Spring naar bijdragen

onze h. kamer 31-3-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Top bezig Yollie. Je bent een kanjer.Bloemen Plaatjes 

Louisa heb je vannacht wat beter geslapen?

Kaboutertje en jij? Hoe is het slapen gegaan bij jou?

Joehoe Cyclad :lips:

Willemina hoe is het nu met je? Jij hebt toch een hondje? Ga je daar nog wel eens een heel klein blokje mee om? Lukt dat wel nu je het zo moeilijk hebt?Bloemen PlaatjesVoor jou ook een bos bloemen. Zet ze maar bij je bed neer, dan kun je er de hele dag naar kijken en van genieten.

 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bolleke wat fijn je hier weer te zien! 

Ja ik heb vannacht top geslapen gelukkig. 

Gister zo benauwd dat ik er van ging hyperen. Hoe Ik dat deed is een raadsel want mn neus zat potdicht en ik adem nooit via de mond. Was in elk geval echt een * gevoel en dacht heel de tijd aan kaboutertje en zijn ademhaling. Ik raakte ook behoorlijk in paniek door het benauwde gevoel. Huilen ging niet. Dat was snik en lucht happen. Echt vreselijk was dat. 

Later op de dag schoot een neusgat open en zo fijn. Ik kon weer wat lucht krijgen! Alleen dan kreeg ik later een breinaanval. Hersenen gingen drukken squeezen. Gelukkig trok dat weg en heb ik de avond heel rustig gedaan. Ademhalingsoefeningen gingen goed! 

De paniek is vooral dat ik denk aan de beademing te moeten en dat het corona is... en dat ik naar de ic moet. Gewoon door dat rotcorona ben ik zo angstig. Ben blij als de verkoudheid over is. Nu zit t nog steeds dicht en t lijkt wel niet over te gaan. Zo lang een dichte neus heb ik nog nooit gehad. Nu al dagenlang. Meestal gaat t over in een loopneus en komt de boel los. Daarom omdat t zo'n vage verkoudheid is met veel benauwdheid ben ik echt bang voor corona. Maar ja heb de dokter gebeld en die deed echt oh heb je die zeikerd weer. Die met dr angststoornis. 

Enfin beter geslapen. Dag 4 pms. Nog 4 dagen dus. Hopend dat t griepje gauw wegtrekt. 

Fijne dag allen! 

O Ik lees net dat 64 procent stekende spierpijnen ook heeft en dat er meer besmettingen zijn met milde klachten dan gedacht die gewoon rondlopen... Ik had dus ook echt stekende spierpijnen. Dus dat hoort ook bij corona. Dat was juist dat ik dacht dat t een gewoon griepje was. Ik haat dat virus. Ik stop maar met lezen. Doet me geen goed. Ik moet t maar uitzieken.

Ze zouden van Radboud bellen. Niet gedaan. Maar durf nu zelf niet te bellen omdat ik miss corona heb en kan ik t shaken. Dus ik wacht tot ik klachtvrij ben want dan ben ik immuun. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve mensen, goedemorgen,
 

ik hoop dat met iedereen goed gaat en dat jullie je steeds better voelen. 

vandaag dag 7 zonder benzo’s. Afgelopen dagen ging met ups en downs. Vrijdag had ik zelfs een hele fijne dag. Maar... sinds gisteren middag weet ik niet wat er aan de hand is. Het lijkt alsof ik een griep heb maar anders dan normaal. Geen koorts, geen hoest, niks. Koude rillingen, ben aan het bibberen, mijn spieren en rug doen zeer en zijn zeer stijf, ik heb buikpijn en diaree. Duizelig, zware hoofd, nou noem maar op. Zou het een benzo griep kunnen zijn? Hoort het ook erbij? Ik kan het niet geloven dat na 6 mnd benzo inclusief afbouw mens zich zo beroerd kan voelen. 
 

Ff van mijzelf afschrijven. 

Liefs Aneta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen

Gisteren voor het eerst valeriaan geprobeerd voor het slapen, heb geprobeerd van in te slapen maar na een dikke 20 minuten voelde ik me nog steeds niet moe. Dan toch maar een remergon genomen en dan was ik redelijk snel weg. Zoals gewoonlijk weer veel en vroeg wakker.

