Spring naar bijdragen

onze h. kamer 6-4-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Hebben jullie het al gehoord, als het zo door gaat met het virus zouden we heel misschien aan wat versoepeling kunnen denken. Dat geeft de burger moed. hé?

Wilhelmina,

Dankje wel ja niet geslapen ik ben kapot hyper nerveus ook door de wereldse dingen ja als ik slaap is mijn mond open en barst van de angsten ik heb een verstopte buis van Eustatius en mijn neus zit dicht en enorme afbouw klachten ik vind het zo fijn dat ik bij jullie mijn verhaal mag vertellen Bolletje ik probeer mijn hondje uit te laten gisteren ook uitgelaten   liefs Wilhelmina

Ja die wereldse dingen gaan je niet in de koude kleren zitten hé Wil, maar er is hoop meis. Slaap je op je rug of zij?  Want op je zij slaapt meestal wat rustiger. En stomen is ook erg goed. Heb je ook een tuintje of balkon? Misschien kan je proberen om ff lekker in het zonnetje te gaan zitten, heb je dat al geprobeerd. Vitamientjes doen wonderen.

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier onrustig en veel wakker. Nou ja, vanavond beter.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers,

Hebben jullie het al gehoord, als het zo door gaat met het virus zouden we heel misschien aan wat versoepeling kunnen denken. Dat geeft de burger moed. hé?

Wilhelmina,

Dankje wel ja niet geslapen ik ben kapot hyper nerveus ook door de wereldse dingen ja als ik slaap is mijn mond open en barst van de angsten ik heb een verstopte buis van Eustatius en mijn neus zit dicht en enorme afbouw klachten ik vind het zo fijn dat ik bij jullie mijn verhaal mag vertellen Bolletje ik probeer mijn hondje uit te laten gisteren ook uitgelaten   liefs Wilhelmina

Ja die wereldse dingen gaan je niet in de koude kleren zitten hé Wil, maar er is hoop meis. Slaap je op je rug of zij?  Want op je zij slaapt meestal wat rustiger. En stomen is ook erg goed. Heb je ook een tuintje of balkon? Misschien kan je proberen om ff lekker in het zonnetje te gaan zitten, heb je dat al geprobeerd. Vitamientjes doen wonderen.

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier onrustig en veel wakker. Nou ja, vanavond beter.

Heel laat ingeslapen zonder medicatie maar nog veel afbouwklachten. Fijne dag iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had t steeds zo warm snachts. Dus nu dunnere deken. Kreeg ik t warempel gewoon koud! Dekentje er bij gepakt, want werd wakker van de kou. Verder goed geslapen.

Alleen mn hoofd is vreselijk. Gister weer soort van breinpijn. Zakte en ging op de bank zitten kwam t weer opzetten tot de hele avond en nu nog gaar hoofd. Heel erg verward ook. 

Pms en ziek zijn heeft ff teveel van me geëist. Ik ben zwaar overprikkeld en weet ff niet meer wat t plan moet zijn met de corona en mn overprikkelde brein dat erger is dan ooit. Helemaal in de war... kan niet meer helder denken... denken doet pijn. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen

Vrij goed geslapen maar ik word altijd wakker met een verstikkend gevoel als ik stil probeer te liggen. In de dag door voelt het steeds alsof ik mijn adem inhoud. Krijg ook pijn in de nek en tintelingen rond neus en mond. Kan dus heel goed chronisch hyperventileren zijn. Weet niet goed waar ik daarvoor moet zijn om het op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa Ik heb maar 4 maanden geslikt, maar  het moment dat ik het eerste beetje verlaagde en dus ontwenning kreeg ging ik  ineens 20  dagen menstrueren.
Tijdens de  rest van de afbouw  heb ik door de micro-afbouw geen last meer gehad, maar na de afbouw heb ik wel een jaar met behoorlijke PMS gehad.
Ontwenning is ontwenning. Jij hebt tolerantie-ontwenning die je ziekt maakt, ik had afbouw ontwenning. De reactie in het lichaam  is het zelfde en  ook de klachten die men ervaart zijn hetzelfde. Wat ik  dus maar wil zeggen is dat je verergerde PMS klachten heel goed van de benzo kunnen komen. 

Ik ben nu 2+  jaar benzo vrij en mijn hormonen zijn nog nooit zo stabiel geweest en mijn mentruatie nog nooit zo kort en pijnloos. 5 dagen en geen buikpijn en  meestal weinig PMS voordat ik ongesteld word.  Het kan dus ook weer over gaan  en alles kan verbeteren.  Maar wel zonder benzo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het eindelijk lekker op mijn balkon, staat er een mega machine  hard te brommen voor de deur omdat ze het gebouw opknappen. Het geluid van een grote truck, echt recht onder mijn balkon. Ik vind het  super stom!!B)

@Cyclad58Hoe gaat het bij jou makker?

@Kabouter0Wesley het klinkt als hyperventilatie. Helaas geeft afbouwen soms een klacht die air hungre heet in het engels. Een chronisch gevoel van luchttekort. Je wil meer ademen, maar het lukt eigenlijk ook niet. Wanneer je dit de hele dag hebt, kan dat ook extra klachten geven.
Ik raad je aan om elk uur even 5 minuten te nemen om zo te ademen:  3 tellen in, 6 tellen uit,  2 tot 4  tellen pauze, 3 tellen in, 6 tellen uit, 2 tot 4 tellen pauze. De langzamer je ademt, de beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers,

Hebben jullie het al gehoord, als het zo door gaat met het virus zouden we heel misschien aan wat versoepeling kunnen denken. Dat geeft de burger moed. hé?

