Spring naar bijdragen

Huiskamer zondag 5 april 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Good morning.... bloody Mary is gearriveerd! Gelukkig.

 

Wist je dat pms staat voor Periodieke Marteling & Sadisme. Ik wist het ook niet. Enfin, heeft iemand er ook last van gehad op benzos? Ik denk niet benzo gerelateerd, want ik denk dat dit een vernaggeld stresssysteem is. Ik kreeg t na 2 jaar hoge stress soort trauma. Joost mag weten hoe je er van af komt? 

Vertel eens hoe je je dag doorkomt in quarantaine? Hoe ziet jouw dag er sws uit? Wat doe je?

 

 

Fijne zondag! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Good morning.... bloody Mary is gearriveerd! Gelukkig.

 

Wist je dat pms staat voor Periodieke Marteling & Sadisme. Ik wist het ook niet. Enfin, heeft iemand er ook last van gehad op benzos? Ik denk niet benzo gerelateerd, want ik denk dat dit een vernaggeld stresssysteem is. Ik kreeg t na 2 jaar hoge stress soort trauma. Joost mag weten hoe je er van af komt? 

Vertel eens hoe je je dag doorkomt in quarantaine? Hoe ziet jouw dag er sws uit? Wat doe je?

 

 

Fijne zondag! 

Hi Louisa,
Zwaardere  PMS is wel  benzo gerelateerd hoor en veel  menstruele klachten verergeren op  benzo's.
Ik heb zelf in  het begin van mijn afbouw gelijk 20 dagen menstruatie om mijn oren gekregen. Daarna een tijdje niets, maar direct na de afbouw diepe zware pms voordat de menstruatie begon. Aangezien het je hormoonstelsel in de war gooit, niet zo gek.

Ik doe van alles, maar probeer elke dag 1 uur te wandelen. Vandaag is mijn zus jarig, maar  we gaan er niet naar toe. Mijn ouders gaan wel naar mijn zus en  blijven op afstand. Mijn zus woont in  de buurt dus we zullen wel even naar elkaar zwaaien. Vreemd hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto Dank voor de link met lichaamsoefeningen. Ik ben COPD 4  patient, dus ‘Nederland beweegt’  wordt zo’n beetje m’n dood, dat red ik echt noet. Deze oefeningen hebben ook effect op je geest en zijn goed  te doen!

Hoe gaat het met je afbouw, Roberto? 

@LouisaAangezien de afbouw van de Diazepam (vanaf 15 mg pd en dan 1 miligram per week minder) uitsrekend gaat,  - ik zit nu op 10 mg, zonder al te erge klachten, vermaak ik me uitstekend, zo nu en dan de buitenwereld in met m’n scootmobiel, elke dag 500 m lopen met de rollator en onze twee honden, in de tuin zitten lezen met dit mooie weer in een luw hoekje en binnen diamond painten en/of tekenen, kleine huishoudelijke klusjes en wat surfen en chatten op de Ipad. 

@Kannietmeer  Gefeliciteerd met je zus! Ja, het leven is ineens heel anders geworden. Niets is meer vanzelfsprekend. Dat was het ook nooit, maar we waren ons er niet zo van bewust. Gelukkig leven we in een wereld waar digitaal contact wel mogelijk is, anders weed het wereldje wel héél kllein! 

Iedereen: hou je taai, blijf zoveel mogelijk binnen of in ieder geval op je eigen erf en probeer de leuke te dingen te vinden waar je blij van wordt!

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louisa, wat ik doe in quarantaine? Ik zit veel op de bank te internetten, chatten en spelletjes te spelen. Ook luister ik veel naar spotify. In netflix heb ik minder zin, terwijl ik wel een abonnement heb. Ik heb gister ook 1,5km hardgelopen en ben daarna nog bij mijn ouders geweest en heb daar gegeten. Voorheen zwom ik elke dag, dat kan nu niet en vind ik heel jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi Louisa,
Zwaardere  PMS is wel  benzo gerelateerd hoor en veel  menstruele klachten verergeren op  benzo's.
Ik heb zelf in  het begin van mijn afbouw gelijk 20 dagen menstruatie om mijn oren gekregen. Daarna een tijdje niets, maar direct na de afbouw diepe zware pms voordat de menstruatie begon. Aangezien het je hormoonstelsel in de war gooit, niet zo gek.

Ik doe van alles, maar probeer elke dag 1 uur te wandelen. Vandaag is mijn zus jarig, maar  we gaan er niet naar toe. Mijn ouders gaan wel naar mijn zus en  blijven op afstand. Mijn zus woont in  de buurt dus we zullen wel even naar elkaar zwaaien. Vreemd hoor.

Na de afbouw pms? Toen je benzo vrij was? Ik snap t niet helemaal.

