Spring naar bijdragen

Help, helemaal gestopt met oxazepam


Atena

Aanbevolen berichten

Hi,

ik ben dinsdag helemaal gestopt met Oxazepam bij de dosering 2,5 mg ochtend en 2,5 mg middag. Dat na overleg met mijn psychologe en haar advies dat ik nu echt mee kon stoppen. Aan een kant opluchting, maar...
Mensen ik heb me nog nooit in mijn leven zo vreselijk gevoeld als nu. Lichamelijk maar vooral psychisch. Het lijkt alsof ik depressie heb, loop de hele dag te huilen, heb enorme angst en taal aan lichamelijke klachten. Vreselijk. 
Het was waarschijnlijk niet verstandig maar ik had al zoveel ontwenningsklachten dus dacht ik stop ermee. Genoeg geweest. Enige idee hoe lang deze acute toestand kan duren en kan het nog erger? Wat te doen  om mijzelf te kunnen kalmeren? Het lijkt alsof niets werkt op dit moment. Zit helemaal doorheen.

Hoe hebben jullie het gedaan?

liefs Aneta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3Ik snap niet dat een psycholoog dat kan aanbevelen.  Misschien kun je teruggaan naar de dosering die je had en dan gelijk weer afbouwen? Ik zit nu op 3.5 mg in de avond en ik ben op weg naar de 3 mg. Ik wil er ook graag vanaf. Ik heb gisteren nog oxazepam moeten ophalen bij de apotheek.  Ik kreeg toen 2 pakjes mee van in totaal 60 stuks.  Ik vertelde dat ik 1 pakje niet meer hoefde. Ik moest voor 2 pakjes rond de 14 Euro betalen. En 1 pakje was 12 Euro.  Het is het merk teva. Paar maanden geleden betaalde ik 12 Euro voor 2 pakjes. Wisselende prijzen dus. Maar dat even terzijde.

Door langzaam af te bouwen voorkom je de heftigste klachten. Ik snap dat je doorlopend klachten had. Steeds de werking van het middel en dan weer de ontwenning. Je kan ook 1 dosering nemen ipv 2. Maar bespreek het met je psycholoog zo is hij op de hoogte wat het met je doet. 

Groetjes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Doorgaan:

3Ik snap niet dat een psycholoog dat kan aanbevelen.  Misschien kun je teruggaan naar de dosering die je had en dan gelijk weer afbouwen? Ik zit nu op 3.5 mg in de avond en ik ben op weg naar de 3 mg. Ik wil er ook graag vanaf. Ik heb gisteren nog oxazepam moeten ophalen bij de apotheek.  Ik kreeg toen 2 pakjes mee van in totaal 60 stuks.  Ik vertelde dat ik 1 pakje niet meer hoefde. Ik moest voor 2 pakjes rond de 14 Euro betalen. En 1 pakje was 12 Euro.  Het is het merk teva. Paar maanden geleden betaalde ik 12 Euro voor 2 pakjes. Wisselende prijzen dus. Maar dat even terzijde.

Door langzaam af te bouwen voorkom je de heftigste klachten. Ik snap dat je doorlopend klachten had. Steeds de werking van het middel en dan weer de ontwenning. Je kan ook 1 dosering nemen ipv 2. Maar bespreek het met je psycholoog zo is hij op de hoogte wat het met je doet. 

Groetjes en sterkte

Hi @Doorgaan ja ik zou eerst mijn middag dosering moeten afbouwen en daarna stoppen. Psychologe zei: het wordt heel even erger maar over een week/2 voel je je beter. Nou dan hoop ik maar als ik jullie verhalen hier zo lees. 
ik heb haar vandaag op de hoogte gesteld van hoe ik me nu voel. Dat vond ze normaal voor deze stadium van ontwenning. Nou ik vind het niet normaal. Dan moet ik hier ook bekennen dat ik op dit moment voor alles bang ben dus ook voor ontwenning heel erg spannend en stressvol vind. Mijn angst speelt ook een rol in. Maar angst die ik nu ervaar is me te veel geworden vandaag. 
 

Bedankt voor je bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Atena:

Hi @Doorgaan ja ik zou eerst mijn middag dosering moeten afbouwen en daarna stoppen. Psychologe zei: het wordt heel even erger maar over een week/2 voel je je beter. Nou dan hoop ik maar als ik jullie verhalen hier zo lees. 
ik heb haar vandaag op de hoogte gesteld van hoe ik me nu voel. Dat vond ze normaal voor deze stadium van ontwenning. Nou ik vind het niet normaal. Dan moet ik hier ook bekennen dat ik op dit moment voor alles bang ben dus ook voor ontwenning heel erg spannend en stressvol vind. Mijn angst speelt ook een rol in. Maar angst die ik nu ervaar is me te veel geworden vandaag. 
 

Bedankt voor je bericht.

@AtenaIk heb ook snel afgebouwd. Inderdaad even hevige angst na elke verlaging maar ik ben erdoor. Ik voelde me niet depressief gelukkig. Maar ja iedereen is verschillend. Ik ervaar nog slechte slaap en constante trilling. Dat zal niet snel over gaan maar ik accepteer het. Voor mij nooit meer die troep. Deze zomer laat ik niet aan mij voorbij gaan. 4 jaren uit mijn leven zijn verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Yollie:

@AtenaIk heb ook snel afgebouwd. Inderdaad even hevige angst na elke verlaging maar ik ben erdoor. Ik voelde me niet depressief gelukkig. Maar ja iedereen is verschillend. Ik ervaar nog slechte slaap en constante trilling. Dat zal niet snel over gaan maar ik accepteer het. Voor mij nooit meer die troep. Deze zomer laat ik niet aan mij voorbij gaan. 4 jaren uit mijn leven zijn verloren.

