Spring naar bijdragen

Zopiclon


Aanbevolen berichten

Ha allen,

ik zit nu in week drie van mijn zopiclon afbouw. Ook al ga ik super langzaam, ik ervaar het toch als heel zwaar. Ik heb gebruik het al zo n jaar of 15 (wel maar 3,75mg per dag) en heb twee keer eerder proberen te stoppen, wat toen mislukte. Ik voel me erg eenzaam in mijn strijd, dus vraag ik me af of er ook nog anderen zijn die dit middel afbouwen. Misschien kunnen we elkaar tot steun zijn?

groetjes,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dag Jeroen,

Jammer dat je verder nog geen reactie hebt gekregen. Ik ben langzaam van een hele pil (7,5 mg) naar een kwart gegaan de afgelopen periode. Zopiclon gebruik ik al een paar jaar, de laatste periode elke dag. Het is inderdaad zwaar, vooral vanwege de vermoeidheid. Ik doe het in overleg met mijn huisarts (daar begint helaas iedereen over te zeuren als je dat niet vermeldt, hoewel huisartsen geen deskundigen zijn op dit gebied, helaas). Sinds 3 dagen gebruik ik 10 mg oxazepam in plaats van zopiclon. Als verdere afbouwstap. Ik heb net ook een vraag op dit forum gepost of even een stapje terug verstandig is of dat ik moet doorzetten. Ik vermoed toch het laatste....even door de zure appel heenbijten, en dat ik weer zelfstandig kan slapen en niet meer zo moe ben. Ik wens je veel sterkte met jouw afbouwtraject!

Met vriendelijke groet, Paolo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Paolo bedankt voor je berichtje, ik ben nog steeds benieuwd of er meer mensen zijn die zopiclon afbouwen. Ik ben nog niet veel opgeschoten, oa ook vanwege mijn moeder die kanker had en sinds 2 weken is overleden. Ze is een jaar ziek geweest, werd ook blind door de tumor in haar hoofd. Ik en mijn vader zorgden voor haar en de laatste maand zat ze in een hospice. Nu dit achter de rug is, wil ik toch weer gaan afbouwen, ik doe dit door een stukje van de pil af te vijlen. Dan moet het toch lukken zou je zeggen. De zomer is tot nu toe ook mild qua temperatuur, dat vind ik ook fijn.... 
groetjes,

Jeroen

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nog gecondoleerd met het overlijden van je moeder, Jeroen.

Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest. Er wordt ook niet automatisch een bericht verzonden op reacties, denk ik.

De warme dagen ben ik eigenlijk redelijk doorgekomen, met een luchtkoeler op mijn slaapkamer. De luchtvochtigheid was daarmee wel hoog, dat merkte ik aan de stukjes temazepam die ook op mijn slaapkamer lagen (ik zat toen zowaar onder de 10 mg), die verbrokkelden van het (warme) vocht! Dus daarna aangebroken temazepam in de koelkast bewaard.

Op dit moment zit ik helaas weer op 10 mg temazepam, maar laat de oxazepam overdag (maximaal 10 mg) nu achterwege.

Groet, Paolo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...