Spring naar bijdragen

Wo 22 apr 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei niks:

Goedemorgen. Nog 1 avonddienst, dan 2 dagen vrij en weekend weer werken. Wij of ik, krijgen een jonge kat. Beestje is nu 4 week oud en over een week of 6 mag hij bij zijn moeder weg. Een langharige rode Main Coon. Verheug me er enorm op.

Onderhoudsgevoelig of valt dat mee? Katten zijn nogal schoon van zichzelf, maar zo'n vacht... Sterkte met 6 weken wachten. Maar dan héb je ook wat. Een huisdier!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Voor @lady jane:

https://www.e-bikez.nl/nieuws/blog/oplaadpunten-voor-elektrische-fietsen

In het artikel staat een link die naar fietsroutes verwijst in plaats van naar oplaadpunten.

Na nog wat zoeken vond ik een betere link: https://www.fietsnetwerk.nl/fietsoplaadpunten/

Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat veel van de oplaadpunten bij horecagelegenheden nu mogelijk niet beschikbaar zijn.

bewerkt door Bob
2e link en opmerking over horecagelegenheden toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cleo66:

Goede morgen,  1 hond binnen gekotst , de ander binnen geplast en nu doet mijn koffie apparaat het niet....... Zucht 

Ohhneeeee. Dat zijn van die dingen... Hoop dat je koffiezetapparaat inmiddels weer werkt. Zonder koffie geen leven.;):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Cleo66:

 Ik weet nu uit ervaring dat het beter is eerst de gebruiksaanwijzing te lezen , maar het lukt nog steeds niet :rolleyes:

Dat schijnt inderdaad de bedoeling te zijn, maar mij lukt dat ook bijna nooit.
Alleen bij het ontkalkingsprogramma (zo ééns in de vijf, zes weken) van de koffiezetter heb ik er wel altijd de gebruiksaanwijzing bij
omdat, als je één handeling per ongeluk overslaat, je de hele cyclus weer opnieuw moet opstarten. En die duurt ongeveer een half uur. :(
Het ding staat nu ook al weer een paar dagen rood te knipperen omdat ie ontkalkt moet worden, maar ik stel het altijd zo lang uit
tot je begint te merken dat de koffie wateriger van smaak wordt... nu dus. Of misschien redt ik het nog tot morgen... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah lekker, bami. Ik ga een grote salade maken met restjes groenten en een beetje pasta met iets.

Gebruiksaanwijzing, daar zijn de meeste mensen te ongeduldig voor. Ik start meestal door de stekker erin te doen en op alle knoppen te drukken. Soms kom je daardoor erachter hoe een apparaat werkt, soms niet. Dan vraag ik soms iemand anders (die ervaring met een dergelijk apparaat heeft) of ik pak de gebruiksaanwijzing erbij of ga googelen. Met nieuwe apparaten kun je op YouTube vaak handige filmpjes vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de binnenstad ook zo goed als uitgestorven. Langs de IJssel is het daarentegen behoorlijk vol met zonaanbidders, zo met dat mooie weer.
Er zitten veel 'plukjes' mensen die wel ruimte tussen de 'plukjes' laten, maar in de 'plukjes' zelf zitten ze zowat op elkaars lip.
Er is wel al meerdere malen bekeurd, de afgelopen dagen, maar er staat natuurlijk niet 24-7 een agent op de uitkijk.
Als ik er 's avonds laat nog eens met de hond langsloop worden er daar in het donker complete feesten met vuurtjes en muziek en drank gehouden.
Ondanks ook 's avonds af en toe politiebezoek. Ik weet niet meer wat ik er van denken moet. Ik denk er maar niets meer van. Blijf er maar zo ver mogelijk bij uit
de buurt.


 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Zelf woon ik nu in een vinex wijk

Daar zou ik dan weer droevig van worden... ;) 

Er werd gisteren in de media (of was het Rutte) gemopperd dat het 'blijkbaar heel moeilijk was' om binnen te blijven. Euh ja natuurlijk is dat moeilijk. :huh:  Het moet nu normaal zijn om zoveel mogelijk binnen te blijven. Ja dat is best lastig, als het zulk lekker weer is. Ik probeer vooral in de ochtenden te wandelen en de middagen wat meer thuis te blijven. Dan is het drukker op straat. 

