Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 april 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Gewoon niet doen dus Jane. 
En ja... er speelt zich heel wat af in die koppies van ons allemaal momenteel. 
En het kan helemaal geen kwaad om je als een bangerik te gedragen nu, 
als dat betekent dat je de mensheid even uit de weg gaat om het cru te zeggen... 
Dat gedrag kan dan misschien weer wat rust in het koppie brengen: je doet er alles aan, meer kun je niet.... 

En nu echt rondje hondje... 
        image.png.2cb48b6cd3d3a079b0de0c04c4a4bd07.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedaggedag allemaal.

Geen verveling, geen gevoel van opgesloten of afgesneden zijn, zoals elke ochtend de dag beginnen met een kort lontje dat langer
wordt naar gelang de pijnstilling weer wat op peil komt... kortom, niet echt iets te melden. Sorry.
Maar ik lees hier en bedenk me dat ik me gelukkig mag prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon alleen en werk vanuit huis. Genoeg te doen, blij dat ik niet gestoord word en rustig mijn dingen kan doen. Af en toe spreek ik (op afstand) af met vriendinnen en familie. Sprak net een collega die zei even pauze te nemen;  naar beneden kijken wat haar zoon aan het doen is en met haar thuiswerkende man koffie drinken. Elke dag om 13 uur gaan ze samen lunchen. Dat klonk ook helemaal niet verkeerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het goed,  met twee pubers waarvan 1 half aan het stoppen met opleiding.  Dat geeft wel ergernis maar het heeft ook wel iets gezelligs, zo samen thuis.  Wat ik moeilijk vind om te accepteren is dat bijna alle parkeerplaatsen bij bossen hier (middenvh land) zijn afgesloten.  Ik ging bijna dagelijks flinke wandeling met hond in bos waar ze los mogen.  En het was echt niet te druk, dus dit voelt niet fijn.  Maar ja,  afgezet tegen andere problemen stelt het niks voor, dat besef ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mijn dagelijkse ronde lopen (misschien ook tijd voor een leenhond nu B)) en wat boodschappen voor het weekend, dan hoef ik zeker 3 dagen niet meer naar de winkel.

Ben benieuwd hoe het gaat als het vanaf zondag mooi weer is, moeilijk om als je geen tuin hebt veel binnen te blijven.

Big Brother komt er ook aan, https://nos.nl/artikel/2329235-smartphonedata-google-een-derde-minder-gebruikers-reizen-naar-werk.html

Er kan gemeten worden waar smartphone-gebruikers heen gaan. Nu nog anoniem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster, dat volgen van telefoons is altijd al mogelijk geweest hoor. Jaren geleden kreeg ik een berichtje van de politie of ik iets gezien had
op de plek waar een moord had plaatsgevonden. Ik reed daar op dat moment vlak langs, bleek uit de gegevens die ze hadden.
(Ik had overigens niks gezien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer terug van werk

Moest vanochtend even wat ophalen bij dochter
Fikse afstand gehouden en dochter gooide het voorwerp wat ik moest halen naar me toe
Raar hoor, dan maar een kus handje toe geworpen

In het apparementen complex van client, was ook het eerste  waarschijnlijke corono geconstateerd
Ze testen niet, dus ra,ra
Enfin, mondkapje plus handschoenen gebruikt
Na het douchen van client alles goed schoon gemaakt, tot de deurklinken aan toe.

Thuis voor de vijfde keer vandaag , handen zorgvuldig gewassen en zelfs schone kleding aan gedaan
Overdreven /..
Tja, weet het niet, maar dan voel je je toch ineens heel vies, alsof alle virussen je besprongen hebben ha,ha :D

Enfin, ga lekker naar de tuin zo
Eerst naar de w.c. thuis, want plassen kan daar niet meer :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei rapilos:

dochter gooide het voorwerp wat ik moest halen naar me toe

Stofzuiger? Kledingkast? Matras? Ik krijg hier allemaal beelden bij ;)

Ik denk dat het wel goed is, die voorzorgsmaatregelen. Ook kleding in de was doen. Ik was alles nu wat heter dan normaal. Geen idee of dat wat uithaalt trouwens, maar er zullen minder bacteriën, virussen en ander spul overblijven.

