Spring naar bijdragen

onze h. kamer 2-4-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Kabouter,

Hoe moet ik dit dan aanpakken, het stikkende gevoel doorgaan of de ademhaling zelf rustig overnemen. Het is juist het loslaten, dus zelf niets doen. Dan komt het stikkende gevoel. 

 

Kabouter probeer er eens doorheen te gaan als dat kan? Als je slaapt gaat het ook en word je weer wakker. Het is niet de ademhaling maar de angst om te stikken die voor paniek zorgt. Adem halen gaat onbewust, hetzelfde als het hart. Dat werkt ook zonder dat we daar iets aan hoeven te doen. Er is helemaal niets mis met je ademhaling het zit in je bolletje. Doordat je anders adem haalt, krijgen je hersens vaak teveel zuurstof. Teveel aan zuurstof kan rare gevoelens ( angst om te stikken enz.) en ook heel veel angsten veroorzaken. Door de ervaringen dat er niets gebeurd word je weer zekerder van je lichaam. Het is de onzekerheid die je erg bang maakt.

Hoe is het met de rest van onze kanjers? Ik kon gisteren niet in slaap komen, net of ik teveel aan energie had. Rond 4 uur ben ik in slaap gevallen  tot 7.40. Mooi nog 3 1/2 uur slaap gepakt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon ook niet in slaap komen. En te vroeg wakker. Ik voel me vreselijk. Ongesteldheid zit te drammen en mn hoofd is vreselijk op het moment. Ben nog verkouden en t lijkt alsof t me allemaal te veel wordt. Ziek pms en uitgeput brein. Overprikkeld zenuwstelsel tot en met! Alles is te druk voor mn ogen. Ben moe. Drukkend gevoel in combi met rugkrampen die uitstralen. Heel bang en benauwd. Voelt als doodgaan of dat ik t niet meer trek. Kan mn hoofd niet omschrijven, maar t is eng.

Ik voel me echt rot. Hoop dat t gauw doorkomt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Misschien is het de Lyrica die begint te werken maar toen ik deze morgen in bed bleef liggen was er wel wat angst maar het stikkende bleef uit. Voor de rest goed geslapen. Werd wel pas rustig na een lange wandeling. Wel al een hele tijd een serieuze krop in de keel.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Kabouter,

Hoe moet ik dit dan aanpakken, het stikkende gevoel doorgaan of de ademhaling zelf rustig overnemen. Het is juist het loslaten, dus zelf niets doen. Dan komt het stikkende gevoel. 

 

Kabouter probeer er eens doorheen te gaan als dat kan? Als je slaapt gaat het ook en word je weer wakker. Het is niet de ademhaling maar de angst om te stikken die voor paniek zorgt. Adem halen gaat onbewust, hetzelfde als het hart. Dat werkt ook zonder dat we daar iets aan hoeven te doen. Er is helemaal niets mis met je ademhaling het zit in je bolletje. Doordat je anders adem haalt, krijgen je hersens vaak teveel zuurstof. Teveel aan zuurstof kan rare gevoelens ( angst om te stikken enz.) en ook heel veel angsten veroorzaken. Door de ervaringen dat er niets gebeurd word je weer zekerder van je lichaam. Het is de onzekerheid die je erg bang maakt.

Hoe is het met de rest van onze kanjers? Ik kon gisteren niet in slaap komen, net of ik teveel aan energie had. Rond 4 uur ben ik in slaap gevallen  tot 7.40. Mooi nog 3 1/2 uur slaap gepakt.

N

 

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Kabouter,

Hoe moet ik dit dan aanpakken, het stikkende gevoel doorgaan of de ademhaling zelf rustig overnemen. Het is juist het loslaten, dus zelf niets doen. Dan komt het stikkende gevoel. 