Wilhelmina,

Dankje wel ja niet geslapen ik ben kapot hyper nerveus ook door de wereldse dingen ja als ik slaap is mijn mond open en barst van de angsten ik heb een verstopte buis van Eustatius en mijn neus zit dicht en enorme afbouw klachten ik vind het zo fijn dat ik bij jullie mijn verhaal mag vertellen Bolletje ik probeer mijn hondje uit te laten gisteren ook uitgelaten   liefs Wilhelmina

Ja die wereldse dingen gaan je niet in de koude kleren zitten hé Wil, maar er is hoop meis. Slaap je op je rug of zij?  Want op je zij slaapt meestal wat rustiger. En stomen is ook erg goed. Heb je ook een tuintje of balkon? Misschien kan je proberen om ff lekker in het zonnetje te gaan zitten, heb je dat al geprobeerd. Vitamientjes doen wonderen.

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier onrustig en veel wakker. Nou ja, vanavond beter.

Slecht duizelig  misselijk angsten derelisatisatie dat vind ik eng durf overdag niet te slapen denk als ik dat enge derelisatisatie heb dat ik er niet meer uitkomt en die kranten heb is erg van corona  maar ze zijn de mensen aan het hersenspoelen de hele dag ik kijk geen nieuws meer ik heb een grote tuin ga ik vanmiddag effe zitten  mensen we zitten nu met twee angsten afbouwen en corona echt te veel  ik wens jullie een kalme dag    liefs Wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Wilhelmina:

Slecht duizelig  misselijk angsten derelisatisatie dat vind ik eng durf overdag niet te slapen denk als ik dat enge derelisatisatie heb dat ik er niet meer uitkomt en die kranten heb is erg van corona  maar ze zijn de mensen aan het hersenspoelen de hele dag ik kijk geen nieuws meer ik heb een grote tuin ga ik vanmiddag effe zitten  mensen we zitten nu met twee angsten afbouwen en corona echt te veel  ik wens jullie een kalme dag    liefs Wilhelmina 

 

14 minuten geleden zei Wilhelmina:

Slecht duizelig  misselijk angsten derelisatisatie dat vind ik eng durf overdag niet te slapen denk als ik dat enge derelisatisatie heb dat ik er niet meer uitkomt en die kranten heb is erg van corona  maar ze zijn de mensen aan het hersenspoelen de hele dag ik kijk geen nieuws meer ik heb een grote tuin ga ik vanmiddag effe zitten  mensen we zitten nu met twee angsten afbouwen en corona echt te veel  ik wens jullie een kalme dag    liefs Wilhelmina 

Ik heb weer iets anders ik ben op het ogenblik overprikkeld denk steeds dat ik onwel wordt ga raar ademen ik voel me wegtrekken als ik het hondje uit laat denk ik als ik de buren ziet wordt ik onwel die mensen zijn lief ik ben niet mensenschuw nu ik dit schrijf heb ik dat weer raar gevoel iedere weer wat anders ik ben overgevoelig  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

?@Kabouter0Wesley het klinkt als hyperventilatie. Helaas geeft afbouwen soms een klacht die air hungre heet in het engels. Een chronisch gevoel van luchttekort. Je wil meer ademen, maar het lukt eigenlijk ook niet. Wanneer je dit de hele dag hebt, kan dat ook extra klachten geven.
Ik raad je aan om elk uur even 5 minuten te nemen om zo te ademen:  3 tellen in, 6 tellen uit,  2 tot 4  tellen pauze, 3 tellen in, 6 tellen uit, 2 tot 4 tellen pauze. De langzamer je ademt, de beter.

Probleem is dat ik al een hyperfocus op mijn ademhaling heb. Heb daar bovenop ook nog angst om mijn ademhaling los te laten. Het lukt al vaker om het in de loop van de dag niet mee bezig te zijn maar moet echt hard mijn best doen om het zelf niet te doen. Constant bezig zijn met iets. Ook lichamelijk, eens slikken, schrapen van de kaal, likken aan de lippen, eender wat. Wordt er echt zo moe van. Eens rustig relaxen op een stoel, zetel of in bed zit er voor mij niet meer in. 'S nachts is dit dus zo goed als onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Probleem is dat ik al een hyperfocus op mijn ademhaling heb. 

Ja, @Kabouter0Wesley, dat is mij nu wel duidelijk.
Allerlei vormen van ademhalings oefeningen om tot rust te komen hebben voor jou geen enkele zin.

Wat jij nu iedere keer probeert is te stoppen met jouw geforceerde manier van ademhalen, angst om te stikken.
Dat gaat je op jouw manier nooit lukken.

Heb je mijn Quantum Light Breath al een keer volledig gedaan?
Dat lijkt mij een goede oefening voor jouw, omdat je heel bewust zelf gaat ademhalen, drie kwartier lang.
Klik op onderstaande link.

Om te ontdekken hoe dat allemaal met ademhaling gaat.
Wil je dit eens volledig uitproberen?
Dus niet na 5 of 10 minuten stoppen.
En laat mij weten hoe dat was.

https://cyber.harvard.edu/blogs/gems/dave/quantumLightBreath.mp3

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...