Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Lika:

Als ik hier het park niet zou hebben, niet naar buiten zou mogen, zou het heel anders zijn, ja. 

@bumperjim voor hoe lang is die lockdown afgrkondigd bij jullie?

Weten ze niet maar ik schat een week of 6. We hebben nu bijna 2 weken gehad. Afwachten of we een piek bereiken in de dodentallen en vanaf de piek nog 2 weken en dan zien hoe het gaat. En dan laten ze iedereen los, dan zien we 2 weken later nog een veel hogere piek en dan zitten we weer 6 weken vast. Zoiets. 

Het zal mijn tijd wel duren en het is niet zo dat ik steeds de deur uit MOET maar dat iets niet MAG daar kan ik slecht tegen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Het is een idiote situatie. Een enorme test voor de maakbaarheid der dingen. 

Ik ben blij met de aanpak in Nederland. Mijn boerenverstand kan die aanpak begrijpen. 

En ik weet ook dat ik heel makkelijk praten heb. Mijn woon-werk-gezinssituatie laat zich blijkbaar heel gemakkelijk omzetten naar deze nieuwe manier. Dat is mazzel. En onze vrolijke hond zorgt voor vertier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Eerst maar een bakje... 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Vervelend dat je het zo ervaart Jim. 
Heb je geen tuin? En is het een klein huis wat je hebt???          

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gisteren bijgelezen... 
@niks, wat een mooie berichten :rose:

@Cleo66, fijn dat je aan het opknappen bent... maar gelijk vandaag weer sporten??? misschien toch even nog wat verder weer weerstand kweken??? 

@Bor, ellendige situatie voor je... maar  misschien toch maar tot actie overgaan en een melding doen? 

@Jopie, jouw opmerking: 'Juist nu is het enige wat ik kan doen voor mezelf zorgen en onderkennen dat ik een probleem heb. Voor mij groot, tov van al het andere maakt even ineens niet uit. ' ... ... pfff, ik weet niet wat ik daarop zou moeten of kunnen zeggen, moeilijk...sterkte meis {[:heart:]}. 
Wel fijn dat je toch zo'n fijne middag hebt gehad... 

bewerkt door Yvonne
lettertje verkeerd..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee lieve Bor... tuurlijk quote ik dit niet. 
En ja, ik begrijp 100% dat je kwaad, hartstikke kwaad op haar bent. 
Ik denk ook niet dat jíj de aangewezen persoon bent om haar 'aan te pakken' , niet omdat je het gevoel hebt van 'wie denk ik dat ik ben/ ben, was ik beter' ...
Maar simpel omdat ze niet zal doen wat jij wil. 
Meld het bij 'Veilig Thuis' ... ik weet dat jij daar ronduit slechte ervaring mee hebt, maar er gebeuren ook goede dingen daar. 
Sterkte meis... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @bumperjim ik zou beginnen met je duizendenéén zegeningen te tellen en dan pak je jezelf bij kop en kont en maak je er wat van. Begin met een touwtjespringcompetitie met je drie vrouwen ofzo. Je kunt nu geschiedenis schrijven in het leven van je dochters, de coronacrisis vergeten ze nooit meer. Dan zijn ze tachtig en zeggen ze tegen elkaar: "weet je nog, wat een ellende en wat was pa chagrijnig toen hè", of dat ze zeggen: "weet je nog, de coronatijd en hoe leuk we het toen eigenlijk hadden, die pa van ons verzon altijd wel wát om ons op te vrolijken".

Kom op en kop op en blijf van die drank af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@bumperjim snap dat je daar knettergek van wordt. Je leven wordt momenteel bepaald en dat is moeilijk. Hou vol:rose:  of misschien proberen om het als een test/uitdaging te zien hoe stom dat ook klinkt. Dit gaat voorbij he. Wij hebben het in Nederland natuurlijk een stuk makkelijker. 

Jongste zoon staat er slecht voor op school, had net een bijlesdocent gevonden maar toen kwam corona en nu dus thuis online schoolopdrachten, maar het is heel moeilijk om hem aan het leren te krijgen, ontaardt vaak in woedende grote mond van hem.Zie het niet meer goed komen dit jaar met hem. Zit op speciaal onderwijs. Hij had havo/vwo advies en is superslim maar doet nu amper nog wat. Frustreert me enorm dat ik niet tot hem kan doordringen. Iets anders: ik had me opgegeven in zo'n groep voor mensen die hulp nodig hebben en nu laat ik 1 x per dag de hond uit van iemand. Was vroeger zwerfhond in Polen en heeft gedragsprobleem (is vooral bang) . Het is heel leuk om met m te wandelen, jongste zoon gaat soms mee. Hond is bang voor andere honden, maar nu durft hij soms aan andere honden te snuffelen. Mooi om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb ff 4,5 km hardgelopen en niemand tegengekomen ook geen gendarmes. Had me 135 euro kunnen kosten maar de kans is klein. Niet elke dag doen natuurlijk. Haha ik voel me top :D 