 

Kabouter probeer er eens doorheen te gaan als dat kan? Als je slaapt gaat het ook en word je weer wakker. Het is niet de ademhaling maar de angst om te stikken die voor paniek zorgt. Adem halen gaat onbewust, hetzelfde als het hart. Dat werkt ook zonder dat we daar iets aan hoeven te doen. Er is helemaal niets mis met je ademhaling het zit in je bolletje. Doordat je anders adem haalt, krijgen je hersens vaak teveel zuurstof. Teveel aan zuurstof kan rare gevoelens ( angst om te stikken enz.) en ook heel veel angsten veroorzaken. Door de ervaringen dat er niets gebeurd word je weer zekerder van je lichaam. Het is de onzekerheid die je erg bang maakt.

Hoe is het met de rest van onze kanjers? Ik kon gisteren niet in slaap komen, net of ik teveel aan energie had. Rond 4 uur ben ik in slaap gevallen  tot 7.40. Mooi nog 3 1/2 uur slaap gepakt.

Bolletje ik had al tinnitus nu  weer een ander geluid erbij slapen  kan  ik niet je wordt er dol van nooit meer stil in mijn hoofd.     liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wilhelmina:

N

 

Bolletje ik had al tinnitus nu  weer een ander geluid erbij slapen  kan  ik niet je wordt er dol van nooit meer stil in mijn hoofd.     liefs Wilhelmina

Ja lieverd het is heel zwaar voor je. kun je nog wel eten of gaat dat ook moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

3 minuten geleden zei bolletje:

Ja lieverd het is heel zwaar voor je. kun je nog wel eten of gaat dat ook moeilijk.

Dat wel maar tinnitus is erger geworden hart kloppingen mijn t klopt in mijn oor dokter gebeld hij  zegt dat geeft niet mijn spieren pijn kan niet slapen  ben zo moe   liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Wilhelmina:

 

 

Dat wel maar tinnitus is erger geworden hart kloppingen mijn t klopt in mijn oor dokter gebeld hij  zegt dat geeft niet mijn spieren pijn kan niet slapen  ben zo moe   liefs Wilhelmina

Bolletje aanstaande zondag nog een half pilletje dat zit het er op maar ik doe heel langzaam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina top. Je bent er ook bijna. Hou er rekening mee dat je nog klachten kunt hebben. Wees trots op jezelf. En vooral niet teruggaan. Ik heb ook nog steeds moeite met inslapen. Die uurtjes die komen wel. Ik blijf steeds bezig. Regelmatig ontspannen. Ik slik magnesium elke avond. Ik denk dat het een beetje helpt. Maar baat het niet dan schaadt het niet. Morgen naar de psyhiater en vertellen dat ik ook AD af ben. Hij zal me niet kunnen vertellen hoe lang trillen aanhoudt denk ik. Zo heeft iedereen wel ergens last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Wat ben je toch een topper Wilemina en dan zeggen ze wel eens die ouwetjes kunnen niets meer. Nee nou en of. Knap meid.

Lieve Bolletje en lieve yollie ik ben helemaal kapot kan niks meer ben op dit heb ik niet verwacht het is de het lief dat jullie aan mij denken ben nu 74 heb geen kracht meer ik moet doorgaan ik hoop dat ik het red  mijn lichaam blijf maar trillen al mijn organen gaan tekeer in mijn lichaam.  Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Cyclad58:

Je bent wel een echte doorzetter, @Wilhelmina. Je bent er bijna vanaf en dan kun je gaan herstellen! Dat zal niet snel gaan, maar het gebeurt zeker. Hopelijk ga je dan ook wat beter slapen.

 

Dankje wel Cyclad58 ben er nog niet nog een halve bromazepan het duurt nog een poosje doet het heel langzaam maar ik zit nu in de hel vreselijk ben bang mezelf kwijt te raken of gek te worden  allemaal rare dingen zitten in mijn hoofd ik wens jullie allemaal genezing    liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Je bent wel een echte doorzetter, @Wilhelmina. Je bent er bijna vanaf en dan kun je gaan herstellen! Dat zal niet snel gaan, maar het gebeurt zeker. Hopelijk ga je dan ook wat beter slapen.

