Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 april


Myle

Aanbevolen berichten

Ik begrijp het ook niet hoor. Woon niet zo ver van een tuincentrum. Vanmiddag loopt er een gezin langs. Hebben 1 boompje in zo'n fietskar. Vader, moeder en 5 kinderen. Voor 1 boompje met zijn allen naar het tuincentrum. Oh @Fruitvlieg2019 nu heb ik ook zin in een big mac. Plus een milkshake. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de maatregelen te vaag, er wordt gezegd dat je best een frisse neus mag halen, maar ook dat je alleen naar buiten moet gaan als het nodig is. Zo is alles multi interpretabel. Hier vandaag veel mensen die buiten zaten te borrelen op een kleedje in het park. Wel met wat afstand ertussen maar toch. Ik vond het best druk. Ik wandel 1 x per dag met oppashond een uur. Verder zoveel mogelijk thuis. Ik heb het geluk dat ik een tuin heb, ik heb te doen met al die mensen die dat niet hebben. Misschien het beste om te checken of het ergens druk is, zo ja dan maar weer omkeren. Naar een tuincentrum ga ik sowieso niet meer en ook zo min mogelijk boodschappen doen. Het blijft keuzes maken. Benieuwd naar het journaal vanavond, hoe druk het overal was. Hoop dat t meeviel. Morgen wordt t nog warmer.

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook verwarrend allemaal en niet makkelijk. Toch brengt deze periode mij ook wel goede dingen. Vriend nog steeds hier, en ja het gaat prima! Hij doet de boodschappen, kookt eten, of we doen het samen. Ik krijg steeds meer vertrouwen in onze relatie. Wat een verschil met hoe ik er een jaar geleden voor stond, daar ben ik dankbaar voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jopie:

Zit hier in groningen en ben geschokt over t gedrag hier en t gemak.... Zijn hier gewoon dagjesmensen, vrienden die elkaar ontmoeten, de wegen bevatten nog autos, mensen gaan massaal naar de markt (politie overweegt ingrijpen) .... Compleet andere wereld dan amsterdam haarlem waar t bedrukkend uitgestorven is, en waar inderdaad luchtjes geschept worden, een rondje gelopen, dat wat nodig is, en niet meer. 

Vreemde ervaring. Beide

Grappig dit, jopie; ik keek net naar een vandaag en die liet het tegenovergestelde zien. Superdrukte in het Vondelpark en de burgerwacht in het Noorden die de mensen daar roemt om het keurig thuis blijven, want de mensen in het Noorden zijn nog zo braaf dat ze zich aan de richtlijnen houden.
Gelukkig luisterden de parkbezoekers in Amsterdam ook keurig naar de waarschuwingen om afstand te houden.

Maar mensen uit de grote stad snakken dus ook naar wat natuur, beweging en frisse lucht.
Ikzelf heb geen tuin en geen balkon, en na 3 dagen binnen zitten "moest" ik er ook weer uit.
Is me heel goed bevallen en houdt me ook gezonder dan wanneer ik me opgesloten voel.
En 1,5m vind ik al te dichtbij eerlijk gezegd.

Alles wat ik hier van anderen lees, zie ik vanuit de eigen principes, we zoeken ook iets van erkenning/goedkeuring. Maar ieders invalshoek is anders, de omstandigheden ook.
Het wordt nu best een lange periode prachtig weer. Laten we hopen dat we zo alert blijven als nu.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft toch een kwestie van je gezonde verstand gebruiken.

Markten gaan hier gewoon door. Mensen staan daar op een kluitje, terwijl in de supermarkt netjes 1,5 meter afstand wordt gehouden. Naar de markt ga ik dus niet. Maar ik ga wel naar buiten voor een boodschap bij de supermarkt, of om te gaan hardlopen en volg daarbij netjes de regels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nergens heen waar ik niet per se naartoe moet. Vanmiddag wel even een klein pleziertje: Poes wilde graag naar buiten en dat mag eigenlijk niet maar heb toch de deur open gezet en ze leek zo gelukkig. Rollen over de grond buiten en genieten van de zon. Vond ik een mooi gezicht:)