Ik heb t op de benzos erger gekregen. Steeds erger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-4-2020 om 09:51 zei Louisa:

Goed in slaap. was zo moe. 4 u wakker badend in zweet. Ik was drijfnat en had t koud gewoon. Geen koorts. Heel raar. Heel mn pyjama kledder. Virus? Het leek te beteren maar wakker met kriebel in keel hoest en dichte neus. Tis een nasty virus.

Maar raarder is mn ongesteldheid. Okee dit is wel echt vrouwenpraat. Maar Ik had rozig afscheiding 2 dgn en nu is dat ook weg en lijkt de boel stil te staan. Terwijl vandaag de dag van doorkomen is. Ik hou een app erop na. Nu was dat vorige maand ook. Leek compleet weg en dag later kwam t. Nu hoop ik hetzelfde, maar ben zo bang dat t wegblijft... en ik in die pms modus blijf hangen. 

Heeft iemand op de benzos ook minder menstruatie gehad? Het komt niet echt goed door meer en ik hoop dat met afbouwen t betert. Maar t kan ook door spanning zijn. Dat ik mn bekken teveel aanspan.

Ik denk nu dat al mn klachten door asngst komen en de afbouw me niet beter gaat maken. Opeens na de intake krijg ik die gedachtes. Nu tijdens pms versterkt. Ben echt in de war.

Ik had een plan en nu ook door dat corona en dat mn hoofd slechter is dan ooit heb ik opeens zoveel twijfels. Is t wel verstandig om in deze rare tijd af te bouwen? Wordt mn hoofd nog slechter door overprikkeling die niet benzo gerelateerd is? Ik had er al licht last van voor ik zo omhoog schoot met mn benzos. 

Nou ja kan nu beter niet denken met dit pms hoofd en virus! Voel me raar en naar. Ik hoop dat t gauw doorkomt!!!!!!!!!!!! En snel uitziek!!!!! Dan kijken we verder. 

Fijn weekend aan allen!

@bolletje ik heb gegoogeld op spraypainten maar krijg allemaal graffitimuren en kleding? Heb je geen foto van je kunst?

@Kabouter0Wesley echt Ik zou me aanmelden bij een angstcentrum. Je hoeft dit niet alleen te doen. T kan echt helpen. Je had t al voor de benzos dus zijn echt je gedachtes. Ik geloof dat je dat kan veranderen!

@Yollie sterk van je dat je de ad hebt geweigerd!!! Hou vol!!! Laat die psychiater kletsen met de 3 weken. Zover ik lees duurt t bij de meeste veel langer. Ik wens je een window toe!!!! 

Hallo allemaal. Moeilijk vol te houden dit. Tril al 4 maanden constant. Gister kon ik niet slapen. Helaas weer quetiapine moeten innemen. Bloeddruk blijft hoog. Ik word hondsdol van het inwendig trillen. Ik wil geen rotzooi meer slikken. Mijn man zei om de quetiapine in te nemen om te slapen. Ik wil niet afhankelijk worden. Niemand weet wanneer deze ellende stopt. Ik doe exact wat de psyhiater zegt. Ontspannen bezig zijn warme melk kamille thee wandelen. Huishouden koken hond uitlaten. Ik krijg alleen maar stank voor dank. Moeilijk vol houden dit. Mijn hoop gaat verloren. Mijn geduld raakt op. Ik kan niet meer geloven dat dit over gaat.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

Hallo allemaal. Moeilijk vol te houden dit. Tril al 4 maanden constant. Gister kon ik niet slapen. Helaas weer quetiapine moeten innemen. Bloeddruk blijft hoog. Ik word hondsdol van het inwendig trillen. Ik wil geen rotzooi meer slikken. Mijn man zei om de quetiapine in te nemen om te slapen. Ik wil niet afhankelijk worden. Niemand weet wanneer deze ellende stopt. Ik doe exact wat de psyhiater zegt. Ontspannen bezig zijn warme melk kamille thee wandelen. Huishouden koken hond uitlaten. Ik krijg alleen maar stank voor dank. Moeilijk vol houden dit. Mijn hoop gaat verloren. Mijn geduld raakt op. Ik kan niet meer geloven dat dit over gaat.

Yollie, ik denk dat je te snel na de afbouw van de vorige benzo, bent afgebouwd. Je hebt je lichaam geen rust gegeven om eerst te ontgiften van het één, en begint gelijk, volgens mij na drie weken aan het ander. Dit komt voor je receptoren dubbel zo hard aan, ook al werken ze allebei op andere. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ikdoeertoe:

Yollie, ik denk dat je te snel na de afbouw van de vorige benzo, bent afgebouwd. Je hebt je lichaam geen rust gegeven om eerst te ontgiften van het één, en begint gelijk, volgens mij na drie weken aan het ander. Dit komt voor je receptoren dubbel zo hard aan, ook al werken ze allebei op andere. 

