Spring naar bijdragen

Huiskamer 10 april 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik heb weer een heel verhaal. Tot half 3 goed geslapen. Was zo uitgeput dat mn spieren te pijn deden om verder te slapen. Moest echt rekken en strekken om weer wat te kunnen slapen. Nu doen mn spieren zo'n pijn dat ik haast niet kan ademen. 

Het hoofd is ook zo uitgeput overprikkeld. Gisteravond was heel zwaar Zo uitgeput maar ook met reden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had mn psycholoog laten bellen. Heb heel mn hart uitgestort. Maar Ik had ook een plan.

Mn man had zijn vest uitgedaan met het potje lorazepam. Ik had gerust en weer niet geslapen of ontspannen. Was zo moe gewoon en ellendig dat ik er 50 uittelde om 17 u te nemen. Net als een half jaar geleden. 

Enfin ik zei t mn psycholoog dat ik zo ver heen zit. Maar zij zei: meid een half jaar geleden ging t miss goed 50 pillen maar nu ben je slechter in je hoofd en moeier dat het nog eens fataal kan worden. Je vergiftigd je hersenen heel erg en die zijn al vergiftigd. Meer dan een half jaar geleden!! Je moet er van af. Zo had ik t niet gezien. Ik dacht even rust in dat hoofd. Niet dat t fataal kon zijn. Ik had ze weer aan mn man gegeven. Heel de dag ontdaan van mn intentie en geschrokken dat ik dat zelf niet had gedacht. 

Ik zei dat ik gewoon uitgeput ben. Niet meer trek en t allemaal teveel is. Het hoofd is vreselijk. Ik word gewoon misselijk. Kan niet eten. Zorgwekkend. En geen hulp.

Ze zei dat ze met de psychiaters ging overleggen of het misschien elders kon afbouwen, waar wel snel plek is. 

Ik vroeg mag ik niet met een psychiater thuis afbouwen. 

Ze zei: geen goede psychiater zal dat aangaan met de hoge dosis en breinklachten die je hebt. Die zou je willen monitoren. 

Hm daar zat wel wat in. Erik Paling wilde t ook niet aangaan en hamerde op opname. Niet wetende dat t corona zou losbarsten. 

Maar wel lief dat ze ging kijken of er elders een mogelijkheid was. Dat gaf wat hoop. Daarbij kon ik mn verhaal kwijt. 

Om even te laten zien hoe mijn breinverwerking gaat. Na het gesprek had ik een drukkend hoofd. Heel de rest van de middag kreeg ik flarden in mn hoofd vh gesprek om te verwerken... Dat is heel naar om steeds een flard te krijgen die heel hard galmt in je hoofd en dat alles teveel is. Avond in bed gelegen. Naar hoofd. 

Ik weet niet wat te doen dan? Moet ik liggen en plafond staren? Moet ik een luchtig YouTube filmpje kijken? Hoe moet ik er mee omgaan? 

Ik ben zo moe. Het hoofd is zo uitgeput. Ik werd wakker en al mijn spieren doen pijn. Ik weet niet hoe lang ik dit volhou tot instorten? Mn maag is van streek. Eten gaat nauwelijks. Ik voel me echt als doodgaan. Heel naar gevoel. Ik ben heel gespannen daardoor en bang. 

Gister op de bank en in bed zo moe dat ik dacht dood te gaan, maar ik ben er nog. Al voelt dat niet zo. Voel me meer dood dan levend. 

Hoop echt dat er wat betere dagen komen. Maar zo zwaar heb ik t niet eerder gehad. Ik ben bang dat t nooit meer goedkomt. Angst erbij maakt t niet beter.

Kon ik mezelf maar geruststellen en opbeuren. Dat lukt momenteel even niet. Ik ben bang dood te gaan aan dat hoofd. 

Sorry voor mijn geklaag! 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve louisa

Ga toch gewoon beginnen met afbouwen. Deze misère wordt er niet beter op. Als huisarts je niet serieus neemt moet je daar zeker niet zijn. Je begint gewoon  met 1 middel af te bouwen. Want je slikt nog meer. 

En erger kan het gewoon niet worden. Je bent misselijk van al die troep in je lijf.

Veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Doorgaan:

Lieve louisa

Ga toch gewoon beginnen met afbouwen. Deze misère wordt er niet beter op. Als huisarts je niet serieus neemt moet je daar zeker niet zijn. Je begint gewoon  met 1 middel af te bouwen. Want je slikt nog meer. 

En erger kan het gewoon niet worden. Je bent misselijk van al die troep in je lijf.

Veel sterkte 

Erik Paling wilde t niet aangaan. Mn psycholoog zegt t ook. Mn man staat er ook niet achter. Dus ik durf dat niet aan hoor om zonder begeleiding te rommelen. Ik heb geen psychiater bij ggz. Of huisarts die ondersteunend is. Lijkt me heel onverstandig @Doorgaan

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi louisa 

Ja ik lees net je 2e verhaal. Dat ze het niet durven aan te gaan met het afbouwen.  Welke psychiater heb je eigenlijk gehad die jou dit allemaal heeft laten slikken. Die persoon zou met jou een plan moeten hebben om je te laten afbouwen. Hij moet dan zijn verantwoordelijkheid nemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi louisa 

Ja ik lees net je 2e verhaal. Dat ze het niet durven aan te gaan met het afbouwen.  Welke psychiater heb je eigenlijk gehad die jou dit allemaal heeft laten slikken. Die persoon zou met jou een plan moeten hebben om je te laten afbouwen. Hij moet dan zijn verantwoordelijkheid nemen.

 

Ha dat is de huisarts en die doet niks. Schouders omhoog. En al zou t een psychiater zijn zou dat de laatste zijn waardoor ik begeleid zou willen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben je dan mooi klaar mee. 

Ik snap wel dat je daar geen vertrouwen in hebt. Ik wordt gewoon zo moedeloos als ik naar jou situatie kijk en een oplossing is niet zo snel voorhanden.

Corona is nu belangrijk maar een bepaald percentage van de zorg moet ook naar dit soort zaken gaan en blijven.

Hou vol

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Doorgaan:

Ja daar ben je dan mooi klaar mee. 

Ik snap wel dat je daar geen vertrouwen in hebt. Ik wordt gewoon zo moedeloos als ik naar jou situatie kijk en een oplossing is niet zo snel voorhanden.

Corona is nu belangrijk maar een bepaald percentage van de zorg moet ook naar dit soort zaken gaan en blijven.

Hou vol

 

Ja dat vond mijn psycholoog ook. En dat is ook zo Doorgaan. Mijn man zegt t ook, maar de zorg in Nederland was al slecht en nu met corona man man. Iedereen zegt t om me heen. In november de intake!!! Een half jaar geleden. Toen was ik nog niet zo slecht als nu en was gemotiveerder dan nu om af te bouwen. Minder angst en beter brein namelijk. Zonder corona had ik in 8 weken terecht gekund dat zei Paling ook. Anders had ik een ander plan getrokken. We leven in een bizarre crisis. Maar Nederland is gewoon slecht in de zorg. Mn nichtjecdie psycholoog is in Denenmarken zei dat ik daar allang geholpen was! 

Maar 1 ding ik heb eten en een lieve man en dieren en familie. Er zijn mensen die doodgaan nu aan corona. Gister zei mn man een broer van een collega was er aan gestorven. Dus ja het leven de wereld Is momenteel heel erg bizar en raar! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wat een verhaal @Louisa, ontzettend rot dat je je zo rot voelt, maar wel goed dat je je beseft dat het ook allemaal door de benzo komt. En de situatie nu met Corona maakt het des te bizarder, daardoor blijft noodzakelijke zorg liggen en kun je nu nergens terecht... Ik hoop echt heel erg voor je dat dat zo snel mogelijk weer ergens anders wel het geval is. 

Ik ben nog steeds bezig met mijn langzame afbouw en zit vandaag op precies 1.0 mg. En dat terwijl ik in best stressvolle tijden leef, mijn werk houdt op per 1 juni, ik heb van de week twee sollicitatiegesprekken via video gehad... toen sliep ik wel even slechter, maar ik sport elke dag (HIIT op een matje of hardlopen in mijn eentje) en ben gisteren einde van de middag een stuk wezen fietsen. Nog 17 dagen afbouw... dan ben ik ervan af. Kreeg gisteren ook de rekening van de Regenboog apotheek... dat was wel even slikken, maar ik heb het er graag voor over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...