Spring naar bijdragen

Donderdag 26 Maart


Lieke7777

Aanbevolen berichten

Nou, dat is wel waar, maar op het moment is mijn wereldje, zonder tuin of balkon, toch enger.
Ik lees altijd even de live blogs over corona zodat ik weer op de hoogte ben, maar ben me rot
geschrokken van die van net.
Ik ga m toch delen, niet om de stemming hier te laten omslaan, maar om realistisch (?) te zijn
en dit gebeuren nog serieuzer te nemen.

quote; Wie denkt dat het coronavirus het land uit is als we ons tot 1 juni allemaal braaf aan de opdrachten van het kabinet houden: vergeet het maar, corona is here to stay. Experts verwachten dat we de rest van het jaar moeten rekenen op verregaande maatregelen en sociale beperkingen. Zo is het hele jaar geen handen schudden een reële optie. Ook is het nog maar zeer de vraag of de eredivisie na de zomer in volle stadions van start kan gaan. Vier ongemakkelijke prognoses voor de rest van 2020.

dit gaat heel wat verder dan begin april, over de zomer heen, zoals ik toch wel heel graag mezelf had wijs gemaakt. Ik snap dat het het doem-scenario is, maar toch.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat het bewust niet helemaal doordringen nu,
ik mis heel erg mijn volleybal (maatjes) mijn sauna(maatjes)
de vrijheid om spontaan dingen te kunnen doen, en raak snel
aangedaan nu. Ook hier op het forum.
Net als Cleo, maar toch anders;)

Gisteren 2 mooie planten bij de voordeur gezet van vriendinnen en naar aanleiding
daarvan even menselijk contact via de telefoon. Raar maar dat was nog niet bij mij
opgekomen, hen te bellen haha. Ik die bijna 10 jaar voor de  luisterlijn werk.
Maar met beiden ga ik wandelen deze week, met 2 m afstand dat wel.
Beiden hebben hun partner verloren, en beiden snappen nu meer van mijn wereldje.
En dat terwijl we alle drie niet echt eenzaam zijn. zomaar wat mijmeringen nu..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Adri02:

volgens je artikel krijgen we de eredivisie zonder volle tribunes, tjonge, da's pas een ramp hè, in ieder geval voor het AD... :wacko:

Vraag ik me af of de spelers dan eindelijk eens van elkaar af blijven of dat ze in 'maanpakken' gaan spelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei lady jane:

Nou, dat is wel waar, maar op het moment is mijn wereldje, zonder tuin of balkon, toch enger.
Ik lees altijd even de live blogs over corona zodat ik weer op de hoogte ben, maar ben me rot
geschrokken van die van net.
Ik ga m toch delen, niet om de stemming hier te laten omslaan, maar om realistisch (?) te zijn
en dit gebeuren nog serieuzer te nemen.

quote; Wie denkt dat het coronavirus het land uit is als we ons tot 1 juni allemaal braaf aan de opdrachten van het kabinet houden: vergeet het maar, corona is here to stay. Experts verwachten dat we de rest van het jaar moeten rekenen op verregaande maatregelen en sociale beperkingen. Zo is het hele jaar geen handen schudden een reële optie. Ook is het nog maar zeer de vraag of de eredivisie na de zomer in volle stadions van start kan gaan. Vier ongemakkelijke prognoses voor de rest van 2020.

dit gaat heel wat verder dan begin april, over de zomer heen, zoals ik toch wel heel graag mezelf had wijs gemaakt. Ik snap dat het het doem-scenario is, maar toch.............

Dat lijkt mij ook volledig realistisch. Het virus verdwijnt niet zomaar in juni of zo. Moet je zien hoeveel jaar we al last hebben van Aids en dat is veel minder besmettelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop op de ontwikkeling van een medicijn die de symptomen na besmetting minder heftig maakt en daarna op een vaccin. Tot die tijd hoef ik lekker niemand meer te kussen, daar heb ik toch al zo'n hekel aan hier in Frankrijk, dat eindeloze gekus blèèèh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei lady jane:

is ook weer waar
sjee ik ben een Weegschaal hoor!
ga van links naar rechts met mijn brein
en weer terug ook. ff niks nu

Heeft deze Stier ook last van hoor. Misschien niet zo flitsend snel, maar toch... Op z'n langst dag voor dag is voor mij nog altijd het meest overzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ik vind het fijn je weer te lezen @Sandro

Gaat het goed met je?

Leuk om te horen! Ik lees jou ook graag.

Tja, het zijn chaotische en drukke tijden, maar dat geldt voor iedereen. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik "gewoon" mijn centjes nog krijg van mijn werkgever.