Ja @Kohtje dat weet ik natuurlijk wel, dat die mogelijkheid er was bij opsporingen en vermissingen. Maar dat deze data nu massaal aan de overheid is vrijgegeven vind ik wel bijzonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier weer een nieuwe dag ook , even klein rondje met mijn man samen buiten gemaakt moesten iets ophalen bij de praktijk huisarts.

tegelijk brood bij de bakker gehaald , en weer naar huis.

Gisteren de zoldertrap geschuurd en gedeelte  geverft net weer een stuk geverft en de woonkamer ben ik nu aan het dweilen verplicht even zitten tot het is opgedroogd.

Daarna maar weer verder met ander dingen en moet nog een verplichte  e-learning vandaag behalen ivm mijn werk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n lief heeft telefonisch consult met huisarts gehad vanwege acuut  oogprobleem, moest met spoed naar oogarts. Stad en land afgebeld en kon terecht in ziekenhuis 120 km verderop. Gelukkig kan ik niet lopen maar wel autorijden. Lief zit nu dus totaal gestresst in het hol van de coronaleeuw (zo voelt dat toch) en ik mocht logischerwijs niet mee naar binnen. Gelukkig ben ik met de camper dus ik kan plassen :) Heb uiteindelijk een parkeerplaatsje gevonden en ben op magische wijze achteruit tussen 2 paaltjes door gemanoeuvreerd. Nu maar afwachten... hopelijk valt het mee.

Ik kan haast niet geloven hoeveel medische ellende zich in mijn kleine kringetje afspeelt op het moment en het heeft allemaal niks met corona te maken. Ik ben zooooo blij dat ik niet drink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Yana. Nog steeds niet lopen?  Inderdaad is 'normale' medische ellende nu nog ellendiger door de ontregeling door de corona ellende.
Kan hij later vandaag nog met je mee terug en moeten er dan nog voorzorgsmaatregelen genomen worden nadat hij in dat
hol van de leeuw is geweest? Hoop voor jullie dat het allemaal mee gaat vallen, vooral natuurlijk ook dat oogprobleem.
Ja, dat niet meer drinken is sowieso altijd in ons voordeel. In zware tijden maar ook in goede tijden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat stoer @Yana dat het je gelukt is met die camper door die paaltjes. Sterkte voor je vriend. @takeiteasy goed dat je niet hebt gedronken gisteren. Geniet lekker van je nootjes. Ik heb ook net een bakje nootjes op. Zo wandelen met de hond. Mooie bossen tulpen in huis gehaald. Zolang iedereen vooral binnen moet blijven haal ik iedere week bloemen in huis van de bloemist heb ik twee weken geleden besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat praktisch, als je 120 km moet rijden voor een arts, dat je de camper bij je hebt. Het klinkt niet fijn, een acuut oogprobleem. Die netvlies loslating van Cleo ook niet, brrr.

Die klusverhalen van Takeiteasy klinken wel goed. Wie weet, dat ik dit weekend ook de geest krijg. Ik heb al allerlei spulletjes gekocht, voor klusjes. Nu nog uitvoeren. Een witte buffetkast van de Ikea wil ik blauw-grijzig verven. Volgens het Annie Sloan principe. (dan hoef je niet te schuren). Kon een stel kwasten en een halve pot verf overnemen. Peperduur spul. 

Ik heb net ook een bakje nootjes op, geen zin meer om te koken eigenlijk. Het wordt een zak groentesoep en brood denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yesss, het valt mee! Netvliesloslating was inderdaad waar de huisarts aan dacht. Maar iets anders wat vast hoort te zitten is een beetje losgegaan, lief snapte het niet precies in het Frans. Maar goed, geen paniek over 3 maanden terug voor controle. 

Ze waren vriendelijk, rustig en zorgvuldig in het ziekenhuis, top! En jullie zijn lief.

Vind ik ook Kohtje (spellingcontrole maakt steeds 'kontje' van jouw naam:)) iedereen een camper dan heb je geen psychiaters meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...