Spring naar bijdragen

Huiskamer 26 maart 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Moggel. Zo ik open weer een huiskamer. Wordt standaard. Het is saaaaaai hier. Zo inactief. Alleen wat lezers. 

Ik voel me raar (mede pms). Wat bedoel je? 

Ja ik zeg t best vaak. Ik voel me raar, maar wat is raar precies. Wat voel je dan? 

Ik denk dat ik het zeg omdat ik het gevoel niet precies kan omschrijven. 

Het is niet fijn, maar ook niet vreselijk. Het zit er tussenin en is niet te omschrijven. Een soort vervreemding van mezelf en de wereld.

Sinds de corona lijkt de wereld nep. Heel veel gaat aan me voorbij, omdat ik geïsoleerd leef, maar ik hoor t van mn man. Schermen bij de kassas. Winkelmandjes worden afgenomen. Niet meer dan zoveel in 1 winkel. Max. 2 medicatieproducten. Recessie. Landen in lock down. 

En zelf ga ik om als ik een man druk zie praten aan de telefoon. Zag de speeksel spetters vliegen. Hij stond precies in het poortje waar we doorheen gaan altijd tijdens de avondwandeling. Nu maar t poortje overgeslagen... 

Wat is raar? Nou ik sta op en krijg duizelingen. Mn hoofd voelt raar. Geen pijn beetje druk maar t is niet te omschrijven en ik weet nog niet wat ik ervan vind. Dan zeg ik maar raar.

Fijne dag! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa

Goedemiddag,

Het is al een tijdje stukken rustiger op het forum. Zelf ben ik ook niet meer zo actief als voorheen. Je zou zeggen dat er juist meer mensen online zullen zijn in deze tijden.

Gisteren heb ik een online consult gehad met mijn therapeut zijn praktijk is ook voor onbepaalde tijd gesloten. Ik had een beetje teveel gehoopt van het consult en was daarna nogal teleurgesteld. Helaas niet bereikt wat ik had willen bereiken. Vandaag weer verder met mijn oefeningen.

groetjes 

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Vandaag is dag twee van mijn zopiclon afbouw. Ik probeerde eerst met een mesje stukjes van het pilletje af te breken, maar dan had ik steeds weer grotere of kleinere stukjes er af en niet wat ik wilde. Ik herinnerde me opeens dat ik nog een doosje met kleine vijltjes heb. Met een van de vijltjes gaat het heel makkelijk om de zopiclon wat af te vijlen, super! Ben blij met deze oplossing. Zo kan ik het afbouwen veel gelijkmatiger doen en ook langzamer, en heb ik ook geen verlies van pilletjes, althans nauwelijks. Ik denk dat ik zo ook veel succesvoller kan afbouwen.

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Met mij gaat het mentaal niet zo goed.

Omdat ik zolang, lees 2.5 maanden mijn ademhaling heb gevoeld, dwangmatig mee bezig te zijn geweest, ben ik het dus niet meer gewoon van niets meer te voelen zoals vroeger. De laatste 2 dagen is dit allemaal weg. Had gehoopt het gewoon te raken zoals de pijntjes en sensaties, maar dit is dus niet het geval. Ben ook enorm angstig, heel de tijd. Vanaf de moment ik probeer van niets te doen, gewoon relaxen en niet bewegen, word ik nog angstiger. Krijg tintelingen in mijn gezicht, handen en voeten. Gevoel te hebben geen lucht meer krijgen. Vanaf de moment ik terug beweeg gaat dit weg.

Ben dus al heel de tijd bezig met iets.  Constant eten, drinken, prutsen met iets. Wordt er zelf enorm moe van en ik wil gewoon rust. Wil me gewoon terug goed voelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Hoi iedereen,

Met mij gaat het mentaal niet zo goed.

Omdat ik zolang, lees 2.5 maanden mijn ademhaling heb gevoeld, dwangmatig mee bezig te zijn geweest, ben ik het dus niet meer gewoon van niets meer te voelen zoals vroeger. De laatste 2 dagen is dit allemaal weg. Had gehoopt het gewoon te raken zoals de pijntjes en sensaties, maar dit is dus niet het geval. Ben ook enorm angstig, heel de tijd. Vanaf de moment ik probeer van niets te doen, gewoon relaxen en niet bewegen, word ik nog angstiger. Krijg tintelingen in mijn gezicht, handen en voeten. Gevoel te hebben geen lucht meer krijgen. Vanaf de moment ik terug beweeg gaat dit weg.

Ben dus al heel de tijd bezig met iets.  Constant eten, drinken, prutsen met iets. Wordt er zelf enorm moe van en ik wil gewoon rust. Wil me gewoon terug goed voelen.

 

Ik heb dat ook. Constant met iets moeten prutsen. Ik kan niet op de bank zitten en gewoon zitten. Ik moet iets doen hoe moe ook. Teveel spanning. 

Ik had t maanden geleden eindelijk bereikt met vermoeidheid in t lijf. Laat t maar zijn laat t maar komen. Was dan heel zwaar maar t lukte. Zonder iets te doen. Ik werd minder bang voor dat vermoeide gevoel. Nu is de moeheid in mn hersenen en dat is weer heel anders. Daar heb Ik nog niks op gevonden dan angst.

Gister Zo moe in mn hoofd op de bank dat ik echt ging trillen bevel huilen en schreeuwde ik ga dood. Niet echt een rust in gevonden :( ik ben gewoon bang voor die enge breinsensaties. Ik krijg t nog niet voor elkaar t te accepteren. Ze zijn ook steeds anders en heftiger. Dus als ik t ene accepteer volgt er weer iets nieuws. 

Ik probeer te zitten met ogen dicht en niks te doen maar t lukt niet zo. Ik heb t gisteravond geprobeerd. Gewoon liggen en niets doen. Ik vind t zo moeilijk. Ik word er ongemakkelijk van. Je gaat van alles voelen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...