Verder gaat het op persoonlijk vlak weer wat beter. Leef gezonder.

Hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Yana:

Ik hoop op de ontwikkeling van een medicijn die de symptomen na besmetting minder heftig maakt en daarna op een vaccin. Tot die tijd hoef ik lekker niemand meer te kussen, daar heb ik toch al zo'n hekel aan hier in Frankrijk, dat eindeloze gekus blèèèh.

Hangt er vanaf wie :) 

Slecht geschoren mannen kussen zoals in een deel vd familie gewoonte is daar hou ik niet zo van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Jopie:

Nu nog even niet, sowhat. Thnks for asking. Ik moet (!) eerst uit de verlamming komen. 

Fruit: niet leed van de hele wereld, ook niet goede gevolgen voor de hele wereld. Gewoon hier en nu loop ik vast, en daar moet ik iets mee. Zelf. Zonder dat ik mijn probleem negeer of klein maak door te kijken naar de grotere gevolgen, of het groter leed. 

Dat is een vorm van egoisme waar ik niet sterk ik ben. 

Doe maar gewoon kalm dan wordt de rest vd wereld ook kalm en heb je je bijdrage geleverd ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane ik begrijp dat dit scenario uit het AD komt, maar van wie? Een zgn. deskundige, of een voorspelling van een angstige journalist?

Dat maakt nogal verschil. Ik kan ook wel doemscenario's bedenken.

Gelukkig heb ik ook een vaste baan. Gisteren hoorde ik dat thuiswerken verlengd wordt, zeker nog de maand april. Onze directeur meldde dat ze merkte dat er signalen zijn van vermoeidheid en veel stress. Dat heb ik ook. Ik kan weinig hebben. 

Gisteren heb ik samen met een vriendin op een bankje in het park gezeten en als een zwerver twee blikjes bier gedronken. :blush:  nu maar zien dat ik daar weer vanaf blijf de komende tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag!

Wat een weertje he! Straffe, frisse wind hebben we er hier wel bij, lekker de lakens aan de lijn. En wat zien mijn ramen eruit met die zon erop!! Ik wacht mooi tot volgende week met de buitenkant lappen ivm de weersvoorspellingen. Mijn zus werkt in het coronacentrum, ik maak me er best zorgen over. Volgens haar is het echter veiliger dan naar de super te gaan. Ze zal het wel weten denk ik dan maar. @Bor, had je Smaragd al te pakken gehad?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei takeiteasy:

Het is een goed mens, maar hij moet niet alles opschrijven wat hij denkt :blush:

Beter nog: hij zou niet moeten denken wat hij allemaal opschrijft... iets wat niet zo onmogelijk is als het lijkt.

Wat ik Smaragd gun wil ik hier niet (meer) zeggen omdat ik dan de wind waarschijnlijk weer van voren zal krijgen en voor 'betweter'
en 'wat doe ik hier nogger' en 'je snapt er helemaal niks vanner' en 'jij hebt makkelijk pratener' uitgemaakt zal worden. En daar heb ik niet veel trek in.
Wat niet wil zeggen dat ik hem niets goeds wens, want dat wens ik iedereen wel toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bor:

Ze staat al onder soort van controle testen. Maar die heeft ze weten te omzeilen.
Ja, ja, gebruikers zijn slim.
En officieel weet ik dit niet...mag ik het niet weten ook.. ik heb dit van me dochter die het van haar broer (aanstaande vader) heeft dus ik kan niks zeggen noch doen.

M"n dochter kon er  niet tegen zulke geheimen.. en moest haar verhaal kwijt, vandaar dat ik het weet.

In dit geval zul je voor je kleinkind “moeten” kiezen? Kun je niet, eventueel, anoniem melding doen?

Er zijn zat mensen die zulke dingen melden als ze het weten. Ookal is het een buurvrouw of zo.

bewerkt door Penny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Penny:

Ik zal nooit iemand als egoïstisch bestempelen @Bor. Ik heb er nl al helemaal niks mee te maken. Het was maar een idee. Sterkte meid! 

Ik wil het bericht toch iets bewerken. Het gaat me hier om het kind. Dat nu schade oploopt tijdens de zwangerschap. Of het nu een kleinkind of een onbekend kind is, iemand moet hier toch iets mee? Indirect heeft een vreemde, ik in dit geval, er eigenlijk best veel mee te maken. Omdat ik het nu ook weet, en niks doe. Begrijp je wat ik bedoel Bor? Het gaat niet om jou zoon of zijn vriendin, maar om een kind. Waar iemand voor moet opkomen.

Sorry, ik wil je er niet mee belasten, veroordeel je al helemaal niet, maar kun je kijken of je hier anoniem melding van kunt doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...