@Yollie heb jij lang gebruikt? En ben je al lang schoon van die troep?
Misschien beetje depri maar vooral huilbuien vanuit niks. En heel veel angst! Dit is mijn 3de dag zonder oxazepam. 
In de avond wordt het vaak wat beter. Maar dat is altijd al zo geweest. 
Thanx voor je reactie Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Atena:

@Yollie heb jij lang gebruikt? En ben je al lang schoon van die troep?
Misschien beetje depri maar vooral huilbuien vanuit niks. En heel veel angst! Dit is mijn 3de dag zonder oxazepam. 
In de avond wordt het vaak wat beter. Maar dat is altijd al zo geweest. 
Thanx voor je reactie Yollie. 

@Atenaik heb 4 1/2 jr verschillende benzos en verschillende ad geslikt. Ik denk dat ik alles bij mekaar 3 mnd afgebouwd hebt. Ik ben nu 17 dagen benzovrij en zondag a.s. AD af. Gelukkig heb ik daar zelf om gevraagd anders zat ik er nu nog aan. Mijn vorige psyhiater bleef maar benzo voorschrijven en verhogen. Klopt in de avond had ik het vaak beter en hoopte elke dag dat de dag snel voorbij was. Ik pompte mezelf in dat ik van angst niet dood ga.  Ik heb nu geen angst meer maar nog last van trillingen en slecht slapen en sinds kort kleine opvliegers. Ik kom de dag door door goed te eten en te drinken. Veel wandelen. Veel met klusjes bezig zijn in huis. De hele dag muziek opzetten en meezingen. Mijn verstand op nul zetten. Als ik niks deed dan gaf ik de angst vrij spel. Ik ben nog niet 100% maar heb goede hoop dat het dat wel wordt.  Ik hoop benzovrij voor iedereen hier. Nogmaals niet iedereen ervaart hetzelfde. Ik had xanax vrij zware benzo en imipramine zware antidepressiva. Ik heb altijd al een hoge bloeddruk gehad en slik daar ook pillen voor. De imipramine maakte dat het nog meer ging stijgen. Nu ik dat ook bijna afgebouwd hebt zie ik mijn bloeddruk gelukkig weer zakken. Echt foute boel benzos en AD.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yollie:

@Atenaik heb 4 1/2 jr verschillende benzos en verschillende ad geslikt. Ik denk dat ik alles bij mekaar 3 mnd afgebouwd hebt. Gelukkig heb ik daar zelf om gevraagd anders zat ik er nu nog aan. Mijn vorige psyhiater bleef maar voorschrijven en verhogen. Klopt in de avond had ik het vaak beter en hoopte elke dag dat de dag snel voorbij was. Ik pompte mezelf in dat ik van angst niet dood ga.  Ik heb nu geen angst meer maar nog last van trillingen en slecht slapen en sinds kort kleine opvliegers. Ik kom de dag door door goed te eten en te drinken. Veel wandelen. Veel met klusjes bezig zijn in huis. De hele dag muziek opzetten en meezingen. Mijn verstand op nul zetten. Als ik niks deed dan gaf ik de angst vrij spel. Ik ben nog niet 100% maar heb goede hoop dat het dat wel wordt. Ik hoop benzovrij voor iedereen hier. 

Wat moedig van jou @Yollie! En wat een stap om dit in 3 mnd te doen. En wat goed dat de angst voorbij is. Fantastisch. De rest komt nog. Het is voor mij de grootste nachtmerrie die er is. Voor iedereen. Ik word er helemaal gek van. Als je me nu ziet op de bank zitten denk je niet dat ik overdag helemaal van slag ben. Ik ben ook altijd bezig. Wandelen, nu veel bezig met kids, in de tuin bezig en thuis, wandelen met honde.n, koken etc. Vandaag voor de eerste keer een uurtje op de bank gelegen met mega angst en zwarte gedachten. 
Nu tijd om naar bed te gaan, maar het liefst blijf ik nog uren wakker want het is nu te doen.

Dank je voor je antwoord. Ik hoop dat je lekker slapen mag! 
liefs
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Atena:

Wat moedig van jou @Yollie! En wat een stap om dit in 3 mnd te doen. En wat goed dat de angst voorbij is. Fantastisch. De rest komt nog. Het is voor mij de grootste nachtmerrie die er is. Voor iedereen. Ik word er helemaal gek van. Als je me nu ziet op de bank zitten denk je niet dat ik overdag helemaal van slag ben. Ik ben ook altijd bezig. Wandelen, nu veel bezig met kids, in de tuin bezig en thuis, wandelen met honde.n, koken etc. Vandaag voor de eerste keer een uurtje op de bank gelegen met mega angst en zwarte gedachten. 
Nu tijd om naar bed te gaan, maar het liefst blijf ik nog uren wakker want het is nu te doen.

Dank je voor je antwoord. Ik hoop dat je lekker slapen mag! 
liefs
 

@Atena ook voor jou komt het goed. Slaap ook lekker straks. Je bent ook goed bezig overdag lees ik. Goedzo!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...