ik niet slapen was dat maar waar  ga maar lekker wandelen dat wil ik ook zo graag met mijn hondje ik heb straatvrees  alles op zijn tijd groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Wilhelmina:

K

Slapen kan ik niet in de middag helaas maar heeft het gebrobeert ik kreeg toen een derelisatisatie eng hoor en nu kan ik niet slapen was dat maar waar  ga maar lekker wandelen dat wil ik ook zo graag met mijn hondje ik heb straatvrees  alles op zijn tijd groetjes Wil

Dat heb ik ook. Heel eng. Hartbonzen. Maar Ik probeer t toch. Lukt vaak maar kort rusten. Of niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Louisa:

Dat heb ik ook. Heel eng. Hartbonzen. Maar Ik probeer t toch. Lukt vaak maar kort rusten. Of niet. 

Ja dat is eng maar ik heb dat ik mijn hart in mijn oor hoort kloppen dat is vervelend en ook gaat het snel toen ik ging afbouwen heb ik dat gekregen allemaal angsten nu heb ik steeds prikkels kan niet tegen geluid ik hoor alles dubbel hart komt wel weer goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ja dat is eng maar ik heb dat ik mijn hart in mijn oor hoort kloppen dat is vervelend en ook gaat het snel toen ik ging afbouwen heb ik dat gekregen allemaal angsten nu heb ik steeds prikkels kan niet tegen geluid ik hoor alles dubbel hart komt wel weer goed

Had je geen klachten op de pammen? Angst? Slapeloosheid? Vergeetachtigheid? Enz.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa @Wilhelmina @bolletje

Dikke knuffel voor jullie allemaal.
Iedereen heeft zo zijn eigen strijd en klachten.

@Louisa Kon je die pillen maar wegkrijgen.  Je  hersenen zijn duidelijk totaal verstikt, wat je schrijft is vaak zo totaal hopeloos en ziek dat iedereen het moeilijk vind je te lezen omdat je lijden zo groot is en er nooit iets veranderd omdat je niet afbouwt. Lastig lastig lastig... Die stomme corona zit ook zo in de weg voor alle andere behandelingen die nodig zijn.  Ik hoop toch van harte dat je er doorheen komt en snel hulp krijgt, want dit is onhoudbaar. Hoe gaat je parter hier mee om?

 

@Wilhelmina Wij staan de zijlijn en juichen je toe! Ga door lieverd, je bent er bijna! En je zal echt opknappen en weer slapen en weer meer rust krijgen. Ik weet dat niet iedereen die hier leest, ook schrijft en ik hoor van anderen dat ze vol onder de indruk zijn van de strijd die je levert. Dus ga zo door en laat de wereld zien dat ook als je 40 jaar gebruikt hebt, en als je ouder bent, je toch kan stoppen en dat je het kan volhouden en verdragen en overwinnen. Jij gaat winnen van de benzo lieverd en je bent er bijna. Dus houd vol en blijf hier vertellen hoe het  met je gaat, zodat we ook de dag horen dat het beter gaat worden, dat je r vanaf bent en dat  je geneest. :heart:

@bolletjeEenzaamheid is echt een vijand he... En wat kan je je alleen voelen in deze tijd. Mijn partner en ik zijn ook hele sociale mensen en ondanks dat we samen in huis zijn, missen we onze sociale contacten. Dus ik snap heel goed dat jij alleen zittend echt moeite hebt met deze tijd. je hebt andere mensen nodig, contacten nodig, aanspraak, lachen, delen, menselijke interactie. Zijn er nog oplossingen te bedenken die je nog niet hebt geprobeerd? Nu met het mooie weer kan je misschien in de tuin bij iemand op de koffie gaan?  Dat kan prima, 1,5 meter afstand houden en handen wassen etc. Misschien dat je toch wat sociale contacten kan maken op die manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Had je geen klachten op de pammen? Angst? Slapeloosheid? Vergeetachtigheid? Enz.

 

ja ook vergeetachtigheid  wazig zien allemaal donkere wolkjes en kleine licht flitsen  trillen depressief  verstopte neus een dokter zegt over ver stopte neus hoort ook bij afbouwen Eno nou enzo raar opeens ga je voet of armen omhoog  nou lieve mensen ben blij met jullie       liefs wil ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf halverwege januari Oxazepam gaan gebruiken... Soms 2 x 10 mg per dag. Soms 1 x 10 mg per dag en soms ook niets.

Ook vanaf half januari opgebouwd met Escitalopram.

Vorige week donderdag laatste Oxazepam genomen... Cold Turkey gestopt...

bewerkt door Marcie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Marcie:

Vanaf halverwege januari Oxazepam gaan gebruiken... Soms 2 x 10 mg per dag. Soms 1 x 10 mg per dag en soms ook niets.

Ook vanaf half januari opgebouwd met Escitalopram.

Vorige week donderdag laatste Oxazepam genomen...

Marcie huil maar het is niet niks alle emoties moeten er uit fijn dat  je laatste pil genomen  hebt geen pillen meer  liefs  wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Een barslechte dag  naar een barslechte nacht. De verstikking wordt me gewoon teveel. Het verdwijnt ook nooit, heb een uur geprobeerd, leek of ik een uur mijn adem was aan het inhouden.

Kabouter allemaal spanning en die rot pillen zijn de oorzaak ik kan soms niet slikken en nu loop ik steeds te zuchten vervelend je symptomen angst is erg het gaat wel weg ik heb last van hyperventilatie jij ook alle spanning zit in  je nek  maar heel vervelend doe rustig aan het is hyperventilatie  groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Kabouter allemaal spanning en die rot pillen zijn de oorzaak ik kan soms niet slikken en nu loop ik steeds te zuchten vervelend je symptomen angst is erg het gaat wel weg ik heb last van hyperventilatie jij ook alle spanning zit in  je nek  maar heel vervelend doe rustig aan het is hyperventilatie  groetjes Wilhelmina

@Wilhelminahoe is het met je trillen? Ik ga eraan kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...