Spring naar bijdragen

Donderdag 2 april 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Hier is het nog heerlijk rustig. Geen verkeer en mensen te horen, zoals voor de corona. Jongste zoon straks aan zijn online lessen. Ik aan het werk. Ik lees dat Italie en Spanje het Nederland enorm kwalijk neemt dat Nederland hen  financieel in de steek laat en dat we geen idee hebben hoe het daar toegaat en dat Nederlandse toeristen na de coronacris weg kunnen blijven.

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wij hebben gespaard, betalen flink wat geld aan belastingen en verzekeringen. Daar doen ze niet in alle landen aan. Er wordt wel ergens gewerkt aan een compromis, een Europees coronafonds. We willen heus wel helpen, maar het is onterecht om te verwachten dat wij ons spaargeld aan hen geven.

Het is hier ook rustig. Ik ga twee uur werken en dan lekker wandelen met een vriendin. Ze wilde met de trein ergens heen :wacko: Dat kan echt niet, om te gaan wandelen. Dus we stappen op de fiets. 

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Een gulle zon, windstil en niet meer zo koud... 
.... en een bakje, voor nu even genoeg om het onbestemde  nare wakkerwordengevoel 
van de laatste tijd even te verjagen... 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers
gek genoeg slaap ik prima
ik ga wat zorgelijk in bed een goed boek lezen
en val dan toch op een rustige manier in slaap
terwijl het geen gemakkelijk boek is, droom wel
vreemd, maar niet eng of zo. Dus mijn systeem werkt wel.
Maar idd minder energiek wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen

Hier is het nog heerlijk rustig. Geen verkeer en mensen te horen, zoals voor de corona. Jongste zoon straks aan zijn online lessen. Ik aan het werk. Ik lees dat Italie en Spanje het Nederland enorm kwalijk neemt dat Nederland hen  financieel in de steek laat en dat we geen idee hebben hoe het daar toegaat en dat Nederlandse toeristen na de coronacris weg kunnen blijven.

Yep dat gevoel heerst in Frankrijk ook. Maar als het probleem met NL belastingcenten moet worden opgelost omdat men in zuid Italië geen belasting betaalt, dat snappen ze dan weer wel dat daar ook wel iets oneerlijks aan is. 

Het is geen zwart/wit of goed/fout discussie. En het wordt ook sterk gekleurd door culturele verschillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi allemaal.

Ook in deze verwarrende en sombere tijden vinden er nog altijd grappige dingetjes te 'ontdekken'.
Zoals bijvoorbeeld dat blinden letterlijk nog nooit een dove hadden 'gezien', doven nog nooit van blinden hadden 'gehoord' en dat
nu aan blinden moest worden uitgelegd waarom er tijdens een persconferentie zo werd gelachen, want dat hoorden ze wel, toen de doventolk voor het
eerst het gebaar voor 'hamsteren' in beeld bracht... dan denk ik: deze crisis brengt mensen bij elkaar die eerder niet zo aan
elkaar dachten, niet zo met elkaar 'bezig waren'.
Zulk soort kleine dingetjes geven m'n dag nog wat extra positiefs en brengen een beetje reliëf.
Verder hou ik het nog altijd maar zoveel mogelijk bij vandaag. Tomorrow is a mystery. But Today is a gift (of God) which is why we
call it the present.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Straks bananenbroodje bakken en vanmiddag 4 uurtjes werken ipv  3,  omdat client dagbesteding mist, wordt ik wat langer ingezet

Wel wat zorgen om een van de kinderen, die nu geen werk meer heeft en net een hoge hypotheek heeft afgesloten
Zo heeft iedereen in deze tijd wel wat zorgjes denk ik

Ook heel erg hopen dat vriend het niet treft, met zijn copd en leeftijd

Elke dag denk ik; Bij de dag leven, goed voor mezelf zorgen, piekers stil zetten en heel erg dankbaar zijn voor wat ik wel heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Wel wat zorgen om een van de kinderen, die nu geen werk meer heeft en net een hoge hypotheek heeft afgesloten

In Italië en Spanje hoef je in dat geval voorlopig geen hypotheek te betalen.

Hoe soepel er in Nederland mee omgegaan wordt weet ik niet. Ik denk niet dat het kwijtgescholden zal worden, maar een betalingsregeling moet wel mogelijk zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@JopieIk lach je niet uit en bespot je ook niet. Of het verstandig is, is aan jezelf uiteindelijk. Wel een lief/mooi gebaar. Bijna nobel. Zou hetzelfde hebben gedaan in jouw situatie denk ik.