Lag dan wakker in bed en probeerde even niets te doen maar dan voel het echt of ik niets van lucht binnenkrijg. Uiteindelijk dan maar opgestaan met angst gevoelens. Ik hoop steeds maar weer dat het allemaal weer goed komt en ik terug graag in mijn bed ga liggen maar hoe langer dit duurt, hoe minder ik mijn aandacht niet op mijn ademhaling af kan houden.

Moet constant zingen, bezig zijn,... om maar iets anders te denken.

Gisteren op het internet iemand gevonden die ook zo'n hyperfocus op haar ademhaling  heeft gekregen waardoor ze chronisch begon te hyperventileren. Nu vermoed ik dat ik dat dus ook heb. Heb vaak tintelingen rond mijn neus, wangen en mijn vingers. Ook een enorme stress in mijn hals.

Ben wel sinds zaterdag begonnen met Lyrica. Geen opvallende nevenwerkingen, maar ook nog geen verbetering met de angst.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Goeiemorgen

Gisteren voor het eerst valeriaan geprobeerd voor het slapen, heb geprobeerd van in te slapen maar na een dikke 20 minuten voelde ik me nog steeds niet moe. Dan toch maar een remergon genomen en dan was ik redelijk snel weg. Zoals gewoonlijk weer veel en vroeg wakker.

Lag dan wakker in bed en probeerde even niets te doen maar dan voel het echt of ik niets van lucht binnenkrijg. Uiteindelijk dan maar opgestaan met angst gevoelens. Ik hoop steeds maar weer dat het allemaal weer goed komt en ik terug graag in mijn bed ga liggen maar hoe langer dit duurt, hoe minder ik mijn aandacht niet op mijn ademhaling af kan houden.

Moet constant zingen, bezig zijn,... om maar iets anders te denken.

Gisteren op het internet iemand gevonden die ook zo'n hyperfocus op haar ademhaling  heeft gekregen waardoor ze chronisch begon te hyperventileren. Nu vermoed ik dat ik dat dus ook heb. Heb vaak tintelingen rond mijn neus, wangen en mijn vingers. Ook een enorme stress in mijn hals.

Ben wel sinds zaterdag begonnen met Lyrica. Geen opvallende nevenwerkingen, maar ook nog geen verbetering met de angst.

Is een angstcentrum niet wat voor jou? Mijn broer werkt daar en helpt mensen met fobieën. Aangezien je angst echt je ademhaling is lijkt t me een fobie en daar kun je goed begeleiding in krijgen. 

En een ademtherapie? 

Zingen is goed voor de ademhaling! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Top bezig Yollie. Je bent een kanjer.Bloemen Plaatjes 

Louisa heb je vannacht wat beter geslapen?

Kaboutertje en jij? Hoe is het slapen gegaan bij jou?

Joehoe Cyclad :lips:

Willemina hoe is het nu met je? Jij hebt toch een hondje? Ga je daar nog wel eens een heel klein blokje mee om? Lukt dat wel nu je het zo moeilijk hebt?Bloemen PlaatjesVoor jou ook een bos bloemen. Zet ze maar bij je bed neer, dan kun je er de hele dag naar kijken en van genieten.

 

 

@Dank je bolletje. Ik was bang na mijn AD stop niet te slapen. Maar ik heb geslapen. Ik denk 5

 

22 uur geleden zei Louisa:

GEFELICITEERD!!!!!!!!!! 

 

2 uur geleden zei bolletje:

Top bezig Yollie. Je bent een kanjer.Bloemen Plaatjes 

Louisa heb je vannacht wat beter geslapen?

Kaboutertje en jij? Hoe is het slapen gegaan bij jou?

Joehoe Cyclad :lips:

Willemina hoe is het nu met je? Jij hebt toch een hondje? Ga je daar nog wel eens een heel klein blokje mee om? Lukt dat wel nu je het zo moeilijk hebt?Bloemen PlaatjesVoor jou ook een bos bloemen. Zet ze maar bij je bed neer, dan kun je er de hele dag naar kijken en van genieten.

