Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Lieke7777

Donderdag 26 Maart

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei lady jane:

Nou, dat is wel waar, maar op het moment is mijn wereldje, zonder tuin of balkon, toch enger.
Ik lees altijd even de live blogs over corona zodat ik weer op de hoogte ben, maar ben me rot
geschrokken van die van net.
Ik ga m toch delen, niet om de stemming hier te laten omslaan, maar om realistisch (?) te zijn
en dit gebeuren nog serieuzer te nemen.

quote; Wie denkt dat het coronavirus het land uit is als we ons tot 1 juni allemaal braaf aan de opdrachten van het kabinet houden: vergeet het maar, corona is here to stay. Experts verwachten dat we de rest van het jaar moeten rekenen op verregaande maatregelen en sociale beperkingen. Zo is het hele jaar geen handen schudden een reële optie. Ook is het nog maar zeer de vraag of de eredivisie na de zomer in volle stadions van start kan gaan. Vier ongemakkelijke prognoses voor de rest van 2020.

dit gaat heel wat verder dan begin april, over de zomer heen, zoals ik toch wel heel graag mezelf had wijs gemaakt. Ik snap dat het het doem-scenario is, maar toch.............

Dat lijkt mij ook volledig realistisch. Het virus verdwijnt niet zomaar in juni of zo. Moet je zien hoeveel jaar we al last hebben van Aids en dat is veel minder besmettelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

is ook weer waar
sjee ik ben een Weegschaal hoor!
ga van links naar rechts met mijn brein
en weer terug ook. ff niks nu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop op de ontwikkeling van een medicijn die de symptomen na besmetting minder heftig maakt en daarna op een vaccin. Tot die tijd hoef ik lekker niemand meer te kussen, daar heb ik toch al zo'n hekel aan hier in Frankrijk, dat eindeloze gekus blèèèh.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu nog even niet, sowhat. Thnks for asking. Ik moet (!) eerst uit de verlamming komen. 

Fruit: niet leed van de hele wereld, ook niet goede gevolgen voor de hele wereld. Gewoon hier en nu loop ik vast, en daar moet ik iets mee. Zelf. Zonder dat ik mijn probleem negeer of klein maak door te kijken naar de grotere gevolgen, of het groter leed. 

Dat is een vorm van egoisme waar ik niet sterk ik ben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben weer thuis en ik leef met je mee @Jopie. Het is geen doen nu in de camper op openbare grond. Ik hoop toch zo dat je een rustig, veilig plekje vindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei lady jane:

is ook weer waar
sjee ik ben een Weegschaal hoor!
ga van links naar rechts met mijn brein
en weer terug ook. ff niks nu

Heeft deze Stier ook last van hoor. Misschien niet zo flitsend snel, maar toch... Op z'n langst dag voor dag is voor mij nog altijd het meest overzichtelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bor:

Ik vind het fijn je weer te lezen @Sandro

Gaat het goed met je?

Leuk om te horen! Ik lees jou ook graag.

Tja, het zijn chaotische en drukke tijden, maar dat geldt voor iedereen. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik "gewoon" mijn centjes nog krijg van mijn werkgever.

Verder gaat het op persoonlijk vlak weer wat beter. Leef gezonder.

Hoe is het met jou?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Yana:

Ik hoop op de ontwikkeling van een medicijn die de symptomen na besmetting minder heftig maakt en daarna op een vaccin. Tot die tijd hoef ik lekker niemand meer te kussen, daar heb ik toch al zo'n hekel aan hier in Frankrijk, dat eindeloze gekus blèèèh.

Hangt er vanaf wie :) 

Slecht geschoren mannen kussen zoals in een deel vd familie gewoonte is daar hou ik niet zo van. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Jopie:

Nu nog even niet, sowhat. Thnks for asking. Ik moet (!) eerst uit de verlamming komen. 

Fruit: niet leed van de hele wereld, ook niet goede gevolgen voor de hele wereld. Gewoon hier en nu loop ik vast, en daar moet ik iets mee. Zelf. Zonder dat ik mijn probleem negeer of klein maak door te kijken naar de grotere gevolgen, of het groter leed. 

Doe maar gewoon kalm dan wordt de rest vd wereld ook kalm en heb je je bijdrage geleverd ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane ik begrijp dat dit scenario uit het AD komt, maar van wie? Een zgn. deskundige, of een voorspelling van een angstige journalist?

Dat maakt nogal verschil. Ik kan ook wel doemscenario's bedenken.

Gelukkig heb ik ook een vaste baan. Gisteren hoorde ik dat thuiswerken verlengd wordt, zeker nog de maand april. Onze directeur meldde dat ze merkte dat er signalen zijn van vermoeidheid en veel stress. Dat heb ik ook. Ik kan weinig hebben. 