Nu even makkelijk een pizza met verse ananas, champignons en wat parmezaanse kaas erop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook heel braaf te zijn maar weet niet wat een ander daarvan vindt. Als de hond een andere hond begroet staan wij als baasjes minstens twee
hondenlijnen van elkaar af. D'r is echter één hondenbazinnetje dat normaal gesproken altijd de neiging heeft om zowat op je tenen te gaan staan
om elke keer weer te klagen hoe zwaar haar leven is, die doe ik nu net of ik haar niet zie als ik haar in de verte aan zie komen en sla gauw een andere weg in.
En eerlijk gezegd doe ik dat niet voor háár bestwil.. :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Jopie:

Maar, jane, pas op, jij hebt t over wat de media laten zien, en ik ben daar wat voorzichtig mee. Fotootje op de juiste plek en de hele bende is "geframed". Ik had het over eigen waarneming. En daar zie ik een enorm verschil. 

nee dit waren gefilmde mensen en sommigen werden geinterviewd, ook met al die mensen in Vondelpark op de achtergrond. Voor mij telt dat ook als eigen waarneming hoor.
maar ik begrijp wat je bedoelt♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Sandro:

Wie heeft er precies baat bij framen in dit geval? :huh:

Degene die het verhaal wil maken. Nodig heeft om iets te maken?

Cijfers, foto's , alles is op zoveel manieren te vertellen. 

Wij zijn verhalenmakers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verhaal vandaag. Ik heb in mijn moeders stad (andere stad voor mij) een hele rustige, ruime supermarkt gevonden. Mijn eigen oude buurtje...mijn eigen oude plek waar ik woonde van mijn 18de tot mijn 23ste. 

Daar boodschappen gedaan en afgeleverd bij moeder. Even in de deur gekletst. 86 wordt ze dit jaar. Dappere dodo.

Verder in de tuin. Heel veel gesnoeid en weggehaald weer. Man heeft heel veel afgevoerd. Kinderen hielpen. Wat gaaf!

Op de bank in slaap gevallen. Heel diep. Gekookt en nu ga ik al weer slapen. Nog even lezen. Het leeg halen van de tuin geeft rust in mijn hoofd. Licht en lucht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik heb de berichten van vandaag gelezen en denk dat ik er toch anders in sta. Om imuniteit te krijgen, moet volgens mij 60% besmet zijn (geweest)? Hoe wil je dat doen als iedereen binnen blijft? Ook wij gaan alleen naar werk en bezoeken ouders niet. Boodschappen laat ik bezorgen. Eens in de week zelf even naar de supermarkt. Angst voor “vieze” winkelkarretjes etc had ik al. Mijn kinderen mogen wel gewoon vrienden ontvangen van mij. De max drie zoals aangegeven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar we willen vooral een te grote bulk voorkomen die de zorg niet aan kan volgens mij. Daarop zijn de maatregelen gericht. Zodat het geen keuze hoeft te zijn of jij of ik word geholpen.

Krijgen doen we het toch ja. Velen dan toch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Ja, maar we willen vooral een te grote bulk voorkomen die de zorg niet aan kan volgens mij. Daarop zijn de maatregelen gericht. Zodat het geen keuze hoeft te zijn of jij of ik word geholpen.

Krijgen doen we het toch ja. Velen dan toch. 

Dat is het idd. Zo gauw de intensive cares overstromen (Italië) vallen er "onnodige" doden, mensen die overlijden terwijl ze gewoon beademd hadden kunnen worden maar geen plaats beschikbaar.

Groepsimmuniteit is de eindsituatie waar je niet persé hoeft te eindigen (zie Sars-1 en Ebola) maar dan moet je het eerder ingedamd hebben. Als het al een pandemie is dan is het te laat, dan is het richting groepsimmuniteit totdat er een vaccin is. 

Dus de huidige maatregelen zijn om tijd te winnen. Zo gauw de ziekenhuizen weer op adem zijn gekomen is het zaak om de ouderen te isoleren (en de besmetten natuurlijk) terwijl de jongeren groepsimmuniteit kweken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...