Ik ben wel benieuwd hoe het blijft gaan met vakanties en lekker weer. Die plukjes jongeren zie ik ook in de parken en langs het water.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jopie:

Ja, dat mag wel, en kan ook wel, sterker nog, soms moet het. Maar inderdaad, het zijn wel echte keuzes, met gevolgen, met consequenties. 

Alleen moet je je wel realiseren dat je dan in feite bij dat gezin hoort. Dus niet zomaar van gezin naar gezin bijvoorbeeld....   Niet vanuit dat gezin (of in andere gevallen  je eigen)  virus uitdragen, of vanuit buiten virus binnendragen. 

Net zoals thuiszorg (en  mantelzorg) gewoon ook nog bestaat. 

Zou mooie ballentent worden als je (zorg) behoevenden alleenliet, he? Onder het mom van "de zwakkeren beschermen".... 

Precies!

@Jopie zo blij dat je dit neer tikt, want zo is het wel!

Morgen pas ik op mijn neefje en nichtje thuis, ex-schoonzus kan echt niet anders. Ze moet ook gewoon werken, kraamzorg gaat ook gewoon door. Haar oppas, laat het afweten.

Had een beetje een off day, gister een hele goede dag en vandaag zo down. Morgen een leuke dag iig, met kids om je heen kun je niet down zijn, althans als oppassende oom niet. Zij trekken mij er echt doorheen. Heel gezond en geven mij ook gewoon een kus op de mond. Dat valt niet af te leren, zou meer schade aanrichten, door te zeggen dat mag niet. Het is voor hen al zo verwarrend. Kan me niet schelen dat mensen er hier kwaad om worden. Dan ben ik maar niet echt, geloof sommige dingen/mensen hier ook niet. Hoort bij het leven.

Fijne avond en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Maak het niet te laat, wekker om 6 uur, ze brengt ze al om 7 uur, fijn en leuk.

Droge afmelding btw.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster:

Daar zou ik dan weer droevig van worden... ;) 

Er werd gisteren in de media (of was het Rutte) gemopperd dat het 'blijkbaar heel moeilijk was' om binnen te blijven. Euh ja natuurlijk is dat moeilijk. :huh:  .

Misschien moet Rutte zelf eens 2 maanden binnen gaan zitten in een k appartmentje. Natuurlijk is het moeilijk. Het is niet gratis die maatregelen, slimme lockdown of domme lockdown. Ook binnenzitten heeft effect op je gezondheid en dan heb ik het niet over 2 kg aankomen. Al die vrijwel failliete bedrijven, al die overspannen gezinnen, huwelijken die op springen staan, huiselijk geweld... bejaarden die helemaal niemand meer zien, alles wat al niet goed ging wordt nu nog veel erger. 

Ja China heeft het keurig gedaan met Corona. Ik zag tv beelden waar mensen letterlijk in hun appartement werden opgesloten/dichtgetimmerd. Goed voor de statistieken. Ben blij dat ik in west Europa woon. Blijer dan ooit. 

Het alcoholgebruik schijnt flink te zijn toegenomen. Sparen we 5000 Corona doden uit dan hebben we er misschien wel 10000 alcohol doden bij. (Kan makkelijk, 49000 per jaar hier). Roken idem. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal.

Ik ben weer terug na een behoorlijke tijd afwezig te zijn geweest. De laatste paar weken lees ik wel weer zo nu en dan mee, maar niet regelmatig. Ik ben i.t.t. veel anderen erg druk de laatste weken, ik ga namelijk verhuizen. Dat verzin je niet in deze tijd, maar het is toch zo. Dat vind ik op-zich al doodeng, maar zeker in deze tijd! Ik heb een uitgebreider verhaal op wie-is-wie gezet, anders wordt het erg lang.

Hoewel ik hier niet was waren jullie wel bij mij, dat klinkt gek, maar het is echt zo. Ik vroeg me ook af hoe het met dees of gene ging. En in gedachten heb ik mij vaak op het dagpact gezet omdat ik vaak spannende dagen heb beleefd en nog doe.

 Van de week had ik echt behoefte aan een glas wijn! Ik had het nodig vond ik. Één probleem: ik drink niet meer. Dus ja, dat feest ging niet door. Thee dus weer.

@Cleo dank voor je bericht op “wie missen we al een tijdje”, het deed me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...