 

Lieve Bolletje wat leven we in een rare wereld geen mens op straat zo onwerkelijk dat is niet goed mensen hebben mensen nodig dit moet voorbij gaan zo stil  is eng of je in een film zit ik kijk naar dieren films wil geen nieuws zien  ik heb derelisatisatie zere nek en mijn hoofd doet zeer en heb gelukkig mijn hondje die lig nu nog in bed  ik wens iedereen rust   liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wilhelmina:

Lieve Bolletje en lieve yollie ik ben helemaal kapot kan niks meer ben op dit heb ik niet verwacht het is de het lief dat jullie aan mij denken ben nu 74 heb geen kracht meer ik moet doorgaan ik hoop dat ik het red  mijn lichaam blijf maar trillen al mijn organen gaan tekeer in mijn lichaam.  Liefs Wilhelmina

@Wilhelmina alles trilt bij mij ook. Ook hartkloppingen. Bloeddruk hoog ondanks medicatie. Niet geslapen. Dit is volgens mij de hel. Ik heb het ook warm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@Wilhelmina alles trilt bij mij ook. Ook hartkloppingen. Bloeddruk hoog ondanks medicatie. Niet geslapen. Dit is volgens mij de hel. Ik heb het ook warm

Yollie erg hè die trillingen bloeddruk gaat omhoog door de stress ja het is de hel hoofpijn aan de linkerkant tinnitus er bij ik heb opvliegers dan doe ik gauw mijn best uit iedere dag verstopten neus ik heb al jaren verstopte buis van Eustatius ik wens je genezing  liefs  Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wilhelmina:

Yollie erg hè die trillingen bloeddruk gaat omhoog door de stress ja het is de hel hoofpijn aan de linkerkant tinnitus er bij ik heb opvliegers dan doe ik gauw mijn best uit iedere dag verstopten neus ik heb al jaren verstopte buis van Eustatius ik wens je genezing  liefs  Wilhelmina

@Wilhelmina ik kom net van de psyhiater vandaan. Hij zegt dat de angst op mijn lijf geslagen is. Ik betwijfel het. Ik denk eerder door afbouw antidepressiva. Ik ben er nu 4 dagen vanaf. Hij wilde mij weer een lichte antidepressiva voorschrijven maar ik heb geweigerd. Gek we hebben hetzelfde. Ik heb ook weer opvliegers. 6 jaar niet meer gehad. Tot nu toe geen last van tinnitus. Afkloppen. Hij hoopt dat ik over 3 wk vrij van klachten ben. Wat een ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yollie:

@Wilhelmina ik kom net van de psyhiater vandaan. Hij zegt dat de angst op mijn lijf geslagen is. Ik betwijfel het. Ik denk eerder door afbouw antidepressiva. Ik ben er nu 4 dagen vanaf. Hij wilde mij weer een lichte antidepressiva voorschrijven maar ik heb geweigerd. Gek we hebben hetzelfde. Ik heb ook weer opvliegers. 6 jaar niet meer gehad. Tot nu toe geen last van tinnitus. Afkloppen. Hij hoopt dat ik over 3 wk vrij van klachten ben. Wat een ellende.

Hallo Yollie goed gedaan het komt van de afbouw psyaters ik mag ze niet heb ook verschillende gehad willen je volproppen met pillen en jij wordt ook beter hoor ik durf de deur niet uit maar ik ga toch mijn hondje moet eruit ik heb minder kracht in mijn rechter hand vanacht 3 uur geslapen beter wat dan niks had vannacht derelisatisatie en geluid denk dat je wat hoort maar was niks  ik heb er weer wat bij zuchten zal wel van de pammetjes komen doe maar rustig aan komt goed.   Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...