Sterkte @Bor en ik zou wel kwaad worden en zeggen wat ik erover denk. Dat je het zelf ook gedaan hebt OK maar je kan het ook andersom gebruiken: waarom zit zij dan op hetzelfde spoor. Als je daarom niks meer "mag" zeggen wie zegt er dan wel wat van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer een stralende dag (buiten dan he)

Straks paar uurtjes werken
Mag geen naam hebben
De clienten die ik had om 2 keer per week te komen koken, hebben voorlopig de hulp afgezegd ivm coronoa, willen ze zo min mogelijk mensen over de vloer hebben
Gelukkig, vind ik het niet erg
Blij, dat ik niet financieel afhankelijk meer ben

Ja, Adri, dat dacht ik ook over Trump, nu ik zie dat de besmettingen zo gigantisch toenemen daar !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers, alweer zo'n heerlijk zonnetje.
Ik ga straks en morgenmiddag wandelen met een vriendin.
Op afstand natuurlijk, maar het voelt als spijbelen toch, raar hoor.
Ik begin mezelf af en toe zat te worden.
BJ idd wat een luxe positie, naast de bak ellende, count your blessings man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga straks naar een vriendin, een van de weinige mensen met wie ik afspreek nu. Rondje in het park en samen lunchen. Eenvoudig, maar altijd al leuk gevonden zoiets. 

Zou liever in de middag gaan als de zon wat sterker is, maar dan is het weer druk in het park <_<

Een vriendin met kind dat 12 werd, vierde dat gisteren thuis. Ze wonen in een flat. Moeder heeft 's ochtends de bestelde taart opgehaald. Slingers opgehangen. Er kwamen de hele dag door vriendjes en klasgenootjes aanfietsen die kwamen zingen onder het balkon en kadootjes in de brievenbus stoppen. Ik zag de foto's. De jarige glundert. Ik heb nog nooit zo'n leuke verjaardag gehad mamma, zei hij.:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. De laatste tijd sliep ik wat slechter door zorgen hoe we dit thuis allemaal moesten bolwerken, maar vandaag uitgeslapen en vrolijk wakker geworden.

Eerst even paar uurtjes werken zonder dat er druk achter zit. Kinderen gaan buiten spelen en omdat het vrijdag is, kan hun huiswerk in principe over drie dagen verspreid worden als het moet. Alles onder controle :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er komen op FB ook veel oproepjes om kaarten te sturen.
ouders weten soms van gekkigheid niet hoe hun kids te compenseren^_^
ik vind het aandoenlijk hoor. heb ook 1 kaartje gestuurd en ja hoor, met dieren vroegen ze,
ikke feliciteren en kaart versieren, las ik later de oproep terug, is het ventje gehandicapt
en (nog lang) niet jarig. uitsloverd ben ik ook soms he. straks zet iemand zo'n oproep voor
mij, als ik echt seniel ben geworden☺

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei lady jane:

er komen op FB ook veel oproepjes om kaarten te sturen.
ouders weten soms van gekkigheid niet hoe hun kids te compenseren^_^
ik vind het aandoenlijk hoor. heb ook 1 kaartje gestuurd en ja hoor, met dieren vroegen ze,
ikke feliciteren en kaart versieren, las ik later de oproep terug, is het ventje gehandicapt
en (nog lang) niet jarig. uitsloverd ben ik ook soms he. straks zet iemand zo'n oproep voor
mij, als ik echt seniel ben geworden☺

 

Uitslover(d) en seniel ben je niet, als ik dit zo lees. Dit is gewoon lady jane... kaartjes sturen per toetsenbord is wat je graag en veel doet dus voor
zo'n gehandicapt nog lang niet jarig ventje is dit gewoon een 'uitwas' van je lady-jane-zijn.
Om dit lady-jane-zijn nog eens te demonstreren zou je nu ook @Ties een kaartje kunnen sturen voor haar 1 maand en 1 dag droog staan.
(:musicnote: Doe wat je 't liefste doet, dan is het altijd goed.. ja zuster, nee zuster...:musicnote:)

En om het nou niet helemaal op de schouders van lady jane te gooien wil ik bij deze @Ties ook maar even feliciteren. Zonder kaartje want met
plaatjes kan ik hier (nog steeds) niet uit de voeten. Ties, gefeliciteerd met 1 maand en 1 dag en de groetjes aan je paard. :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...