Vind wel dat er erg dramatisch over de wereldorde gedaan wordt, hele scenario's lees ik al hier. Kan mijn vakantie in Malaga al wel gaan afzeggen in september, ben niet welkom ws. Zover denk ik niet.

Bekijk het van dag tot dag, je kunt je ook gek gaan denken/laten maken.

We(Rutte) heeft 1 miljard gestort. Toch een leuk gebaar.

Fijne dag allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos hoop dat het gelukt is met die graszoden. Hier ging het gisteren wel even regenen, hoop bij jullie ook. Beter voor dat gras.

Ga naar mijn werk, gevraagd of ik 2 uurtjes eerder wil beginnen. Natuuuuuuuurlijk :rolleyes: Deze tijd is echt heel goed als je van plan was, je eigen grenzen goed te gaan bewaken:D

Tot laat vanavond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

En euh, lach me maar uit, bespot me maar, maar ik heb op dit soort keuzemomenten (want dat zijn het!) heel veel aan de waarden uit  de oude religies, de teksten in de bijbel, (met name de bergrede, maar dat zal onderhand bekend zijn) ook al ben ik niet gelovig. 

Waarom uitlachen en bespotten? Ik ben zelf ook absoluut niet gelovig, in die zin dat ik geen religie aanhang en me de/een religieuze wet laat voorschrijven.
Maar al die religies bevatten wel ontzettend veel wijsheden, waar de spirituele mens goed mee op weg kan worden geholpen en gehouden.
Net als op dit forum is het op religieus en spiritueel gebied een heel gezonde kwestie van lezen en meenemen wat je kunt gebruiken en
lezen en (voorlopig) naast je neerleggen wat je niet kunt gebruiken... niets weggooien, want je weet maar nooit. (tomorrow is a mystery ;))

Ik hoop voor je dat je/jullie tot een of ander compromis kunt komen. Wikken en wegen is aan jou wel toevertrouwd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @takeiteasy. Ja, gaat goed dank je. Ik probeer alleen te veel corona nieuws te ontlopen. Meer dan zelf schoon zijn, afstand houden etc kan ik toch niet doen. Ik wil mezelf niet gek laten maken door te veel nieuws. Ook al snap ik het wel dat anderen wel graag al het nieuws opslurpen hoor. 
Wat ga jij trouwens lekker, je klinkt zo fris en positief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Penny, hoe gaat het?

Ik snap dat het je bozig maakt @takeiteasy. Goed om je aandacht soms even af te leiden en fijn dat je een hond hebt die zich natuurlijk niet bewust is van alle ellende. 

Ik liet vanmiddag (en straks weer) de leenhond uit. Vind het heerlijk om de natuur in te gaan en tegelijk zo'n onbezorgd beest vrolijk te zien.

Nu even eten. Broodje ham met gebakken ei en later groentesoep. Verspreid over de avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jopie:

Dat is wat hier gebeurd is. Geen sprake van liefdadigheid, noch nobelheid. Wel kijken naar hoe kunnen we voorkomen dat 1 van beide juist nu klem komt te zitten. Een nieuw contract, met nieuwe intentieverklaringen erbij. En echt ook rentedragende lening als zich dat voordoet. Ik ben sinterklaas niet, hij is niet zielig. Wel hebben we allebei een boot gemist. Respect voor elkaar. 

Maar juridisch heb ik nu duidelijk geen poten: het is vertrouwen op de ander. Zijn gedrag als mijn nood aan de man komt. 

Heb er vrede mee nu, het is goed zo, maar dit was zo'n keuze. Echt. 

Hoi Jopi, ik snap je keuze. Al zou ik je er graag op willen wijzen dat de kans dat het voor jou goed uitpakt erg klein is. Zoals ik het lees kon deze persoon de hypotheek al niet rond krijgen. Na de huidige crisis verwacht ik dat heel veel mensen geld problemen zullen hebben. Voor mensen met een uitkering, of werk dat doorloopt zal het wel meevallen, maar al die anderen... Ik zou je heel graag willen adviseren die juridische poten er toch onder te zetten. Ik denk hierbij nl aan bv de 2e wereldoorlog. Toen de Joden hun kostbaarheden in bewaring gaven aan goede buren/vrienden. Maar toen ook hen niks meer bleken te hebben verdween het spul. Voornamelijk omdat ze het nodig hadden?  maw, in zware tijden “vergeten” mensen hun afspraken”. Je vertrouwen is te groot in dit, het is je pensioen! Stel dat iig juridisch veilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...