Gisteren heb ik samen met een vriendin op een bankje in het park gezeten en als een zwerver twee blikjes bier gedronken. :blush:  nu maar zien dat ik daar weer vanaf blijf de komende tijd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei bumperjim:

Dat lijkt mij ook volledig realistisch. Het virus verdwijnt niet zomaar in juni of zo. Moet je zien hoeveel jaar we al last hebben van Aids en dat is veel minder besmettelijk. 

Denk dat als we niet drastisch iets veranderen met de omgang met dieren en het verstoren/vernietigen van hun habitat er steeds meer virussen overspringen van dieren naar mensen. 

Verder met je eens, het wachten is op een medicijn, het gaat niet vanzelf meer weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Jopie:

Dat zeg ik verkeerd, en te mooi. 

Mijn kijken naar ander leed, en het daarmee bevestigen hoe goed ik het heb werkt niet meer. Steunt mij niet, steunt niet in t juiste doen. 

Juist nu is het enige wat ik kan doen voor mezelf zorgen en onderkennen dat ik een probleem heb. Voor mij groot, tov van al het andere maakt even ineens niet uit. 

Zoiets. 

Ja, jim, kalm blijven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Sandro:

Leuk om te horen! Ik lees jou ook graag.

Tja, het zijn chaotische en drukke tijden, maar dat geldt voor iedereen. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik "gewoon" mijn centjes nog krijg van mijn werkgever.

Verder gaat het op persoonlijk vlak weer wat beter. Leef gezonder.

Hoe is het met jou?

Ja het is wat ruk nu allemaal maar je klinkt wel goed, mooi!

Hier gaat het ook wel hoor, ik ben zoals je misschien wel weet geen stopper maar het gaat goed wat dat betreft. En husband werkt nog steeds (buitenshuis zoals altijd) gewoon door. Dat vind ik een heel fijn gevoel dat het "gewoon" ook doorgaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede middag!

Wat een weertje he! Straffe, frisse wind hebben we er hier wel bij, lekker de lakens aan de lijn. En wat zien mijn ramen eruit met die zon erop!! Ik wacht mooi tot volgende week met de buitenkant lappen ivm de weersvoorspellingen. Mijn zus werkt in het coronacentrum, ik maak me er best zorgen over. Volgens haar is het echter veiliger dan naar de super te gaan. Ze zal het wel weten denk ik dan maar. @Bor, had je Smaragd al te pakken gehad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Penny:

had je Smaragd al te pakken gehad?

Ja inmiddels wel. Hij herpakt zich alweer hoor, no worries.

Hij is lief, niet altijd, maar ik heb erg zin om hem onder z"n naad te schoppen.:D

Lees de draad van gister eens terug..man man..niet zo fraai hoor.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed dat is niet mijn huiswerk maar die van Smar, ik hoop dat je al doende leert Smaragd lieverd. Ik gun je zoveel meer rust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had weleens verteld dat m"n oudste zoon papa gaat worden en schoondochter me stalkt en zo en ik haar niet vertrouw en op afstand hou..
ze al eens een kindje verloren is door drugsgebruik in de zwangerschap.
Nou ze is terug hoor..25 weken zwanger en ze speed erop los.

Zei ik toch?! Ik zag het, echt..ik zag het aankomen. Er werd hier tegen mij verweten bijna dat ik haar op afstand hield maar we zijn er al hoor.

Dit heb ik net vernomen. Het arme jongetje..die heeft niet gevraagd om geboren te worden.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je Smaragd te pakken heb zien te krijgen Bor.

Ik mag hem wel, maar als hij drinkt, dan veranderd hij, als een blad aan een boom. 

Ik snapte het ook niet helemaal gisteren, maar achteraf, toen hij toegaf dat hij had gedronken, snapte ik het wel.

Het is een goed mens, maar hij moet niet alles opschrijven wat hij denkt :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei takeiteasy:

Het is een goed mens, maar hij moet niet alles opschrijven wat hij denkt :blush:

Beter nog: hij zou niet moeten denken wat hij allemaal opschrijft... iets wat niet zo onmogelijk is als het lijkt.

Wat ik Smaragd gun wil ik hier niet (meer) zeggen omdat ik dan de wind waarschijnlijk weer van voren zal krijgen en voor 'betweter'
en 'wat doe ik hier nogger' en 'je snapt er helemaal niks vanner' en 'jij hebt makkelijk pratener' uitgemaakt zal worden. En daar heb ik niet veel trek in.
Wat niet wil zeggen dat ik hem niets goeds wens, want dat wens ik iedereen wel toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...