@Ikdoeertoe hoe kan ik snel afgebouwd zijn als anderen ook last hebben van trillen en slapeloosheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@Ikdoeertoe hoe kan ik snel afgebouwd zijn als anderen ook last hebben van trillen en slapeloosheid?

Wat ik bedoel is dat je te vlug gaat, waarschijnlijk door de benzo en afbouw, had je die trillingen,je bent drie weken geleden daarmee gestopt. En begint nu met ad afbouw, de meeste bouwen een jaar of langer af met ontwenningsverschijnselen, pas als je stabiel genoeg bent ga je met de volgende afbouwen.  Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei JohannaEliesje:

LouisaAangezien de afbouw van de Diazepam (vanaf 15 mg pd en dan 1 gram per week minder) uitsrekend gaat,  - ik zit nu op 10 mg, zonder al te erge klachten, vermaak ik me uitstekend, zo nu en dan de buitenwereld in met m’n scootmobiel, elke dag 500 m lopen met de rollator en onze twee honden, in de tuin zitten lezen met dit mooie weer in een luw hoekje en binnen diamond painten en/of tekenen, kleine huishoudelijke klusjes en wat surfen en chatten op de Ipad. 

HI J.E.
Pas je op dat je niet  te snel gaat?

 

 

19 uur geleden zei Yollie:

Hallo allemaal. Moeilijk vol te houden dit. Tril al 4 maanden constant. Gister kon ik niet slapen. Helaas weer quetiapine moeten innemen. Bloeddruk blijft hoog. Ik word hondsdol van het inwendig trillen. Ik wil geen rotzooi meer slikken. Mijn man zei om de quetiapine in te nemen om te slapen. Ik wil niet afhankelijk worden. Niemand weet wanneer deze ellende stopt. Ik doe exact wat de psyhiater zegt. Ontspannen bezig zijn warme melk kamille thee wandelen. Huishouden koken hond uitlaten. Ik krijg alleen maar stank voor dank. Moeilijk vol houden dit. Mijn hoop gaat verloren. Mijn geduld raakt op. Ik kan niet meer geloven dat dit over gaat.

 

17 uur geleden zei Ikdoeertoe:

Yollie, ik denk dat je te snel na de afbouw van de vorige benzo, bent afgebouwd. Je hebt je lichaam geen rust gegeven om eerst te ontgiften van het één, en begint gelijk, volgens mij na drie weken aan het ander. Dit komt voor je receptoren dubbel zo hard aan, ook al werken ze allebei op andere. 

Hi Yollie,
Komt het trillen alleen door de benzo, of ben  je  zoals hierboven wordt beweerd nu nog niets anders aan het afbouwen?
Als  het allemaal benzo is zou ik doorgaan met afbouwen. Als het AD is die je nu nog afbouwt dan is het denk ik goed als we even contact hebben. Niet al  het lijden  is te voorkomen, maar soms is er  echt wel een  oorzaak en een oplossing. 
Als je wat ondersteuning zou willen of iemand die meedenkt, dan kan je me een PM sturen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

HI J.E.
Pas je op dat je niet  te snel gaat?

 

 

 

Hi Yollie,
Komt het trillen alleen door de benzo, of ben  je  zoals hierboven wordt beweerd nu nog niets anders aan het afbouwen?
Als  het allemaal benzo is zou ik doorgaan met afbouwen. Als het AD is die je nu nog afbouwt dan is het denk ik goed als we even contact hebben. Niet al  het lijden  is te voorkomen, maar soms is er  echt wel een  oorzaak en een oplossing. 
Als je wat ondersteuning zou willen of iemand die meedenkt, dan kan je me een PM sturen ;-)

Ik ben al 3 weken benzo af en 9dg ad. Heb gister wel weer zonder medicatie kunnen slapen. Trilling heb ik al 4 mnd en Wilhelmina heeft het ook en ik las op int dat trilling door afbouw ad komt.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

HI J.E.
Pas je op dat je niet  te snel gaat?

 

 

 

Hi Yollie,
Komt het trillen alleen door de benzo, of ben  je  zoals hierboven wordt beweerd nu nog niets anders aan het afbouwen?
Als  het allemaal benzo is zou ik doorgaan met afbouwen. Als het AD is die je nu nog afbouwt dan is het denk ik goed als we even contact hebben. Niet al  het lijden  is te voorkomen, maar soms is er  echt wel een  oorzaak en een oplossing. 
Als je wat ondersteuning zou willen of iemand die meedenkt, dan kan je me een PM sturen ;-)

Heb PM gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...