 

 

@bolletje dank je wel. Ik was bang na mijn AD stop niet te slapen. Maar ik heb geslapen. Ik denk 5 uurtjes. Ik ben tevreden. Jij ook sterkte en een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God Louisa wat rot dat je nu net datgene moet lezen zodat je nog angstiger wordt. Ik hoop dat je je toch een beetje van kan overtuigen dat stekende spierpijn ook bij andere dingen kunnen horen. Je kan ook stomen als je dat durft dan gaat het neusgat open en krijg je meer lucht. sterkte meisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei bolletje:

God Louisa wat rot dat je nu net datgene moet lezen zodat je nog angstiger wordt. Ik hoop dat je je toch een beetje van kan overtuigen dat stekende spierpijn ook bij andere dingen kunnen horen. Je kan ook stomen als je dat durft dan gaat het neusgat open en krijg je meer lucht. sterkte meisie.

Bolleke ik heb t al half geaccepteerd dat t corona is. Mn man ging dagelijks naar de supermarkt en heeft t in huis gehaald. Maar Ik zie t gewoon als ieder ander griepje. De meeste komen er met milde klachten bovenop en tot nu toe vervelend maar ik heb geen hoge koorts en denk dat ik er wel bovenop kom. Goed uitzieken. Dan ben ik immuun in ieder geval nadien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Top bezig Yollie. Je bent een kanjer.Bloemen Plaatjes 

Louisa heb je vannacht wat beter geslapen?

Kaboutertje en jij? Hoe is het slapen gegaan bij jou?

Joehoe Cyclad :lips:

Willemina hoe is het nu met je? Jij hebt toch een hondje? Ga je daar nog wel eens een heel klein blokje mee om? Lukt dat wel nu je het zo moeilijk hebt?Bloemen PlaatjesVoor jou ook een bos bloemen. Zet ze maar bij je bed neer, dan kun je er de hele dag naar kijken en van genieten.

 

 

Lieve Bolletje wat vreselijk dat afbouwen slaap niet tinnitus gaat zo te keer ik ga wel met de hond naar buiten het zonnetje schijnt    liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Is een angstcentrum niet wat voor jou? Mijn broer werkt daar en helpt mensen met fobieën. Aangezien je angst echt je ademhaling is lijkt t me een fobie en daar kun je goed begeleiding in krijgen. 

En een ademtherapie? 

Zingen is goed voor de ademhaling! 

Als het allemaal wat rustiger is geworden ga ik wel eens contact opnemen met zo'n angstcentrum. Vrees dat als ik ademtherapie zou volgen vrees ik op nog een hardere focus.

Doe dagelijks 3 maal 6 minuten per dag ademhalingsoefeningen. Gewoon 4 seconden in, 6 seconden uit. Maakt me niet echt rustiger, regelmatig krijg ik zelfs die spanningen in mijn gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Als het allemaal wat rustiger is geworden ga ik wel eens contact opnemen met zo'n angstcentrum. Vrees dat als ik ademtherapie zou volgen vrees ik op nog een hardere focus.

Doe dagelijks 3 maal 6 minuten per dag ademhalingsoefeningen. Gewoon 4 seconden in, 6 seconden uit. Maakt me niet echt rustiger, regelmatig krijg ik zelfs die spanningen in mijn gezicht.

4 in 7 vast 8 uit 3x achtereen 3x per dag schijnt heel ontspannen te zijn. Ik doe t ook maar dan 2x per dag. Je krijgt dan luchttekort soms maar dan denk ik goed zo dat zet mn ademhaling in een rustiger tempo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Louisa:

Is een angstcentrum niet wat voor jou? Mijn broer werkt daar en helpt mensen met fobieën. Aangezien je angst echt je ademhaling is lijkt t me een fobie en daar kun je goed begeleiding in krijgen. 

En een ademtherapie? 

Zingen is goed voor de ademhaling! 

Vandaag naar de psychiater geweest, weer hetzelfde liedje. Ik kom thuis doe een wandeling, daarna wat met de dochter doen. Voel me goed, na het eten leg ik me wat in de zetel, daar is dat enge, versstikkende gevoel weer, helemaal opgedraaid. Pfff wat is dat toch, wil gewoon terug rustig in mijn bed en zetel kunnen liggen. Niet constant bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...