Spring naar bijdragen

Hallo mensen


Kevin88

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Kevin en ben nu ongeveer 12 jaar verslaafd aan benzodiazipines. Lorazepam en oxazepam. Nu wil ik afbouwen aangezien deze tabletten geen enkele meerwaarde hebben, slik ze om niet ziek te zijn. Toen ik 17 jaar was gaven ze me Xanax in een jeugd kliniek om me rustig te krijgen, overigens ook Risperdal. Naar mijn idee is mijn brein nooit goed door ontwikkeld door deze medicijnen. Sport bijna dagelijks, mountainbiken en me voedingspatroon is heel gezond. Wel slaap ik heel slecht door, slaap zo'n 3/4 uur per nacht echter fiets ik dan nog 60 km op een dag, puur op wilskracht. Nu wil ik lorazepam 3 x 2 mg afbouwen. Slik ook 3x 10 mg oxazepam. Er word aangeraden om over te gaan op diazepam, die theorie begrijp ik, echter ga ik niet in gesprek met een arts hierover aangezien ze er geen donder van begrijpen en het vertrouwen weg is. Begonnen vandaag met een vermindering van 0,5 mg lorazepam. Wil echt heel langzaam afbouwen aangezien ik vrij lang Verslaafd ben. Hoop hier steun te vinden en wat kennis op te doen. Kevin. 

bewerkt door Kevin88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kevin88:

Mijn naam is Kevin en ben nu ongeveer 12 jaar verslaafd aan benzodiazipines. Lorazepam en oxazepam. Nu wil ik afbouwen aangezien deze tabletten geen enkele meerwaarde hebben, slik ze om niet ziek te zijn. Toen ik 17 jaar was gaven ze me Xanax in een jeugd kliniek om me rustig te krijgen, overigens ook Risperdal. Naar mijn idee is mijn brein nooit goed door ontwikkeld door deze medicijnen. Sport bijna dagelijks, mountainbiken en me voedingspatroon is heel gezond. Wel slaap ik heel slecht door, slaap zo'n 3/4 uur per nacht echter fiets ik dan nog 60 km op een dag, puur op wilskracht. Nu wil ik lorazepam 3 x 2 mg afbouwen. Slik ook 3x 10 mg oxazepam. Er word aangeraden om over te gaan op diazepam, die theorie begrijp ik, echter ga ik niet in gesprek met een arts hierover aangezien ze er geen donder van begrijpen en het vertrouwen weg is. Begonnen vandaag met een vermindering van 0,5 mg lorazepam. Wil echt heel langzaam afbouwen aangezien ik vrij lang Verslaafd ben. Hoop hier steun te vinden en wat kennis op te doen. Kevin. 

Hi Kevin, welkom op het forum voor benzo problemen. 
Hoewel artsen er  niets van af weten is het inderdaad beter om het met Diazepam te doen en niet met oxazepam of lorazepam. Beiden zijn te kort werkend en dat kan zorgen voor heel veel meer lichamelijk en geestelijke afbouwklachten.  Diazepam verminderd dat.

Maar je zit hier goed om over alles te praten en adviezen  in te winnen of gewoon je verhaal kwijt te kunnen. We zijn met elkaar vaak in de Huiskamer met de datum van de dag zelf, onder Ditjes, Datjes en Dagraad.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...